SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj všem,
potřebuji vyvařit kotel,je to reálný cočkem?
vnitřek levou boční stranu chci postupně vyvařovat a brousit....
nevím to stoprocentně ale asi pod vším plechem co je kolem díry proudí voda
je to ekoefekt24,prskátko mám invertor CO2,180A,drát 0,8,vaří výborně
svařenec je původně 4mm
Offline
Pokud je kotel plechovy a plech neni moc prepaleny melo by to jit kotle se touto metodou svari. Hlavni je perfektni priprava vybrouseni svarovych ploch a obrouseni okoli.vybrousit prechody pro napojeni a pokud se objevi pory pak vybrousit a svarit znovu. Nakonec provest tlakovou zkouzku.
Editoval Honza007 (04-08-2012 12:04:39)
Offline
jj je to plech 4mm
bohuzel v tom otvoru to moc cistit nejde,ale udelam co zmuzu :-)
az to vyvarim,vybrousim a natlakuju tak bych chtel cely vnitrek "oblozit" nerezem asi dvojkou-ma to smysl?nebude to reznout i pod tim?
Jinak kdo nezna ten koteltak k tem sroubum je prisroubovana velka nasypka(utesnena),v ni se uhli poti a ten spodek dost trpi.
Offline
S tím nerezem to není moc dobý nápad přijde mi to zbytečné ,vyčistit to jde stačí použít jen správné nářadí co třeba vysokootačkový pilník nebo brusku nebo flexa s malým kotoučem bez krytu POZOR velmi nebezpečné takže štít brýle koženou záštěru a dlouhé svářečské rukavice.Předpokádám že to teče jak je ten šev na styku s přírubou.Počítal bych s životností 2-3 roky.Dost často to začne téct někde kolem nebo už je ten kotel dost často zralý na výměnu.
Editoval Honza007 (04-08-2012 13:34:11)
Offline
Pokial mozem napisat moj nazor: Myslim si ze ked je to 4 mm plech a chces ho vyvarit a prebrusit do roviny, budes mat problem. Ten plech sa Ti bude krutit a vlnit. Nikdy to poriadne rucne s rucnou bruskou nezrovnas. Ja osobne by som to riesil tym sposobom, ze by som tam vlozil 2mm antikorovy plech so stvorcovou dierou a dierkami na sroubenie a vyvaril by som to len v tej stvorcovej diere. Tesnit by to malo a rovinu tam mas hotovu. Je len otazne ci by sa to dalo zvarit tak, aby sa nezacal vlnit aj ten antikorovy plech.....
Offline
s tim kroucenim ma vyrobca pravdu (poradne jsem si to asi neprecetl ) myslel jsem ze ti to tece jen kolem svu pokud to je prorezle po cele plose tak to uz je budto na vymenu kotle nebo pokud je pristup a hodne casu a nedostatek financi pak vyrobit celou sachtu novou a vevarit ji do kotle ale stale to bude stary kotel, pokud je jinak v poradku tipuji max 4-6 let sluzby(odhad).Jak je kotel stary??
Offline
Tady něco píšou o rosení v násypce, jestli ta koroze také nebude tímto způsobená.
http://forum.tzb-info.cz/118318-roseni- … koefekt-24
Jelikož kotel je automat, tak zřejmě moc starý nebude, tím pádem škoda ho vyhazovat - asi opravdu bude nejvýhodnější celou tu šachtu vypárat a udělat znovu, nejaké plošné vaření zkorodovaného plechu je asi nesmysl.
Offline
Na opravu kotle bych použil žaruvzdorny plech a ten nezezaví a bude lepší než bežny nerez ale jaky použít pridavny material do ceočka nevim.. nemam stim skušenost, ale vim že unas v praci tento plech používají na rotačni peci kde je povrchova teplota pece nejakych 380 stupnu C.. vevnitř je vyzdivka a vypaluje se tam slinek.. amaji ten plech cely rok ulozeny ve skladě normalne na zemi a prší nanej sněží a pod a nerezaví svařuje se jak elektrodama tak ceočkem..
Editoval alll (04-08-2012 16:32:08)
Offline
alll napsal(a):
Na opravu kotle bych použil žaruvzdorny plech a ten nezezaví a bude lepší než bežny nerez ale jaky použít pridavny material do ceočka nevim.. nemam stim skušenost, ale vim že unas v praci tento plech používají na rotačni peci kde je povrchova teplota pece nejakych 380 stupnu C.. vevnitř je vyzdivka a vypaluje se tam slinek.. amaji ten plech cely rok ulozeny ve skladě normalne na zemi a prší nanej sněží a pod a nerezaví svařuje se jak elektrodama tak ceočkem..
Pokud by ale ten plech nesehnal (což muže být problém lze použít i obyč plech) idealně pokud ten kotel upraví motáží krku jak je v odkazu.
Offline
preson napsal(a):
Ahoj všem,
potřebuji vyvařit kotel,je to reálný cočkem?
vnitřek levou boční stranu chci postupně vyvařovat a brousit....
nevím to stoprocentně ale asi pod vším plechem co je kolem díry proudí voda
je to ekoefekt24,prskátko mám invertor CO2,180A,drát 0,8,vaří výborně
svařenec je původně 4mm
http://s16.postimage.org/flt9psout/kotel.jpg
Nevidím to moc nadějně, ocelové kotle se samozřejmě dělají z materiálu, který je SVAŘITELNÝ, po několika topných sezonách je z něj ale materiál OBTÍŽNĚ SVAŘITELNÝ, až NESVAŘITELNÝ. Je to celé způsobeno tepelným a chemickým namáháním materiálu, (například zplodiny ze spalování hnědého uhlí obsahují mimo jiné i síru).
Odborně by to asi uměli vysvětlit třeba Frank, JardaK a nebo jirkati.
Jinak hodně štěstí při vaření.
Editoval JARDA V (04-08-2012 19:49:05)
Offline
v domě kde jsem bydlel je ekoefekt a násypka už také opravována a vystužena, trvalo jí to 6 let než prohnila.
Offline
Len aby bolo do ,,coho,,navarit-plech zvikne castou zmenou teploty-hlavne pri zatapani-kondenzovat a pri mokrejsom dreve alebo pri nizkej teplote dechtovat a potom moze byt len 1mm tenky-hoci to tak nevyzera-radsej preplatovat a pozvarat s elektrodou-tak sme to robili u kamosa-s co2 nam stale porovalo-ale mozno v tvojom kotli to nebude az take zle-to len moja skusenost-pozri na fore NASETRAKTORY tam myslim tiez niekto nieco podobne rozpisoval-postup pri oprave ale uz si nespominam
Offline
No, zřejmě to tam není konstrukčně úplně optimální. Trvalé rosení na běžné oceli i na nerezi uvnitř kotle, možná kromě nějaké speciální nerezi, je nepřípustné, protože v kombinace se sírou a dalšími látkami ve spalinách vytváří právě velice rychlou korozi. Buď už z výroby to mělo být vyložené nějakým odolných materiálem nebo mělo nasávání vzduchu do kotle procházet částečně přes násypku a to místo tak vysušovat. Nebo násypka měla být řešena jinak, aby se tam to uhlí teplem od kotle nezahřívalo a nepouštělo vlhkost a dehet.
Já bych zvažoval po zavaření a důkladném očištění od rzi vyložení násypky třeba tím nerezem a to vyložení těsnit na původní povrch silikonem. Pokud by tam byla teplota jen do 150 , maximálně 200 st C, byl by to neutrální silikon, který na kovech drží, pokud by tam teplota přesahovala za provozu kotle 200 st C a byla do takových 300 - 350 st C, musel by se použít motorový silikon, který ale na kovu drží málo a těsní spíš mechanickým přítlakem.
Offline
Tahle akce patří mezi svářečské špeky. Pokud, jak píše preson, je chyba jen v té díře na fotce uvnitř vlevo, šlo by to asi vyvařit. Jenže problém bude s technologií. Nevidíme rozměr násypky, proto nevíme, jak tam bude při svařování vidět. Já bych v tomto případě rozhodně použil raděli obalovanou elektrodu a svařovat a brousit a svařovat a brousit a ... A jako zlatý hřeb celé akce bych celý povch násypky na konec potáhl kovovým tmelem s korozní odolností. To je lepší, než nějaké plátování nerezem, který tam stejně nevyhoví. Kovové tmely jsou dnes už na vysoké úrovni a mohu je doporučit s čistým svědomím. Jen se musí správně vybrat, je jich obrovské spektrum. Pokud by se svařování nevedlo, tak dokonce je možné tam příslušným kovovým tmelem přilepit záplatu. Jen pro inspiraci si zkuste přečíst článeček sice o litině ale přece jen je to informace http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2008010302
Offline
No a co takhle tu zkorodovanou část opískovat a nanést vrstvičku mosazi (tvrdé pájení) a třeba potom po opětovném opískování to lepidlo.
Offline
Diky za vsechny nazory,bohuzel nemam super vybavenou dilnu :-( ,takze spis stylem improvizace :-)
ten nejhorsi kus jsem tak nejak zalepil(vrstva od 2 do 4mm)
az to natlakuju tak to pripadne poopravim.
potom asi udelam ramecek s dirama na srouby + cely vnitrek(z cerny trojky),sachtu protahnu smerem ven z kotle tak jak jste me zde navedly(montaz krku) a privarim tu druhou prirubu.
az to zplacam tak nafotim,treba to nekomu nekdy pomuze...
jasan idealni reseni je vyriznout kus kotle a proste to udelat znovu...ale do toho se mi nechce,ale da se...
jinak varit to jde vcelku v pohode ale jak zde psali dost zalezi na cistym podkladu
Offline
Si rychly-prajem Ti nech to drzi-este si to nemal tak prehrdzavene tak je to v pohode ako pozeram na foto len aby sa neobjavila korozia po sezone na inom mieste ale sak to zavaris
Offline
V žádném případě nic u kotlů nepřeplátovat ! Pokud není plech navrchu (je jedno zda nerez či černý) ochlazován přímo vodou , dojde k jeho nadměrnému zahřátí a ještě většímu tepelnému namáhání , jeho i svárů , a brzký konec je jistý .
Offline
Raději jsem nenavrhoval jakýkoliv tmel na povrch násypky z toho důvodu, že přes tu násypku prochází uhlí a to může ten tmel dost mechanicky namáhat. V kombinaci s teplotním zatížením odhaduji, že by běžný tmel velice rychle odešel i s uhlím do kotle.
Co se týká přeplátování, je to kritické , pokud se jedná o místa kontaktu přímo se žhavým uhlím nebo plamenem. Tam, zatímco běžný povrch chlazený z druhé strany vodou dosahuje teploty do 150 , 200 st C, přeplátovaný povrch o pár stovek stupňů C více. Ale v násypce je jen zvýšená teplota, která přichází prostupem tepla skrz vrstvu uhlí.
Jinak Ekoefekt je velmi kvalitní kotel, který si zaslouží větší životnost a tudíž pořádnou opravu
Offline
Jenomže i uhlí občas prohoří ....
Offline
bobobo správná připomínka, jde o rozdílnou roztažnost chlazeného a přehřívaného materiálu. Těhlech pokusů jsme si ve formě užili dost. Pokud mohu popsat svoje 19 leté zkušenosti z firmy, která vyrábí kotle a kotelny a 13 leté s opravou prorezlých kotlových těles.
Nejhorším palivem je dřevo, uhelné kotle vydrží mnohem více než kotle na dřevo, takže pokud je palivo uhlí není mat. nijak vážně kontaminován. Pak je si potřeba uvědomit, že u mat. tl. 4 mm je maximální povrchová teplota (tl. cca 0.1 mm) cca 200°C, samozřejmě u částí chlazených vodou, takže nedochází ani k nauhličení ani k nasíření, že to někdy při svařování praská je jen u tenkých stěn (do 1 mm), kde není kvůli nahromaděným deformacím už materiál schopen zvládnout tak rychlou materiálovou změnu jaká vzniká při svařování. Tedy pokud je plech dostatečně chlazen a korozní zatížení není zvlášť vysoké (což není, když kotel vydrží z obyč. plechu několik let), stačí použít základné austenit, máme takto kotle i 10 let a bez úbytku materiálu.
Neplátoval bych nic a pokud je dobrý přístup, tak i nenavářel. Pekně vysadit a zavařit, klidně bych použil mat. 17240 a přídavný 307. Ovšem pokud spalujete obilniny, tak tam je občas i nějaký ten chlór a to pak ta obyčejná austenitická nerez nevydrží. Jeden kotel jsem na přání zákazníka vysadil i mat. 17040, zatím drží, možná by na to uhlí stačil také.
Jakékoliv ochranné tmely, nátěry či nástřiky z důvodu rozdílých roztažností dlouho nevydrží.
Pokud se použije i nerez i žáruvzdorný jako krytka a nemá dostatčenou možnost dilatovat a dilatační spáry a otvory, dlouho nevydrží a potrhá se. V násypce by možná vydržet mohl, ale to musíte vyzkoušet.
Pokud budete navářet, klidně můžete použít 307 a budete to mít skor jako nerezové, podle obrázku bych řekl, že k moc velkým deformacím nedojde, ale z důvodu rozdílné tloušťky vlivem zeslabení, můžete mít menší problém s nastavením vhodného parametru. Jestli máte problém s plynem, použijte trubičkový 309 od bohlera s ochranou CO2, přesné info poskytne pan JardaK
Přeji mnoho úspěchů
Offline
Vsetko zavisi od stavu poskodenia-kamos mal tak prehrdzaveny vnutorny plech-maju silny kotol a nemaju akumulacku a zateplili tak kotol isiel na nizku teplotu-dechtoval a nebolo do coho uz zavarit tak sme to preplatovali a drzi to uz neaky rok-asi 3roky-topia drevom a poznam suseda co zvarali liatinovy viadrus-elektrodou-neviem presne akou a doteraz funguje-hoci stacilo vymenit clanok-to by bolo istejsie a znamemu praskol nerezovy-v zaruke a uz ho mal asi 3xkrat zvarany-najhorsie,ze vzdy v tych najsilnejsich mrazoch
Offline
vypada to slusne,snad to zopar rokov este posluzi !
Offline
Tak topíme třetí den,kotel funguje,nikde nic neteče a snad dlouho nebude :-)
Offline