SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Dobry den
kupil som si zvaracku Tig, MMA, plazma 3 v 1 (super P200) a po poslednom zvarani hliniku nastal problem. Nenaskoci mi HF zapalovanie pri stlaceni start sa nic nedeje... rovnako pri plazme. Po dotknuti elektrody o material zvaranie funguje (nezvaral som tak) ale vidim ze naskoci obluk... MMA funguje 100% (asi problem v regulacnej casti)
pozeral som kartu HF zapalovania sprava sa to tak ze medzi kontaktom kde ma ,,srsat" vysoke napatie sa nic nedeje... ked odpojim jeden z 2 kablov co idu na na ,,velku medenu strunku" tak pekne zacne srsat napatie na kontaktoch... po priblizeni odpojeneho kontaktu k miestu odpojenia zacne srsat napatie aj tam....
opravte ma ale myslim si ze by to malo fungovat takto:
po stlaceni spinaca start ma srsat vysoke napatie medzi 2 kontaktami a po prilozeni horaka k materialu sa toto napatie prenesie medzi elektrodu a materia pricom nabehne ,,riadny obluk" a zacne sa zvarat.
PROSIM POMOC mam z toho hlavu v smutku
Editoval newton24 (15-10-2012 20:23:11)
Offline
Skus tie kontakty na iskristi prihnut blisie caa 1- 1,5mm medzera by tom mala byt, teoreticky mozu byt prerazene kondenzatory, doma by som mal mat podobnu schemu ako je to riesene.....
Offline
Kontakty som skusal aj na velmi kratku vzdialenost cca 1mm a neislo to... ale ked odpojim vystupne, tie co idu na tu medenu strunku (nasobic) tak to iskriste ide paradne... neviem preco po zapojeni to prestane hadzat iskru na iskristi (ako by som to doma mohol odmerat?)
ako zistim ci mam prerazene kondiky? Vopred dakujem za pomoc
Offline
No mam len toto +- by to mohlo byt toto co mas ty, http://leteckaposta.cz/342995167
pozrel by som C1 c2, a bacha kondiky su nabite na dost vysoke napetie, a to nehovorim o filtracnych kondikoch 470uF nabitych na 300V. Bacha na ruky a zivot.
Editoval Atlan (16-10-2012 22:07:24)
Offline
Ahoj Atlan
dakujem ti za pomoc, zajtra skusim vybrat tu dosku von, nafotim a skusim pogooglit ako mam odmerat C1 a C2 a ci sa da vobec mojim multimetrom odmerat... ak si to uz niekedy meral prosim porad mi...
Offline
Neviem ze ci by nebolo lepsie to odniest niekomu kto tonmu rozumie....
Offline
Je mozne vytiahnut dosku zo zvaracky von, napojit a vyskusat? Potom by som mohol 100% urcit chybu v doske HF zapalocania... diody na doske su OK, nic nesmrdi - vizualne nieje nic prepalene,,, rad by som odmeral tie kondiky ale bojim sa toho pretoze vystupne napatie je v kV a na mojom multimetry su kable do 5 kV
Offline
Dobre ked tam nieco odpalis navyse tvoj probem, vybrat sa to da, dost blbo sa povoluju skrutky co drzia dosku tusim ich je len 4 po rochoch aj to su matice, navyse treba odpojit kopec kablov z tej dosky a poznacit si ktory kam isiel, aj tak som tusim nemal dosku vonku len odklopenu a vytiahnutu bokom, ak bude zvaracka vypnuta aspon 24h, potom by som cez odpor 100R vyskratoval kondiky ktore su pre to HF(c1,2,5,7,4,6) (to behovorim ze tie velke elektrility miozu byt pod napetim este) Aspon si pozrekl ci sedi ta schmea co som poslal ?
Potom by som na skrat pomeral uvedene vybite kondiky nemali by byt prerazene tj skratovat, potom zmerat hodnoty odporov 500 a 150k, skontrolovat hodnotu R3 1K uvedene hodnoty su orientacne treba pozriet podla znacenia farebneho kodu odporov, co sa tyka C9 je vhodne skontrolovat ci ma kapacitu 100N alebo ho vybrat a skusit osadit iny novy pozor musi mat parametre tj pre impulzny rezim.
Osobne si myslim ze budu prerazene C1 a C2 + C tj v skrate
Offline
Takze dosku som uspesne vybral a pustil som sa do merania... ta schcem co si poslal je podobna ale v mojom pripade su tam malinke zmeny... 3 kondiky C1, C2 s oznacenim 102/10 KV su nahradene 102/15 KV a pri merani na skrat ,,nepiska" ani jeden (cize su dobre), dva som vyletoval a meral kazdy zvlast a treti na doske. Odpor R1 ma hodnotu 150 k a R2 tiez 150 k, R3 ma 0,9 az 1 k ohm. Tie velke kondiky (6ks) su zapojene paralelne a ked som ich meral t.j. prilozim meracie kontakty tak pisknu na sekundu, potom prestanu... a ked vymenim meracie kontakty a prilozim tak zase pisknu na sekundu a prestanu... trvalo nepiskaju. Je to spravna reakcia? Pre lepsie meranie by som ich musel vyletovat a merat kazdy zvlast... Co mam este kuknut, premerat aby som urcit chybu?
Offline
Z tvých otázek opravdu vyplývá jen jedna alternativa , dej elektronikovi .
Offline
bobobo to ma fakt nenapadlo, este ze si to tu napisal
Offline
Jak chceš něco opravit , když neznáš základní funkce součástek ? Nebo čekáš , že ti tady někdo napíše vyměň tento kondík (odpor) a ono to pojede ? Ty absolutně nevíš co , jak a proč měřit . Tak o čem se chceš bavit ?
Offline
Bobobo má v podstatě pravdu. Jedině že by ses na tom chtěl učit. Koupit novou zaručeně dobrou desku, zapojit, šťourat do toho, zničit desku, poučit se z toho a nastudovat, koupit novou zaručeně dobrou desku..... a tak x krát dokola.
Offline
Vpodstate je to primitivne, stlacenim tlacidla nabehne hlavny menic invertora, zaroven zopne rele a privedie za vf napetie z plneho mostu na primar trafa HF zapalovanie cez kondenzator aby sa oddelila jednosmerna zloska pripadne pre pripad poruchy, na sekundare sa nakmita vysoke napetie privedie na diodovy nasobic, po prekroceni napetia preskoci iskra na iskristi zaroven sa vybiju kondenzatory do vinutia trafa ktoreho sekundar tvori silovy obvod sekundarnj casti invertora.
Offline
Primitivní to je , ale ne pro člověka který neví jak se chová elyt na ohmetru .
Offline
Nieje nic co by sa nedalo naucit... mam skonceneho ing v oblasti energetiky a postavil som si vlastne cnc z klasickeho sustruhu... tiez som o tom vedel prd ale naucil som sa! Nevidim problem v tom aby som neopravil zvaracku, HF dosku... to ze som zle meral silove kondiky a nic som nenameral nie je chyba. Chyba je ze som nevel ako ich merat a ze z voltmetrom to nikdy nezistim. Jediny clovek co sa snazil poradit je ATLAN a PavelTC. Pisal som sem preto ze ked mi prisla zvaracka a prehadzoval som zasuvku tak sm v 5 koliku (predlzovacke) nemal zapojenu zem iba pracovny nulak /modry kabel/ a spravalo sa presne tak isto ako teraz. V zvaracke nieje nic zhorene ani prepalene tak som dufal ze mozno bude mat niekto skusenosti a napise ze to je napr ...... zly spoj tam a tam. Zvarat momentalne nepotrebujem, rozpocet na novu nemam a preto hladam dostupne moznosti.... dakujem za vsetky pozitivne myslienky a prakticke rady.
Offline
Jasně že když dostatečně dlouho vydržíš, tak se to naučíš, otázka je za jakou cenu.
Může to být za cenu zakoupení pár knížek o těchto věcech , impulzních zdrojích, usměrňovačích impulzních zdrojů a kdovíčeho ještě plus na nějakou hodinku hledání po internetu datasheetů příslušných součástek a jejich studia, třeba doporučeného zapojení ...
Anebo to může být za cenu těch zničených desek a součástek.
Každý nějak začínal a řekl bych že skoro každý má za sebou nějaký kiks, něco zbytečně zničeného.
Co se týká vlastního postupu opravování desky, běžné je, že se sežene schéma nebo se podle desky zkreslí a potom se měří , jestli na součástkách je to, co tam podle schématu má být. Vypájet součástky jen kvůli měření, jestli jsou v pořádku nebo ne a dobré tam zase zapájet, je vhodné tak maximálně pro pár klíčových součástek a to ještě nějakých velkých nebo připájených káblíky, ne zapájených přímo do spoje. Riziko poškození desky nebo součástky při pájení se při větším počtu takových manipulací blíží k jedné plus se tím znatelně snižuje dlouhodobá spolehlivost desky a opravitelnost při objevení nějaké další poruchy v budoucnu.
Jinak si nejsem jistý, jestli vysokonapěťové kondíky lze proměřit obyčejným ohmmetrem. Obyčejný ohmmetr totiž měří odpor nebo zkrat velmi malým napětím 0.5 - 1 volt nebo tak nějak. Průraz ve vysokonapěťovém kondíku jednak může mít sám o sobě velký odpor, jednak místo toho průrazu může mít takovou charakteristiku, že nízké napětí cca 1 volt přes to místo průrazu neprojde a kondík se tedy může jevit jako dobrý. Tyto kondíky je třeba měřit vyšším napětím , třeba přípravkem na usměrněné síťové napětí: srážecí odpor třeba 22 kiloohmů, cca 3 watty v sérii s diodou bude nabíjet kondík proudem asi 5 miliampérů. Dobrý kondík musí nabít na sítové špičkové napětí něco nad 300 volt a po odpojení nabíjení to napětí držet po dobu danou kapacitou kondíku a vybíjecím odporem toho měřidla.
Editoval Radim (23-10-2012 19:07:57)
Offline
Ber to tak ze na skumanie a spravanie preco to nechodi budes potrebovat vybavenie... Sa cudujem ze sa neozval zdeste ve on take opravuje ci nie?
Offline
Jenom mi nejde do hlavy , jak může vysokoškolsky vzdělaný člověk dělat cokoliv bez teoretické přípravy , vždyť právě u něho bych předpokládal , že si uvědomí , že o věci nic neví . A že dá na radu bez pochopení funkce . Nerozumím . Jinak zdeště nikdy neporadil , vždy jen uvede , jak by věc měla fungovat a že jeho servis vše vykoná .... Nikdy sem nedal schema ani reálnou radu .
Editoval bobobo (25-10-2012 06:09:37)
Offline
tak natohle musim reagovat i ja na obrabnu pana zdešte, proč by se pripravoval jako soukromník o zakazky, pak by nemel co spravovat kdyz by si to každy sam spravil...
Offline
Ale jakou obranu , já jsem jen popsal skutečnost a v ní není žádná pomluva či dehonestace . Jen je nesmysl se odvolávat na zdeštěho pro radu a to je fakt . Nwm o čem chceš vlastně polemizovat a co bránit ?
Offline
Zdeště náhodou radí, ale ne tím spůsobem, aby každé lamě (newton24 nebrat osobně) vysvětloval, jak fungují základní součástky. Ono popsat stoh "papíru" (Riso SK) není umění, někdy je méně více. Pokud chce někdo začít s elektronikou doporučuji např. bateriový tranzistorák a ne svářečku, kde je životu nebezpečné napětí a proud.
Offline
Stránky: 1 2