SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Čau, teď řešim kamarádovi jeho stroj, je to Kovoplast 315 (možná 350, nejsem si jistejú, je to starej poctivej kus železa, podavač zvlášť... Co řešíme, tak je hořák, je tam ještě "origo" na tvrdo, kterej je ale na 1,5mm drát, ale potřebujem to předělat na karosařinu (0,6-0,8mm) tak mě zajímá jestli se na tenhle stroj nechá sehnat ještě plug&play jinej hořák (jako dělá třeba Binzel na wlsp-315) než ten starej těžkej bakeliťák. Pokud ne, tak je jasná předělávka na euro-koncovku.
Další problém dělá posuv ... má dlouhej doběh, ale ne setrvačností cívky, ale setrvačností rotoru v motoru .... ještě to vytlačí tak 2cm drátu po puštění tlačítka. Tady mě nic nenapadá..
Děkuji všem za rady a nápady
Offline
idealni na překopani na euro a ktomu novej podavač a bude na dlouho pokoj..
Offline
Dlouhej doběh je dán konstrukcí motoru -nejde s tím nic moc dělat.
Offline
Buď motor aktivně brzdit (třeba vyzkratováním, umožňujeli to konstrukce motoru), nebo zpozdit odpad stykače spínajícího svářecí proud a plyn a počítat s tím, že po puštění tlačítka se ještě bude chvilku svářet. Nezapomenout, že motor s vyššími otáčkami prodlužuje dobu doběhu.
Offline
To bude spíše chyba , něco tam nebrzdí .
Offline
Dobrý den,
hořák není "natvrdo". Stačí povolit šroubek na držáku dříku hořáku a půjde ven.
Nejlepší a nejjednodušší by bylo zachovat uchycení hořáku jen trochu třmen zkrátit, aby nový hořák a jeho náběhová špička byla co nejblíže ke kladkám. Hořák s přípojem ZEZ je stále k mání a máte vystaráno. Budete mít minimálně přechodů a napojování a hlavně máte dobrý základ.
S brzdou se musíte smířit, konstrukci v tomto stavu neubrzdíte. Pokud drát po skončení sváru necháte dohořet v místě lázně a necháte dofoukat plyn, výsledkem bude pěkně dokončený kráter sváru.
Pokud však jste nespokojen a chcete jít do úprav nic Vám nebrání.
S pozdravem Zdeště
Offline
Takže ZEZ hořák tam pude bez úprav mosaznýho bajonetu? ...hadičku na plyn a kontakty spínače se předělaj bez problémů...
Offline
Dobrý, hořák už je vyřešenej .... máme k dispozici soustruh i frézku, tak tam prostě něco dostanem.
Ale k brždění posuvu, dostal jsem dva nápady ..
1) zkusit to brzdit elektronicky odporem ... jedno rozepínací relé připojený na čudl a jedno spínací, který by asi tak na 1s po puštění čudlu připojilo k motoru odpor ... jen se bojim že bude muset bejt opravdu masitej (cca 100w), aby ubrzdil takovou krávu. .. přepólování nepřipadá v úvahu, nedokázal bych ho uhlídat aby se neroztočil na druhou stranu
2) pákovej mechanismus se silnym servomotorkem (příp odskokem) kterej by povoloval předepětí na pružině přítlaku podavače .. potom by se mohl motor libovolně dotočit, ale neměl by přítlak na kladky, tak by drát "prokluzoval" - stál v bowdenu.
Offline
Stejný posuv používaly stroje UNIMIG 200,400 a 600. Inspiroval bych se v jejich zapojení.
Offline
anthAn napsal(a):
Dobrý, hořák už je vyřešenej .... máme k dispozici soustruh i frézku, tak tam prostě něco dostanem.
Ale k brždění posuvu, dostal jsem dva nápady ..
1) zkusit to brzdit elektronicky odporem ... jedno rozepínací relé připojený na čudl a jedno spínací, který by asi tak na 1s po puštění čudlu připojilo k motoru odpor ... jen se bojim že bude muset bejt opravdu masitej (cca 100w), aby ubrzdil takovou krávu. .. přepólování nepřipadá v úvahu, nedokázal bych ho uhlídat aby se neroztočil na druhou stranu
2) pákovej mechanismus se silnym servomotorkem (příp odskokem) kterej by povoloval předepětí na pružině přítlaku podavače .. potom by se mohl motor libovolně dotočit, ale neměl by přítlak na kladky, tak by drát "prokluzoval" - stál v bowdenu.
Já na své svářečce s dospělým podavačem jsem vyřešil brždění zkratováním motoru relátkem.Zktatový proud jsem měřil,je kolem 2A.Dal jsem tam kvalitního Findra a dobrý,žádné opalování kontaktů a motor zastaví okamžitě.Jen je potřeba si pohrát s časem odpadu a přítahu kontaktů zkratového relé.Jinak dojde ke zkratováni PWM regulace.Ale dá se to vyřešit lehce a funguje to dobře.
Offline
Dobrý den,
i když je podobný systém v UNIMIGu ,tak tam je stejný problém jak popsal SENDER.
Pákový mechanizmus je sice nápad, ale to narazí na problémy, které nepotřebujete.
Stále doporučuji:
pokud necháte původní systém stačí jen dodržet technologickou kázeň a je po problému. Například firma Formica Nitra ve čtyřtaktním režimu naopak doběh podavače podporuje a procesor "umí" kontrolovaně zastavit motor podavače a to právě proto, že se pomocí tohoto doběhu pěkně ukončí svár.
Pokud ze zařízení chcete mít něco jako OMI, ALFA, KUHTREIBER potom vymněňte podavač WP .... za podavač z dnes běžně používaných svářeček a A JE TO.
Sice se připravíte o "poezii" tohoto originálního podavače, např. v dělených podávacích kladkách ....... ale to už je jiný film....... .
Už je beztak povšem. Dílo zkázy je dokonáno......
S pozdravem Zdeště
Offline
HA - unimig :-)
Jeden mně potrápil, s pomocí pana Zdeštěho se jej povedlo rozchodit. Jeden mne ještě asi čeká.
S tím doběhem, ten motor je sice super v tom, že má prakticky neomezenou sílu, ale jeho rotor má váhu. V původním zapojení je brzda, která, jestli jsem to správně pochopil sepne stykač při povolení tlačítka, nicméně už v originále to prej fungovalo spíše hypoteticky, podle toho co jsem o tom slyšel a přečetl.
Pro začátek zkus trochu zabrzdit cívku s drátem, většinou ji mají lidi obdržděnou, když je naležato, protože to i tak uposjivě funguje, zkus si brzdu trochu přitáhnout, aby to nemotalo drát na cívce, ale aby to motor trochu přibrzdilo v "doletu", vadit by mu to nemělo, utáhne moc, je to motor jak kráva. Ono v unimigu-S to ten motor tahal přes třímetrový rameno a další 4m v hořáku, což je značnej odpor, tak se tam ten problém nemusel tolik objevit.
Já jsem překopával regulaci pohonu motoru, protože jsem nebyl schopen uchodit tu původní. Sériové zapojení motoru se neosvědčilo, motor měl těžký rozběh a dlouhý doběh, nyní to mám tak, že budím stator trvale 48V a do kotvy pouštím napětí napětí 3-30V z běžného spojitého regulátoru, chodí to hezky, drátu vyleze max centimetr, ale překopávka vyjde draho a je asi i zbytečná.
Offline
Podle foto se jedná o starší provedení Kovoplast WP 350, kde byl použit v podavači doopravdy až zbytečně velký motor, mající velkou setrvačnost, ale v elektronice je použit obvod s tyristorem pro brzdění, chybu bych hledal tam. Čtyřkladkový podavač je výborná věc, doporučuji nepředělávat, ale opravit desku elektroniky řízení, která se u tohoto staršího provedení nachází v hlavní skříni (u trafa), nikoliv jako u novějšího provedení s menším motorem v podavači
Offline