SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR BAZAR SVAR INZERT SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Tak toto vlákno je špeciálne utvorené pre ľudí ktorý niečo vymysleli ... Tu môžete dávať fotografie z popismi , potom ich komentovať ... . Myslím , že tu bude plno skvelých návrhov .
Offline
ryšo mohol by si sem prispiet prave tym tvojim rezacim horakom s uhlikovou elektrodou a tryskou so vzduchom ktori som ti pomohol navrhnut ))
Offline
Tak jak jsem slíbil, začínám vozejkem na nářadí, má 11 šuplíků 60x40cm, 8 je vysokejch 6cm a 3 jsou 12cm. Pojezd je řešenej kuličkovým plnovýsuvem s dotahem na 45kg. Plech 1 a 40 vingl. Celý to váží cca 90kg. vejška je k 110cm. Padlo na něj cca 8,5 metru vinglu, 4m. pásoviny, 2x středoformát a 1x malej formát 1. plechu, 4x kola, a 22x výsuv. Něco šroubků a barva, a čas, dělal jsem to v podstatě na zemi a na koleně.
Výrobě vozíku předcházela výroba ohýbačky, takhle jsem si to naohýbal
posvařoval ceočkem
pojezdy
umístění do rámu a rozměření
našroubované pojezdy
venku se na slunci suší šuplíky
Editoval DwPetr (17-02-2011 20:51:43)
Offline
zaujimala by ma ta domarobena ohybacka,ja som bol v tom ze to bolo ohybane firemne...
Offline
Když jsme u toho skladování nářadí, přidávám výrobu háčků pro závěsný systémy, prodejní ceny háčků jsou šílený a polský háčky jsou jako papírový
-doporučuju sehnat pár metrů tvrdýho drátu prům. cca 3,5 mm,a pár metrů tyčky - ozkoušený prům. 6 mm
z fotek je celkem jasný jak postupovat, ke každé napíšu stručný komentář
ohnutí drátěných části přes kus plocháče
hotový první krok
konečné ohnutí dratěné části
naohýbané díly z tyčky D6 mm
přípraveček pro svařování (bez komentáře! konstrukce je šílená )
úprava pro dvouháček
namontovaný háček
a už to visí...
-háčky jsou po svaření pozinkovány stříbrnym zinkem, rozměry si asi každý vymyslí sám nebo to mužu změřit(prd si pamatuju)
Offline
Szabitch - to je dobrej nápad s tou sítí a háčkama.
bourač - časově nevim, ono když kousek uděláš a pak doděláváš nářadí apod.. do toho jinou část dílny... takže to dělaáš po částech za běhu.. v podstatě dělám celý život a věci přibývají. Dá se to udělat za týden když máš podmínky a matroš.
pavol.sk - tady ji máš teda
na tomhle sem to ohýbal, při stavbě vozíku jsem dodělával souběžně posuvnej doraz, aby byly všechny stejný, funguje to výborně
takhle to začalo, umí 2 metrovou tabuli, ale max do jedničky síly
Editoval DwPetr (17-02-2011 22:06:38)
Offline
To spodní pravítko přivařené k traverze je z nějaké vyřazené staré ohýbačky nebo je to jen 4hr?
ps. nářadí se na ty háčky perfektně uklízí - stačí to naházet na zeď a je hotovo
Editoval Szabitch (17-02-2011 22:22:20)
Offline
To pravítko materiálově pochází ze štelovatelný stěny, který se montujou do aut na který platil odpočet daně, N1 tušim, některý ty mříže se daly sklápět, byly tam takový kolejničky na těch plocháčích. Jsou dva na sobě, vrchní je menší a dělá to doraz a zároveň asi pul cm prostor na položení plechu aby se neprohýbal. Dorazy jsou udělané tak, že při ohybu (pravítko se ohýbá s plechem a podepírá jej až do ohybu) plech "narůstá" a doraz mu může uhnout a nevzniká pnutí. Při rovnání se pravítko dorazí na dorazy a utáhne přítáhne se ohybačka.
Původně se mělo dokončit zvedáné té kolejnice, ale z provizorního řešení se jaksi stalo konečné.. bývá to tak
Offline
Nene ty imbusy drží ten špalek, po kterým jezdí ta přítlačná kolejnice. Imbusy jsou tam pro to, že se dá přes ně ta kolejnice posunout dopředu i dozadu a seřídit. Samotný přítlak se dělá těm velkejma téčkama. Stabilní je víc než dost, neumím to odhadnout kolik váží, ale když to budeš chtít sám na jedné straně zvednout, tak s tím nehneš. dá se rozebrat na 3 hlavní díly a každej díl je pro dva chlapy.
tady jsem našel jeden detail
těch svárů kolem posuvu si nevšímejte, jednak jsem je nedělal já :-) a to byla původně taky provizorka, protože už bylo potřeba něco naohýbat a zkoušelo se jak to vymyslet, tak se to posoplilo. Zdvih měl bejt z jednoho místa a uvažoval jsem o motoru, nakonec už nebyla vůle, funguje je to i tak. a dobře.
Editoval DwPetr (17-02-2011 23:11:40)
Offline
aha, tak tahle poslední fotka vysvětluje vše, už to chápu i já použití kolejnic je geniální!
DwPetr napsal(a):
Stabilní je víc než dost, neumím to odhadnout kolik váží
o váhu nejde myslel jsem spíš když tam dáš 2metrovou tabuli jestli to při ohybu nemá tendenci překlápět celou mašinu?
Offline
Tak to rozhodně nemá, to je opravdu tak těžký že se to ani nehne. Možná bych to mohlo bejt "zavětrovaný" proti prohnutí, je vidět, že i ta kolejnice se trochu prohne, na krajích je ostřejší ohyb jak v prostřed. Ale je to v podstatě zanedbatelný. Celou jedničkovou tabuli v tom ohneš a ani u toho nemusíš nijak moc zabírat, jde to tou vahou kolejnic samo. Je to tak dělaný, že ohýbací kolejnice je před osou otáčení i před osou těžiště, takže tím tlakem max. vyrovnáš síly, ale na to abys to odlepil od země na to nemáš jednak sílu v rukách, a navíc ta tabule to neudrží a vždycky se podá. To bys tam musel dát tak dvojku, možná trojku abys to přes ni prostě páčil nahoru. ale tak silný plechy to už neohne. To je tak na motor a pořádnou mašinu. Tabule jedničky je strop, nebo metr jeden a pulky atd..
Vím jak to myslíš, ale prostě jsme to zkoušeli a ani prd, s tím nehneš, ta jednička i ve dvou metrech na to nemá a podá se. A o tom je i ta váha, kdyby to vážilo 30kg, tak to tím páčením/ohýbáním 1 plechu odlepíš v pohodě, ale tady co tipuju min. 200kg, ne e.
Editoval DwPetr (17-02-2011 23:30:35)
Offline
Offline
Offline
Já ten bagřík nevymyslel Na fotce je videt předloha (ten modrej) pujčil jsem si ho známého a okopíroval a proved menší upravy.Je otočnej a ovládá se dvěma pákami,je to perfektně vymyšlený.
Ted ho mam danej na komaxit tak pak hodim fotku.Využívanej snad bude,teprv rodinu čekáme:-) ale dělám dva,mám čtyřletou neteř a už ho testovala.
Jinak vozík supr....
Offline
Joo, myslim že tohle byl celkem slušnej nápad, jen si myslim že vlákno asi nebude stačit, chtělo by to celou rubriku. Tak Riso, když už jsi to takhle načal, zkus to upravit.
Jinak... Ten bagr je opravdu úžasnej
Editoval vasek (18-02-2011 00:09:41)
Offline
alll napsal(a):
DwPetr napsal(a):
Tenhle systém bagrování byl na plastovejch tatrách, sedělo se na kabině a mělo to žlutý rameno se dvěma pákama, dělalo se to někdy v 90 letech.
Dobry den, jestli jsou to normalni kolejnice ktere používa vlak tak 1M. teto kolejnice važí 100 KG.. jinak perfekni ohybačka .. tak bych si tipl , že vaha ohybačky se bude blížit 300KG s stim ani 2. plech nehne.. rok jsem pracoval jako klempíř u kamoše tak jsme na velke ohybačce řešili pohon motory i pro posuv/ ohybani..
1 metr kolejnice neváží 100 kg, ale nejrozšířenější kolejnice u nás váží 49 kg 1 metr http://cs.wikipedia.org/wiki/Kolejnice
Offline
musim pochvalit ten bager velmi pekna pracicka, koncepciu uz poznam od mala len z papierov ale este som to zatial zrealizovane nevidel
velmi pekne mozno sa necham inspirovat
Offline
Kojenice nejsou vlakové, jsou menší, sloužily pro posun nějakého jeřábu. Jsou tam 4 metry na ohyb, metr apůl jako závaží, pak je tam velký dvoumetrový íčko jako základ plus věci kolem... kolem 200 to mít bude.
Offline
ta ohybacka je super teraz na to enmam cas ale na leto musim nieco podobne tiez yvrobit ale v mensom prevedeni,ta zavesna stena a haciky...super napad uz dlhsie pokukujem po baumaxe ako yvriesit naardie rozhadzane kade tade ale doteraz ma odradovala prave cena,lis je sikovna vec,mam nan rucne cerpadlo tusim z banskej lokomotivy mohutny piest a material na zaklad ramu...jezis uz nech je jar a frcim do dielne
Offline
Ak sem hodím ohýbačku rúr , bude to zaujímavé ? Lepšie povedané oplatí sa my to fotiť ? Aby zase niekto neohrnul z nosom .
Offline
byla by možnost více fotek bagru nebo nějaký náčrt ? :-)
Offline
prezident napsal(a):
byla by možnost více fotek bagru nebo nějaký náčrt ? :-)
Jsem rád,že se bagřik líbí.Jak jsem psal mám ho danej na komaxit (bude kombinace tří barev) tak až ho budu mít doma nafotím.Natřit štetkou jsem ho nechtěl.Kdyby někdo chtěl a má dost peněz udělám i jemu,ale tady je dost šikovnejch lidí:)Dneska jsem začal dělat sedačku a další lžíci.
Offline