SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-01-2019 12:30:46

Paja1104
Člen
Registrovaný: 11-01-2019
Příspěvky: 1

Dotazník- bakálářka

Dobrý den, jmenuji se Pavla Knotková a píšu bakalářku na téma Vliv rodičů na výběr povolání. Momentálně sháním  pracující respondenty ve věku 18-40 let, s ukončenou SŠ bez maturity či jen s ukončenou ZŠ, české národnosti. V dotazníku jsou otázky zaměřené na dětství respondentů, proto jsem zvolila věkové omezení. Čím je člověk starší, tím více na své dětství zapomíná. Mám už velmi mnoho vyplněných dotazníků od vysokoškoláků a lidí s maturitou, nechci, aby byla studie jenom o nich, proto nyní hledám lidi bez maturity. Prosím respektujte uvedená omezení. Pokud splňujete kritéria, budu vám velmi vděčná, když dotazník vyplníte. Vyplněním dotazníku mi velmi pomůžete. Dotazník vám zabere přibližně 15 minut.
https://www.survio.com/survey/d/O5P2K1G1C4A7Z9U5B

Offline

 

#2 11-01-2019 14:06:53

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1779

Re: Dotazník- bakálářka

Tady jsi moc nepochodila, tak píšeš sem co?  Sám jsem to procházel, ale nedokončil. Zbytečně moc nesmyslných otázek. To jsou zase nějaké obory strašně prospěšných lidí, kteří jsou k ničemu co? Nechápu na co se tady tvoří samý ING, BC a hromada dalších, co chcou jen brát peníze a nic nedělat. Někdo na tady ty vyžírky musí i něco vyrobit. Bez těch výrobních kapacit může mít kdokoliv X titulů a škol, ale nevydělá si ani na chleba. Sory za tento můj výlev, ale je to tak... A co se týká dotazníku, tak jsem si školu vybral sám (asi tak jako 98% této populace) a dělám naprosto něco jiného. Opět jako 98% této populace... Tyto supr čupr dotazníky neřeknou nikomu nic, jen se splní zadaný úkol, který nebude mít stejně žádný význam...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, Pegas 200 MIG Man PFC
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#3 11-01-2019 14:37:04

milosak
Člen
Místo: P - z
Registrovaný: 15-04-2013
Příspěvky: 440

Re: Dotazník- bakálářka

Paja1104

V 15 letech kdy se děti mají rozhodnout, jakou budou studovat střední školu 90% z nich vědí prd a hlavně jim je to šumák.
Co zbývá rodičům ? Musejí rozhodnout za ně, a potom přijmout následnou zodpovědnost - to je moje zkušenost.

Závěrem, ten dotazník je pln totálně nesmyslných otázek, takže tedy jestli na základě takovéto práce získáte jaký si titul a
tím zakončíte, Vaší takyškolu no tě péro, to nás čeká dokonalá budoucnost  smile )

Jenom více absolventů psychologie na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity  ..... to fakt je potřeba  smile ))

P:S:

Doufám, že se taky vyjádří bourač, je to otázka života a smrti  . . . .  smile

Editoval milosak (11-01-2019 16:31:21)


Likvidace bezpečnostních systémů.

Offline

 

#4 11-01-2019 16:12:15

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4358

Re: Dotazník- bakálářka

Rellik: Však je to pravda, tak proč se omlouváte? V dnešní době se zeptáte mladých co by chtěli dělat a 2/3 vám odpoví že chtějí sedět v kanclu u pc a plat by chtěli pro začátek 35000,- kč. Nejdříve sedí po školách do 30 let, protože se jim nechce makat a nakonec utečou do zahraničí, viz. učitelé, lékaři apod.


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#5 11-01-2019 17:03:03

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1779

Re: Dotazník- bakálářka

Varok: no jo, to je ta dnešní doba... Já chtěl co nejdřív ze školy abych si vydělal nějaké peníze. Vyšel jsem v 17 letech, přičemž jsem mohl pokračovat víceméně kdekoliv jelikož jsem měl vyznamenání. Chtěl jsem ale svou "svobodu" a své peníze. A ne chodit k rodičům na "nevratné půjčky". Moje první výplaty byly kolem 6000,- (rok cca 1997). Dělal jsem úplně něco jiného než na co jsem se učil. Po X letech jsem si dodělal vysokou školu se zaměřením na IT obor. A co dělám? Opět něco jiného. Kdybych nedělal žádnou školu, tak jsem na tom nejspíš úplně stejně. Každý by měl dělat to co ho baví a umí to. A ne že vystuduje něco, čemu vůbec nerozumí a jen se naučí odpovědi na závěrečné otázky...   Takový člověk je naprosto k ničemu a dá se přirovnat ke starší generaci, která mnohdy dodělala jen základní školu - umí číst, psát a trochu počítat.

Editoval Rellik (11-01-2019 17:04:31)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, Pegas 200 MIG Man PFC
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#6 11-01-2019 17:36:02

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3046

Re: Dotazník- bakálářka

...Takový člověk je naprosto k ničemu a dá se přirovnat ke starší generaci, která mnohdy dodělala jen základní školu ....
To může napsat jen vystudovaný vůl . Ta tvoje škola byla opravdu naprd.

Offline

 

#7 11-01-2019 17:38:22

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1779

Re: Dotazník- bakálářka

Je vidět, že ozval i někdo na koho to sedí... smile smile


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, Pegas 200 MIG Man PFC
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#8 11-01-2019 19:04:25

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2807
Web

Re: Dotazník- bakálářka

hulváti, děvče slušně poprosí a vy na ní takhle. smile
Čau milosáku, můj názor podložený dlouhodobými zkušenostmi je ten že evoluce již skončila a nyní nastupuje degenerace.

Pájo dej sem nějakou svojí fotku = přístup přispěvovatelů se radikálně změní, uvidíš. smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#9 11-01-2019 19:51:27

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1276

Re: Dotazník- bakálářka

bourač napsal(a):

Pájo dej sem nějakou svojí fotku = přístup přispěvovatelů se radikálně změní, uvidíš. smile

napr. taky Ihlan sa tu uz niekolko vianoc dozaduje fotografie s mikulaskou ciapkou .... big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Editoval rcp (11-01-2019 19:51:44)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 Professional, Speedglas 9100XX

Offline

 

#10 11-01-2019 21:16:26

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2807
Web

Re: Dotazník- bakálářka

Kdyby si Pavlína dala třeba takovýto avatar tak se dobytkové přerazí s vyplňováním dotazníku. big_smile

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_demi-rose.jpg


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#11 11-01-2019 22:36:50

Sauber
Člen
Registrovaný: 20-01-2015
Příspěvky: 83

Re: Dotazník- bakálářka

Tak jsem to pipce vyplnil. Zda je to k něčemu neřešim, poněvadž jsem to udělal z milosrdenství.

Pájo negativníma hemstama od místních se nenech rozkolísat (i když jsou asi z většiny pravda), ale to se možná ve škole učíte.

Jinak to foto by asi fakt mohlo pomoct. A přeju samý jedničky!

Offline

 

#12 11-01-2019 22:37:33

Aleš_
Člen
Registrovaný: 13-05-2008
Příspěvky: 396

Re: Dotazník- bakálářka

Rellik napsal(a):

Po X letech jsem si dodělal vysokou školu se zaměřením na IT obor. A co dělám? Opět něco jiného. Kdybych nedělal žádnou školu, tak jsem na tom nejspíš úplně stejně.

Ale to je jenom tvůj problém, že jsi nešel dělat to co jsi vystudoval. Někdo jiný třeba taky vystudoval IT a co dělá? No překvapivě IT :-) To, že ty jsi to vzdělání nevyužil, neznamená, že ta škola je k ničemu.

Rellik napsal(a):

Každý by měl dělat to co ho baví a umí to.

Tak s tím asi nelze nesouhlasit. Ale aby to uměl, proto jde do školy, a protože ne každý na tu školu mentálně má, tak ne každý může dělat co ho baví. A někoho taky nebaví vůbec nic.

Rellik napsal(a):

A ne že vystuduje něco, čemu vůbec nerozumí a jen se naučí odpovědi na závěrečné otázky...   Takový člověk je naprosto k ničemu a dá se přirovnat ke starší generaci, která mnohdy dodělala jen základní školu - umí číst, psát a trochu počítat.

Tak toto, přiznám se, že nechápu. Přeci každý, kdo začíná nějakou školu, tak tam jde proto, že tomu nerozumí a chce se to naučit. Kdyby tomu oboru rozuměl, tak nemá důvod do té školy chodit. Pokud tomu nerozumí i po absolvování školy, tak ho to asi tolik nezajímá a nebaví a na škole se flákal. V tom případě tam opravdu neměl lézt. A tebou naznačený postup "naučit se odpovědi na závěrečné otázky" - nevím jakou vysokou školu jsi absolvoval, ale garantuji ti, že na všech normálních vysokých školách by v současnosti tato strategie neměla šanci na úspěch. Minimálně proto, že státnice jsou jen jednou z mnoha podmínek zakončení studia a pro splnění jiných, např. počtu kreditů, skladba předmětů atd., musí člověk vykazovat činnost v průběhu několika let. Třeba stačí, aby člověk ani na druhý zápis nedal jeden povinný předmět a končí. A nemůže si ani dělat naděje, že přemluví bábu na studijním - dnes jde všechno přes počítače a databáze, nedostane od vyučujícího termín zkoušky navíc, natož další zápis předmětu. Možná ještě před Plzeňskými právy se to na některých školách mohlo brát "volněji", dalo se studovat skutečně dálkově, kdy tam člověk opravdu přišel jen na zkoušky, ale dnes ani náhodou. Ani opsat práci si dnes nikdo netroufne, protože díky počítačům ji lze během sekundy porovnat s tisíci jiných.

Za tuto honbu za tituly ale nemohou "mladí, co nechtějí pracovat", ale líní a nekompetentní personalisti, kteří místo toho, aby se zajímali o to, co daný člověk umí a jestli může být jejich firmě nějak prospěšný, tak jen kouknou na "cívíčko", kouknou na tituly a když tam není dostatečný počet bc mgr ing mba phd, tak sbohem a další. A dokonce dnes už dělají výběrová řízení psychologové. Přijdete se ucházet o práci na odborné pozici a dají vám dotazník s otázkami jako jaká je vaše oblíbená barva a podobné bláboly. Nechtějí odborníky co něco umí a o oboru něco vědí, chtějí "týmové hráče", a hlavně dostatečně "dynamické" a "progresivní".

Editoval Aleš_ (11-01-2019 22:39:10)

Offline

 

#13 12-01-2019 08:13:43

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 1779

Re: Dotazník- bakálářka

Aleš_ : S tím závěrečným naučením otázek je z toho co mám několik známých, kteří studovali něco o čem do té doby nevěděli vůbec nic, jen se jim splnil přijímací požadavek na průměrný prospěch. Šli tam jen z důvodu, že na to prostě "měli". Naučili se jen co bylo potřeba - neřešili proč to tak jen nebo proč by to nemohlo být jinak. Prostě se naučili odpovědi na otázky díky čemuž prošli. Jejich obor je nezajímal a krom jednoho (sedí u PC) ti ostatní dělaní úplně něco jiného protože zjistili, že v takové práci musí zvládat problémy sami a na to nejsou dané odpovědi, které by se mohli naučit nebo použít. V jedné z prací jsem dělal s příjemnou paní, která měla vystudovanou chemickou laborantku, ale právě tímto stylem - přečíst - naučit odpovědi a projít. V té práci co jsme dělali spolu, tak šrubovala kování na plastové okna. Na to by jí stačila ta základní škola jak jsem zmiňoval... A to, že nedělám v tom IT oboru je moje rozhodnutí. Mě by nebavilo sedět pořád u PC a něco řešit a vymýšlet (i když částečně to dělám, ale jen v rámci svého osobního času - programuju webovky a dělám TP pro několik lidí). A co se týká studia, tak jsem tam šel s tím, že už jsem něco uměl a zajímal se o to. Ne že jsem na to měl dobrý "vstupní" prospěch... Což jsme tam taky jednoho takového měli. Nevěděl o tom vůbec nic a ani neměl snahu to nějak pochopit. Prostě šel podle knížek. Pak to tedy vzdal, když zjistil, že to nemá pro něj smysl... K čemu by takový člověk byl kdyby tu školu dodělal? K ničemu, protože by uměl všechno (z knížek), ale sám by neuměl nic...

Jinak dotazník jsem vyplnil už když to bylo na bastlírně. Některé otázky jsou ale úplný mimoň... smile


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, Pegas 200 MIG Man PFC
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz

Offline

 

#14 12-01-2019 08:26:32

jarinox
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 12-04-2010
Příspěvky: 177

Re: Dotazník- bakálářka

Aleš_ napsal(a):

A tebou naznačený postup "naučit se odpovědi na závěrečné otázky" - nevím jakou vysokou školu jsi absolvoval, ale garantuji ti, že na všech normálních vysokých školách by v současnosti tato strategie neměla šanci na úspěch..

Žiaľ hlboko sa mýlite. Dnes študovať na VŠ je jednoduchšie a sú kladené liberálnejšie nároky na študenta. Síce sú povinné predmety, skúšky, kredity,  cvičenia, digitálna kontrola záverečných - diplomových prác, avšak na jednotlivých predmetoch sú vyučujúci viac chápavejší k tomu, že žiak nemá na nejaký predmet vrodené dispozície - nadanie. A to nehovorím o tom, že je obrovské množstvo dostupných spracovaných učebných materiálov, napr. na technickom kreslení už nesedíte za rysovacou doskou, máte počítač, ktorý prepáči chybný ťah rysovacím perom, atď... Škola dostáva od štátu určité množstvo peňazí podľa množstva študentov, takže snaží sa udržať študentov. Zároveň existuje viac súkromných VŠ, ktoré sú ešte miernejšie na nároky ( tu platí platiaci študent = príjem pre školu). Viem o čom hovorím, učil som a zároveň v mojom rodinnom okolí je viacero ľudí pracujúcich na VŠ...

PS: Doby, keď z 12 študentov 10 vyletelo na skúške sú preč. A to preto, že učiteľ má už pomaly strach, niekoho vyhodiť, lebo študenti hneď dávajú odvolania, sťažujú sa kde len môžu za diskrimináciu, či vymýšľajú si rôzne "šikany" zo strany učiteľa, odvolávajú sa ľudské práva. Učiteľ dnes nemá rešpekt a autoritu v očiach študentov... to je problém dnešnej doby.. A študenti? To je tiež kapitola sama o sebe, VŠ skončia ľudia bez problému a to aj takí, čo by pred 20 rokmi vyleteli v prvom semestri. To je jednoducho fakt...

Editoval jarinox (12-01-2019 08:35:22)


EB MIG 200, FK - MIG 1700E, Sherman MIG 200Mng, Magnum MIG 208 K, Invertor PEGAS 160 T HF, plazma CUT 60, TEMOS PSPB III-A..

Offline

 

#15 12-01-2019 09:43:32

milosak
Člen
Místo: P - z
Registrovaný: 15-04-2013
Příspěvky: 440

Re: Dotazník- bakálářka

jarinox

No nevim, nevim jestli jsem tě správně pochopil ?

Nastínim ti můj pohled : dopředu upozorňuji, že jsem na žádné VŠ nikdy nestudoval , podle mě je fatální rozdíl

a) mezi soukromou školou a státní , třeba státní správa a lepší firmy berou zaměstnance jenom ze státních škol (českých)

b) mezi technickými školami (ČVUT, VUT) a těmi ostatními (vyjma LFUK)

V Čechách se pravděpodobně generuje množství absolventů těchto netechnických škol, a potom kam s nimy ? Jak tady psal REllik, prostě
se pro ně vytvoří nesmyslná pozice, funkce ?? Politologů a dr. psychologie bude tolik, že i se svým vzděláním budou odsouzeni
pracovat za odměnu pokladního v Lidlu  smile
Bohužel v té horší variantě pro nás ostatní vytvoří Evropská komise další nařízeni a pošle ČR pro ně dotaci  sad

Teď rozeberu nároky vyučujících na studenty ... píšeš, že jsi učil na VŠ, možná podstatné je na které, viz. moje a) , b)

Můj pohled rodiče středoškoláka obor SPŠE , už jsem to tady psal před měsícem - na této střední škole (státní)
se nikdo s dětma nemaže, prostě jednoduše nic neokecáš a dostaneš příklady, které musíš vypočítat, hromady příkladů
kde postupně z různých vztahů se dopočítáš do konce. Matematika každý den, dril a jenom dril kdo studoval strojní, nebo
elektro průmyslovky za komoušů, tak dneska je to stejné, možná náročnější.

Docela by mě zajímalo, jak to dnes funguje třeba na ČVUT fakulta elektro, ať mně nikdo netvrdí, že jim tam diplomy dávají zadara smile


Likvidace bezpečnostních systémů.

Offline

 

#16 12-01-2019 13:04:47

jarinox
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 12-04-2010
Příspěvky: 177

Re: Dotazník- bakálářka

Milošák, dovolím si povedať pár téz:

V dnešnej dobe je pri niektorých zamestnaniach, na ktoré bez problémov (vždy stačila) a stále stačí stredná škola je vyžadovaná VŠ, dva jazyky,.. Jednoducho ide prehnané požiadavky zamestnávateľov a to núti mladých ľudí študovať VŠ, nakoľko ich k tomu tlačí trh a zamestnávatelia.  Takže často na pohovor nie sú pozvaní absolventi SŠ - už podmienky inzerátu ich odradia. Napríklad často je v inzerátoch uvedené, že hľadajú programátora, minimálne vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, znalosť 5 programovacích jazykov a dvoch cudzích jazykov, a prípadne referencie. Iného nechcú, čo je chyba. Výnimkou samozrejme sú tí uchádzači o zamestnanie, ktorí majú referencie (pracovali na veľkých projektoch), ale to už sú ľudia v strednom veku..     

Na druhej strane v niektorých zamestnaniach zas uprednostňujú ľudí nadaných, zručných a zaučených v odbore (hneď môžu začať pracovať, bez  nutnosti zaučenia) bez ohľadu na to z akej VŠ má človek diplom. A to platí aj v štátnej správe, nejaké uprednostňovanie u nás podľa diplomu sa nevyskytuje, skôr je to o známostiach. Netreba zabúdať ani na to, že ak chcete pracovať v štátnej správe u nás, tak podľa výšky dosiahnutého vzdelania sa Vám vypočítava platová trieda.

Toto je veľký rozdiel oproti západným krajinám, kde na tom akú vysokú školu záleží skoro vždy (a to aj presne menovite). Absolvent Harvardovej univerzity je v USA prijatý skôr, len kvôli škole. Avšak vo východnej Európe to nie je stále výhodou.. s tým ale súvisí situácia, ktorá tu vznikla po revolúcií. Za minulého režimu na vysokú školu chodili buď ľudia nadpriemerne nadaní, alebo tí, čo mali dobrý kádrový posudok (a ich rodina), či po známosti. Po revolúcií sa otvorili brány VŠ všetkým záujemcom, vzniklo obdobie až do 2010 roku, kedy VŠ začali doslovne "chŕliť" davy VŠ vzdelaných ľudí. A práve z dôvodov ekonomických, ktoré som popísal už v predošlom príspevku (škola dostáva príspevky od počtu žiakov).  Ale to je spojené aj s mentalitou minulého režimu, ktorá u nás vládne doteraz - a tou je predstava mnohých rodičov i detí, že vysokoškolák automaticky bude mať vysoký plat.   

To, že existuje množstvo škôl, ktorých štúdijné odbory nemajú uplatnenie nie je zas až tak úplne pravda. Napríklad odbor sociálna práca, psychológia, atď. Veľa ľudí vyštuduje sociálnu prácu, ale keď si hľadajú zamestnanie, tak zistia, že môžu robiť v napr. ústave s nástupným tabuľkovým platom 490 Eur v čistom. To si hneď porovnajú, že rovnaký plat má upratovačka (po novom sa označuje manažér podlahových krytín) a to ich odradí. Školský psychológ má tabuľkový plat rovnaký ako vrátnik v súkromnej sfére. Takže pracovné pozície sú, ale ponúkajú nízky plat, alebo sú príliš ďaleko. Sme národ, ktorý nie je ochotný za prácou cestovať, dochádzať. V USA existuje pojem "lokálny skok", to je vzdialenosť, ktorá je akceptovateľná na dochádzanie do práce a tá býva aj 150km. U nás ľudia nie sú ochotní cestovať 40 km. Ale ani sa im osobne nečudujem, keď dostanú 490 Eur. A rovnako je to aj s prírodnými vedami. K tejto téme si dovolím ešte poznámku o zbytočnosti psychológov a ich posudkov v dnešnej dobe, ako sa tu často spomína. Množstvo ľudí ani netuší, akí ľudia dnes žiadajú o zbrojný preukaz, či o zamestnanie profesionálneho vodiča, policajta, atď, kde je potrebný posudok. To je des. Určite poznáte z Vášho okolia nejakého doslovne sociopata. A práve títo ľudia sa až príliš často chcú mať ZP, či robiť veci, kde je posudok potrebný. Či dokáže mladý psychológ odhaliť poruchu v správaní, to je už iná vec... :-)       


Na záver už len toľko, že dnes na VŠ to funguje tak, že síce nikto diplomy zadarmo nedáva, avšak náročnosť štúdia je nižšia. Aspoň u nás na školách, ale pozrite sa ako je to v zahraničí. Tam je náročnosť ešte nižšia, ale to je dané ich školným systémom - neučia sa hlúposti ako u nás, ale venujú sa v štúdiu naozaj v odbore, ktorý si žiaci vybrali. A preto zahraniční absolventi majú lepšie uplatnenie, po skončení školy je architekt stavbár človek, ktorý už aj videl ako stavba vyzerá, nie ako u nás, architekt ani nevie, ako vyzerá betón a konštrukčné spoje. A potom sú tie ich návrhy s razítkom sú pre stavebníka priam "nerealizovateľné" :-)     

A náročnosť SPŠE? Záleží aj od žiaka a konkrétneho učiteľa. Žiaľ aj tam vždy platilo, že nie vždy je učiteľ nestranný. Rovnako aj úroveň žiakov je rozdielna, jeden žiak strávi celé hodiny nad úlohami a iný žiak ich len na rýchlo spacká za 30 minút. Vo výsledku obaja jedinci získajú maturitu. Zároveň iné sú prvé ročníky a posledné ročníky strednej školy, učitelia už inak hľadia na žiakov, už vedia, čo od nich čakať. Absolvoval som SPŠE, aj som tam nejakú dobu pracoval aj keď dávno, tak viem to trošku porovnať. A podľa bývalých kolegov je to so žiakmi stále horšie a horšie :-) Drzí, bez záujmu, všetko odfláknuť... aj keď vždy sa nájdu nadaní jedinci :-)


EB MIG 200, FK - MIG 1700E, Sherman MIG 200Mng, Magnum MIG 208 K, Invertor PEGAS 160 T HF, plazma CUT 60, TEMOS PSPB III-A..

Offline

 

#17 12-01-2019 13:06:55

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 895

Re: Dotazník- bakálářka

Ked raz len 15% populacie ma schopnosti aby ukoncili VS.
A teraz ich konci tak 45% co myslis ako sa to diasiahlo, proste znizili sa naroky aby aj priemerny inteligent spravil VS.
A to nehovorim o pelseudo obboroch kde nevies nic skontrolovat lebo je to tam len o slovach dotaznikoch, a statistykach ktore si mozes vylozit ako chces.

Offline

 

#18 12-01-2019 14:18:41

jakobt
Člen
Registrovaný: 06-05-2011
Příspěvky: 80

Re: Dotazník- bakálářka

Rellik napsal(a):

Tady jsi moc nepochodila, tak píšeš sem co?  Sám jsem to procházel, ale nedokončil. Zbytečně moc nesmyslných otázek. To jsou zase nějaké obory strašně prospěšných lidí, kteří jsou k ničemu co? Nechápu na co se tady tvoří samý ING, BC a hromada dalších, co chcou jen brát peníze a nic nedělat. Někdo na tady ty vyžírky musí i něco vyrobit. Bez těch výrobních kapacit může mít kdokoliv X titulů a škol, ale nevydělá si ani na chleba. Sory za tento můj výlev, ale je to tak... A co se týká dotazníku, tak jsem si školu vybral sám (asi tak jako 98% této populace) a dělám naprosto něco jiného. Opět jako 98% této populace... Tyto supr čupr dotazníky neřeknou nikomu nic, jen se splní zadaný úkol, který nebude mít stejně žádný význam...

Minulý rok jsem dodělal ING, při škole jsem dělal kovovýrobu a chtěl bych v tom pokračovat i při stávající práci. Titul nikde neuvádím , (nemusí mi tak nikdo říkat, nikam si to nepíšu). Ale je pravda, že se akorát směju těm lidem co dělají opak. Vystudují  nějakou rádoby ekonomku a pak to mají pomalu napsané na čele.


OMI 165, plasma Berlan, WLSP 315 + podavač KIT, kitin 1500 hf, Miller 150 ac/dc HF, Plasma stamos

Offline

 

#19 12-01-2019 16:55:05

Aleš_
Člen
Registrovaný: 13-05-2008
Příspěvky: 396

Re: Dotazník- bakálářka

Atlan: těch 15%, kteří ukončili VŠ, to byli bakaláři? Musíš totiž srovnávat srovnatelné - dnes je strukturované studium a to, že dnes 45% dokončí bakaláře, nejde srovnávat s tím, když před desítkami let jen 15% dokončilo magistra.

jarinox: spíše bych řekl, že jsou nároky nějak zásadně nižší, ale spíše jsou jiného charakteru. Jak píšete, kdysi se studenti nervovali s tím, aby nepřetáhli rýsovacím perem, dneska se musí naučit s CAD balíky. Podobně i matematika a fyzika - samozřejmě, že musí vědět, co je Laplaceova transformace nebo Fourierovy řady, ale prakticky se to dnes všechno dělá několika příkazy v programech jako Maple, MATLAB nebo Wolfram Mathematica. A stejně tak s výpočty obvodů - kdo dnes bude počítat nějaký obvod na papíře, když to může hodit do nějakého SPICE simulátoru a má to rychleji, přesněji a při malé úpravě to přepočítá stisknutím tlačítka. To ale musí s tím SPICE umět, protože to nejsou kouzelné škatulky, z kterých jako zázrakem vypadne správné řešení. Někdy vypadne špatné řešení a proto musí být i znalost teorie, aby člověk poznal, že něco není v pořádku. Většina elektro předmětů už se dnes učí právě v kombinaci - teorie na přednášce a vyzkoušení teorie v praxi na cvičení u počítače.

Mimochodem, FEL teď začala vystavovat některé přednášky z prvního a druhého ročníku na youtube. Každý si můžete udělat názor, jestli je to opravdu tak lehké:
doc. Lukáš Jelínek: Teorie elektromagnetického pole
prof. Petr Kulhánek: Fyzika 2
doc. Petr Habala: Diskrétní matematika
doc. Jaroslav Tišer: Základy diskrétní matematiky

Editoval Aleš_ (12-01-2019 17:10:14)

Offline

 

#20 12-01-2019 17:31:55

jarinox
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 12-04-2010
Příspěvky: 177

Re: Dotazník- bakálářka

Nejde o to, či je daný predmet ľahký, ťažký, pochopiteľný.. atď. Ide o to, že ak študent dostatočne preukáže snahu (aj keď nedokáže pochopiť problém a povie to úprimne vyučujúcemu), naučí sa naspamäť poučky a profesor to vidí, tak študentovi pomôže a nechá ho urobiť skúšku. Množstvo ľudí prešlo prvé ročníky  (sito)  iba tým, že sa drvili všetko naspamäť - aj keď na cvičeniach nedokázali pracovať s výpočtami. Tak ako písal to Rellik.

Zároveň nie je odbor ako odbor a predmet ako predmet. Kto má nadanie na matematiku a fyziku, tak sa mu veľká časť prednášok zdá byť logická a pochopia... 

Viete niekto nemá problém s kryštalochémiou silikátov, petrológiou metamorfovaných a sedimentárnych hornín, iný zas s fylogenetickou systematikou, zoológiou bezchordátov, či molekulárnou biológiou a genetikou prokaryotov, reguláciou génovej expresie, alebo s takou algebrou a teóriou čísel,  lineárnou a celočíselnou optimalizáciou, alebo trebárz s kognitívnou psychológiou, metodológiou psychologického výskumu, atď...

Ale v zásade súhlasím :-)

PS: Dokážem celé hodiny rozprávať o Cercopithecinae, ale princípu logaritmov dodnes nerozumiem :-)

Editoval jarinox (12-01-2019 17:46:00)


EB MIG 200, FK - MIG 1700E, Sherman MIG 200Mng, Magnum MIG 208 K, Invertor PEGAS 160 T HF, plazma CUT 60, TEMOS PSPB III-A..

Offline

 

#21 12-01-2019 17:47:30

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 921
Web

Re: Dotazník- bakálářka

vzdy idem do kolien, ked vidim ze niekto zalozi temu, pichne sem prvy a jediny prispevok o ktory viac ani nezavadi a diskusia na 5 stran...


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)

Offline

 

#22 12-01-2019 18:16:52

milosak
Člen
Místo: P - z
Registrovaný: 15-04-2013
Příspěvky: 440

Re: Dotazník- bakálářka

jarinox

právě jsem se vrátil z práce, takže reaguji až teď , jenom se vrátim k tvému poslednímu odstavci

Určitě máš pravdu, že dnešní žáci jsou drzejší, bez zájmu atd. což souvisí se změnou režimu, ale přeci stále plátí jedno jediné , že na
střední škole ti vyučující neustále opakují VÁŽENÍ TADY NEMUSÍTE BÝT !!
Schválně jsem se na to ptal syna, kdy jim učitelé začnou tuto kouzelnou větičku opakovat a hle od 1. čtvrtletí 1. ročníku  smile

Jenom tak pro zajímavost, studijní obor SPSE Elektronika - elektronické počítačové systémy má stejný kod, jako 4 letý učební
obor mechanik elektronik.
Před měsícem jsem četl, že (teď nevim přesně) v Pardubicích na učilišti budou zavírat obor mechanik elektronik, protože k maturitě
se dostalo 5 žáků, dost možná, že maturitu ani neudělali. Ty ostatní (bylo jich 25) vyhodily během 4 let .


Likvidace bezpečnostních systémů.

Offline

 

#23 12-01-2019 19:15:41

jarinox
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 12-04-2010
Příspěvky: 177

Re: Dotazník- bakálářka

Milosak: Heh, čarovná to veta. My sme hovorili zas, že "nikto vás tu nedrží, chodte kopať kanál, už len na Vás čakajú...".

Viete, kto nezažil triedu plnú výrastkov v puberte, málo kedy dokáže pochopiť, aké to je. Sú samozrejme úplne iní, ako keď sú doma. Predbiehajú sa v tom, kto je väčší macher, dávajú učiteľom prezývky, schovávajú učebné pomôcky, často vydávajú pazvuky len aby narušili vyučovanie, sem tam začnú učiteľovi tykať, vyhrážať sa, klamú v jednom kuse, atrament (farbu, želé, atď) na zadku už mal každý učiteľ na strednej škole. Majú plné ústa o slobode, demokracií a ľudských - detských právach. Učiteľ nič nemôže, nuž a keď ich človek napomenie a nakričí, tak sa stáva, že na druhý deň je v škole rodič a pomaly ide zbiť učiteľa, že si dovolil kričať na jeho dieťa, alebo rovno príde inšpekcia na udanie rodiča, že učiteľ ubližuje žiakovi.. Rešpekt pred učiteľom prestal existovať...

Nuž a k vyhodeniu žiakov len toľko, že vždy v každom ročníku sa nájdu žiaci, ktorí nechodia do školy, nerobia si úlohy, sú drzí, arogantní.. ak keď sú na prepadnutie a ponúknete im pomocnú ruku, tak Vás pošlú medzi štyrmi očami do p.... Čo s takým človekom? Nestojí za to za ním zaoberať - život ho naučí. Môžem, ale povedať, že nikdy nenechajú učitelia prepadnúť žiaka, ktorý má snahu a osloví učiteľa, či mu nepomôže, lebo na to nemá, nestíha, alebo nerozumie, nedokáže pochopiť učivo....


EB MIG 200, FK - MIG 1700E, Sherman MIG 200Mng, Magnum MIG 208 K, Invertor PEGAS 160 T HF, plazma CUT 60, TEMOS PSPB III-A..

Offline

 

#24 12-01-2019 19:36:14

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 2807
Web

Re: Dotazník- bakálářka

čau jarinox, jsem rád že potvrzuješ mojí teorii (příspěvek č.8).
Některý vynálezy jsou nebezpečný a vidí to každý - třeba atomová bomba, nebo biologické zbraně, v rukou neumětela to znamená katastrofu, případně zánik civilizace.
Jsou nebezpečný vynálezy u kterých to není hned vidět, třeba mobily, ty způsobily že rodiče již nemají kontrolu nad chováním potomků.
Nebo ten nesmysl co vynalez Bill Gates - informační dálnice, mělo to usnadnit lidem život, ale jak vidíme - trochu se to zvrtlo.
Kdo může vzpomeňte jaký byl svět před 50 lety, jaký bude v roce 2069 nechci vědět.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS