SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Dobrý den, potřebuji poradit, jakým způsobem se nechá ověřit těsnost sváru (TIG) na benzinové nádrži a popřípadě identifikovat netěsná místa. Benzin je prevít, který vzlíná a proteče i mikroprasklinou . Potřebuji identifikovat tato místa ještě před chromováním a napuštěním benzínu do nádrže. Předem děkuji za věcné rady a typy.
Offline
Naplnis vzduchom, a pouzijes mydlov7 vodu, kde to bublinkuje tak mas problem. To je co....
Offline
Tesnosť, napr. účkom. Prípadnú netesnosť penidlom, ale s pretlakom v nádrži nepreháňať, lebo je to relatívne veľký objem a tenká stena.
Offline
Pri zvarani tigom, tam ziadne netesnosti nemozu byt.
Offline
Benzinovu nadrz by som rozhodne netlakoval... ked, tak pouzit cerveny a biely spray na praskliny.
Atlan, - nic nie je nemozne.. pokial sa to pokusi pozvarat tigom nejaky polnohospodar...
Offline
Nepatrne natlakuju a ponorim do vody a hned vidim kde unikaj bublinky.
Offline
Honza007 napsal(a):
Nepatrne natlakuju a ponorim do vody a hned vidim kde unikaj bublinky.
ale pozor nato...nepatrne som natlakoval radiator kurenia do S100 a mohol som ho preletovat .-)
Je pravda ze ocelova nadrz je nieco ine.
Offline
Honza007 napsal(a):
Nepatrne natlakuju a ponorim do vody a hned vidim kde unikaj bublinky.
Jak se nepatrně tlakuje nádrž motorky? Resp.čím utěsníš hrdlo? Zátky/víčka jsou buď s odvzdušňovacím otvorem nebo těsnící kvůli přetlaku dodávaném z karburátoru. Zajímá mně technické řešení, které používáš při tom nepatrném přetlakování, popř. kterým otvorem, čím a jak to nafoukáš?
Offline
nebolo by v tomto pripade najlepsie dat to cele spravit niekomu kto to naozaj vie ?
Offline
Nedělejte z toho zase vědu. Minulý týden jsem také vařil na nádrž motorky mufnu kvůli zavíracímu ventilu, který byl původně nějaký čínský šmejd mimo nádrž, propojený hadičkou. Vařil jsem to CO2. Je to hodně slabý plech. Těsnost jsem zkoušel potřením místa křídou a poté nalitím benzínu. Jelikož zůstala křída suchá, je nádrž těsná. Takže do toho a nebát se. Jenom ještě před svařováním nezapomenout neutralizovat vnitřek nádrže. Nebezpečí výbuchu. Jole.
Offline
řek bych že metoda dle Honza007 je optimální, kdo se může pustit do Tigování nádrže určitě dokáže ucpat odvzdušňovací otvor a natlakovat nádrž zkrz kohoutek. Pumpičku na kolo má určitě nejdál soused.
Offline
Hmm, já to místo vzduchu tlakuju CO2, pod víčko plácnu igelitovej pytlík a je, jen na to musíte mít pořádnej lavor, když je to prorezlý zevnitř je lepší to vylejt tím plastovým sajrajtem na nádrže.Veteránistům zdar.....hi
Offline
Všem moc děkuji za rady a názory.
Nejvíce se mi líbí ta nejjednodušší možnost, natlakovat nádrž a ponořit do vody (že mne to nenapadlo..., vždyť takto jsme za mlada hledali díry v píchlé duši ). Líbí se mi i ta možnost s křídou, ale to bych po objevení netěsnosti musel inertizovat nádrž a i tak by se mi při prvním zápalu klepala ruka více než obvykle.
Ještě bych se chtěl zeptat na ty spreje. Sprej ukáže netěsnost, nebo i zatáhne (utěsní mikroprasklinu).
Hezký den všem
Offline
Ladik, sprej ti iba ukaze netesnost. Zial, je to ta asi najpomalsia a najdrahsia metoda ako to zistit. Ale nemusis nic tlakovat a riskovat poskodenie nadrze.
Offline
Vyrobca: Děkuji za objasnění práce se sprejem.
Offline
Evita: Mohu poprosit o objasnění, v čem je lepší tlakovat CO2 oproti vzduchu? (pokud v nádrži není výbušná směs).
A ještě jeden dotaz, ten "plastovej sajrat" na vylévání nádrže mimo jiné ucpe i mikroporezitu, mikrotrhlinky?
Ještě jednou děkuji za reakce na můj dotaz.
Offline
Ano ten vylévací něco jako epoxid utěsní vše ,sice nepatrně zmenší obsah nádrže , ale nejdůležitější je dokonalé odrezení a odmaštění vnitřku nádrže , jednu jsem si nechal takto vylepšit a bohužel kolem návarku kohoutku to dobře nepřilnulo , nebo se časem uvolnilo a benzín se dostal mezi plast a plech a katastrofa ,nakonec jsem musel sehnat jinou . tuhle jsme rozřízly a zjistily že všude byla velmi slušně odrezena ,jen kolem hrdla a návarku byly stopy koroze , takže jedině vařit , nebo pájet ( stačí i cín) a je to vždy opravitelné i v budoucnu
Offline
Stránky: 1