SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 26-04-2020 20:53:48

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 149
Web

Nastavení řezacích parametrů

Zdravím, může někdo poradit jak nastavit řezací nástavec RN6 na řezání slabších plechu i silnějších, mě se na to nedaří prijit , https://www.rajce.net/f1436711078 na foto je 3mm plech zkoušel jsem to i na 6mm a stejný výsledek, měl jsem na RV nastaveno podle tabulky co jsem vyguglil, 3bar kyslík a 2Kpa acetylen, dýzu mám 3-10, ale nevím co dělám špatně
PS: věřím tomu že ta fotka je úsměvná

Editoval valfren (26-04-2020 20:55:25)

Offline

 

#2 26-04-2020 22:35:26

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 893

Re: Nastavení řezacích parametrů

Podle fotky bych řekl, že se trochu bojíš. Materiál se zdá přehřátý a na začátku řezu až utavený.
Chce to vyšší rychlost řezu.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#3 26-04-2020 22:39:36

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6806

Re: Nastavení řezacích parametrů

Nebo málo přídavného kyslíku?


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#4 27-04-2020 00:03:28

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4123
Web

Re: Nastavení řezacích parametrů

strašně málo kyslíku, nastav tolik aby ti spuštění řezacího kyslíku nespůsobilo odlétnutí nahřívacího plamene.
  Nahřívací plamen subjektivně - dle info tady na Svarinfu. Manometry na redukčních ventilech ukazují nesmysly.
Před nohy si dej nějakou desku - ať ti okuje nelítají do bot. Při řezání postupuj maximální rychlostí.
  Rovnej dlouhej řez od ruky neuděláš. Připni truhlářskými svěrkami na plech kus prkna a řezej podle něj, prkno sice chytne ale stihneš to.

vlastně sem nenapsal co s tím tlakem řezacího kyslíku, při spuštění řezání musí být poznat "akce / reakce" musí ti řezák i s rukou odtlačovat opačným směrem!
Pak po nahřátí okraje plechu a spuštění řezání můžeš postupovat velmi rychle. Nevznikne tak velká TOO (tepelně ovlivněná oblast). Materiál nebude tak domrdán jak to máš na foto.

Editoval bourač (27-04-2020 01:30:01)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#5 27-04-2020 08:51:04

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 149
Web

Re: Nastavení řezacích parametrů

Takže ty RV nastavit asi na kolik? Ještě to dnes vyzkousim, ale je to vůbec možné udělat tím rezakem řez na tomhle plechu třeba i kulatý tvar? Není lepší sehnat na to nástavec RNL4 pokud se sním dáji řezat i tvary protože má ty trysky za sebou a ne do kruhu?
Snad nakonec nebudu muset stejně koupit tu plazmu 😒

Offline

 

#6 27-04-2020 19:21:31

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4033

Re: Nastavení řezacích parametrů

Řezání kyslíkoacetylénovým hořákem není vytavování materiálu z mezery, ale jeho spálení v mezeře v proudu kyslíku.

1, 1,2 barů acetylenu je moc, nastav 0,8 - 1,0 bar
2, u kyslíku si nastav tlak podle tloušťky plechu tl. 3 mm, tlak 3,5 barů, tl. 6 mm, tlak cca 6 - 8 barů atd.
3, při ohřevu drž hořák ve vzdálenosti cca 5 mm od plechu, při řezání tak 3 mm
4, kyslík spouštěj co nejdřív, když materiál prochází červenou barvou - nutno dobře naučit
5, při řezání drž hořák kolmo k materiálu a postupuj co nejrychleji - je to dobře vidět na hraně směrem postupu, ta se nesmí ohřát do červena
6, při správně sestaveném konci hořáku - tryska + dýza + hubice - musíš cítit v ruce reakci jak tlak kyslíku "odtlačuje" hořák od materiálu a řez je čistý, skoro bez strusky na druhé straně

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče