SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 26-05-2020 22:58:26

pifko
Člen
Registrovaný: 02-05-2020
Příspěvky: 17

Nerezová ocel a měď

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, jestli jde nějak rozumně pájet (či jinak spojit / svařit) nerezovou ocel (1.4404) a měď. Konkrétně se mi jedná a spojení nerezové destičky (s otvory cca 2-3 mm) s měkkou Cu trubkou (6 mm). Spoj by měl být zdravotně nezávadný (pitná voda) a tlakově odolný do 10 bar. Výsledek by měl být cca tento (pravá část, dvě trubky)

https://www.home-barista.com/forums/userpix/6627_gs3_tl30_cleaned.jpg

Díky

Offline

 

#2 27-05-2020 00:01:17

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Nerezová ocel a měď

pifko napsal(a):

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, jestli jde nějak rozumně pájet (či jinak spojit / svařit) nerezovou ocel (1.4404) a měď. Konkrétně se mi jedná a spojení nerezové destičky (s otvory cca 2-3 mm) s měkkou Cu trubkou (6 mm). Spoj by měl být zdravotně nezávadný (pitná voda) a tlakově odolný do 10 bar. Výsledek by měl být cca tento (pravá část, dvě trubky)

https://www.home-barista.com/forums/use … leaned.jpg

Díky

Asi nejjednodušší by bylo pájení stříbrnou pájkou s obsahem stříbra ca. 55% a s patřičným tavidlem. Jinak existují i jiné způsoby, ale toto vidím nejjednodušší.

Offline

 

#3 27-05-2020 01:40:39

Dawe
Člen
Registrovaný: 19-04-2019
Příspěvky: 223

Re: Nerezová ocel a měď

Tak tak, ale toho stribra muze byt i mene. Napr. tahle 20%  Chemweld 542B by mela vyhovet:
https://eshop.chemweld.cz/Pajka-20-Ag-C … -d1353.htm

Editoval Dawe (27-05-2020 01:41:54)


MEZ SMA 130-1 (r.v.1991) , Berlan BMIG 140 modded (r.v.2009), Welbach Alpha 225 AC/DC TIG (r.v.2013)

Offline

 

#4 27-05-2020 09:02:37

pifko
Člen
Registrovaný: 02-05-2020
Příspěvky: 17

Re: Nerezová ocel a měď

Děkuji za odpověď. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli je možné trubku připájet přímo na "hladkou" plochu nebo je nutné / lepší udělat kolem trubky nějaký aspoň nízký "rantl", do kterého by zapadla. Místa moc není, ale 1-2 mm by případně šlo.

Offline

 

#5 27-05-2020 09:36:23

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3780

Re: Nerezová ocel a měď

Pájení není svařování. Je nutné zavrtat osazení pro trubku s vůlí pro zatečení pájky. Tím je zároveň zajištěna poloha trubičky při pájení.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 27-05-2020 09:46:01

pifko
Člen
Registrovaný: 02-05-2020
Příspěvky: 17

Re: Nerezová ocel a měď

Dobře, a jak by toto zavrtání mělo být minimálně hluboké a jaká by měla být velikost vůle? Jde mi o přípravu dílů, pájení nebudu provádět já, tak se omlouvám za laické dotazy.

Offline

 

#7 27-05-2020 10:19:53

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3780

Re: Nerezová ocel a měď

V tomto případě bych volil hloubku cca 4mm a vůli cca 0,1mm.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#8 27-05-2020 15:10:54

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Nerezová ocel a měď

Dawe napsal(a):

Tak tak, ale toho stribra muze byt i mene. Napr. tahle 20%  Chemweld 542B by mela vyhovet:
https://eshop.chemweld.cz/Pajka-20-Ag-C … -d1353.htm

Já vím, jde to i s menším obsahem stříbra. smile Ale čím více Ag, tím lepší, speciálně při pájení nerez ocel/měď. Ono teoreticky by to šlo i mosaznou pájkou, nesmí se nerez přehřát, jakmile se potáhne vrstvičkou okují, tak je pájení těžké. big_smile

Offline

 

#9 27-05-2020 15:52:25

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3780

Re: Nerezová ocel a měď

Já bych zkusil tuto pájku:
https://eshop.chemweld.cz/Pajka-obalena … s-d420.htm
Bylo by možné použít i průměr 2mm.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#10 27-05-2020 15:59:21

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3780

Re: Nerezová ocel a měď

Ještě dodám: Že jsem uvedl 40% Ag není proto, že bych ji považoval za lepší než 55%. Pokud to bude pájet někdo, kdo to dělá, tak jistě bude mít stříbnou pájku v šuplíku.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#11 27-05-2020 19:36:48

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Nerezová ocel a měď

Famater napsal(a):

Ještě dodám: Že jsem uvedl 40% Ag není proto, že bych ji považoval za lepší než 55%. Pokud to bude pájet někdo, kdo to dělá, tak jistě bude mít stříbnou pájku v šuplíku.

No, ono s těmi Ag pájkami je to tak, že kdysi byly legovány Cadmiem, které vydatně pomáhalo smáčivosti a zatékání pájky. Tam potom stačil obsah Ag menší. Dnes se Cd nesmí používat kvůli jedovatosti, tedy zejména pro součástky potravinářského použití. A proto dnes je pro nejlepší výsledky používána pájka s co nejvyšším obsahem Ag. Bohužel je dnes vysoká cena takových pájek. Ale jak píši výše, lze to při troše zručnosti a praxe svést i s pájkou mosaznou. Tam je nevýhoda vyšší teplota tání a možnost tvorby oxidů na nerezu a ztížená smáčivost... smile Mimochodem, zde v US lze stále sehnat Ag pájky s obsahem Cd.

Offline

 

#12 27-05-2020 20:04:58

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3780

Re: Nerezová ocel a měď

Ono zase pokud je to dobře připravené a umí se to, tak spotřeba pájky je velmi malá. S jednou tyčkou za 200Kč (pr2mm) je toho zapájí habaděj. Tady jsou myslím pájka s obsahem Cd zakázané, i když jsem narazil na inzerát, kde je nabízeli. Mosazí na nerez bych to ani nezkoušel. U nás byl vynikající řemeslník, jemný mechanik. Ten měl na polici starou stříbrnou tabatěrku. Vyvíječ acetylenu. Ustříhl kousek tabatěrky a pájel 100% Ag.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče