SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 06-06-2020 15:58:44

bocek007@seznam.cz
Člen
Registrovaný: 30-09-2017
Příspěvky: 7

Pórovitost sváru

Ahoj. Poradí mi někdo co dělám špatně při sváření černého materiálu tigem? Hrozně mi to prská jak kdybych vařil bez plynu a vytvoří se ve sváru bubliny. Díky

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8082_9746a281-b347-4074-92d0-409183ec2f46.jpeg

Offline

 

#2 06-06-2020 16:00:14

bocek007@seznam.cz
Člen
Registrovaný: 30-09-2017
Příspěvky: 7

Re: Pórovitost sváru

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8082_image.jpg

Offline

 

#3 06-06-2020 16:09:19

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6788

Re: Pórovitost sváru

Že by špinavý materiál?


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Online

 

#4 06-06-2020 16:14:00

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Pórovitost sváru

Trefils' to přesně; vaříš bez plynu smile
Zkontroluj si, jestli máš opravdu čistej argon. Mě jednou omylem dali mix 82/18 a dělalo to zhruba tohle. A nemáš na tom zinek? To druhý vypadá na první pohled jako něčím pokovený.  To musí pryč.
Předpokládám, že plyn ti opravdu proudí, takovou triviálnost ani neuvažuju.

Offline

 

#5 06-06-2020 18:43:39

bocek007@seznam.cz
Člen
Registrovaný: 30-09-2017
Příspěvky: 7

Re: Pórovitost sváru

Ten materiál vypadá špinavě, ale je to spíš okouřený z toho jak to prská. Množství argonu na to nemá vliv a argon mám 4.8.

Offline

 

#6 06-06-2020 19:13:07

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4027

Re: Pórovitost sváru

Takže postupně:
1, svařované místo předem očistit broušením na čistý kov v šířce aspoň 20 mm
2, správně nabroušenou elektrodu (po délce) vysunout max. 3 mm z hubice
3, zkontrolovat hubicovým průtokoměrem průtok argonu - cca 8 l/min.
4, zkontrolovat, zda je v lahvi skutečně argon! - aby to nebyla spíš nějaká směs. Přpadně ověřit svařováním u kamaráda, kterému to funguje.
5, po zapálení oblouku držet jeho délku na 3 až 4 mm
6, drát určený pro TIG svařování nevytahovat z lázně, případně z kužele ochranného plynu

Offline

 

#7 06-06-2020 20:57:32

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2397

Re: Pórovitost sváru

Pokud  jsi spnil co zde pise Jirkati tak jeste doplním je dulezity spravny pridavny material.Ted si ale presne nevzpomenu na jeho oznaceni.

Editoval Honza007 (06-06-2020 21:36:49)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#8 06-06-2020 22:56:10

ctiteljan
Člen
Registrovaný: 17-09-2017
Příspěvky: 69

Re: Pórovitost sváru

podobný začátky si pamatuji, malá rychlost postupu , průvan , špinavý materiál , málo proudu.

Offline

 

#9 06-06-2020 23:05:46

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6788

Re: Pórovitost sváru

Honza007 napsal(a):

Pokud  jsi spnil co zde pise Jirkati tak jeste doplním je dulezity spravny pridavny material.Ted si ale presne nevzpomenu na jeho oznaceni.

GI 113?


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Online

 

#10 06-06-2020 23:49:24

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Pórovitost sváru

Tady když to prohlížím, tak souhlasím s tím udělat to, co doporučuje jirkati. To, co doplňuje varok, ten drát GI 113, ten odpovídá am. AWS ER 70-S3. Je to správně, ale doporučil bych místo něho použít drát ER 70-S2. Zejména pokud materiál není dokonale čistý (obroušený a prostý všech oxidů, barev ap.). Drát ER 70-S2 je legován malý % Al, Mo, atd. a tvoří méně porosity i na mírně nečistém materiálu. To zejména pokud jste začátečník. Mimochodem TIG welding na černém materiálu je obtížnější, citlivější na čistotu povrchu, než třeba na nerezu. Někdy se, zejména na uhlík. oceli dosáhne lepšího výsledku obalenou elektrodou... Pokud tedy mermomocí TIG, tak dobré je použít hořák s plynovou čočkou a nepřehřát svarovou lázeň!

Editoval Frank (06-06-2020 23:55:01)

Offline

 

#11 06-06-2020 23:57:54

bocek007@seznam.cz
Člen
Registrovaný: 30-09-2017
Příspěvky: 7

Re: Pórovitost sváru

Díky z rady. Nakoupim nove draty a bod po bodu projedu vse od zacatku. S nerezi a hlinikem nemam zadny problem, ale nebavi me porad tahat autogen, kdyz mi to na cernym zacne delat tohle.

Offline

 

#12 07-06-2020 20:51:56

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2397

Re: Pórovitost sváru

Jj jak pise Frank dost casto delaji svareci chybu ze prehrivali lazen a tim vypaluji legury.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#13 07-06-2020 21:49:37

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 354

Re: Pórovitost sváru

Hlavně, jak už je to jednou takhle dofrflaný tak už to můžeš přejíždět jak chceš, musí se to rozřezat a pořádně vybrousit a i tak je to pořát 50/50 že to pěkně zavaříš. protože ten materiál je nějak kontaminovanej, já to dělám tak že když mi to chytne z nějakýho nepochopitelnýho důvodu bublinku, vybrousim to místo a radši hnet probodnu cočkem, protože tím tigem to tam pořát honíš a svár kvete.

Offline

 

#14 07-06-2020 22:22:07

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3101

Re: Pórovitost sváru

nellospeed>

stari "majstri" to zakapli prechodovym drotom (309L/309LSi), a pokracovali dalej - cocko so sebou netahali:D


samozrejme to hore na fotkach, to je katastrofa - to nie je na "zakapnutie" big_smilebig_smile

Editoval rcp (07-06-2020 22:24:14)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#15 07-06-2020 22:47:55

bocek007@seznam.cz
Člen
Registrovaný: 30-09-2017
Příspěvky: 7

Re: Pórovitost sváru

Tak to bylo špatnou hubicí. Koupil jsem skleněnou vel. 12 a měla špatně udělanou síťku. Asi tam docházelo k turbulencím a nekrylo to svár.

Offline

 

#16 08-06-2020 00:46:41

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Pórovitost sváru

rcp napsal(a):

nellospeed>

stari "majstri" to zakapli prechodovym drotom (309L/309LSi), a pokracovali dalej - cocko so sebou netahali:D

Správný postřeh! Ano ta 309 pohltí dusík, který v té uhl. oceli způsobuje tu katastrofu!!! A nebo to vařit tou ER 70S-2. Ta má podobný účel, neboť je legovaná Al, Mo, Zr atd... což má příznivý účinek - zamezuje tvorbu porosity, když není úplně dobře pokrytá lázeň argonem, nebo když se někomu klepou ruce a nedodržuje správnou délku oblouku... big_smile big_smile  Zdravím, F.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče