SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#26 14-07-2020 16:00:49

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1642

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

Já původně myslel, že si to někdo jen nastehoval a bude to vařit, teď koukám, že už to je v provozu. To chce silnou vůli v boha, pod tím stát

Offline

 

#27 14-07-2020 16:25:43

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

No vidíte, a my tady vyvádíme kvůli mašinkám z Lídlu a pak nějakej "profík" spáchá tohle. Na to je i mašinka z Lídlu luxus smile

Offline

 

#28 14-07-2020 17:10:42

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3205

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

Když  to  lidi  přeberou  a zaplatí  za to....  Co  by to  někdo  neudělal? Do prvního pořádného  průšvihu.

Offline

 

#29 14-07-2020 23:09:34

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 214

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

jees napsal(a):

Já původně myslel, že si to někdo jen nastehoval a bude to vařit, teď koukám, že už to je v provozu. To chce silnou vůli v boha, pod tím stát

S centimetrovymi medzerami?


konstrukter v Caterpillar/JLG, Bobcat, Thermoking,.. /hobby zváranie / Omicron GAMA 1500

Offline

 

#30 15-07-2020 10:14:51

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1642

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

I 10mm mezera se dá zavařit, když si konstrukci špatně vyměříš. I 11mm, 12mm ...  Na youtube máš spoustu videí jak si kdosi cosi zhotovuje podobným stylem

Offline

 

#31 15-07-2020 11:12:11

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4112
Web

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

jasně že jo, pan jees má pravdu. Takový díry jdou bezproblému zavařit i na stavbě - v polohách. Kór u takových trubek (lešeňovky?)
Nemám nikdy čas hrát si s přípravou úhlů, takže trubky pořežu flexou cca tak jak to má ten dobrodruh na fotkách (trošku pečlivěji) a díry vyvařím.
Asi měl málo elektrod.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#32 15-07-2020 12:44:10

Welda
Člen
Registrovaný: 23-04-2017
Příspěvky: 700

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

jees:  To chce silnou vůli v boha, pod tím stát
Tak to určitě. A to nesmí být bouřka, neb ti pošle posla  smile


O 160, Magnum 210 Synergy.

Offline

 

#33 15-07-2020 12:46:23

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 214

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

bourač napsal(a):

jasně že jo, pan jees má pravdu. Takový díry jdou bezproblému zavařit i na stavbě - v polohách. Kór u takových trubek (lešeňovky?)
Nemám nikdy čas hrát si s přípravou úhlů, takže trubky pořežu flexou cca tak jak to má ten dobrodruh na fotkách (trošku pečlivěji) a díry vyvařím.
Asi měl málo elektrod.

..netvrdim že sa neda ale je to taka jeba..ka, to ma nebavi, ked to musíš robiť na 10 zvaroch z 10. je rýchlejšie robiť to presnejšie než to porom doťahovať. Ja by som to ešte preložil každy uzol 8mm pasovinkou, šupol obojstranny kutovy a bolo by..


konstrukter v Caterpillar/JLG, Bobcat, Thermoking,.. /hobby zváranie / Omicron GAMA 1500

Offline

 

#34 15-07-2020 13:11:55

Ikovlabs
Člen
Registrovaný: 16-02-2017
Příspěvky: 115

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

To je tak kdyz si nekdo vezme priklad z Indianu z trubky  co svareji nerez zabradli tukanim elektrodou naslepo.
2 bodiky pak nesou spoj trubkoveho lega,prelestime a  je to!


Berlan BPS 40,BWIG 180,BMIG 140

Offline

 

#35 15-07-2020 18:20:00

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 222

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

Tak tohle je aspoň soukromá stavba, ale celý národ kupuje stejným zůsobem svařené trampolíny pro děti. Ty rámy nejsou svařené, to je prostě pobryndaný roztaveným kovem. Ta naše už se 3x rozpadla a jednou jsem ten navařený spoj ulomil rukou při montáži. A je to CE a je to EU certikovaný a všechny ty srá**ry okolo. Ale vyrobit to takhle tuzemský výrobce, tak dostane 10 pokut a nakonec mu ještě přišijou obecný ohrožení.

Editoval dede (15-07-2020 18:20:45)

Offline

 

#36 15-07-2020 20:08:37

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3101

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

bourač napsal(a):

jasně že jo, pan jees má pravdu. Takový díry jdou bezproblému zavařit i na stavbě - v polohách. Kór u takových trubek (lešeňovky?)
Nemám nikdy čas hrát si s přípravou úhlů, takže trubky pořežu flexou cca tak jak to má ten dobrodruh na fotkách (trošku pečlivěji) a díry vyvařím.
Asi měl málo elektrod.

ti si to po sebe aspon zvaris, ked si pripravu odflaknes - ja som raz v nemecku na montazi vyfasoval partiu pripravarov s "bohatymi" skusenostami
toto mi "pripravili" na potrubi - ked som to zbadal, tak som tak 5 minut na to cumel ako hrca z dosky, pokial som vstrebal tuto informaciu big_smilebig_smilebig_smile
pre predstavu, ten drat na fotke ma priemer 3,2mm
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0058.jpg

nastastie to boli "iba" rozvody chladenia, bolo to idealne "napolohovane" a kopec miesta okolo.....

Editoval rcp (15-07-2020 20:09:28)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#37 15-07-2020 20:37:06

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4112
Web

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

hrůza, tady se potvrzuje že svařování je tvůrčí proces, nejen řemeslo.
Něco jako když Michelangelo sochal Davida, jeho pomocníci to nahrubo vytesali a on jen doladil detaily, obličej, penis atd.
Ti jeho přípraváři určitě nemohli být z kmene lemplů jako to cos vyfasoval v Deutschland. big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#38 15-07-2020 22:44:13

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

rcp napsal(a):

bourač napsal(a):

jasně že jo, pan jees má pravdu. Takový díry jdou bezproblému zavařit i na stavbě - v polohách. Kór u takových trubek (lešeňovky?)
Nemám nikdy čas hrát si s přípravou úhlů, takže trubky pořežu flexou cca tak jak to má ten dobrodruh na fotkách (trošku pečlivěji) a díry vyvařím.
Asi měl málo elektrod.

ti si to po sebe aspon zvaris, ked si pripravu odflaknes - ja som raz v nemecku na montazi vyfasoval partiu pripravarov s "bohatymi" skusenostami
toto mi "pripravili" na potrubi - ked som to zbadal, tak som tak 5 minut na to cumel ako hrca z dosky, pokial som vstrebal tuto informaciu big_smilebig_smilebig_smile
pre predstavu, ten drat na fotke ma priemer 3,2mm
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … c_0058.jpg

nastastie to boli "iba" rozvody chladenia, bolo to idealne "napolohovane" a kopec miesta okolo.....

No jo, tak tohle je ještě "brnkačka" takový mezery vyvářet. Když jsem ještě blahé paměti svařoval na montáži potrubí u Průmstav Praha, tak jsme měli propojit dvě sekce potrubí jdoucí proti sobě. Všechno jsme připravili udělali úkosy napasovali, naheftovali 3 plocháče 10 mm  po 120° přes  vycentrovaný spoj a jelikož bylo pozdě odpoledne, nechali jsme provedení sváru na druhý den ráno. Ale ouha. Přes noc to potrubí zchladlo a v délce asi půl kilometu na každou stranu od spoje se pořádně smrsklo. Takže ráno jsme přišli a plocháče co držely úkosy trubek ve správné mezeře utrhaný a mezi trubkama takových 5cm mezera!!! Tak se holt šlo na sváču a počkalo se až se roury zahřály a celej proces se provedl až odpoledne. big_smile

Offline

 

#39 15-07-2020 23:03:24

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3101

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

vsak vies, ono ti potrubari to maju tazke big_smilebig_smilebig_smile - hupcukov je vzdy malo!
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_tackit.jpg

Editoval rcp (15-07-2020 23:05:29)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#40 15-07-2020 23:20:30

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

rcp - Jojo! big_smile big_smile big_smile

Offline

 

#41 16-07-2020 08:16:39

shaolin
Člen
Registrovaný: 07-11-2019
Příspěvky: 46

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

Jedna otázka k vypĺňaniu tých medzier s Cočkom- Občas na vypíňanie pri zváraní CO2 na nenáročné spoje používam prídavný drôt ako pri plameňovom zváraní a veľké vzdialenosti sa mi plnia rýchlejšie. Drôt dávam priamo do oblúku a pekne sa roztavuje. Napadlo ma sa opýtať čo si myslíte o tom a či je to bežný spôsob?

Offline

 

#42 16-07-2020 09:50:02

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4112
Web

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

taky to používám, MMA, oklepanou elektrodu i neoklepanou nebo třeba kus závitové tyče. Jde to i bez přídavného materiálu ale takto je to mnohem rychlejší. Spoj drží - jen svár je trochu nadrozměrný. smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#43 16-07-2020 10:13:16

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3101

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

bourač napsal(a):

taky to používám, MMA, oklepanou elektrodu i neoklepanou nebo třeba kus závitové tyče. .............

roxor....... big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

shaolin napsal(a):

Jedna otázka k vypĺňaniu tých medzier s Cočkom- Občas na vypíňanie pri zváraní CO2 na nenáročné spoje používam prídavný drôt ako pri plameňovom zváraní a veľké vzdialenosti sa mi plnia rýchlejšie. Drôt dávam priamo do oblúku a pekne sa roztavuje. Napadlo ma sa opýtať čo si myslíte o tom a či je to bežný spôsob?

ako pise bourac, praktikoval som to s MMA >> 2,4 elektroda v kliestach koli obluku a 6 oklepana elektroda v lavej ruke na prikapavanie materialu ako pri tigu big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

ale videl som uz aj roxor vlozeny do "medzery" a prebehnute 2,4 elektrodou s rozkmitom.....

Výnimočné situácie si vyžadujú výnimočné činy!

Editoval rcp (16-07-2020 10:20:32)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#44 16-07-2020 11:57:06

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

Roxor bych jako výplňovej materiál nedával, leda mezi další dva roxory. Ale je to volba každého jednoho soudruha....

Offline

 

#45 17-07-2020 00:58:22

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 441

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

Pekne veci koukam a stejne silenym zpusobem delaji polaci plechove montovane garaze. Do jedne takove “haly” jsem musel a i bez bourky se me zmocnil strach.
K puvodnimu tematu: dle foto jde o hodnotu brany jen v ocich majitele a verte ze nova z jeklu kvalitne provedena vydrzi opravdu vic nez tato. Reci o poctivem starem profilu se rozpadnou s prvnim svarem spodku brany ktery byt opticky dobry zacne penit a hned je tam dira no a dal uz jde jen o co nejmin spatnej vysledek. Nekdy je to horsi jindy lepsi. Samozrejme z dratu do svarecky lze udelat i mec ale ty prace s tim je moc.

Offline

 

#46 17-07-2020 07:58:48

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 222

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

Chlapi, z jakých trubek svařit kopii té mé brány? Nakonec jsem vjezd musel zvětšit, protože bych na pozemek nezacouval s velkým vlekem. Takže starou bránu nemůžu použít, ale nějak se té trubkové konstrukce nechci vzdát. Zkusím si stím vyhrát.

Offline

 

#47 17-07-2020 08:31:41

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4026

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

No, v první řadě napiš jak bude brána nakonec dlouhá i s prodloužením na straně motoru a jak vysoká. Důležitá je i hmotnost plánované výplně. Dalším nutným údajem bude, jestli pojede brána po kolejnici - i v zimě - nebo jestli musí být samonosná. A nejdůležitějším údajem je, jestli umíš rovnat deformace, které při svařování trubkové konstrukce nutně vzniknou, hlavně při nestejných mezerách.
Máš možnost řezat různé úhly na trubkách?
Pokud bude celá brána krytá nějakou výplní, má trubková konstrukce smysl?
Existuje řada systémů na mechanizované otevírání křídlových bran, dokonce i s "otevíráním" vyklápěním nahoru.

Offline

 

#48 17-07-2020 09:28:54

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 222

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

Přiznám, že jsem se zatím nerozhodl, jaký systém použiji. Vykopal jsem základ na kolejnicovou bránu, ale už dva lidi mě od ní odrazují, že je problematická, zejména u mě, kdy by brána zajížděla podél plotu kde jsou keře. Kolejnice se prý zanese listím a nějaká ta ulomená větvička jí dokáže úplně zneprovoznit. Samonostná brána je zase praktická, ale máme starou zahradu a ten samonos mi připadá spíš jak průmyslová konstrukce. Nejvíce by se sem hodila křídlová brána (mezera mezi sloupky je 4,9m), jako tu byla s tím rozdílem, že tam kde je na fotce pletivo, by byla plaňková výplň.
Jenže, sloupky budou cihelné 45x45cm a já potřebuju bránu otevřít do 140° (cesta jde šikmo k bráně). To by znamenalo, vedle cihelných sloupků zabetonovat navíc trubkový sloupek a bránu posunout dovnitř, aby se křídlo na těch 140°dostalo. 
Umístění té brány je pomsta předků. Je to tupý roh a cesta do nej vede šikmo. sad

Trubky bych si nechal nařezat, mimo těch vnitřních, kde by jsem si musel vyhrát s napojením.

Offline

 

#49 17-07-2020 09:31:51

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1167
Web

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

dede, miesto trubiek sa da pekne pouzit aj joklovy profil, pokial ho zvrtnes o 45st. Pokial si masochista, tak ti mozem povedat ze je s tym asi este viac prace ako s trubkami..
ram brany som zvaral s tigom..
uz som to tu raz na forum daval..
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3907_slzova_brana.jpg

Editoval vyrobca (17-07-2020 09:32:28)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+, BIQU B1 2x,Tronxy XY-2, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#50 17-07-2020 09:40:13

dede
Člen
Registrovaný: 23-08-2007
Příspěvky: 222

Re: Je sváření trubkové konstrukce složité?

vyrobca: To nevypadá špatně. smile Já bych sice nedal jako výplň plech, ale zase je to zajímavější konstrukce, než ten klasický jekl pořád dokola. Taky to asi "ztiguju". Než kupovat cočko, tak radši koupím flašku Argonu, protože ten můj vergl tig umí. MMA se mi to moc svařovat nechce...ty 2mm už jsou na hraně a jedna chyba zkazí celou práci.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče