SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 12-07-2020 10:14:41

mira393
Člen
Registrovaný: 31-05-2020
Příspěvky: 12

svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Chtěl bych se zeptat jaký přídavný materiál použít při obvaření vložky pro zapal.svíčku z mater. AW 7075(AlZn5,5MgCu) a hliníkové hlavy(2 takt.motocykl aprilia rs250) kde neznám z jakého AL slitiny  je odlitá.
Pro neznalé vložka je zašroubována v hlavě válce a je ji třeba obvařením pojistit proti vyšroubování ven při povolování svíčky.
Hlava válce:
https://www.boonstraparts.com/en/part/a … 0000516566

Offline

 

#2 12-07-2020 10:23:10

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3781

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Pokud je ze 7075, tak jedině zalepit.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#3 12-07-2020 11:02:49

mira393
Člen
Registrovaný: 31-05-2020
Příspěvky: 12

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Z Alunet:
slitiny ze série 7000 jsou velice vhodné k použití v konstrukcích, kde je nutné svařování, a kde po svařování není možno provést další tepelné zpracování, to znamená něčím to musí jít přece svařit???

Offline

 

#4 12-07-2020 11:38:40

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3781

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Jsem zvědavý jestli k tomu něco řekne Frank. Já bych se svařování vyhnul.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#5 12-07-2020 12:13:00

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 590

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

prečo sa na vložku nedal lavý závit? Teraz už najednoduchšie použit lepidlo na závity.

Offline

 

#6 12-07-2020 12:54:08

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 454

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Dlouhá léta dělám vložky na svíčky (s pravým závitem) z mosazi s 0.7mm osazením. Do závitu tepelně odolný tmel na převodovky, pod osazení kápnout Loctite 638.
Slouží už na několika Jawách 50ccm, sekačkách, sněžných frézách...


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#7 12-07-2020 13:51:40

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2401

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Take jsem daval mosazné s osazením  a opatrne z druhe strany roznytovat a drží jak židovská víra.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#8 12-07-2020 14:07:24

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1672

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Z materiálu 7075 se svařujou třeba rámy kol. Podstatné ale je, co se s tím dělá po svaření. Takže obecně ano, jde to.

Offline

 

#9 12-07-2020 14:54:46

mira393
Člen
Registrovaný: 31-05-2020
Příspěvky: 12

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Jo chlapi je tam levý závit i 638čka loctite, ale čert nikdy nespí tak jsem to ješte zkoušel zhora převařit a dopadlo to špatně.Za prvé ten loctite jde pak  přímo do sváru a dělá to bubliny a za další ted když je ten loctite vypálený se to prostě už převařit musí....
Příště budu chytřejší, i mistr tesař se utne...

Offline

 

#10 12-07-2020 15:12:36

mira393
Člen
Registrovaný: 31-05-2020
Příspěvky: 12

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

otázka pro Pafíka: jaký přídavný mater.se k tomu používá???

Offline

 

#11 12-07-2020 15:37:24

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3781

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#12 12-07-2020 15:39:54

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Famater napsal(a):

Jsem zvědavý jestli k tomu něco řekne Frank. Já bych se svařování vyhnul.

No, Frank se podíval na vlastnosti té slitiny a zjistli zhruba, že weldability je dost limitovaná(omezená) Jednak se sníží tepelným procesem pevnost a potom je tato slitina citlivá na vznik trhlin. Takže bych se přikláněl ke spolehlivějšímu řešením než TIG svařování. Jak už tady radili kolegové výše. Tolik krátce.

https://www.leichtmetall.eu/site/assets … n_us-c.pdf

https://pdfs.semanticscholar.org/9c92/a … 7d3ccb.pdf

https://www.makeitfrom.com/material-pro … 5-Aluminum

https://www.thefabricator.com/thewelder … -weldable-

Tady v tom posledním odkazu doslova píší:  Slitina 7075 spadá do nepříznivé kategorie. Kromě toho slitina 2024 rovněž spadá do nepříznivé kategorie. Oba jsou vysoce pevné letecké slitiny používané k výrobě konstrukcí trupu, které byly vyvinuty bez ohledu na jejich svařitelnost. Existuje dobrý důvod, že tyto struktury jsou nýtované a ne svařované.

Já osobně bych řekl, že to svařit půjde materiálem AlSi12 asi i AlSi5, ale nutno počítat s nezaručenou pevností, která bude drasticky snížena

Offline

 

#13 12-07-2020 15:49:15

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3781

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

další informace o této slitině:
https://www.osel.cz/10329-nanotechnolog … -umon-svet


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#14 12-07-2020 15:51:37

mira393
Člen
Registrovaný: 31-05-2020
Příspěvky: 12

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

potřebuji to pouze jako pojistku na to aby se ta vložka jenom neprotočila, resp. spíš jako výplňový mater. protože ta vložka je dotažená jak se říká na krev....

Offline

 

#15 12-07-2020 15:57:28

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

mira393 napsal(a):

potřebuji to pouze jako pojistku na to aby se ta vložka jenom neprotočila, resp. spíš jako výplňový mater. protože ta vložka je dotažená jak se říká na krev....

Tak zkus tu ER 4047 AlSi12.

Offline

 

#16 12-07-2020 16:05:03

mira393
Člen
Registrovaný: 31-05-2020
Příspěvky: 12

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

no ser* mě to vložky mají z vnitřní strany osazení a pak  vnější závit u tech 6ti hlav je levý m20x1 a vnitřní klasika svíčkový ma 14x1,5, nadřel jsem se s tím jako kůň....fantasticky se do toho řežou závity očkem nebo i závitníkem, 7075 svírá takže nejlepší cesta jak to zalomit....

Offline

 

#17 12-07-2020 17:48:17

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 322

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Na co svár stačí zajistit červem  nebo samořezným šroubem  do závitu vložky  a  hlavy  dělal sem to mockrát obzvlášť na starých motorkách  nikdy se nic nepovolilo ani neutrhlo

Offline

 

#18 12-07-2020 18:06:21

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2026
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Carls:Bať že ja,jenže díra bude slepá,takže možná cesta k tomu jistit vložku zalomeným závitníkem... wink

Editoval Ládes (12-07-2020 18:06:38)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#19 12-07-2020 19:49:52

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4122
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

sem myslel že svíčky maj stoupání 1,25
asi sem už fakt starej protože pamatuju i svíčky 18x1,5


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#20 12-07-2020 20:25:03

mira393
Člen
Registrovaný: 31-05-2020
Příspěvky: 12

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

je to hlava z vodníka a vnější stěna od vody má sílu cca.1,5mm tam nejde nic vrtat....

Offline

 

#21 12-07-2020 20:57:09

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4033

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Páni svářeči a zájemci o svařování, jakmile AL slitina obsahuje Cu - a stačí i jen malé procento - tak se stává obtížně svařitelnou, až nesvařitelnou. Pak je nutné použít co nejměkčí přídavný materiál a maximálně předimenzovat samotný svár.
V daném případě je nejrozumnější volit lepený spoj. Lepidla na Al jsou spolehlivá až do 500 °C celkem bez problému.

Offline

 

#22 12-07-2020 23:36:57

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 454

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Carls napsal(a):

Na co svár stačí zajistit červem  nebo samořezným šroubem  do závitu vložky  a  hlavy  dělal sem to mockrát obzvlášť na starých motorkách  nikdy se nic nepovolilo ani neutrhlo

Ládes napsal(a):

Carls:Bať že ja,jenže díra bude slepá,takže možná cesta k tomu jistit vložku zalomeným závitníkem... wink

Chlapi proč šroubovat? Písty starších hydraulických válců jsou zajištěné proti povolení na pístnici dírkou d3mm (v ose středního průměru závitu) hloubky cca8mm a v ní je roznýtovaný kousek hliníkového drátu. Bez odvrtání to neurveš žádnou silou! A odvrtat to lze naprosto jednoduše (na rozdíl od šroubku/červíku). V případě vložky na svíčku by stačil 1mm.


bourač napsal(a):

sem myslel že svíčky maj stoupání 1,25
asi sem už fakt starej protože pamatuju i svíčky 18x1,5

Já už jsem se toho nadělal tolik, že třeba na Pionýry mám udělaný přípravek na frézku (osa svíčky je pod úhlem a za ty žebra to nejde rozumně chytit), kde upnu hlavu 2 šrouby a trnem v kleštině najedu jen střed v jedné ose.
Ale to stoupání závitu pokaždé zjišťuji, dodnes si to nepamatuju!


jirkati napsal(a):

...V daném případě je nejrozumnější volit lepený spoj. Lepidla na Al jsou spolehlivá až do 500 °C celkem bez problému.

Speciálky na Al teplotně odolné neznám, asi to nebude levná záležitost, ale i ten Loctite neprodávají po kapkách...
2x jsem dělal závit v hlavách, kde byl ten původní zalitý tigem (celý otvor). V prvním případě to byl ementál (asi jen odmastili stržený závit a zakapali nějakým přídavným materiálem na bázi hliníku. Pamatuji, že za to po známosti tomu svářeči vysolil 300,-). V druhém případě jsem dalšímu radil odvrtat napřed závit + 1-2mm na průměru (také chtěl mermomocí svařovat). Dopadlo to podobně, ten přilehlý povrch je stejně nasáklý olejem...

Nejsem svářeč, prd tomu rozumím, ale svařit i čistý materiál (ať už Al, Fe...) se musí umět! A se znečištěným ZM (olej, barva, Zn, tmel, lepidlo apod.) je třeba něco před svařováním udělat.

mira393 napsal(a):

... Pro neznalé vložka je zašroubována v hlavě válce a je ji třeba obvařením pojistit proti vyšroubování ven při povolování svíčky.

mira393 napsal(a):

je to hlava z vodníka a vnější stěna od vody má sílu cca.1,5mm tam nejde nic vrtat....

mira393 napsal(a):

Jo chlapi je tam levý závit i 638čka loctite, ale čert nikdy nespí tak jsem to ješte zkoušel zhora převařit a dopadlo to špatně.Za prvé ten loctite jde pak  přímo do sváru a dělá to bubliny a za další ted když je ten loctite vypálený se to prostě už převařit musí....
Příště budu chytřejší, i mistr tesař se utne...

Přesně tak se ten Loctite povoluje! big_smile Nahřát, třeba autogenem...


Asi se shodneme, že pojistit to proti povolování ještě půjde mechanicky (nějakým tím rozklepáním).

Jak ale vypadá po neúspěšném pokusu dosedací plocha těsnění svíčky?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#23 13-07-2020 00:08:24

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2026
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

mira393 napsal(a):

je to hlava z vodníka a vnější stěna od vody má sílu cca.1,5mm tam nejde nic vrtat....

Nevím jestli jsme si rozuměli-já měl na mysli vrtnout díru v ose svíčky v místě styku vložky s Al a pojistit proti protočení buď červíkem nebo kolíkem čistě proti protočení.Teoreticky by stačil kousek d2 tvrdšího svařovacího drátu,ale po pravdě neznám přesně technické řešení  a tedy i možnosti,jen jistojistě vím že 7075 se nesvařuje. wink


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#24 13-07-2020 03:26:45

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 322

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Zalomený závitník  chlapi  to už neumíte řezat zavity do slepý díry a s vratidlem ?  to samý jak někdo muže zalomit závitník v hlavě z hliníku  takový 16 až 18 x1,25  to nepochopím.  Pokud mám sadu,správný mazání,správný průměr díry a ne jednorázový,cit v rukách tak  to snad ani nejde vyjímkou je nerez  tam pokud je to sviňa se kouše a jde i blbě vrtat ale ve slitině hlíny ani omylem  tak ještě v elektronu to byl taky ex svině materiál

Editoval Carls (13-07-2020 03:30:00)

Offline

 

#25 13-07-2020 11:53:53

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2026
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Carls napsal(a):

Zalomený závitník  chlapi  to už neumíte řezat zavity do slepý díry a s vratidlem ?  to samý jak někdo muže zalomit závitník v hlavě z hliníku  takový 16 až 18 x1,25  to nepochopím.  Pokud mám sadu,správný mazání,správný průměr díry a ne jednorázový,cit v rukách tak  to snad ani nejde vyjímkou je nerez  tam pokud je to sviňa se kouše a jde i blbě vrtat ale ve slitině hlíny ani omylem  tak ještě v elektronu to byl taky ex svině materiál

No závitníky M2-M4 není problém zalomit v ledačems,kor ty z "Hornmarktů"(tam mají bordel i ve vrtákách potřeboval jsem díru na M10,nenašel vrták 8,5,takže jsem naivně 8,5mm zabalené v obalu na uschování,takže si je ani neprohlédnete, koupil v tomhle "obchodu",díru vyvrtal ,odgrotoval zahloubil a vyfoukal a závitníky se tam cpal hůř než bývá zvykem.Přeměřil jsem díru a 8,3 mm kouknu na vrták,změřím přes břity průměr a vážně 8,3)....Sice by to asi první a druhý stupeň předřezaly,ale nač zbytečně "prznit nástroje". wink

Editoval Ládes (13-07-2020 11:55:50)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče