SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#101 29-12-2020 22:07:10

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8637

Re: Něco z karosařiny

Někteří to prostě nechcou pochopit.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#102 30-12-2020 19:08:47

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 997

Re: Něco z karosařiny

Zvaram momentalne doma len TIGom Alzliatiny.
Donesu suciastku...odhadnem cenu za pracu.
A peniaze beriem len za kladne vykonanu zakazku.

Ak niekto nesuhlasi s cenou...ukazem mu branku z dvora.
A poprajem vela stastia s hladanim niekoho lacnejsieho.

Offline

 

#103 31-12-2020 10:33:13

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4580

Re: Něco z karosařiny

Předpokládám,  že to  jsou  obvykle starší  lidi. Zvyklí  na "staré"  koruny. Jenže problém  je v tom,  že cena  respektive váha koruny (měřeno  průměrnými  mzdami) od sametu  klesla na víc než  desetinu  původní  hodnoty koruny. I přesto  to  je vzhledem  třeba k  německým  mzdám pořád sotva třetina. Kdyby se naše mzdy měly rovnat  německým, ta váha koruny od sametu  by neklesla víc než  desetkrát,  ale víc než  třicetkrát. A přitom  výše všemožných  nákladů u takových  prací  se spíš odvíjí  od těch německých  nákladů než  od českých  nebo  třeba ještě levnějších,  jako  jsou  asijské nebo  bulharské  atd. Třeba elektřina,  teplo, pracovní plyny,  kvalitní  svářečky,  elerktrody...
Navíc spousta lidí,  zvláště těch,  co  pracují  na manuálních  pozicích,  kde se požaduje jen  málo  znalostí  a stačí  nízké  vzdělání  a ta práce není  nijak  zvlášť nebezpečná,  bere podprůměrné  nebo  dokonce podradiánové  mzdy. Zatímco  kolem  sametu,  pokud pracovali ve správném  podniku, klidně mohli  brát jedenapůlnásobek  až  dvojnásobek průměrné  mzdy. Těm  lidem  za těch  30 let od sametu stoupla mzda v korunách  třeba jenom  pětkrát.
Podle nich a jejich  mezd práce třeba na tom  autě,  která  kolem  sametu  stála  50 kč nebo  třeba 300 kč,  by dnes měla stát maximálně 500 - 1500 kč.  Jenže ona dnes podle dnešních  reálných  nákladů stojí  třeba těch  5 - 15 tisíc Kč.
A co  se týká  aut a potřeby jejich  oprav,  bude kvůli  zeleným  brzo ještě podstatně hůř, protože vnucováním  elektromobilů  Bruselem se cena nových  aut skokem  zvýší,  takže víc lidí  bude potřebovat  za každou  cenu  udržovat v chodu  staré  vraky.

Offline

 

#104 31-12-2020 10:40:20

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Něco z karosařiny

Několikrát jsem teď četl, že příslušné komisi došlo, že jenom přes elektřinu cesta momentálně nevede a chystá se prosazovat také zemní plyn (což už zní líp) a následně přejít na vodík

Offline

 

#105 31-12-2020 11:10:50

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8637

Re: Něco z karosařiny

SO 545: Tak to se mi moc líbí, máte na to super názor.

Radim: Trošku máte pravdu, ale neplatí vždy že to jsou jen staří lidé. Jsou i mladší než já, kteří si koupí auta za pár korun před smrtí, protože zastávají názor: Proč kupovat nové auto za půl mega, když to za 30000,- mi poslouží stejně tak spoustu let. Jenže se stane že jim třeba uhnije práh/y, zadní lemy, kus podlahy, přední podběh apod. Do značkové karosárny to dávat nechtějí, protože jim to vyčíslili na řekněme 30000,- kč což je cena auta. Tak hledají levnější variantu a najdou. JENŽE: jak už tady psalo více lidí, takoví jsou většinou úplně mimo a vůbec netuší, že se s jejich autem jebu třeba týden. A mě osobně dokáže na...t, že se jako blbec snažím dělat všechno poctivě, vše rezavé vyřežu až do zdravého, vyvařím, natřu i zevnitř a nastříkám, i když domácí kvalita. Vemu si nějakou symbolickou částku a lidi nadávají. Jiný pracuje stylem, že všechno rezavé nechá, maximálně to jen obrousí, přeplátuje to novým plechem, posmrká, nový plech ani nenatře zevnitř a obrousí, zatmelí a stříkne sprejem. A vezme si třeba i kdyby tu samou částku co já. Asi tedy budu muset přepnout na jiný režim.
A není to jen o koruně kdysi a koruně dnes, i když částečně ano. Všechno je i o tom, že něco mě stojí elektřina, plyn do svářečky, drát, kotouče do flexy, tmely atd, atd. Někdo kdo dělá tím druhým způsobem vypotřebuje třeba jen 1 polevkovou lžíci tmelu, půl jednoho spreje, v horším případě ani nepoužije základní barvu. Drátu ve svářečce pár cm, tím pádem i plynu. Jeho náklady např. 1000,- kč a moje plácnu 2500,- kč. O tom to je. Vemu si za opravu 3500,- kč a lidi se kroutí a nadávají. To že jeho oprava vydrží třeba jen 1 rok a moje např. 5 let už nikdo neřeší, protože stejně to ti chytráci pošlou za 2 roky dál, nebo na vrakoviště.

Editoval varok (31-12-2020 11:18:26)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#106 31-12-2020 11:34:18

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2220

Re: Něco z karosařiny

varok napsal(a):

.... A mě osobně dokáže na...t, že se jako blbec snažím dělat všechno poctivě, vše rezavé vyřežu až do zdravého, vyvařím, natřu i zevnitř a nastříkám, i když domácí kvalita. Vemu si nějakou symbolickou částku a lidi nadávají...

Varoku, to je ale jen a jen tvůj osobní problém, že to děláš jako koníčka skoro za dumpingové ceny. Pokud to děláš kvalitně, věř tomu, že se to dřív nebo později rozkřikne a lidi se za tebou budou stahovat. Takhle akorát kazíš obvyklé ceny na trhu. Před začátkem práce popiš zákazníkovi, co se bude dělat a kolik by to stálo, vždyť to je dneska normální a standardní jednání. No a pokud si nevěříš, že to provádíš dobře a kvalitně a bojíš se říct si o víc, tak to je taky tvůj problém.

Offline

 

#107 31-12-2020 11:44:58

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 427

Re: Něco z karosařiny

Čau Varoku smile.karosařině se nevěnuji,ale vyvařování Š 120,mě přesvědčilo o tom,že je to práce drbačka a někdy hodně k naštvání.To nesedí,tam se nemáš do čeho chytit a nevím,co ještě.Buď musíš zvolit kompromis,mezi prací a cenou a nebo,si o peníze říct.Každej na to nemá,ale jiná cesta není.Pokud děláš,jak píšeš,tak si to musíš nechat zaplatit,jinak,ať jdou.Tohle je obchod a ty nejsi samaritán.Jinak ze sebe děláš zbytečně osla,navztekáš se,spotřebák,energie.Je to tvrdý,ale takhle to ofunguje.Budeš spokojenější,obrníš se smile.


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

#108 31-12-2020 12:25:14

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4580

Re: Něco z karosařiny

momák napsal(a):

Čau Varoku smile.karosařině se nevěnuji,ale vyvařování Š 120,mě přesvědčilo o tom,že je to práce drbačka a někdy hodně k naštvání.To nesedí,tam se nemáš do čeho chytit a nevím,co ještě.Buď musíš zvolit kompromis,mezi prací a cenou a nebo,si o peníze říct.Každej na to nemá,ale jiná cesta není.Pokud děláš,jak píšeš,tak si to musíš nechat zaplatit,jinak,ať jdou.Tohle je obchod a ty nejsi samaritán.Jinak ze sebe děláš zbytečně osla,navztekáš se,spotřebák,energie.Je to tvrdý,ale takhle to ofunguje.Budeš spokojenější,obrníš se smile.

Přesně tak.
A tlak  na snižování  cen  na vyvařování  bude v dalších  pár letech  ještě vyšší. Model,  kdy po  5 - 10 letech  se na autě udělala generálka,  vyvařila celá  kára,  ostatní  rozhodilo,  vyčistilo,  vyměnily opotřebované  věci,  to  všechno  klidně i  v nějaké  zapadlé  garáži a potom  to  auto  drželo třeba ještě dalších  20 let,  je dávno  pryč.
Dneska se všechno  musí  měnit,  skoro  nic se nedá  opravovat. Takže majitel,  po  5 - 10 letech  ježdění, musí  sáhnout do  peněženky a dát vyměnit komponenty za 50 - 150 tisíc a potom  může jezdit dalších  5 let. A potom  auto  dát do  šrotu a kupovat  nové,  protože by musel  měnit komponenty třeba za 100 - 200 tisíc.
Vyvařování  káry tak  ztrácí  na významu,  kde dříve prodloužilo  vyvaření  káry životnost  auta třeba o  těch 20 let, dnes třeba jen  o  dva roky,  o  jednu  STK.  Nebo umožnilo  prodej  auta někomu  ještě chudšímu  a naivnímu...

Offline

 

#109 31-12-2020 13:28:46

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8637

Re: Něco z karosařiny

Zdenek11 a Momák: oba máte asi pravdu a budu muset přitvrdit. Samozřejmě nejsem ještě na úrovni některých MISTRŮ karosářů, které hrozně obdivuji, že přivezou na dílnu pomačkané auto a odjíždí auto jak nové, ale i tak prodělávám a hodně.

Radim: toho se zatím nebojím. I když ti nahoře dělají všechno pro to, aby lidi dali staré auta do hutí a koupili nové auta, slušní lidi se jen usmějí a myslí si o tom své. Spousta lidí ani nechce nové auta, takový shit očesaný kde se dá.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#110 31-12-2020 13:44:13

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 401

Re: Něco z karosařiny

Ak chcete vyvarovat, treba sa prestahovat viac na vychod, od Ukrajiny az po Indiu, zapadne trendy ktore sem idu toto remeslo robia nerentabilnym. Hodina zvaraca je cca 25-30€/h (bez materialu). Lakovanie detto. V UK stoji 10 rocne auto (ktore ma cez 250 000km potrebuje vyvarit) pod £1000. Za 10 hodin to nikto nespravi, takze sa to neoplati tolko prachov strcit do stareho vraku, ked dalsich x veci na tom odchadza.

Varok: daj prosim ta nejake fotky tvojej prace..

Editoval AndyS (31-12-2020 13:47:36)


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#111 31-12-2020 13:58:20

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 401

Re: Něco z karosařiny

varok napsal(a):

Radim: toho se zatím nebojím. I když ti nahoře dělají všechno pro to, aby lidi dali staré auta do hutí a koupili nové auta, slušní lidi se jen usmějí a myslí si o tom své. Spousta lidí ani nechce nové auta, takový shit očesaný kde se dá.

Nezdielam tvoj nazor ze dnesne auta su shity. Moja skusrnost s novymi autami je ze skor ti ho ukradnu nez sa pokazi. Na male vynimky sa to auto ak mu venujes trochu starostlivosti (olej do motora) sa (mechanicky) nepokazi prvych 200 000km. Potom sa dostavas na hranicu zivotnosti niektorych komponentov.
Ked si ale kupis Daciu za 9 000€ sa necuduj ze vydrzi tolko co tvoj Powermat (bez urazky).
Vyrobcovia potrebuju hlavne obrat/ predavat tak vyrabaju co sa da predat, hlupost je to kupovat..


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#112 31-12-2020 15:16:34

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8637

Re: Něco z karosařiny

AndyS: Naštěstí to jako urážku neberu, protože jsem toho Powermata dal už dávno pryč a vsadil raději na ověřenou kvalitu, i když spousta lidí na ně nadává. Dacii nemám a ani bych žádnou nechtěl. Každý to hrozně vychvaluje, ale měli jsme více typů v bývalé práci a.......

Editoval varok (31-12-2020 16:06:35)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#114 31-12-2020 17:37:21

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 967

Re: Něco z karosařiny

Varok, manuálne zručný si, len už prestaň nariekať, jak je svet zlý, pošli tých blbých sockárov do háje a rob autá, ktoré má zmysel robiť. Ked robíš za socka prachy, tak k tebe budú chodiť len sockári. Neboj sa poriadne zapýtať, nakoniec príde niekto, čo to zaplatí a ten k tebe pošle dalších. Takto to funguje všade. Ja som napr. dal generálkovať motor na focuse, za opravu zaplatím pravdepodobne kúpnu cenu auta. A čo, chcem to mať v poriadku, aj ked je to len auto na vozenie cementu.

A do nového roka si daj predsavzatie, že si 2x rozmyslíš, či je treba reagovať na každú blbinu na fore. Ale tých fotiek s postupom prác sem kludne daj viacej, dobre sa na to pozerá.

Offline

 

#115 31-12-2020 18:35:07

matej2
Člen
Registrovaný: 19-10-2018
Příspěvky: 12

Re: Něco z karosařiny

Vykasli sa na vyvaranie starych aut. Lepsie zaplatena praca je oprava karoserii buranych  aut . Nemusis ani klamat , aj dobre opravena buracka ma vzdy hodnotu.
Vybavenie rovnake , rovnaciu hydraulicku ruku nieje problem vyrobit. To co teraz robys je nezaplatena praca , tak naco to robit.   S vyvaranim  karoserii som skoncil v.r. 2005 .   Dalsie , asi to nevies ale vsetko co teraz robis o 5 rokov bude vydiet. Lak popraska ,korozia z vnutornej strani rozozerie originalne plechy hned vedla zvarov. Ak nie o 5 Rokov  tak o chvilu neskorsie urcite. Treba manit cele konstrukcne prvky.    Na staru kvalitu zabudni tiez , dnesne Auta spravia  prvych 100 000 km len s vimenami olejov. O tom sa Favoritom a Felicii ani nesnivalo.  Ospravedlnujem sa za kvalitu pisma nikdy som to neovladal  a mam nemecku Klavesnicu .  Viac nebudem prispievat.     Vela stastia.

Offline

 

#116 31-12-2020 18:48:21

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8637

Re: Něco z karosařiny

jean: Dobře, vyzkouším to tak. A to předsevzetím zkusím. Slibuji

Matej2: Na jednu stranu máte asi pravdu, ale nemám na tk velké opravy zatím prostory, jen na menší opravy co dělám teď. Ale děkuji za názor.

Tak všem hodně zdraví a stěstí v Novém roce.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#117 31-12-2020 20:44:12

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 539

Re: Něco z karosařiny

Varoku, dobrá práce. Nemusíš se za ni stydět, ale ani si říci o slušný peníz. Za slušnou práci slušný peníz.

Offline

 

#118 31-12-2020 21:17:24

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 401

Re: Něco z karosařiny

Varok: to smekam,  toto by som odviezol na vrakac a ne je.. al som sa s tym. Zabity cas. To radsej urob nejaku plastiku do zahrady alebo na namestie na lokalny rynok.. Alebo sa pust do nejakeho veterana, tam to uz nie je iba o prachoch..


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#119 31-12-2020 23:02:30

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8637

Re: Něco z karosařiny

Jole: Děkuji

AndyS: Děkuji. Uvidím co bude dál


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#120 31-12-2020 23:14:48

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 134

Re: Něco z karosařiny

kolik sis řekl za opravu shnilého plechu okolo víčka k hrdlu nádrže u té oktávky, bez laku mne to přišlo na cca 3500,-. Jinak pěkná práce

Offline

 

#121 01-01-2021 08:02:57

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8637

Re: Něco z karosařiny

Já jsem chtěl myslím 3500,- kč ale i s tím domácím lakem.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#122 01-01-2021 09:31:14

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 539

Re: Něco z karosařiny

Varoku mám na tebe dotaz. Ty lemy na podběhy blatníků si vyrábíš sám nebo je někde kupuješ už hotové? Já jsem na ně ještě nikde nenarazil. Vždycky je vyrábím na koleně a je to pěkná jebačka. Hlavně ten spodní pertl, ty to máš hezky začištěné. Jole.

Offline

 

#123 01-01-2021 09:46:32

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8637

Re: Něco z karosařiny

Jole: Záleží na jaké auto. Na některé se to dá normálně koupit, třeba Favorit, Felicie. U jiných buď samodomo výroba, nebo si pomůžu dílem na jiné auto a trošku přizpůsobím.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#124 01-01-2021 10:12:58

TaggerxXx
Člen
Registrovaný: 28-01-2012
Příspěvky: 595

Re: Něco z karosařiny

Varok pekná robota, ja som s týmto sekol po Tom čo so mnou začali ľudia vyjebavat. Niečo konkrétne : to sa s tým nehraj to mi len tak sprav vieš na STK ja mam aj druhé prahy to mi ohybal klampiar. A vieš čo doniesol ten pán ? Pozinkovy odkvap hrúbka tak 0.5mm. 
Alebo dnes by som to doniesol to sú len dve dierky, začneš pilit a polku Prahu mas preč samozrejme je to zhnité aj pod tým tak voláš majiteľovi a on povie na to sa vykašli , hovorím mu že to nemá potom moc zmysel taká robota a on mi povedal že do toho nejde investovať že to chce len tak do 30 euro. Tak on si ešte určil cenu.  Nehovorím o Tom bordeli čo je potom hnusná robota a zaplatenú som ju nemal ani raz. Možno keby niekto doniesol BMW a nie starý Fiat Croma. Alebo veterána tým sa ľudia bežne živia a veľmi úspešne. Len to chce už vecsi priestor.

https://youtu.be/sa2tXQ8zFp0

Offline

 

#125 01-01-2021 10:43:35

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 997

Re: Něco z karosařiny

Ale ak chces robit veterany /a aj to nieje prave raj/ musia tie prace byt uz fakt na urovni.
Ako aj na novsich autach.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/732_093.jpg

minimum je menit diely aspon takto.
Po vybruseni to nesmie byt vidiet.
Praca na tomto leme asi 4h.

BMW ti nikto nedonesie ak niesi na urcitej urovni.
Ako niekto hore radil ist do novych buraciek. Asi ani nahodou. Dnes nejde burane auto vytahat o strom.
Chce to rovnaci ram a nosme prvky sa menia...narovnat nejdu a ak tak jedine autogen. Ale to nieje mozne.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/732_586.jpg

Tukes na dvere spolujazdca. Lahunko hnute vystuzenie prahu a A stlpika.
Jedina mozna vymena aj s dokomentaciou kde je mozne rezat a ako zvarat.
Moznost pouzit len nove diely. Ak si niekto mysli ze kupi stvrtku atd...chcem vidiet ako to rozoberie a znova pouzije...to nikto nezaplati.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče