SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Plyn byl argon, program na cusi3, neříkám, že to nešlo, drželo to pěkně, ale kolem každýho stehu bylo mezikruží opálený a tam to pak rezlo.Kousíček 0,5mm, ale přecejen.
Byl to plech 0,8mm-pozink.
Offline
ak budem cas nafotim ti ako to je zvarene profi masinou s progtamom na tvrdu pajku.
Nastavim si len hrubku plechu a doladim mnozstvo drotu.
Opalene nieje vobec nic.
Ale na doma a na nepozinkovane diely by to problem nebol.
Skusim na jar vo svojej zvaracke.
Drot aj argon mam.
Offline
SO 545: A to tedy máte synergické mašiny?
Offline
ano je to trojca klasicka Mig zvaracka na ocel Mix Argon/CO
A potomt tvrda pajka Argon
a hlinik argon.
Prepinam si rezim len horakom kotrym potvrdim zmenu zvarania
Mam tam aj nejake joby predvolene a nejake vlastne.
Dost som si nato zvykal po dlhych rokoch s kalsickou MIgovkou...ale parada.
Cena je uz menej paradna ale ak by ju clovek strasne chcel tak by to slo....
Offline
Migovkou asi myslíš Mig Mag
Offline
SO 545: Takže to máte jakoby multifunkční mašinu, ale ne klasiku ale nějakou speciálku? A že stojí balík se nedá nic dělat. Se živíte karosařinou a potřebujete to, tak to využijete a zaplatí se vám to.
Já jsem to pájení CuSi3 drátem koukal a kdysi se to tady dost probíralo u opravy vrat nebo brány. I když se prý dává více drátu než na klasické svařování, zvuk to má takový šustivý jako by bylo naopak málo drátu.
Offline
Jaryn napsal(a):
Migovkou asi myslíš Mig Mag
Ano je to len o ochrannej atmosfere... Mame 2 flase ale mohli byt aj 3 .-)
Offline
varok: ano je to multifunkcna masinka robena do karosarni.
Cena je slusna ale rozumna.
Bodovacka stala 10000e bez dane...to uz je trosinku viac. Ale zvlada bodovat vsetky ocele na karoserii...co starsie uz nedavaju.
Offline
Na některých odbočkových strojích MIG/MAG nešlo použít migové pájení proto, že jejich napětí začínalo poměrně vysoko. Typicky na 19 voltech. Pro tento režim je nutné začínat už na cca 15 voltech a to staré svářečky neumožnovaly. Na invertorech to musí fungovat běžně.
Offline
Moje svářečka má minimum myslím 14V. Ale jde prosím pájet i u manuálu, nebo musí být mašina synergická. Někdy bych to chtěl vyzkoušet. Děkuji
Offline
Synergie je u těchto svářeček k ničemu. Pouze to mate uživatele a nikdy nezjistíte, jaký je vztah mezi napětím a posuvem / proudem /. Na vaší svářečce nastavte nejnižší napětí a posuv. Posuv postupně přidávejte až mašinka začne pěkně svařovat a neprská. Poměr mezi posuvem a napětím si zapamatujte a pak ho využijete pokud budete chtít celkově zvýšit výkon.
Offline
Takže to pájení MIG musí být čistý Argon jako na TIG a mašinu nastavit na nejnižší napětí a posuv zkoušet? Super. Zkusím někde mrknout jestli se prodávají ty dráty i na maličkých cívečkách 1kg. Děkuji za cenné informace.
Offline
Na 1kg cívce asi nebude, už tak je to drahé. Mám tu na vyzkoušení cívku 5kg a měrná cena byla ca 2x vyšší než na velké, zhruba 1.000:500 Kč/kg. Plyn je tam předepsaný argon nebo směs.
Já doufám, že naše synergie to zvládne, zatím jsem ji použil je na hliník, tak ať je taky k něčemu dobrá
Offline
Jees: Tak ono jsou všechny menší cívky dražší než ty velké. Cívka 5kg je dražší než velká 15kg a ty maličké 1kg jsou zase dražší než 5kg cívky. Takže je to takový začarovaný kruh. Mělo by to být přece naopak, ale....
Offline
Menší cívka má prodejní cenu nižší, ale měrná cena je vyšší, podle mě to nic divného není
Tak vida, malé cívky jsou. Ten Legnex mi přijde nějak levný, v rámci možností
Editoval jees (05-01-2021 18:02:52)
Offline
Tu 1kg cívku spotřebujete při nastavení mašiny a vyzkoušení jak se s tím pracuje 😉
Offline
SO545 neviem ci mas stanicu National Geographic aktualne je dostupny teraz v terestrialy zadarmo staci naladit
Davaju relaciu Pomozte autam - asi dalsia seria tych dvoch Britov co kupia auto a opravuju
a celkom husto orezali Hillman IMP a davali nove diely a navarali. len davam do pozornosti..
Tu je uputavka z toho dielu (na GEO je to v cestine) na Youtube je to english akurat ako brusia a zvaraju tam nieje.
https://www.youtube.com/watch?v=hhev2Rnx2yQ
Editoval ihlan (09-01-2021 13:49:13)
Offline
Lepšiu cenu na CuSi3 asi ťažko niekto nájde. Keby áno, tak sem s ňou. https://www.mojadielna.sk/geko/eshop/7- … -D200-5-kg .
Offline
Drát, co tu mám má označení CuSi3Mn1, v Mojadielna udávají jen CuSi3, tak mě napadá zda je to stejný drát. Plyn jepředepsaný Argon, nebo I3, takže kdo má doma na půdě pár krabic helia po babičce, má eventualitu
Offline
nechcem zakladat nove vlakno tak to dam tu,sem tam si kuknem videa tohto typu moc sa mi paci ked zo srotu vznikne nieco pekne ale toto bude este dlhy pribeh,video ma skor 3/4 hodky ale podla mna sa ho oplati kuknut cele
https://www.youtube.com/watch?v=B97273buq30
toto vozidlo sa nikdy nedalo oznacit ako bezne a po 10kach rokov by sa na jeho oprave/renovacii mali podielat len vynimocny ludia a kazdy asi uzna ze "pán" karosar rozhodne do skupiny vynimocnych ludi patri
Editoval pavol.sk (27-01-2021 04:21:57)
Offline
Já na tohohle pána taky koukám a je fakt šikovný. I jeho lakýrník umí zázraky. Škoda té tatry 603 že ji nějaký darmozjed takhle dojebal.
Offline
ihlan napsal(a):
SO545 neviem ci mas stanicu National Geographic aktualne je dostupny teraz v terestrialy zadarmo staci naladit
Davaju relaciu Pomozte autam - asi dalsia seria tych dvoch Britov co kupia auto a opravuju
a celkom husto orezali Hillman IMP a davali nove diely a navarali. len davam do pozornosti..
Tu je uputavka z toho dielu (na GEO je to v cestine) na Youtube je to english akurat ako brusia a zvaraju tam nieje.
https://www.youtube.com/watch?v=hhev2Rnx2yQ
Videl som par casti ale to co ma dostalo tak to renovacia Porsche 356...s ktoreho po ocisteni v roztoku skoro nic nezostalo.
Sice viem ze sa da na tento typa auta kupit vela dielov ako karoserie tak podvozka...ale to auto bolo mrtve.
Krasna zachrana...a nielen pozlatko ako vo vacsine podobnych relacii.
Sledujem vela podobnych relacii a rad sa inspirujem.
Offline
Dobrý den, trošku opráším tohle téma. Už jsem přišel na to jak u mého golfíka poladit ty spáry. Co jsem se chtěl ale zeptat. Když svařuji něco na tupo, tedy k sobě přiložené dva díly, buď bez mezery nebo s jemnou mezerou. Na videích vidím občas že to típci nejdříve podloží proužkem plechu, aby vytvořili jakoby falc a na ten proužek teprve položí druhý díl. Asi náhrada za falc když někdo nemá falcovačku. Považuje se tohle ještě za svařování na tupo nebo ne? A co je tedy v karosařině nejideálnější? Já zatím stále dělám na tupo bez mezery. Někde jsem koukal že radí s mezerou, že je to lépe provařené. No a moderní auta jsou z čím dál tenšího plechu a je trošičku problém s tím svařováním na tupo.
Offline
Na tupo ale co najlepsie zlicovane bez medzier...Vonkajsie oplechovnaie je tak tenke ze prevarenie bude vzdy dostatocne to strach mat nemusis.
Pri tvrdom pajani medzera podla hrubky pajaneho materialu...aby bolo zarucena kvalita spoja aj po obruseni vonkajsej plochy.
Praci zdar.
Offline