SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
na toho transteela stoji kladka 14-16€ (podla typu), to hladke pritlacne lozisko asi 2,5€
Offline
pafík: no když ty máš čtyřkladku a já tam mám polovinu stejně jako Fronius, tak jsem myslel, že je to dvoukladka, ale je to jednokladka. Takže u Sharkse jsem měl nulkladku?
Offline
Ne, minimum je ta jednokladka. V podstatě jsou dvě, ale jenom jedna je hnaná od motorku. U dvoukladky jsou hnané obě.
Offline
este mi chyba trojkladka! je nieco take?
ako velorex
Offline
Jedině 4kladka a z té jedné přítlačné na páce sundat to ozubené kolečko, pokud je zvlášť. 😁
Offline
Tak mám jednokladku s převodem
https://postimg.cc/kBv9mwC7
Offline
Ne, to máš dvoukladku.
Offline
varok napsal(a):
Ne, to máš dvoukladku.
Ne, to je jednokladka. Když do toho budeš kupovat jinou kladku , kolik jich koupíš? Dvě? Tak máš dvoukladku. Jednu? Tak máš jednokladku. Je to tak prosté ....
rcp: Trojkladka asi nemá smysl, ne? Ale asi by šla konstrukčně udělat, jedna protikladka by přitlačovala drát do dvou proti ní. Ale pravděpodobně by měla větší průměr, než ty dvě.
Offline
pafik1605: Jak to? jednokladka je přece označován podavač, který má hnanou od elektromotorku jen jednu kladku, ne? Na obrázku jsou hnané obě dvě, tedy dvoukladka. Nebo jsem to špatně pochopil a dvoukladka je označován podavač se 4 kladkami, ale jsou hnané jen dvě spodní? I když to jsem v praxi zatím neviděl.
Offline
varok napsal(a):
pafik1605: Jak to? jednokladka je přece označován podavač,......
Správně píšeš .... je označován.....
To si někdo vymyslel a další to akceptovali. Marketing. Ale když v tom mechanizmu při změně drátu měníš jednu kladku, tak je to podle mě jednokladka. Protože ten přítlačnej kroužek z ložiska se v podstatě na pohybu nepodílí, jen zajištuje, aby byl drát veden v jedné drážce, ve které je ale veden maximálně polovinou svého obvodu plus bodovým stykem na tom hladkém kroužku. U dvou kladek (dvě drážky plus dva hladké kroužky) je drát veden dvěma polovinama obvodu v drážce plus dvěma body na přítlačném kolečku. U čtyřkladky je drát veden (poháněn) 2x celým obvoden drážky.
To jsou fakta. To, že tomu někdo říká jinak, protože se mu to hodí do krámu, to je věc jiná.
Offline
Jednokladku jsem ještě neviděl, řeší se počet kladek, tedy sudé číslo, max. se dál napíše (většinou ne), kolik je jich hnaných
Offline
Rozlišuji:
- dvoukladku, kde je hnací jedno kolo, druhé je přítlačné
- dvoukladku, kde jsou hnací obě kola
- čtyřkladku, kde jsou hnací dvě kola a dvě přítlačná
- čtyřkladku, kde jsou hnaní všechna čtyři kola.
Jak to máte vy?
Offline
No já to myslel jako psal j.bill, ale asi to špatně pojmenovávám.
Offline
jees napsal(a):
Jednokladku jsem ještě neviděl, řeší se počet kladek, tedy sudé číslo, max. se dál napíše (většinou ne), kolik je jich hnaných
Jednokladce si můžeš říkat, jak chceš. Třeba sedmapůlkladka
Jen je potřeba vysvětlit, čemu tak říkáš (nebo dát názorný obrázek). Viz příspěvek #14.
j.bill: a není to zbytečně dlouhé?
Mimochodem, viděl někdo dvoukladku, kdy by byly hnané obě kladky? Dělá se to vůbec?
Offline
#31
Offline
Jestli dobře koukám, tak to je jednokladka s poháněným vnějším kroužkem z ložiska. Ne dvě opravdický kladky proti sobě.
Offline
Pafik: Vždyť tu dvoukladku s hnanými oběma kolečky měli myslím i Rellík a Discovera v těch Pegasech od AlfaIn ne? A je více takových svářeček. Jestli už i obrázek v příspěvku 31 zpochybňujete, tak nechápu.
Offline
Jde o tu drážku, která tam není.
Editoval autocross (11-11-2020 16:57:15)
Offline
OVŠEM, KDYBY TAM BYLA, TAK JE TO SICE DVOUKLADKA, ALE ZASE TO NEPODÁVÁ. MYSLÍM, ŽE PRAVDU MÁ KAŽDÝ Z VÁS, JEN SE NA TO DÍVÁ ZE SVÉHO POHEDU A NECHCE CHÁPAT DRUHOU STRANU.
Offline
Právě proto jsem doteď tomu říkal jednokladka, protože je hnané jedno kolečko s drážkami(kladka).
Offline
Zdarec,tak jsem se dlouho nepobavil,o čem všem se může rozjet diskuze.Od teď tedy chápu čtyřkladku,jako osmikladku:).Tzn. 4 hnané a 4 přítlačné....
Offline
MILÝ MOMÁKU, CHÁPEŠ TO NAPROSTO ŠPATNĚ. ČTYŘKLADKA JE VŽDY POUZE ČTYŘKLADKA, KTERÁ MÁ HORNÍ KLADKY BUD HNANÉ, NEBO UNÁŠENÉ. NUTNO PODOTKNOUT,ŽE HLAVNÍM VÝZNAMEM ČTYŘKLADKY NENÍ RVÁT DRÁT DO HOŘÁKU VĚTŠÍ A JEŠTĚ VĚTŠÍ SILOU, NÝBRŽ TENTO DRÁT PŘED VSTUPEM DO HADICE TROCHU SROVNAT A TAKÉ ROZLOŽIT TLAK NA DRÁT, ABY NEBYL ZBYTEČNĚ DRCEN V JEDNOM BODĚ. JINAK SEM RÁD, ŽE MÁŠ STAROU DELTU DTD 210. V DELTĚ TŘEBÍČ JSEM V DEVADESÁTÝCH LETECH SE SVÁŘEČKAMI ZAČÍNAL A DODNES JE POVAŽUJI, POKUD SE LEHCE ZMODERNIZUÍ, ZA VELICE POVEDENÉ STROJE NA JEJIHŽ SILOVÉ ČÁSTI SE PROSTĚ NEŠETŘILO. AT SLOUŽÍ.
Offline
momák napsal(a):
Zdarec,tak jsem se dlouho nepobavil,o čem všem se může rozjet diskuze.Od teď tedy chápu čtyřkladku,jako osmikladku:).Tzn. 4 hnané a 4 přítlačné....
Osmikladku jsem teda ještě neviděl. Ale pokud by byly 4 opravdické kladky hnané a další 4 opravdické kladky pouze přítlačné, byla by to osmikladka ...
Autocross to pochopil správně; kladka je to, co má drážku. Když to je hladké a nemusí se to při změně průměru drátu nebo materiálu drátu měnit, není to kladka.
ZDENÁL: Coby to nepodíávalo? Podívej se na obrázek na první stránce, který jsem tam dal. To podává přímo exkluzívně
Offline
JESTLI MYSLÍŠ TU ČTYŘKLADKU, TAK O JEJÍ KVALITĚ VŮBEC NEPOCHYBUJI.
Offline
zdenal neber to ako nejake podpichnutie, ale vzdy ked citam tvoje prispevky, mam taky blby pocit! doslova mi to robi zle!
nesnazil si sa opravit ten capslock na klavesnici? mozno by to slo niecim vycistit.......
pochopil by som to tyzden, ale rok pisat vsetko capslock-om?
Offline