SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 11-04-2021 13:53:38

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 510

Re: Zvary maju malu pevnost

No ona délka oblouku má veliký vliv na svar. Pokud máš dlouhý oblouk, tak ti může cestovata sem a tam a tavit úplně jiné místo, než kam odkapává drát.

Offline

 

#27 11-04-2021 15:45:39

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7705

Re: Zvary maju malu pevnost

A jak daleko máte kostru? U obalované elektrody je potřeba mít kostru co nejblíže svařovanému místu. Nevím jestli to dělají i invertory, ale co foukání oblouku? A délka oblouku je myšleno jak daleko máte elektrodu od materiálu. Musíte udržovat stále co nejměnší mezeru, třeba kolem 2-2,5mm a stále elektrodu jakoby přibližovat k materiálu. Jestli se vám elektroda utaví na začátku a pak už natáhnete oblouk třeba na 8-10mm to je špatně. Ale nejprve zkuste přidat proudu, na elektrodu 2,5mm bazickou těch 85-100A. Já dávám okolo 90A plus mínus podle toho co zrovna svařuju. A co máte za elektrody? Myslím značku- výrobce.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#28 11-04-2021 15:50:29

karolhorvath1960
Člen
Registrovaný: 06-12-2020
Příspěvky: 28

Re: Zvary maju malu pevnost

Kostru sa snazim mat do 50cm od zvaru ak to ide. S tou dlzkou obluka mam asi problem. Davam to mozno dalej. Poslem foto elektrod.

Offline

 

#29 11-04-2021 16:15:43

karolhorvath1960
Člen
Registrovaný: 06-12-2020
Příspěvky: 28

Re: Zvary maju malu pevnost

nejde vlozit obrazok

Offline

 

#30 11-04-2021 16:29:57

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2431

Re: Zvary maju malu pevnost

Varoku  co tam chceš foukat?   Já mám na dílně kostru třeba deset metru při svařováni a nic se neděje . Prosím Tě co to tady píšete. Vyjadřovat by se měli jen Ti  co eldou ovaří trubku kolem dokola a ne jen udrží oblouk .  big_smile  hoši trochu rozumně.

Offline

 

#31 11-04-2021 16:34:09

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7705

Re: Zvary maju malu pevnost

pat: Nejsem na MMA profík, ale myslím si že s ní umím svařovat docela slušně.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#32 11-04-2021 16:47:15

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2431

Re: Zvary maju malu pevnost

Tak potom jen špatně radíš nebo nevím co se děle. Když si to přečtu tak nevím. Také nevím co to znamená celkem slušně  vařit .Třeba fotka by řekla více.

Offline

 

#33 11-04-2021 16:56:02

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2431

Re: Zvary maju malu pevnost

Jsem včera vařil řidítka na koloběžku. Zákazník byl nadšený ale já jsem moc pyšný nebyl. Pravidelná kresba tam byla průvar samozřejmostí, ale za mně ukončení svaru mohlo být lepší. Tak že pro někoho super  a já bych si dal za 3.  big_smile

Offline

 

#34 11-04-2021 17:25:26

ctiteljan
Člen
Registrovaný: 17-09-2017
Příspěvky: 123

Re: Zvary maju malu pevnost

Já se obávám že chlapec je velmi velký amatér který neví co má vidět. CELKEM stačilo přirovnání s rutilkou( oklepu strusku a svár nikde...... )chybí základní teoretické znalosti, znatelně chybí praxe. 2,5 bazickou človek zavaří i 0,8mm při 80A pokud je dost sručný. provařit na 80A dvě trojky L na tupo je teda hoooodně umění to si asi jako vařil kafe jeěště bokem..... sehnat odpad a vařit vařit vařit. Mokrý eldy blbě chytaj svár je porovitej ale jen kousek celkem rychle se elda dosuší, barva vadí tak 3 vteřiny a blbě se na ní zapaluje svar který je špinavý ale není problém to provařit i přez 1mm laku, rez pri MMA?? na hobby svar opravdu netřeba řešit .....

Offline

 

#35 11-04-2021 17:30:00

ctiteljan
Člen
Registrovaný: 17-09-2017
Příspěvky: 123

Re: Zvary maju malu pevnost

Na druhou stranu přiznám že častější závada je v blbý elektroinstalaci kde jsou vodiče tak starý a tak malého průřezu kdy sem u známýho nastavoval místo oblíbených 65A na 2mm plech dokonce i 150 aby se vůbec vytvořila lázeň a ne se elda jen neustále lepila k materiálu

Offline

 

#36 11-04-2021 17:48:18

j.bill
Člen
Registrovaný: 23-03-2017
Příspěvky: 570

Re: Zvary maju malu pevnost

Klešťák se občas hodí. Hned ukáže, jak to chodí. smile


Lepič vlašovčích hnízd.  smile
GÜDE GE145W + Proteco P550  ---> Berlan BWIG 180, Omicron OMI 246, LGK60 + Speedglas 9100XX, Predátor a další hračky... - všechno na takové to "domácí žvýkání"

Offline

 

#37 11-04-2021 18:29:23

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7705

Re: Zvary maju malu pevnost

pat: No myslel jsem to asi podobně jako vy. Prostě se sváry nedají srovnávat s profíky co svařují denně třeba plynové potrubí, mostní konstrukce apod, ale zase to není žádné smrkání studených šňůrek. Až budu v garáži tak něco zavařím a fotky zde dám, aby jste mohl posoudit.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#38 11-04-2021 18:37:05

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Zvary maju malu pevnost

ctiteljan popisal problem absolutne presne a aj ako ho odstranit,zvarat zvarat zvarat

Offline

 

#39 11-04-2021 18:49:32

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2431

Re: Zvary maju malu pevnost

Tim Kitrejbrem co jsem vařil já by nezavařil ani mistr, ta mašina prostě nejela. Pak jsem nakopl TP a svar jak lusk. Stejné elektrody ,stejné podmínky  a stejné ruce. Tam kde nic není ani čert nebere.

Offline

 

#40 11-04-2021 20:47:28

ctiteljan
Člen
Registrovaný: 17-09-2017
Příspěvky: 123

Re: Zvary maju malu pevnost

pavol.sk napsal(a):

ctiteljan popisal problem absolutne presne a aj ako ho odstranit,zvarat zvarat zvarat

Sem, taky amatér ale takhle jsem přesně začínál. jen sem si tedy nevyléval srdíčko na foru. Proste pár balíku nato padlo. Ale dneska za svár ručím a nemám problém ho prodat druhý osobě .....

Offline

 

#41 11-04-2021 20:50:08

ctiteljan
Člen
Registrovaný: 17-09-2017
Příspěvky: 123

Re: Zvary maju malu pevnost

pat napsal(a):

Tim Kitrejbrem co jsem vařil já by nezavařil ani mistr, ta mašina prostě nejela. Pak jsem nakopl TP a svar jak lusk. Stejné elektrody ,stejné podmínky  a stejné ruce. Tam kde nic není ani čert nebere.

Ono když se učíš na hloupé mašině tak tě toto nepřekvapí.  TP je celkem již vybavená a dokáže eliminovat i vysloveně levé ruce.... XD...

Offline

 

#42 11-04-2021 22:42:16

stevoabc
Člen
Registrovaný: 19-02-2020
Příspěvky: 38

Re: Zvary maju malu pevnost

karolhorvath1960 napsal(a):

Caute vsetci.

Zvaram iba prilezitostne. Kupil som MAKIN 160, klasicka MMA zvaracka.

Dnes som zvaral a material sa mi nechcel spojit. Aj pekna husenica a nic.

Klasicke zelezne L-ká a T-čka 3mm hrubka.

elektrody som skusal rutil 2mm a basicke 2,5mm.

Bud mi to nepriehralo dostatocne material a ked som pridal tak zasa to palilo.

Ampere od 25 do 80.

Nejake rady prosím ?

Minuly mesiac som s touto zvarackou robil ponk a zvary su pevne. Ziadne vystavne zvary ale drzi to pevne.

Aku mas polaritu pri zvarani ?

Offline

 

#43 11-04-2021 23:20:20

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1486
Web

Re: Zvary maju malu pevnost

V tomto pripade chyba prax sa domievam.  Ale moze sa stat aj ,,kuriozita,, big_smile  Som minule znamemu na regal zvaral este 2 chybajuce policky a  nedokoncil   a 3zvary na 3trubkach ako malovane a 4 na poslednej trubke  ani za boha !!!!!  Aj niekolko krat som prebrusil aj ine elektrdy vyskusal aj fronika vytiahol ked uz som myslel,ze cinan blbne a zvar len poroval a nic a  par centimetrov vedla neho na skusku husenky ako malovane ked som skusal. Ze chyba v matrosi .Ale to sa casto nestava big_smile Inak nakoniec som musel vrtat na  samorezku a ani tej sa neako nechcelo big_smile

Editoval Joe66 (11-04-2021 23:23:10)


Kutil s.r.o.

Offline

 

#44 11-04-2021 23:41:16

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3492

Re: Zvary maju malu pevnost

Je stále evidentní , že varok se nehodí ani na vaření grogu , jole to nespíše udal . Vodivost svářecího proudu bude jinde .

Offline

 

#45 12-04-2021 08:58:37

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 847

Re: Zvary maju malu pevnost

No jo, varok je manualne velmi zrucny, len ma potrebu sa viac prezentovat hlavou a tam uz zdaleka taky zrucny nie je. Keby pisal o 70% menej, tak je tu davno za odbornika na mig/mag zvaranie...

Offline

 

#46 12-04-2021 09:07:14

karolhorvath1960
Člen
Registrovaný: 06-12-2020
Příspěvky: 28

Re: Zvary maju malu pevnost

rutil som daval na  - ale skusal som to aj obracene. nevidim v tom rozdiel.

stevoabc napsal(a):

karolhorvath1960 napsal(a):

Caute vsetci.

Zvaram iba prilezitostne. Kupil som MAKIN 160, klasicka MMA zvaracka.

Dnes som zvaral a material sa mi nechcel spojit. Aj pekna husenica a nic.

Klasicke zelezne L-ká a T-čka 3mm hrubka.

elektrody som skusal rutil 2mm a basicke 2,5mm.

Bud mi to nepriehralo dostatocne material a ked som pridal tak zasa to palilo.

Ampere od 25 do 80.

Nejake rady prosím ?

Minuly mesiac som s touto zvarackou robil ponk a zvary su pevne. Ziadne vystavne zvary ale drzi to pevne.

Aku mas polaritu pri zvarani ?

Offline

 

#47 12-04-2021 09:34:45

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4299

Re: Zvary maju malu pevnost

Tohle je jak říkala moje babička "jen mlácení prázdné slámy".
Aby bylo možné k tomu napsat více než : něco je špatně, nejspíš v té živé hmotě co drží kleště. S velkou pravděpodobností, že to je ale pravda.
K tomu, aby to mělo smysl, dopodručit co dělat jinak a lépe, je potřeba vidět dílo. Tj. dát fotku. Dále napsat přesné označení elektrod, přesné nastavení svářečky, nejen proud.  Svářečka má nastavitelnou funkci ARCForce a Hotstart - tak také uvést jak byly tyto hodnoty nastaveny při konkretním vyfoceném sváru.
Jinak to opravdu nemá smysl.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#48 12-04-2021 21:55:15

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7705

Re: Zvary maju malu pevnost

Karolhorvath1960: Nebo zkuste jet pomaleji. Jestli to jen tak "narychlo přeletíte" tak se nestačí ohřát ten svařovaný materiál.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#49 12-04-2021 22:24:20

karolhorvath1960
Člen
Registrovaný: 06-12-2020
Příspěvky: 28

Re: Zvary maju malu pevnost

url=http://www.svarforum.cz/forum/zobrobr.php?image=./uploads/10029_img_20210411_155211.jpg]
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10029_img_20210411_155211.jpg[/url]

Offline

 

#50 12-04-2021 22:25:47

karolhorvath1960
Člen
Registrovaný: 06-12-2020
Příspěvky: 28

Re: Zvary maju malu pevnost

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10029_img_20210411_155232.jpg

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče