SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 12-08-2021 13:02:32

mates118
Člen
Registrovaný: 18-08-2007
Příspěvky: 15

Svařování hliníku z CO2

Ahoj ,je možné z klasického CO svařovat hliník?Kamarad řikal ,že je nějaký drát ktrerý se jen vymění.A nemusí se měnit ani bomba...tak dekuji za radu

Offline

 

#2 12-08-2021 13:12:00

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 508

Re: Svařování hliníku z CO2

Kamarád kecá. Musí se vyměnit jak drát, tak i plyn. V ideálním případě i bovden a kladky. Jole.

Offline

 

#3 12-08-2021 13:29:38

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7633

Re: Svařování hliníku z CO2

Na hliník jedině Argon a nejlépe teflonový bovden. V klasickém kovovém bovdenu drát dře a zasekává se.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#4 12-08-2021 14:30:12

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2135

Re: Svařování hliníku z CO2

mates118 napsal(a):

Ahoj ,je možné z klasického CO svařovat hliník?Kamarad řikal ,že je nějaký drát ktrerý se jen vymění.A nemusí se měnit ani bomba...tak dekuji za radu

To je jak dotaz na radio Jerevan:
Jest možno chujom dub porubať?
Da, jest, ale chuj musí být dubový a dub musí být chujový.....

Editoval pafik1605 (12-08-2021 14:30:25)

Offline

 

#5 12-08-2021 16:49:05

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1267
Web

Re: Svařování hliníku z CO2

varok napsal(a):

Na hliník jedině Argon a nejlépe teflonový bovden. V klasickém kovovém bovdenu drát dře a zasekává se.

to hore je zase varokovina

Osobne zvaram hlinik s ocelovym bowdenom dlhe roky.. teflon som mal v stroji naposledy asi pred desiatimi rokmi .. siel von pretoze sa mi v nom drot zasekaval z dovodu jemneho znecistenia hlinikovymi supinkami zo samotneho drotu...

Editoval vyrobca (12-08-2021 16:56:16)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#6 12-08-2021 20:11:08

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7633

Re: Svařování hliníku z CO2

Vyrobca: Jaká varokovina? Co jsme svařovali  v jedné firmě hliník mašinou Kemppi, tak nám drát hrozně škubal. Tak koupili šéfové bovden s teflonem a šlo to pěkně. Sváry ale i tak nic moc, tak se ta zakázka nakonec svařovala TIGem.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#7 12-08-2021 22:11:57

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1267
Web

Re: Svařování hliníku z CO2

Varok - nic v zlom, ale kolko mas osobne nazvaraneho hliniku? Ja som s tou mojou staruckou Formicou na 230V zvaral 5 rokov IBA hlinik... A ked ti uz nahodou zacne hlinik zasekavat v ocelovom bowdene, tak je uz naozaj nieco zle.. Najskor velmi stary, spinavy a zodraty bowden..  zato teflon dokazes v pohode zaniest hlinikovymi supinkami a ucpat ho uz po mesiaci prace..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#8 12-08-2021 22:34:52

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7633

Re: Svařování hliníku z CO2

Já jen pár metrů. Jen co jsme zkoušeli jednu zakázku jak jsem psal.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#9 12-08-2021 22:41:49

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1267
Web

Re: Svařování hliníku z CO2

Tak nechapem preco odpisujes  a snazis sa rozdavat rady v teme ked si bez skusenosti..
edit: vidim ze asi chces dostat zlatu medailu za 7000  prispevkov...  za kazdu cenu..

Editoval vyrobca (12-08-2021 22:44:03)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#10 13-08-2021 09:08:04

mates118
Člen
Registrovaný: 18-08-2007
Příspěvky: 15

Re: Svařování hliníku z CO2

Já mám svářečku Güde MIG 192/6K,mohli by jste mně prosím doporučit jaký drát Argon ,to je asi klasická bomba....děkuji

Offline

 

#11 13-08-2021 10:51:09

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1267
Web

Re: Svařování hliníku z CO2

A co take chces zvarat? Si akosi zabudol napisat..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#12 13-08-2021 10:58:39

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2135

Re: Svařování hliníku z CO2

vyrobca: nic proti tobě, asi ti to funguje tak, jak píšeš.
Nicméně obecné doporučení výrobců (jiných, než ty smile ) je používat s hliníkovým drátem teflonový bovden. To, že ti to jede s normálním ocelovým bovdenem je tvoje specifikum. On ten teflon není jen kvůli klouzání, ale i kvůli kontaminaci hliníku z ocelového bovdenu.
Zrovna tak průtok plynu; kdysi jsem se tu na to ptal ptal a tys doporučoval nějaký směšně malý průtok, cca 6 litrů, jestli si to dobře pamatuju. Možná ti to funguje; mě to nefungovalo a aby to k něčemu vypadalo, musel jsem jít až na 12 a více litrů, jak doporučuje výrobce drátu.
Takže seriozní by od tebe bylo psát to způsobem .... " výrobce drátu sice doporučuje to a to, ale mě to dobře funguje i za jiných podmínek"...... To je pak zajímavá informace (nejenom pro konkrétního tazatele), a pak už bude jen na něm, jestli půjde cestou experimentování, nebo se bude držet doporučení, které platí pro daný produkt.

Editoval pafik1605 (13-08-2021 11:01:16)

Offline

 

#13 13-08-2021 11:13:29

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1227

Re: Svařování hliníku z CO2

Hliníkem vařím už třicet let. To pro vyrobca. Varok má naprostou pravdu. Chce to uhlíko-teflonový bowden s mosaznou spirálou 20cm od špičky, dále už méně podstatné je kladka na hliník s U drážkou, špička tvrzená na AL. Velice podstatné je seřízení podavače tak, aby mezi kladkou a vstupem do eurokoncovky byla minimální mezera a drážka kladky přesně navazovala na vodící trubičku eurokoncovky. Používat minimální přítlak. To co napsal vyrobca platí pouze pro drát řady ALMG, která je pevnější a pro průměry drátu od 1mm výš. Pokud použijete ALSI5 nebo ALSI 12, tak s kovovým bowdenem nezavaříte nic ani po padesáti letech zkušeností. Pro matesa: argon stačí 4,6, drát ALSI5 průměr 1.

Offline

 

#14 13-08-2021 12:28:18

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7633

Re: Svařování hliníku z CO2

Přiznám se že nevím co jsme měli za drát, jen že to byl nějaký AL 1mm. Plyn jsme měli čistý Argon a bovden co má uvnitř teflon. S klasickým kovovým jak jsem psal nám to hrozně škubalo drátem a nebo se uzloval drát u podavače. Pak jsme to trošku poladili, hodně malý přítlak podavače, ten bovden s teflonem a průvlaky v hořáku nevím co byly zač, ale taky jiné než na ocel. Svařoval jsem jen pár metrů jak jsem psal, plácnu jen asi 3m co jsme zkoušeli nastavení a pár výrobků. Ale nakonec to svařovali TIGem, protože tím MIGem to nebylo moc pěkné i přes použití profi mašiny Kemppi, myslím nějaký Kempomat.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#15 13-08-2021 15:23:49

mates118
Člen
Registrovaný: 18-08-2007
Příspěvky: 15

Re: Svařování hliníku z CO2

chtěl jsem si svařit hliníkový nájezd na motorku,urazil jsem jednu příčku...a potom drobnosti na dílně nic profi....

Offline

 

#16 13-08-2021 19:32:38

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1267
Web

Re: Svařování hliníku z CO2

Zdenal - vyskusal som aj ten uhlikovo teflonovy bowden ktory mi ponukol v predajni este p. Spurny ked tam pracoval, kupoval som k tomu velke spulky hlinikoveho drotu ALMG5 0,8 mm ked som mal vela zvarania na hlinik.. Ale ako pisem, ten bowden siel po mesiaci zvarania z horaka prec.. proste sa zacpal necistotami zo samotneho drotu ako sa ten drot obtieral u vnutorne steny bowdenu. Vycistit sa to nedalo.. Samozrejme tiez zalezi na tom aby pri zvarani nebol horak skruteny ale bol co najrovnejsi. Pritlak samozrejme minimalny, medzera medzi kladkami a bowdenom tiez minimalna a ja som si este na horaku vyrovnal kolienko kolko sa dalo aby bolo co najrovnejsie a aby aj tam bolo co najmensie trenie drotu o bowden. No a AlSi5 1 mm mam malu cievku a s trojmetrovym horakom s ocelovym bowdenom v pohode zvaram.. to ze je ten drot podstatne maksi, neznamena ze sa stym neda zvarat..
pafik1605 - pozri sa, argon ma ako vsetci dobre vieme akosi vyssiu cenu ako obycajne CO2. Takze pri celodennom zvarani velmi rychlo zistis ze ten plyn sa sakra rychlo mina a nie je to lacne pokial to plati tvoja penazenka. Ja som si dokonca kvoli usporam argonu kupil setric plynu. - bol som s tym prednastavenym redukcakom bez budikov viac menej sklamany.. Dalsou z ciest znizovania nakladov za argon je zistit, pri akom minime sa da este zvarat ....
mates118 - zial, citas tu aj veci ktore s tvojou otazkou moc nesuvisia.. ale ako pise ZDENAL - obycajny argon 4,6 a drot AlMg5 1 mm. Len parametre pri zvarani hliniku su niekde uplne inde. Rychlost drotu budes musiet podstatne zvysit, aby si pri prvom zapaleni obluka nezapiekol spicku.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#17 01-09-2021 23:34:46

mates118
Člen
Registrovaný: 18-08-2007
Příspěvky: 15

Re: Svařování hliníku z CO2

ještě jsem našel tuto TIG svářečku,ta by asi postačila pro moje účely.jenom tam píšou ,že se to musí předělat....nevíte co to vše obnáší?

https://www.lidl-shop.cz/p/invertorova- … p100279958

díky

Offline

 

#18 02-09-2021 09:01:50

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2135

Re: Svařování hliníku z CO2

mates118 napsal(a):

ještě jsem našel tuto TIG svářečku,ta by asi postačila pro moje účely.jenom tam píšou ,že se to musí předělat....nevíte co to vše obnáší?

https://www.lidl-shop.cz/p/invertorova- … p100279958

díky

Je to dost práce, to předělávání, aby ta svářečka vypadala takhle:  http://www.formicaweld.cz/0%7C10%7C15%7 … r-tig.html
big_smile

Offline

 

#19 02-09-2021 09:07:48

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 424

Re: Svařování hliníku z CO2

Zapomeň (jestli máš trochu soudnosti. Jestli ne, postav si svojí)

Offline

 

#20 02-09-2021 10:42:17

mates118
Člen
Registrovaný: 18-08-2007
Příspěvky: 15

Re: Svařování hliníku z CO2

takže tato svářečka z lidlu v praxi nefunguje na hliník?Já to nepotřebuji profi...třeba ed se mně urvala příčka na nájezdu ,tak to potřebuji bodnout....

Offline

 

#21 02-09-2021 11:03:12

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 325

Re: Svařování hliníku z CO2

mates118 napsal(a):

ještě jsem našel tuto TIG svářečku,ta by asi postačila pro moje účely.jenom tam píšou ,že se to musí předělat....nevíte co to vše obnáší?

https://www.lidl-shop.cz/p/invertorova- … p100279958

díky

ale toto je iba DC, na taku muziku potrebuješ AC/DC - najlepšie Hells Bells, alebo pozri na Youtube ako sa zvara hlinik  DC s opačnou polaritou, na body by to mohlo stačiť..
https://youtu.be/CHkx8cca-SQ

Editoval AndyS (02-09-2021 11:12:05)


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#22 02-09-2021 19:23:09

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1267
Web

Re: Svařování hliníku z CO2

Mates, neviem preco zacinas spekulovat zvaranie hliniku tigom ked mas doma Güde MIG 192/6K.. kup si do nej malu spulku 1mm AlMg5 a zozen flasu argonu.. na take to domacie zuvanie to bohate postaci.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#23 02-12-2021 23:22:57

Jozotom
Člen
Registrovaný: 02-12-2021
Příspěvky: 3

Re: Svařování hliníku z CO2

Zdravim.Prosim o radu.
Pojde zavarit MIGom  prasknuta hlinikova olejova vana na aute po vypusteni oleja a vycisteni praskliny priamo pod autom zvarackou PARKSIDE PMSG 200 A1 ?
https://ibb.co/cQfCW4F

Editoval Jozotom (02-12-2021 23:41:02)

Offline

 

#24 03-12-2021 07:56:31

sttefo86
Člen
Registrovaný: 25-08-2021
Příspěvky: 190

Re: Svařování hliníku z CO2

Ak ten zvar má aspoň trocha plniť účel, demontovať, vyčistiť, odmastiť, odmastiť a ešte aspoň 2xodmastiť, jemne prebrúsiť, stabilizovať prasklinu, odmastiť, ohriať
Potom sa zaoberať zváračkou, prídavným materiálom,.....

Offline

 

#25 03-12-2021 09:27:58

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2135

Re: Svařování hliníku z CO2

Jozotom napsal(a):

Zdravim.Prosim o radu.
Pojde zavarit MIGom  prasknuta hlinikova olejova vana na aute po vypusteni oleja a vycisteni praskliny priamo pod autom zvarackou PARKSIDE PMSG 200 A1 ?
https://ibb.co/cQfCW4F

Pokud svařuješ denně hliník aspoň 10 let, tak ano smile
Jinak viz Sttefo.....

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče