SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 03-12-2021 13:03:57

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2104
Web

Re: Svařování hliníku z CO2

Jozotom napsal(a):

Zdravim.Prosim o radu.
Pojde zavarit MIGom  prasknuta hlinikova olejova vana na aute po vypusteni oleja a vycisteni praskliny priamo pod autom zvarackou PARKSIDE PMSG 200 A1 ?
https://ibb.co/cQfCW4F

Nepůjde! Bez důkladného, ale opravdu důkladného odmaštění na to zapomeň! Bez demontáže jedině po odmaštění zalepit nějakým vhodným lepidlem, nicméně riskuješ potíže, pokud se lepení nepodaří a budeš muset demontovat a následně svařovat.

Offline

 

#27 03-12-2021 13:26:46

Jozotom
Člen
Registrovaný: 02-12-2021
Příspěvky: 3

Re: Svařování hliníku z CO2

Dakujem za podnety. Nikdy som nezvaral len nedavno mam kupenu tu CO2. Len som chcel vediet ci by sa to dalo zavarit. Vanu demontovat sa mi  nechce. Mam tu prasklinu uz dva roky zalepenu dvojzlozkovim epoxidom a zatial to drzi , len ako dlho wink.

Editoval Jozotom (03-12-2021 14:00:00)

Offline

 

#28 03-12-2021 14:29:06

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1267
Web

Re: Svařování hliníku z CO2

Pod autom je to jednoducho nezvaritelne, aj keby si zvaral hlinik od narodenia.. ... ako pisali vyssie, demontovat, umyt, odmastit, a kedze si tam nagebril este epoxid, tak je o zabavu postarane.. Ja osobne som taketo nafigu prasklinky este vydrazkoval plazmou, aby som sa toho oleja naozaj zbavil... A kedze je to odliatok, tak zvarat jedine AlSi5 co je drot ktory sa skor podoba na spagat, ale v 1mm priemere sa da ked s nim vies..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#29 03-12-2021 14:37:58

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3735

Re: Svařování hliníku z CO2

No,  epoxid bude tvrdý  a nepružný. Vzhledem  k  rozdílné  teplotní  roztažnosti  od hliníku a teplotním  namáhání  od horkého  oleje při  provozu je jen otázka,  kdy to  praskne. Mělo  by to  zlepšit,  pokud se jedná  o  epoxid  plněný  hliníkovými  pilinami  a tak  přímo  určený  na opravy hliníku,  otázka je,  jak  moc.

Editoval Radim (04-12-2021 07:32:01)

Offline

 

#30 03-12-2021 14:49:29

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2104
Web

Re: Svařování hliníku z CO2

Radim napsal(a):

No,  epoxid bude tvrdý  a nepružný. Vzhledem  k  rozdílné  teplotní  roztažnosti  od hliníku a teplotním  namáhání  od horkého  oleje při  provozu je jen otázka,  kdy to  praskne. Mělo  by to  zlepšit,  pokud se jedná  o  hliník  plněný  hliníkovými  pilinami  a tak  přímo  určený  na opravy hliníku,  otázka je,  jak  moc.

Ano. Lepení hliníku epoxidem je z dlouhodobého hlediska neúspěšné, zejména u součástí, kde se mění teplota ve velkém rozsahu. Kdysi se mi podařilo zamezit únik oleje na vadném litinovém bloku motoru pomocí silikonového kaučuku, kterým se lepí akvária. Po důkladném odmaštění acetonem a kyselinou octovou a vypláchnutí horkou párou zalepeno a po vytvrzení ani známka po úniku oleje. Ale podotýkám, že se  jednalo o část odlitku, kde nebyl tlakový olej...

Editoval Frank (03-12-2021 14:51:34)

Offline

 

#31 03-12-2021 15:30:56

Sinuhet
Člen
Registrovaný: 13-04-2019
Příspěvky: 65

Re: Svařování hliníku z CO2

Na taketo lepenie je asi najlepsia Belzona, mam s tym vybornu skusenost.

Offline

 

#32 03-12-2021 15:36:44

Jozotom
Člen
Registrovaný: 02-12-2021
Příspěvky: 3

Re: Svařování hliníku z CO2

Tak teraz co s tou zvarackou PMSG 200 A1, kupil som ju len kvoli tej puknutej vani. Asi ju predam smile A vana na jar  pojde do  servisu, alebo prelepim to epoxidom priamo na hlinik. snad tu zimu este vydrzi ked vydrzala dva roky.

Editoval Jozotom (03-12-2021 15:38:03)

Offline

 

#33 05-12-2021 13:37:18

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 993

Re: Svařování hliníku z CO2

Kupci sa potrhaju.... bud to zalep a drz si palce alebo to odmontuj a niekto ti to za par e pozvara.
Nic v zlom ale kupovat si zvaracku kvoli prasknutej vani...je ina hra.

A este to ten strojcek ani neda.

Offline

 

#34 05-12-2021 14:05:11

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1267
Web

Re: Svařování hliníku z CO2

S tou Lidlacou masinkou by tu vanu v pohode zvaril, ale :
1) musel by ju zdemontovat a poriadne vycistit
2) musel by k stroju mat aj flasu argonu o ktorej sa akosi nezmienil
3) musel by to aj vediet .... co pochybujem kedze podla popisu zrejme nikdy nezvaral...
takze najlepsia rada je ako pisal SO 545 - dat to spravit niekomu kto to vie.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#35 05-12-2021 19:52:27

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 993

Re: Svařování hliníku z CO2

Mam v praci Mig ktory stal cez 3500euro bez DPH... tvrdu pajku na paradu.
Ale horak na Al je tazka nudzovka.

Rad by som vyskusal tuto masinku za 199e ale zalepit by to mohla...ako pises argon a zvaraci drot.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče