SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 31-08-2021 16:36:11

krn
Člen
Registrovaný: 31-08-2021
Příspěvky: 2

Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

Zdravím,
prosím o radu při navařování hliníkových závitů pr. 4 m na hliníkový plech. Při navařování dojde skoro po každé k poškození závitu.
Máte někdo radu?

Děkuji
dk

Offline

 

#2 31-08-2021 17:17:03

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1273

Re: Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

Jakou metodou navařujete?

Offline

 

#3 31-08-2021 17:52:23

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2208

Re: Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

Závit pr. 4 metry jsem ještě neviděl. Chci fotku ! smile

Offline

 

#4 31-08-2021 19:47:27

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

Pokud se něco k něčemu přivařuje, tak vždy dojde k "poškození" jedné nebo druhé věci... Tam nejde moc vymýšlet... Max to navařovat tak, že ten plech bude s dírou, do které se dá ta závitovka a zavaří zezadu... Tak zůstane závit nepoškozený... Záleží ovšem jak moc to má držet...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#5 31-08-2021 20:08:39

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4204

Re: Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

Samozřejmě je možné v případě nevhodné kombinace plechu a závitu Al slitiny pájet. Jenže nevíme, jestli autor původního příspěvku nemyslí třeba některou verzi odporového svařování, případně svařování kondenzátorového. Prostě moc málo informací, nevíme ani, zda jde o matici, nebo šroub.

Offline

 

#6 01-09-2021 09:06:03

krn
Člen
Registrovaný: 31-08-2021
Příspěvky: 2

Re: Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

Jde o šroub. Odporové svařování. závit 4mm:)

Offline

 

#7 01-09-2021 10:07:34

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2208

Re: Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

Jojo, všechno je jinak. Říjnová revoluce nebyla v říjnu, ale v listopadu, Lenin nebyl Lenin, ale Uljanov, Stalin nebyl Stalin, ale Džugašvili, ..... A závit nemá průměr 4 metry, ale 4 milimetry.... big_smile
Pokud by to šlo, tak bych udělal díru skrz plech a svařoval to z druhé strany. A i tak to bude jemná práce.

Offline

 

#8 01-09-2021 10:18:49

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3354

Re: Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

mozno by bola dobra aj fotka, hrubka plechu, dlzka toho zavitu, .......


prevrtanie a zvaranie z druhej strany robim bezne s nerezom - vyhoda je, ze zo strany toho zavitu je to netknute a zo strany zvaru sa to da prebrusit a prelestit
ako pisal relik, zalezi aj na tom, ako to bude zatazovane - mozno nebrusit zvar z druhej strany - ak to nie je potrebne, mozno vacsim vrtakom zrazit hranu (ukos) pred zvaranim, ......
u nerezu je to horsie - cim viac zvarania, tym viac tepla a tym viac ten plech moze zvlnit - hlinik ja na toto ovela tolerantnejsi big_smile





teraz citam, ze odporove zvaranie........ tak to sme inde........ big_smile
neslo by na ten zavit nasrobovat nejaku masivnejsiu nerezovu "maticu" (vysustruzeny pripravok, alebo predlzovaciu matku https://www.google.com/search?q=predlzo … amp;hs=OLP ) pred zvaranim?
nechat z nej trcat len potrebnu dlzku zavitu na privarenie, privarit, a potom odsrobovat?

mozno blbost..........

Editoval rcp (01-09-2021 10:29:49)

Offline

 

#9 01-09-2021 10:31:44

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4366

Re: Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

Tady ale asi půjde také o produktivitu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#10 01-09-2021 11:44:57

Tono78
Člen
Místo: Rišňovce
Registrovaný: 11-08-2013
Příspěvky: 98

Re: Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

Hlinkove skrutky som síce ešte (nenastreloval)ale aj na nerezových aj na pomedených či akých sa dá zavit pokaziť. V prvom rade aby sa tomu predišlo  je treba aby kliestina do ktorej sa vkladá skrutky nebola voľná či vyskratovana od bodovania na dotykových plochách . Musí pevne obopinat skrutky a ten srobik čo je z opačnej strany musí byť tiež správne nastavený. Ten s ktorým sa nastavuje doraz pre rôzne dĺžky skrutiek . Vždy tam musí byť vôľa, nemôže sa klobucik na skrutke opierať o kliestinu ale musí byť oprety o tu skrutku čo sa steluje dôraz na rôzne dĺžky skrutiek


EWM TRITON 220 AC/DC PowerSinus , ETP COMPACT 250

Offline

 

#11 01-09-2021 14:51:59

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1273

Re: Navařování hliníkových závitů na Al plech a problém poškozených závitů

Pravděpodobně se jedná o kondenzátorové nastřelování aluminiových šroubků M4. Tam platí co uvedl Tono78. Pokud je vše v pořádku je v pořádku i závit

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče