SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 05-09-2021 07:55:39

Zdeny0
Člen
Registrovaný: 29-11-2019
Příspěvky: 6

Žárové zinkování - vystouplé sváry

Zdravím. Lze nějak předejít vystouplým svárům po zinkování. Materiál 3 mm,svár do V zabroušeno lamelovým kotoučem. Svařeno mig , drát od Esab,Kowax Pitarc na nelegované oceli.Vyzkoušeno ohřát autogenem, svár trochu vystoupí, znovu zabroušeno ,výsledek po zinkování stejný.

Offline

 

#2 05-09-2021 09:59:23

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 508

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Nelze. V nějakém vlákně je to popsáno proč. Myslím že od "Jirkati". V jakém vlákně to je už budeš muset najít sám. Jole.

Offline

 

#3 05-09-2021 11:39:46

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7637

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

I když zabrousíte fíbrem úplně do hladka a podíváte se proti světlu, tak uvidíte místo kde je svár. U galvanického zinku to vyleze skoro vždy. Žárový zinek jak kdy. Když je silnější vrstva zinku tak se to někdy zaleje.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#4 05-09-2021 11:58:49

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1267
Web

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Na zvaranie veci ktore idu do zinku je specialny drot myslim ze s minimalnym obsahom kremiku..
https://www.svarforum.cz/forum/viewtopi … 428#p67428

Editoval vyrobca (05-09-2021 12:03:09)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#5 05-09-2021 12:23:44

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2104
Web

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

vyrobca napsal(a):

Na zvaranie veci ktore idu do zinku je specialny drot myslim ze s minimalnym obsahom kremiku..
https://www.svarforum.cz/forum/viewtopi … 428#p67428

Asi nejen křemík, ale spousta dalších prvků má vliv na kvalitní pozinkování. A hlavně teplota, při které zinkování probíhá.
http://www.acsz.cz/clanek/zarove-zinkov … uzivatele/
Tento článek, myslím, objasňuje tento problém. Hodně bude záležet na teplotě zinkové lázně při žárovém zinkování. Tady ten odstavec vysvětluje vše.
...Žárové zinkování se většinou provádí v ocelových vanách při teplotě 450 až 470 °C. Pouze v keramických zinkovacích vanách, tj. ve speciálních zařízeních, lze provádět pokovení při teplotě nad 530 °C, tzv. vysokoteplotní zinkování. Při teplotách vysokoteplotního zinkování zeta-fáze vůbec nevzniká, proto i průběh reakce mezi oběma kovy ztrácí závislost na složení základního materiálu. Vysokoteplotní zinkování se využívá především při pokovení spojovacího materiálu a temperované litiny....

Offline

 

#6 05-09-2021 16:00:01

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3741

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

vyrobca: Přesně tak,  obsah  křemíku ve svarovém kovu zvyšuje sílu vrstvy pozinku.

Offline

 

#7 05-09-2021 16:18:35

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2104
Web

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Radim napsal(a):

vyrobca: Přesně tak,  obsah  křemíku ve svarovém kovu zvyšuje sílu vrstvy pozinku.

Zajímalo by mne, jak si vysvětlujete toto: "Při teplotách nad 530°C vysokoteplotního zinkování zeta-fáze vůbec nevzniká, proto i průběh reakce mezi oběma kovy ztrácí závislost na složení základního materiálu."

Offline

 

#8 05-09-2021 18:35:37

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3741

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Frank: To  opravdu  nemám  ponětí. S těmi slitinami  železo - zinek  je to  pro  mě nová,  jen  pár let stará  věc a neznám  k  tomu  žádnou  teorii. Nemám  vůbec ponětí,  na jakém  principu  ty slitiny vůbec jsou,  jestli to  je homogenní  slitina nebo  ne.
v článku  je napsáno: " Je prokázáno, že zásadní vliv na průběh reakce železa a zinku má forma zeta-fáze, která má buď zhuštěný charakter a transport iontů železa, nutných pro další reakci, se zinkem brzdí, nebo mu neklade žádné překážky, pokud je struktura této fáze rozvolněná."
A při  vyšších  teplotách,  když  tam  zeta- fáze nevzniká,  buď prostě není  řečeno, že vrstva "zinku"  respektive těch  slitin s delší  dobou  pokovení  neustále roste nebo  roli vrstvy,  která se uzavře a tím  zastaví  další  růst tloušťky slitin železo zinek převezme místo  zeta fáze buď fáze delta nebo  gama.
Vliv křemíku,  případně toho  fosforu  je pak  asi  v tom, že zeta- fáze je při  jejich  vyšší  koncentraci propustná.
Asi  tak  bych  předpokládal...

Offline

 

#9 05-09-2021 20:08:54

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2104
Web

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

@Radim:
Já jsem to pochopil tak, že při té vyšší teplotě zinkovací lázně by nezáleželo, nebo podstatně méně záleželo na obsahu křemíku v základním materiálu. Ale nevím zda jsem to pochopil správně, není to přímo uvedeno...

Offline

 

#10 05-09-2021 20:15:36

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7637

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Není to třeba tím, že ten materiál se s tou " teplejší " lázní více zahřeje a lépe se s ní spojí? Nebijte mě prosím, jen se ptám.

Editoval varok (05-09-2021 20:16:05)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#11 05-09-2021 20:36:26

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2104
Web

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

varok napsal(a):

Není to třeba tím, že ten materiál se s tou " teplejší " lázní více zahřeje a lépe se s ní spojí? Nebijte mě prosím, jen se ptám.

Ono to je trochu chemicky složitější... big_smile Probíhá tam řada reakcí mezi železem a Zn, kde vznikají různé intermetalické sloučeniny v závislosti na teplotě a obsahu prvků v oceli, zejména Si, P, S ap. smile

Offline

 

#12 05-09-2021 21:00:38

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7637

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Aha, tak to je věc chemická, né jenom o té teplotě. Děkuji za vysvětlení p. Frank.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#13 06-09-2021 20:47:45

Zdeny0
Člen
Registrovaný: 29-11-2019
Příspěvky: 6

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Nezkoušel někdo drát od BÖHLER UNION K 40. Našel jsem zde na fóru, že je určen speciálně pro sváření výrobků do žárového zinku. Poptal jsem ho, teď tedy čekám na cenu.

Editoval Zdeny0 (06-09-2021 20:48:34)

Offline

 

#14 07-09-2021 16:27:01

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1117

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Vyrábí se ho méně, tedy dráž, nakupuje se méně polotovaru z hutí, tedy dráž, nevyrábí ho tolik výrobců, tedy proč se podbízet, tzn. je asi 4x dražší než běžný G3Si1.

Zdeny0 napsal(a):

Nezkoušel někdo drát od BÖHLER UNION K 40. Našel jsem zde na fóru, že je určen speciálně pro sváření výrobků do žárového zinku. Poptal jsem ho, teď tedy čekám na cenu.

Offline

 

#15 08-09-2021 13:11:43

Zdeny0
Člen
Registrovaný: 29-11-2019
Příspěvky: 6

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Čtyři krát dražší není,je jenom pět krát dražší. Cena je cca 180 Kč/kg +DPH.
Tedy za 18 kg špulku 4.

Offline

 

#16 08-09-2021 17:01:19

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1117

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Vycházel jsem z toho, že G3Si od Böhler stojí 49,- Kč, tedy přesně (zaokrouhleno na jedno desetinné místo) 3,7x smile

Offline

 

#17 08-09-2021 19:27:06

Zdeny0
Člen
Registrovaný: 29-11-2019
Příspěvky: 6

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

A já Kowax G3Si Speed Road 36,- Kč a to je přesně 5. smile

Offline

 

#18 07-03-2022 08:55:12

sigma
Člen
Místo: Nitra
Registrovaný: 29-12-2021
Příspěvky: 10

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Neveril som, ze az tak to vylezie. Ale asi to zavisi aj od zinkovania (postupu v zinkovni). Zvaral som obycajnym drotom, nie spominanym.
http://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10563_img_20220218_153407.jpghttp://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10563_img_20220218_153333.jpghttp://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10563_img_20220218_153320.jpghttp://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10563_img_20220218_153315.jpg

Na skusenejsich mam otazku: Stoji mierne pokrivenie vyplne za istotu pred hrdzavenim?

Vypln som privaril po obvode. Velmi som to nechcel priskrutkovat s L profilom, robit diery a zavity a takto to je aj pevnejsie.
http://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10563_img_20220206_185713.jpg

Editoval sigma (07-03-2022 08:57:56)


Omicron 196 PFC

Offline

 

#19 07-03-2022 09:55:26

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3741

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

sigma napsal(a):

Na skusenejsich mam otazku: Stoji mierne pokrivenie vyplne za istotu pred hrdzavenim?

Já  myslím,  že to  si  musí  každý  rozhodnout sám.
Co  si  teď vzpomínám, podobně jsou  v Ostravě udělány rámy výplní pletiva na nadchodu,  který  spojuje nákupní  centrum  Karolinu (Fukušima) směrem  na Ústřední  autobusové  nádraží  v Ostravě. Jsou  tam  rámy a v nich  taky tahokov  a to  všechno  je opatřeno  žárovým  zinkem. Tahokov je nějak  uchycený buďto  do  proflu  z  pozinkovaného  plechu U nebo  mezi  dvě lišty z žárově pozinkovaného  plechu  a to  dodatečně po  zinkování  šrouby. Přesně si  to  už  bohužel  moc nepamatuji a zřejmě se tam  nějakou dobu  nedostanu.

Offline

 

#20 07-03-2022 15:08:44

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3437

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Udělal jsi to dobře . Je to daň za vyžíhání , ale bude to bez koroze . Stejně blbě to máme v práci . Na předávačce to asi vypadalo hezky , ale nejenže ve šroubech rezne , ale ti pacholci nechali na konstrukci špony z vrtání děr a tak je nyní pozinkovaný povrch plný rezatých fleků z reznoucích špon ....

Offline

 

#21 08-03-2022 11:23:41

sigma
Člen
Místo: Nitra
Registrovaný: 29-12-2021
Příspěvky: 10

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

bobobo napsal(a):

Udělal jsi to dobře . ....

Po dvadsiatich rokoch manželstva prvá pochvala, dakujem. ;-) Ešte som zabudol dodať, že tie chlpy na výplni od zinku dám dole mosadznou kefou. Tá je mäkšia.

Editoval sigma (08-03-2022 11:26:49)


Omicron 196 PFC

Offline

 

#22 08-03-2022 11:34:26

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2136

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

sigma napsal(a):

bobobo napsal(a):

Udělal jsi to dobře . ....

Po dvadsiatich rokoch manželstva prvá pochvala, dakujem. ;-) .

No, a poučení? Blbě ses oženil, měl sis vzít bobobo big_smile

Offline

 

#23 08-03-2022 14:57:31

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 325

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Sigma ja som to uchytil lkom a nitovacimi kliestami uchytil..


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#24 09-03-2022 22:11:04

sigma
Člen
Místo: Nitra
Registrovaný: 29-12-2021
Příspěvky: 10

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

AndyS napsal(a):

Sigma ja som to uchytil lkom a nitovacimi kliestami uchytil..

Po celom obvode L profil?
Vypln si zinkoval zvlast?
Kolko rokov to vydrzalo bez hrdze?
Ja sa bojim dilatovania spojov. Tam to najskor oxiduje.

Editoval sigma (10-03-2022 17:07:08)


Omicron 196 PFC

Offline

 

#25 10-03-2022 02:05:30

ctiteljan
Člen
Registrovaný: 17-09-2017
Příspěvky: 121

Re: Žárové zinkování - vystouplé sváry

Reakce na příspěvek #18 pokroucení lze předejít a to tak že pletivo se předehřeje na +/-200st a přivaří k rámu za tepla. Takhle nám to vyprávěl jeden zákazní a je fakt že opravdu po zinkování přivařené výplně nikdy netrpěly na kroucení. Jak to dělal technicky netuším ....

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče