SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 06-03-2022 12:26:35

passarotrovao
Člen
Registrovaný: 12-11-2019
Příspěvky: 119

Názor na ideální proud pro svářečku tig.

Dobré ráno
Konečně jsem začal navštěvovat kurz svařování tig (141 a 142), při návštěvě školní dílny jsou multiprocesní stroje třífázové (kempi a lincoln) a každý by měl dodávat kolem 400 ampérů nebo více. Potřebuji všechnu tu sílu ke svařování tig? Asi budu potřebovat jen 250 ampér při svařování silných hliníkových dílů. Nevím, co budu používat 350 až 400 ampérů na tig. Má někdo názor na ideální rozsah výkonu pro svařování tig v jiném než průmyslovém měřítku?

Offline

 

#2 06-03-2022 14:49:18

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1240

Re: Názor na ideální proud pro svářečku tig.

Na domácí svařování stačí jednofázová do 200A.

Offline

 

#3 06-03-2022 16:03:17

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2172

Re: Názor na ideální proud pro svářečku tig.

Záleží na tom, co budeš svařovat. Mám do 200A  a když jsem svařoval hliníkovou pergolu, tak mi to bylo málo.
Respektive svařil jsem, ale 230A, který se dělaj v mé řadě svářeček, by se bývalo hodilo smile

Offline

 

#4 06-03-2022 17:46:25

sttefo86
Člen
Registrovaný: 25-08-2021
Příspěvky: 194

Re: Názor na ideální proud pro svářečku tig.

Vydržte ešte týždeň na kurze, zistíte koľko toho a načo budete potrebovať

Editoval sttefo86 (06-03-2022 17:46:53)

Offline

 

#5 07-03-2022 23:21:04

passarotrovao
Člen
Registrovaný: 12-11-2019
Příspěvky: 119

Re: Názor na ideální proud pro svářečku tig.

Dobrý večer
Překladatel často vkládá slova do našich vět. Proces TIG byl vždy považován za jemný a časově náročný proces, který vyžaduje spíše nízký než vysoký proud, s výjimkou svařování hliníku, a ani v tomto případě si nemyslím, že by proud překročil 300 ampér. Tak jsem se zeptal, proč existují tigové stroje s více než 300 ampéry. Vím, že existuje wolfram o průměru 6 a 8 mm, ale proč je používat?

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Offline

 

#6 08-03-2022 08:25:40

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4307

Re: Názor na ideální proud pro svářečku tig.

Není úplně pravda, že TIG je jemné práce s malými proudy. Dají se tím ale svářet jemné věci. Napětí na oblouku je menší než na př. při MMA. Proto na stejný výkon oblouku musí být větší proud. Oblouk je ale soustředěnější, což částečně vykompenzuje nižší napětí. TIG je proces, který dává vysokou čistotu svarového kovu. Proto volba metody TIG závisí na požadované čistotě a kvalitě sváru. Nejedná se o metodu, která by se prosadila svou produktivitou, ale kvalitou sváru. Protože jsou celé oblasti které vyžadují vysokou kvalitu a nemusí to být vždy jen malé svařence na příklad speciální tlakové nádoby, armatury, vyrábějí se svářečky různých výkonů.
Volby vhodné svářečky závisí na jejím předpokládaném využití a také s druhé strany na možnosti elektrické sítě. Pro běžné využití při připojení na 230V jednofázově, tak do 200A.  Pokud bude potřeba svařovat trochu větší tloušťky hliníku aj k dispozici rozvod 3x400V, pak 3x400V min.250A (320A). Přitom je potřeba také zohlednit možnosti využití na malých proudech.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#7 08-03-2022 08:51:29

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2172

Re: Názor na ideální proud pro svářečku tig.

Famater: doteď jsem žil v domnění, že napětí na oblouku je dáno fyzikálními vlastnostmi a proudem, ne metodou, kterou se svařuje.
Pokud jsi myslel napětí pro zapálení oblouku metodou MMA nebo TIG, tak ano, tam bys měl pravdu.

Editoval pafik1605 (08-03-2022 08:52:38)

Offline

 

#8 08-03-2022 08:59:00

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4307

Re: Názor na ideální proud pro svářečku tig.

Ne, myslel jsem napětí na oblouku při konkretním proudu. Proto také svářečky, které vyrobil "zodpovědný" výrobce uvádějí rozdílné max. proudy pro TIG a MMA. U TIG vyšší. Právě fyzikální vlastnosti jsou toho příčinou. Závislost na proudu je u všech metod, avšak různá.,


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#9 12-03-2022 23:23:36

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1095

Re: Názor na ideální proud pro svářečku tig.

a já tu mám 700A AC/DC uvnitř 2xEWM 400 ... 
I TIGem to jde relativně rychle .. i hliník ..


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#10 14-03-2022 16:04:24

passarotrovao
Člen
Registrovaný: 12-11-2019
Příspěvky: 119

Re: Názor na ideální proud pro svářečku tig.

Juggernault napsal(a):

a já tu mám 700A AC/DC uvnitř 2xEWM 400 ... 
I TIGem to jde relativně rychle .. i hliník ..

A 700 ampéry svařujete co??? hliníkový můstek?

Offline

 

#11 14-03-2022 21:46:01

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1095

Re: Názor na ideální proud pro svářečku tig.

need more power .
https://www.youtube.com/watch?v=kBNPAJLhKZ4 

Momentálně nic ale 15mm stím jde .


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče