SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 23-03-2022 18:05:22

Karolus
Člen
Registrovaný: 23-03-2022
Příspěvky: 4

Výroba svařovacího stolu

Pěkný den všem,

chtěl bych si udělat svařovací stůl. Využití pro  hobby, žádná kovovýrobna. Z nedostatku místa to chci (musím) zkombinavat se zahradním stolem. Tzn. po většinu času to bude zahradní stůl a v případě potřeby sváření z něj sundám vrchní položenou dřevotřískovou desku a hle, svařovací stůl...

Jedná se o svařování obalovanou elektrodou. Svářečka invertor 150A.

Rozměry budou cca 1500x750

Původně jsem chtěl jen pořídit plechovou desku tloušťky 8-10 mm. Nicméně co jsem viděl na netu tak někteří doporučuji navrtat šachovnici 16mm děr pro uchycení sverek (to nemám jak udělat a ruční vrtačkou se mi to prasit nechce) a jiní zase doporučuji plochu stolu vytvořit z pásů mezi kterými se nechají 20mm mezery pro vložení svěrek.

Touhle cestou bych se chtěl vydat s tím že pásy šířky 100mm si nechám nařezat z pasoviny přímo v obchodě a přišroubuji je k U profilu šrouby se zapuštěnou hlavou M8 nebo M10 viz. náčrt.

Celá tato svařovací deska by pak byla umístěna na nějakou dřevěnou konstrukci.

Rád bych znal váš názor zda je to rozumné řešení a případně na co si dát pozor či co udělat jinak?

Děkuji všem a klidný zbytek dne.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10654_fb_img_1648055539500.jpg



Edit: nemohu přijít na to jak vložit obrázek...

Edit2: chápu to dobře že fórum neumožňuje vkládání příloh/obrázků a tyto je potřeba nahrát na nějaký jiný web a zde vložit jen odkaz? Děkuji.

Edit3: děkuji moc dobrému muži j.bill který mi poradil jak obrázek vložit

Editoval Karolus (23-03-2022 19:14:37)

Offline

 

#2 23-03-2022 18:28:47

j.bill
Člen
Registrovaný: 23-03-2017
Příspěvky: 570

Re: Výroba svařovacího stolu

Nahoře "Moje obrázky" umožňují nahrát je na server.


Lepič vlašovčích hnízd.  smile
GÜDE GE145W + Proteco P550  ---> Berlan BWIG 180, Omicron OMI 246, LGK60 + Speedglas 9100XX, Predátor a další hračky... - všechno na takové to "domácí žvýkání"

Offline

 

#3 23-03-2022 19:58:52

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 849

Re: Výroba svařovacího stolu

Karolus - tá konštrukcia nebude z princípu rovinná. Pásovina nie je moc rovná ani v polohe "na kant". Naležato to bude úplne naprd. Jakle s 5mm stenou budú rovnejšie. Ale pri dnešných cenách to bude drahé. Mooooc drahé sad Už som videl ceny 4 eurá za kilo....

Inak, z dôvodu ľahšej manipulácie by som odporučil spraviť 2-4 kozy a na ne cez nejaké úpinky (šrob a matka?) ukladať profily (I alebo jakel s hrubou stenou). Bude to relatívne rovné a bude sa to dať premiestňovať. Zvarený stôl 1500x750 už bude ťažký stabilák.

Editoval jean (23-03-2022 20:04:48)

Offline

 

#4 23-03-2022 21:10:33

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 531

Re: Výroba svařovacího stolu

Karolus: Naprostý souhlas s jean.
Tebou uvažovaný stůl bude těžký (obtížně přenosný), na materiál finančně náročný a bez strojního opracování nečekej nějakou rovinnost.
Pro hobby použití si kup dvě lamino desky. Jedna na zahradní stůl, na druhé/pracovní (bude občas hořet) si "poheftuješ" zamýšlený výrobek a svaříš ho až vedle třeba na dlažbě...


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#5 23-03-2022 21:34:09

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 849

Re: Výroba svařovacího stolu

Môže na tú dosku hodiť 1-2mm plech a nič mu horieť nebude. Zrovna dnes som zváral stenové regále a mal som pod tým OSB dosku. Sem tam zahorela, ale hned to zhaslo. Akurát ten smrádeček z toho smile

Offline

 

#6 23-03-2022 21:36:27

smiki
Člen
Registrovaný: 26-02-2007
Příspěvky: 109

Re: Výroba svařovacího stolu

Já měl kdysi svářecí stůl z podlahového roštu, byl lehký, rovný a pevný. Něco takového - https://www.flomat.cz/ocelovy-pozinkova … HYQAvD_BwE

Offline

 

#7 23-03-2022 22:22:20

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4190

Re: Výroba svařovacího stolu

Taky jsem si kdysi vyráběl svařovací stůl 1200 x 800 mm. Čtyři nohy z trubek 44,5 mm s výztuhami vzadu a po stranách křížem tyčovinou 10 mm. Deska z plechu 8 mm. Protože to umím, tak jsem plochu vyrovnal teplem na 0,3 mm nejhlubší prohlubně. Používal jsem ho asi deset roků k nejvyšší spokojenosti a velice se osvědčil i svěrák York 150 nad jednou nohou. A po stavbě domu se ještě ocelová deska stolu osvědčila na přikrytí jedné šachty s čističem odpadů. Ovšem stůl se svěrákem vážil přes 70 kg. To sem píšu pro představu o hmotnosti takového výtvoru. Když jsem ho potřeboval přenést, tak jsem sundal svěrák, vlezl pod stůl a jako želva krunýř jsem ho tahal na zádech po stavbě.
Původně jsem taky uvažoval o podlahovém roštu, ale když jsem v práci viděl ty po pár letech prošlapané, tak jsem změnil názor.

Offline

 

#8 23-03-2022 23:40:26

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4366
Web

Re: Výroba svařovacího stolu

dávat na dřevěnou desku nějakej 1 - 2mm plech není optimální. Plech se v místě svařování ohřeje, vyboulí a rovinnost je v háji.
Ten záměr přišroubovat pásoviny na U je dobrý, rozhodně nevařit = zkroutí se to.
Pouze ta dvě U je potřeba vzájemně také svařit s dodržením roviny, dát tomu tvar obdélníka.
Dle malůvky uvažuješ rozteč tech U cca 60cm? Tak ještě dva kousky U 60cm, žádný úhly 45° ty kratší U zády na čela tech delších - ty musí být stejně dlouhé a kolmá čela.
4 nohy á70cm (z trubek cca 60mm) k těm U snad  taky zvládneš.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#9 24-03-2022 10:53:15

Jisar
Člen
Registrovaný: 24-03-2022
Příspěvky: 2
Web

Re: Výroba svařovacího stolu

Nebylo by vhodnější mrknout na bazos.cz a něco staršího koupit? Za předpokladu, že to máš jak odvést. Nebo něco objednat z netu a maximálně lece upravit? Osobně mám zkušenosti, že člověk nakonec stejně nadává, že se do výroby něčeho takového pustil. Lepší už je dnes koupit hotovou věc.

Offline

 

#10 24-03-2022 11:26:11

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2171

Re: Výroba svařovacího stolu

Karolus: já to mám udělaný podobně, ale dokonaleji. Mezi těma účkama mám ještě jeden prvek uprostřed, do nich jsou chycený svorníky, na těch dlouhý matice a k nim se přitahujou imbusama se sníženou hlavou jednotlivý pásy horní desky. Dá se to srovnat v pohodě na 5 stovek. Ale je to dost pracný. A není to kombinovaný se zahradním stolem; to by mě srdce krvácelo, kdyby to mělo stát venku a pršet na to.
Jo, a je to na kolečkách, který se daj taky srovnat do roviny.

Offline

 

#11 25-03-2022 06:32:13

Karolus
Člen
Registrovaný: 23-03-2022
Příspěvky: 4

Re: Výroba svařovacího stolu

Smiki: ten rošt se nezdá být špatný nápad, vyšlo by to levněji a bylo o hodně lehčí...

Mám jen jednu otázku, ty navarene pruty toho roštu vyčnívají nad rovinu danou těmi pásy? Na jednom webu jsem narazil na technologii výroby a trochu mě to zarazilo. Pokud by pruty byly vystouplé byl by problém cokoliv umístit podélně s pruty protože by to bylo níž než když by něco bylo položené příčně...

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10654_sv_rost_05-4.jpg


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10654_sv_rost_05-3.jpg

Offline

 

#12 25-03-2022 23:43:53

kinedryl
Člen
Registrovaný: 02-07-2014
Příspěvky: 107

Re: Výroba svařovacího stolu

Offline

 

#13 26-03-2022 11:46:59

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2171

Re: Výroba svařovacího stolu

Parodie na svařovací stůl se dá udělat mnoha způsoby ....

Offline

 

#14 26-03-2022 20:25:52

Petsem
Člen
Registrovaný: 05-11-2020
Příspěvky: 130

Re: Výroba svařovacího stolu

Cez zimu som si tiež urobil nový pracovný stôl. Mal som niečo podobné aj doposiaľ, teraz mám len presnejší. Oceľový plát hr. 20 mm, rozmer 630 x 1600 mm. Normalizačne vyžíhaný a potom jedna strana zrovnaná na horizontálnej fréze, aby to malo rovinu. Mám doma aj autogén, ale rovnať plát plameňom neviem, nuž som to musel riešiť frézou. Teraz banujem, lebo som mohol stôl vyrobiť ešte vo väčšom rozmere.
Keby som vedel ako sa to robí, pridal by som tu aj foto... smile


"Nezameňujte si pravdu s názorom väčšiny" (Aristoteles)

Offline

 

#15 26-03-2022 21:09:07

Petsem
Člen
Registrovaný: 05-11-2020
Příspěvky: 130

Re: Výroba svařovacího stolu

Tak už som na to prišiel smile

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9964_20220326_103139.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9964_20220326_103208.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9964_20220326_103557.jpg


"Nezameňujte si pravdu s názorom väčšiny" (Aristoteles)

Offline

 

#16 26-03-2022 22:15:47

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1486
Web

Re: Výroba svařovacího stolu

Mam nieco podobne ale v mensom prevedeni .Len nohy stola mam z hrubostennej rury primeru asi 17cm   a su privarene o tabulu hrubky 15mm.  A rovnal to starsi panko autogenom co robil na  srotovisku.Ale   uz je na pravde bozej co viem,ze tiez som sa nestihol popytat na postup a neake knov how . A verim ,ze za flasticku domacej by sa rad porozpraval  kedze to bol dost ukecany clovek .


Kutil s.r.o.

Offline

 

#17 27-03-2022 07:35:25

Petsem
Člen
Registrovaný: 05-11-2020
Příspěvky: 130

Re: Výroba svařovacího stolu

Doteraz som mal podobný stôl, z hr. 16mm, no plát bol neopracovaný, nohy navarené priamo na plát -  v strede bol vypuklý asi 2 mm. A toto mi vadilo. Keď som chcel vyrobiť, či orisovať niečo presné, musel som ísť na liatinový stôl nožnice. Podarilo sa mi "zohnať" tento plát hr. 20mm a chcel som si dať vyrobiť niečo presné. Dal som ho normalizačne vyžíhať a potom na veľkú horizontálnu frézu "liznúť" jednu plochu. Len neviem, či to v kaliarni trocha neprehnali so žíhaním, lebo ten plát mi zvukovo zvoni akosi "mäkko". Neviem, ale keby som robil ešte raz, už by som žíhať nedával, riskol by som a iba rovno s plátom na frézu.

Tento stôl má 1600 x 630 mm. Možno bolo treba urobiť ešte širší. Ich fréza by to dokázala opracovať tuším do 800 mm. Čo sa týka rovnania plameňom, autogén doma mám, ale ja rovnať  neviem, no ale ani tomu príliš neverím. Pri striedaní vonkajších teplôt materiál môže rozmerovo pracovať. A ešte jedno: Žiadne varenie nôh priamo na plát! Je to fušerina. Všetko na plát iba skrutkovaním!


"Nezameňujte si pravdu s názorom väčšiny" (Aristoteles)

Offline

 

#18 27-03-2022 07:45:55

davidma
Člen
Registrovaný: 12-05-2021
Příspěvky: 202

Re: Výroba svařovacího stolu

To je pekna prace. Na kolik te to vyslo??


Dříve Kühtreiber Kitin 150, nyní Fronius Transpocket 150TIG a Dnipro-M SAB-258N.
Programování PC/PLC/MCU (převáženě v jazyce C), návrhy a realizace elektroniky.

Offline

 

#19 27-03-2022 09:48:40

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2171

Re: Výroba svařovacího stolu

Dvě věci, na který bys stejně přišel sám: ten zadní doraz ti tam bude časem překážet. A s tím umístěním u zdi taky časem narazíš. Dal bych tam kolečka, aby sis to mohl přetáhnout doprostřed místnosti.

Offline

 

#20 27-03-2022 11:03:16

Petsem
Člen
Registrovaný: 05-11-2020
Příspěvky: 130

Re: Výroba svařovacího stolu

Na oceľovom pláte je všetko - i ten zadný doraz u steny (pasovina hr.10 x 60) , len prišroubované. V prípade potreby sa plát eventuálne dá celý odskrutkovať a nanovo prebrúsiť, prefrézovať. Zadný doraz som práve že chcel mať pevný. Malé obrobky - zvárence  si dotlačím naňho a mám to "zoradené".

V jeseni 2021 ma to vyšlo na:

- Jäkl 100 x 100mm som mal doma

- oceľový plát 20 x 630 x 1600mm + pasovina 10 x 60 x 1600mm: spolu  60€  (A keď mi chlapi vravia, že čo všetko, aké diely a materiály idú u nich vo firme do šrotu, tak človeka až srdce bolí. A ja som si naivne myslel, že takto sa hospodarilo len za socíku (?) )

- normalizačné žíhanie plátu a ofrezovanie jednej plochy 80 €


"Nezameňujte si pravdu s názorom väčšiny" (Aristoteles)

Offline

 

#21 27-03-2022 12:23:30

Karolus
Člen
Registrovaný: 23-03-2022
Příspěvky: 4

Re: Výroba svařovacího stolu

Zpět k prickovanemu stolu...

Trošku jste mě nahlodali že ta pasovina průřezu 100x10 nebude rovná a tedy že celková rovinnost stolu bude stát za prd...

Díval jsem se na nějaká YT videa a vyrábí tam plochu stolu z obdélníkového dutého profilu. Myslíte že profil by mohl být rovnější? Zvažoval jsem 50x20 v tloušťce 3mm.

I cenově by to vyšlo levněji a váhově by to také bylo o něco lehčí.

Pěknou neděli.

Offline

 

#22 28-03-2022 11:22:24

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 849

Re: Výroba svařovacího stolu

3. príspevok si nečítal, čo?

Offline

 

#23 28-03-2022 12:32:01

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 599

Re: Výroba svařovacího stolu

Z jeklu jsem si delal vrsek voziku se svareckou, zadny zazrak rovinnosti to neni (ale ani jsem to necekal), spis to bylo za ucelem "mit po ruce kovovou plochu". Jen se vloudila nejaka chybka do vypoctu a sverky, co mam, se mi nevejdou do mezer...

Online

 

#24 28-03-2022 14:39:57

Petsem
Člen
Registrovaný: 05-11-2020
Příspěvky: 130

Re: Výroba svařovacího stolu

Niekedy na začiatku som tiež mal rôzne podobné dilémy, že ako docieliť ideálnu rovinatosť stola. Nakoniec som aj na základe praktických skúsenosti dospel k záveru, že najpresnejším riešením je toto, aké som zvolil - kovový plát, a strojné opracovanie roviny. Nie je síce najlacnejšim, ale výsledok je zaručený.


"Nezameňujte si pravdu s názorom väčšiny" (Aristoteles)

Offline

 

#25 28-03-2022 14:51:19

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 599

Re: Výroba svařovacího stolu

Petsem> A co "hybridni" pristup? Pouzit tenci desku s "podpurnou konstrukci" - nevim, jak se tomu ve strojarine rika, ?torzni skrin?, proste neco jako http://svareci-stul.cz/wp-content/uploa … -zadek.jpg a to po svareni ofrezovat do roviny? Mozna by to vyslo o neco lehci/levnejsi. Prece jen se 150kg (pokud jsem se nesekl ve vypoctu) deskou se doma blbe manipuluje, kdyz nemam jerab nebo jesterku.

Editoval E-Ryc (28-03-2022 15:17:35)

Online

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče