SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 09-04-2022 11:08:52

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7792

Zápaly?

Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu zkušenější. Když svařuji v práci výrobky z materiálu asi 2mm na tupo, tak na hraně mi vždycky zůstávají asi zápaly. Nevím jestli je to ten správný výraz. I když to potom "zaprskávám na nižsí napětí, tak tam vždy něco málo je. Většinou to vychází na svařování s mezerou, odhadem 1-1,5mm, ale s tím nic neudělám, vozí nám tak kvalitní díly z jiné firmy. Svařuji MAG, ochranný plyn Stargon C18 a drát 1mm. Jsou to zrovna pohledové strany, tak tam ty asi zápaly nejsou ideální. Jde to prosím i bez těch zápalů, nebo tam vždycky hold něco bude?
Na přiloženém obrázku je černý svár, kroužek značí místa o kterých píšu.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1503_zapaly.png


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#2 09-04-2022 11:55:22

Peho
Člen
Registrovaný: 19-07-2020
Příspěvky: 93

Re: Zápaly?

Možno skúsiť si tam dať niečo ako vybehovu platničku ? Trebárs kúsok L profilu, zvar pôjde až na tú a potom to len odrezať.


Kowax GeniArc 160Evo, Fronius TP 150, Jasic Mig 200, Parkside PPS40 B2, Optrel E684

Offline

 

#3 09-04-2022 12:30:30

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7792

Re: Zápaly?

Hm, vyzkoušet to můžu.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#4 09-04-2022 16:27:50

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 515

Re: Zápaly?

Já to dělám tak, že nastehuji výrobek na té straně, kde hodlám budoucí svár ukočit a potom při ukončování svaru onen steh přejedu,aniž by se hrana propadla.

Editoval jole (09-04-2022 16:28:29)

Offline

 

#5 09-04-2022 17:38:15

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7792

Re: Zápaly?

No já to tak dělám, ale po bocích toho konce sváru jsou jemné díry(zápaly) i když to posléze zkouším zaprskat. Jak je vidět na obrázku. Asi by byl lepší drát 0,8mm, ale u nás v práci ......


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče