SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 13-06-2022 10:17:12

MarianV
Člen
Registrovaný: 13-06-2022
Příspěvky: 3

Díry ve svaru

Dobrý den, potřeboval bych poradit od odborníku.
TIGem svařuji převážně nerez, ale nyní potřebuji svařovat i ocel, jenže se mi vyskytl problém.
Ve svaru se mi dělají semtam dírky, pokud to projedu ještě jednou abych to vyhladil, tak se udělají díry ještě větší a je jich více.
Při svařování je slyšet jakoby prskání.
Materiál S195 + S235, obroušeny od okují a odmaštěný, bez přidavného materiálu, jen natavuji.
Proud jsem zkoušel od 80-110A, zkoušel jsem i puls, argon až 10L/min
Zatím nevím co s tím, děkuji za rady.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10709_diry_ve_svaru.jpg

A tady jiný, který jsem chtěl projet a opravit.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10709_diry.jpg

Editoval MarianV (13-06-2022 11:01:26)

Offline

 

#2 13-06-2022 10:31:29

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 626

Re: Díry ve svaru

Nahore v menu "Moje obrazky". Nahrat a zkopirovat kus kodu, ktery to zobrazi, do prispevku.


IDEAL Tecnomig 212 LCD, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Fronius TransPocket 150 (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#3 13-06-2022 13:05:34

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2205

Re: Díry ve svaru

.... materiál dbroušený, odmaštěný ....
Pokud to tak opravdu je, a pokud to není pozinkované, tak by to ještě nemusel být deklarovaný materiál, anobrž automatovka. A zkusil bych přidat přídavnej materiál. Co plyn, na nerez tentýž plyn funguje OK?
Nebo jestli to nenavařuješ na uzavřenej prostor, kde by se snažil utíkat ohřátej vzduch svárem.

Offline

 

#4 13-06-2022 13:45:51

MarianV
Člen
Registrovaný: 13-06-2022
Příspěvky: 3

Re: Díry ve svaru

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10709_svar_nerez.jpg

Toto je svar na nerezi stejným způsobem a stejným plynem. Přidavnej materiál jsem zkoušel, dělá to pořád a je to ještě horší, vyplivuje to materiál na elektrodu pak ji musím brousit.
Jak píšete možná to vypadá, že ze svaru uniká ten vzduch. Jde o to že je to plech je tam vypálená díra laserem a do díry strčím trubku, kterou nejdříve zajistím svarem ze spodní strany a poté dělám ten koutový svar.
Je pravda že díra není nijak opracovaná je opálena od laseru. Už jsem takovéto svary dělal vícekrát, nebylo to vždy stoprocentní, občas se někde dírka udělala, ale nyní je to extrém.

Děkuji


pafik1605 napsal(a):

.... materiál dbroušený, odmaštěný ....
Pokud to tak opravdu je, a pokud to není pozinkované, tak by to ještě nemusel být deklarovaný materiál, anobrž automatovka. A zkusil bych přidat přídavnej materiál. Co plyn, na nerez tentýž plyn funguje OK?
Nebo jestli to nenavařuješ na uzavřenej prostor, kde by se snažil utíkat ohřátej vzduch svárem.

Offline

 

#5 13-06-2022 16:33:54

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 1879

Re: Díry ve svaru

Mal som rovnaký problém , keď som zváral diel v ktorom bola diera vypálená plazmou .
Neustále to penilo  a robilo dierky .
Prevaril som to CO-čkom a už nebol problém .


BERLAN BWIG 180 , Plazma DEDRA DESPi40, TMB-125, OMI 165 v krabici od powermatu ,  jednoduchý AC TIG domácej výroby , Bodové zváracie kliešte PPSZ 700 A1 .

Offline

 

#6 13-06-2022 18:21:20

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2205

Re: Díry ve svaru

Nikdy jsem plazmou upravený sváry nevařil. Z principu v plazmě ten materiál hoří a bůhví co všechno se do materiálu z okolí dostane; kyslík, vodík, ... 
Kdybys tu samou trubku navařil kus vedle, kde není vypálená díra, tak by to bylo OK?

Offline

 

#7 13-06-2022 21:26:30

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2437

Re: Díry ve svaru

1, misto svaru a okolí(10-20) musí byt kovově cisté!
Žádné okuje, mastnota,barva,zinek atd!
2,správný přídavný material na svaření tigem!
12.60. Lepe 12.64


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#8 29-06-2022 08:27:45

MarianV
Člen
Registrovaný: 13-06-2022
Příspěvky: 3

Re: Díry ve svaru

Děkuji všem za rady. Nakonec jsem to musel svařit COčkem.
Zjistil jsem, že při pálení přešli z argonu na vzduch, tím se do řezu mohlo něco dostat a začalo to dělat problémy.
I když jsem to obrousil důkladně, tak to sice bylo o hodně lepší ale pořád tam bylo slyšet nějaké syčení při svařování TIGem.

Offline

 

#9 01-07-2022 14:17:13

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2132
Web

Re: Díry ve svaru

MarianV napsal(a):

Děkuji všem za rady. Nakonec jsem to musel svařit COčkem.
Zjistil jsem, že při pálení přešli z argonu na vzduch, tím se do řezu mohlo něco dostat a začalo to dělat problémy.
I když jsem to obrousil důkladně, tak to sice bylo o hodně lepší ale pořád tam bylo slyšet nějaké syčení při svařování TIGem.

To je přesně ten problém! Jakmile je ocel(zejména ta černá, uhlíková) kontaminovaná spálenými zbytky oceli, ke kterým měl přístup vzduch, resp. dusík, způsobuje to tento problém u TIG svařování, pokud není celý povrch kolem svaru dokonale obroušený. Převařením se porosita obvykle ještě zhorší. U nerezů to tak náchylné k tvorbě porosity není. Do jisté míry pomůže použití přídavného drátu ER 70S-2, který je legován určitými prvky, jako Mo, Ti, Zr, Al, ap. které tento jev potlačují...

Offline

 

#10 02-07-2022 01:06:58

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 364

Re: Díry ve svaru

měl jsem stejný problém, bylo to zapříčiněno zcela určitě špatným plynem, flašku asi někdo vyvařil do mrtě a nebo nevyvakuvali. nerez to vařilo normálně ale železo stejně jak máš vyfoceno. trubku k trubce to s velkými problémy jakš takš zavařilo, ale jak jsem vařil kouťák tak samá bublina.

Offline

 

#11 02-07-2022 12:39:05

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2132
Web

Re: Díry ve svaru

nellospeed napsal(a):

měl jsem stejný problém, bylo to zapříčiněno zcela určitě špatným plynem, flašku asi někdo vyvařil do mrtě a nebo nevyvakuvali. nerez to vařilo normálně ale železo stejně jak máš vyfoceno. trubku k trubce to s velkými problémy jakš takš zavařilo, ale jak jsem vařil kouťák tak samá bublina.

Tak, tak! To je podobný a poměrně častý problém. Už poměrně malé procento vzduchu - zejména tedy dusíku v Argonu dělá problémy s porositou při svařování uhlíkových ocelí TIGem. Nejčastější příčiny jsou - špatně nastavený průtok, nesprávná volba velikosti hubice, turbulence, přisávání vzduchu do ochranné atmosféry a i ta nevyvakuovaná láhev...

Offline

 

#12 02-07-2022 13:06:57

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7792

Re: Díry ve svaru

To je úplně normální. U nás v práci máme na MAG svařování směs Stargon C18. Na láhvi je napsané že se má nechat asi 3-5% v láhvi. Spoustu inteligentů jede až nadoraz, dokud jim to nezačne pórovat, tedy úplně prázdná. Pak někdy dovezou plné láhve a některé taky pórují při svařování. A u TIGu je to ještě mnohem horší.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče