SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 07-08-2022 13:22:10

Jirinek
Člen
Registrovaný: 09-09-2014
Příspěvky: 76

jak svařovat díry elektrodou

Je třeba opravovat-navařovat na něco rozbitého, kde jsou třeba díry skrz, ty je třeba taky zavařit, aby vznikla prostě rovná čistá plocha po obroušení svarů. Mám elektrodu 6013,která by měla být vhodná pro tenčí plechy(1.5mm). Ve videích je vidět, jak vždy elektrodou trochu ťuknou, počkají sekundu, pak zase tuknou, pak zase,souvisle svařovat nejde, propálili by materiál. ALE já když takhle tukám elektrodou, tak si zavařím strusku, kdyžto, oni si materiál elektrodou "naťukají" a pak to nakonec oklepou  kladívkem a struska není ve svaru, ale na povrchu jak má být. Mým stylem bych musel po každým lehkým navařením materiálu (tuknutím) oklepávat kladívkem strusku a to je podle mě docela opruz.

Jak "naťukávat" materiál elektrodou, aniž bych musel neustále oklepávat strusku

Dobře to ťukání elektrodou je vidět v čase 4:55

https://www.youtube.com/watch?v=eaQ3BHSArZQ

Offline

 

#2 07-08-2022 13:44:25

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2436

Re: jak svařovat díry elektrodou

Chces opravovat plech?? Tak pouzij metodu mag!!
Tohle je dost opruz!!!Kazdopadne  elektrodou budes muset oklepavat stusku!!!!

Ale jak rikam nekde prilepis kus materialu a kolem toho udelas svar (proste jak vlastovka)

Pokud to lze pouzivej medenou pasovinu na podlozeni.

Editoval Honza007 (07-08-2022 13:45:23)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 07-08-2022 13:46:15

Jirinek
Člen
Registrovaný: 09-09-2014
Příspěvky: 76

Re: jak svařovat díry elektrodou

honza 007

máš pravdu! Ale já se chci naučit dobře právě tou elektrodou 6013, kam se mi pořád plete ta struska jak píšu v otázce výš
Chci se to naučit tak, jak to dělá týpek ve videu. Mám vytrvalost se to naučit, ale ptám se tady, protože nejsem důchodce a nemůžu nad tím zase dumat věčnost, času neíní nazbyt

MIG MAG mám docela zmáknutý
Mám i svářečku na plněný drát, tím by to šlo taky no... ale potřebuju mít v malíčku elektrodu

Editoval Jirinek (07-08-2022 13:48:59)

Offline

 

#4 07-08-2022 14:58:40

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7706

Re: jak svařovat díry elektrodou

A proč začínat zrovna u takových chytáků? Není lepší se naučit u tlustších materiálů, alespoň 3mm? Potom se člověk může zlepšovat a učit se i na tenkém materiálu. Co jsem jednou opravoval kolečka, tak dost nevděčná práce a to jsem svařoval COčkem.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#5 07-08-2022 15:39:50

Jirinek
Člen
Registrovaný: 09-09-2014
Příspěvky: 76

Re: jak svařovat díry elektrodou

varok

svařit tenčí materiály elektrodou 6013 docela už umím, chce to průměr 1.6 mm.

Teď mi vrtá hlavou to, proč když elektrodou ťukám já, tak se mi tam ta struska zavaří když neočistím strusku po každým ťukanci elektrodou, borec ve videu ťukne elektrodou tak 10krát a strusku odstraní až nakonec a výsledek v pohodě.

Offline

 

#6 07-08-2022 16:13:45

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 510

Re: jak svařovat díry elektrodou

Elektroda kterou používáš, má zřejně obal rutilový. Struzku z tohoto rutilového obalu budeš muset vždy po ukončení svaru oklepat. Ten v tom videu používá zřejmě obal rutil-bazický nebo rutil-celulozový. U těchto se konec svaru čistit po každém ukončení nemusí, tak jako u čistě bazických. Každopádně je to ale lepší, protože zavaření struzky je i v těchto případech pravděpodobné. Zabrání se tomu vhodným sklonem elektrody při zapalování, vhodným místem zapálení oblouku a samozřejmě správným nastavení svařovacího proudu. Příliš malý proud nepodrží tekutou struzku před tavnou lázní.

Offline

 

#7 07-08-2022 17:13:02

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7706

Re: jak svařovat díry elektrodou

Jirinek: Nevím, snad to umí tak, že struska z předešlého svařování se při následujícím roztaví, vyplaví na povrch a pořád tak dokola? Prostě že strusku nezavaří, protože ji neustále vyplavuje na povrch. Ale je to jen můj typ. Já osobně s rutilkami taky moc neumím, radši používám basické, teď nejčastěji Bohler 7018.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#8 07-08-2022 19:01:02

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 848

Re: jak svařovat díry elektrodou

Asi rada odveci, ale ked už pácham takéto zverstvá, tak bazickou elektrodou na malom prúde. A dokola, prerušovane. Netreba oklepávať.

Offline

 

#9 07-08-2022 19:40:11

j.bill
Člen
Registrovaný: 23-03-2017
Příspěvky: 570

Re: jak svařovat díry elektrodou

Obávám se, že s bazickou to moc dobře nepůjde. To bude po každém zapálení a zhasnutí oblouku oklepávat i kráter na elektrodě?


Lepič vlašovčích hnízd.  smile
GÜDE GE145W + Proteco P550  ---> Berlan BWIG 180, Omicron OMI 246, LGK60 + Speedglas 9100XX, Predátor a další hračky... - všechno na takové to "domácí žvýkání"

Offline

 

#10 07-08-2022 20:24:55

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 848

Re: jak svařovat díry elektrodou

Ten odpáli

Offline

 

#11 07-08-2022 21:45:38

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1486
Web

Re: jak svařovat díry elektrodou

Neodpali .Ty americky chrobak Truhlik  !  smile  Na bazickej pri nastavenom mensom prude musis stale pred zaciatkom  zvarania
oklepat elektrodu !  Inak dlho skrtas a  nechytis obluk  .  Pri starsom  froniuse to ako tak ide. Ale ten ma vysie zapalne napatie .  Ze dokaze ,,lepsie ,,zapalit obluk aj na neobrusenom zeleze  .

Editoval Joe66 (08-08-2022 00:12:09)


Kutil s.r.o.

Offline

 

#12 07-08-2022 23:29:56

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4364
Web

Re: jak svařovat díry elektrodou

odpálí big_smile - tak že bude třískat elektrodou až mu zaleze do kleští,
opravdový svářeč má po ruce kus brousku (stačí i betonová podlaha)
bourač odlamuje kráter z elektrody palcem

jo - k těm dírám ve zkorodovaném plechu, o to se ani já nepokouším, to je věc která prostě nejde.
Ta koroze na povrchu plechu, ty kysličníky železa v el. oblouku chytnou a vypálí okolo další, větší díru.
Takovej plech je nutno z obou stran zbavit té koroze, musí zůstat alespoň 0,5mm tloušťka. To lze ještě v domácích nebo na stavbě zavařit.
Ten člověk v tom videu ovšem nezavařuje díry - on na ně navařuje záplaty z čistého plechu, to "ťukání" je maximální možná doba aby nedošlo k propálení. A ťuká na ty záplaty - ty má tlustší než původní plech. Po několika ťukancích už je v místě dost materiálu pro lepší odvod tepla a je možné ty body propojit housenkou - vždy ale chytat oblouk na záplatě a nalít lázeň na plech.
Po 50letech vaření MMA to jde jak pomásle. smile

Editoval bourač (07-08-2022 23:41:37)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#13 08-08-2022 22:33:02

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1371

Re: jak svařovat díry elektrodou

Aby to nebolo zostrihane video big_smile tj nie vsetko co vidite je realita wink

Offline

 

#14 14-08-2022 11:51:28

rob.
Člen
Registrovaný: 17-09-2017
Příspěvky: 61

Re: jak svařovat díry elektrodou

To co je vidět ve videu samozřejmě jde a není to zas takový problém, je to jen o cviku, správném vedení a úhlu a vhodné (samozřejmě rutilové) elektrodě. Zavaření strusky i při rychlém postupu "ťukáním bez oklepávání" není problém, tedy alespoň u tupých svárů v rovině a na čistém materiálu,  svár i při tomto postupu muže být téměr k nepoznání od normální souvislé housenky, rutilka dává hodně tekutý kov a tím i hladkou kresbu, hezky se to slije a tím jak ťukáte tak musíte najít optimum mezi žádoucím odvodem tepla (aby nedošlo k propálení) a současně nesmí struska příliš vychladnout aby nedošlo k zavaření, proto si všimněte, že ťuká s určitou frekvencí relativně rychle za sebou. Pokud to chcete nacvicit zapomente na nejake rezavé plechy, vemte 2 čisté jekly o síle stěny do 2mm a zkuste (v rovině) zavařit mezeru mezi nimi, tu můžete postupně zvětšovat. Pro nácvik stačí jakákoliv elektroda e6013, úhel standardní jako při postupu svařování tupého sváru v rovině a proud nižší než průměr pro danou elektrodu a tl. elektrody 2mm.

Offline

 

#15 15-08-2022 00:40:16

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 917

Re: jak svařovat díry elektrodou

Naťukávání to je je takový pomalý pulz. PO zapálení vyšší proud a potom nechat vychladnout.
Toto je lepší než příliš malý proud,kterým by se mohly projevit vady ve svaru. Tak se dají
překlenout mezery bez krápníků


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#16 24-08-2022 22:42:30

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4364
Web

Re: jak svařovat díry elektrodou

tady máte návod jak zavařit díry,
Potřeboval sem takový pouzdro, bude to otočná čuba pro připojení vyvážečky za čtyřkolku.
Otočná čuba když se vyvážečka s dřívím převrátí aby to nepřevrátilo i čtyřkolku. smile Dřevorubci vědí.
Podložka má průměr 50mm takže k jeklu 50x50 tl.2mm jde celkem snadno přivařit, ještě zbývá zavařit ty rohy.
Jak to lze udělat je na fotkách, prostě si k elektrodě přidávám levou rukou ještě druhou oloupanou.
(cosi jako při vaření autogenem + drát) vařeno 2 EB121, přidávaná 2,5 EB121 asi 65A
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_dscn0973.jpg       
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_dscn0971.jpg[/url]http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_dscn0972.jpg

Editoval bourač (24-08-2022 22:49:43)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#17 25-08-2022 17:19:46

Tono78
Člen
Místo: Rišňovce
Registrovaný: 11-08-2013
Příspěvky: 98

Re: jak svařovat díry elektrodou

Priznám sa že video som nepozeral,mám zhruba predstavu o tom o čo tam  ide.  Ale čítal som celé príspevky a trochu sa divim. Bolo spomenuté že lepšie by bolo CO-ckom.  Nechcem byť za múdreho, aj keď posledných: cca 15 rokov ma živí zváranie.  Keď to tak zoberiem tak aspoň na začiatku devedesiatich rokoch alebo v polovici ma v škole učili že do zvaru prípadne medzery sa nemá nič strkať. Takže treba vyvarit medzeru a nie klince ,drôty, či podobné veci tam pchat . Áno,nevravím že som nič také nikdy nespravil . Veď keď sám sebe doma niečo zvaram, rutylkou najčastejšie kedysi dávno tak nebudem predsa zvarat a vyvarat keď tam niečo do medzery vlozim a spoločne to prevarim.  Nemudrujem,nič v zlom , človek sa učí stále.  Len to ma v skutku zaujalo že do zvaru pridávať elektródu.  Je to akože lepšie, alebo v čom je to výhodnejšie oproti tomu aby som supol do veľkej medzery kus železa?   To ma na tom najviac zaujalo.  Inak zvaram čisto len TIG a občas Míģ-MAG . MMA už dávno nie a keď: tak len občas doma: z nostalgie aj ked kedysi toho bolo dost


EWM TRITON 220 AC/DC PowerSinus , ETP COMPACT 250

Offline

 

#18 25-08-2022 17:47:38

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 7706

Re: jak svařovat díry elektrodou

Když budete přidávat do svarové lázně další drát, tak budete mít lázeň hustší a nebude mít snahu tolik ukapávat.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#19 25-08-2022 19:05:31

Tono78
Člen
Místo: Rišňovce
Registrovaný: 11-08-2013
Příspěvky: 98

Re: jak svařovat díry elektrodou

Hm,zaujímavé. Ako vravím zvaram inou metódou ,človek sa učí stále.  Vďaka za objasnenie


EWM TRITON 220 AC/DC PowerSinus , ETP COMPACT 250

Offline

 

#20 25-08-2022 21:01:54

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1371

Re: jak svařovat díry elektrodou

Rutilku nechajte profikom, lajci zvaraju bazickou.

Offline

 

#21 25-08-2022 21:08:51

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4301

Re: jak svařovat díry elektrodou

Když je velká mezera, tak je problém v tom, že slabá elektroda, dává málo kovu. Když vezmu tlustší, tak zase nepasuje moc velký proud, který silnější elektroda potřebuje. Proto se přidáním drátu dá ovládat svarová lázeň. Jinak to jde také, že se spára malým proudem ( nejlépe rutilkou) překlene "můstky" a pak se to přejede načisto.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#22 25-08-2022 23:51:29

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4364
Web

Re: jak svařovat díry elektrodou

podložka tl. 3mm, jekl tl. 2mm, díra 12mm. To jde vyvařit bez přidávání materiálu ale trvalo by to strašně dlouho.
Musí se jen krátce přidávat malinké housenky a čekat až to trochu zchladne.
S přidáváním materiálu to lze zavařit najednou. Jak vypadá svár zevnitř netuším, jde jen o design.
Pevnost spoje zajistí ty 4 řádné housenky kde kruhová podložka přiléhá k čtvercovému jeklu.
Přidávaná elektroda z důvodu že mám hromady starých, mám i haldy různého šrotu ale ta elektroda je taková in.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#23 26-08-2022 07:56:16

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4301

Re: jak svařovat díry elektrodou

Já to dělám také tak. Jednou jsem tu psal jak jsem se dostal ke svaření brány, kterou se předtím pokoušel někdo svařit. Jekl 2mm, a vypálené díry "jako když zívne vůl". Přidával jsem elektrodu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#24 26-08-2022 22:23:53

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 848

Re: jak svařovat díry elektrodou

Bourači, #16, tak aj ty bazickou? Ja len, že podľa niektorých to nejde smile #11

Offline

 

#25 26-08-2022 22:34:55

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4364
Web

Re: jak svařovat díry elektrodou

já vařím bazikama, cokoliv a kdekoliv. (ocel) Od 0,5mm až do cca 30mm tl. materiálu.
  Třeba ulomená vidle na VZV.
Sloužila ještě několik let po svaření (demoliční práce)
Kde končí metody typu Mig/Mag já začínám...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče