SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 04-11-2022 12:29:22

RXG96
Člen
Registrovaný: 04-11-2022
Příspěvky: 3

Navaření nástavby řidítek

Zdar svářeči,
potřeboval bych na řidítka:
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz … ic_ma=1144

navařit pod každou rukojeť rovnoběžně cca 15cm od jejich kraje uřízlé řidítkové trubky ze stejného materialu jako jsou tyhle řidítka.
Je to pro ruční řazení motoru - bude pod levým sdruženým přepínačem.
Bude tam na páčku velkej tlak, proto se chci zeptat, jakej na to použít TIG drát, plyn a na co si dát pozor.
Bude tam potřeba velká pevnost v tlaku,nechtěl bych, aby mi to při prvním přeřazení prasklo.Na chromu nezáleží - řidítka budou matně černá.

Se svářením začínám, svářečka je teprve na cestě. smile

Offline

 

#2 04-11-2022 12:45:37

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 626

Re: Navaření nástavby řidítek

Ja bych si na zacatek nasel min ambiciozni projekt a nechal tohle udelat nekoho, kdo to umi (to rikam jako clovek, co umi prd). Prece jen nabit si hubu kvuli riditkum prdlym nekde vedle svaru (udelala mi trubka na padaku varena profikem) nic moc.

K veci, riditka budou bezna "sufankova" ocel, takze drzet to bude cimkoliv...


IDEAL Tecnomig 212 LCD, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Fronius TransPocket 150 (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#3 04-11-2022 14:14:44

RXG96
Člen
Registrovaný: 04-11-2022
Příspěvky: 3

Re: Navaření nástavby řidítek

Ono by to bylo opravdu jednodušší, kdyby to udělal někdo, kdo s tím má zkušenosti.
Problém je ale v tom, že to mám aktuálně na neodstrojených řidítkách zafixovaný páskami a zdá se, že je to i z obou stran symetrický. Musím to tam aspoň sám nabodovat, protože nevím,
jak to pro přenos zafixovat tak, aby se to ani nehnulo. Pokud se to hne, bude to potom po svaření k ničemu. A na odstrojenejch řidítkách to symetricky nechytnu-nemám se čeho držet.

https://i.ibb.co/VvnzvB7/riditka.jpg
takhle nějak to bude vypadat.

Samozřejmě až dojde svářečka, tak to nebudu hned vařit naslepo bez nějaké zkušenosti, ale zkusím to prvně na kouscích řidítek, co mi zbyly.

Takže tady se dá použít jako přídavný materiál kterýkoliv TIG drát na ocel + Argon 100%. Je to tak?

Offline

 

#4 04-11-2022 14:35:37

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 626

Re: Navaření nástavby řidítek

Podle me ano (samozrejme po dukladnem odstraneni chromu kolem svaru). Ale pockal bych az se k tomu vyjadri nektery praktik.
Kdybych to potreboval pro sebe, asi bych to navaril na objimky, dalo by se to pripadne jeste trochu ladit za provozu.


IDEAL Tecnomig 212 LCD, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Fronius TransPocket 150 (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#5 04-11-2022 22:16:05

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 178

Re: Navaření nástavby řidítek

Tvl! Nad tim ani neuvazuj a pust to z hlavy. Ja jezdim hodne na kole (drive i zavodne) a kola si opravuji, sleduji domaci i zahranicni fora, tak vidim i ruzne urazy - zlomene riditka atd. Na kolach teda tam jsou dnes bezne rodla z hliny, takze tam vubec (a postupne se prechazi na uhli, ale stale se najdou i riditka z CrMo 25CrMo4 nebo titanu), ale ani u oceli (asi nevis jaka, prvni problem) bych v ZADNEM pripade neco nedodelaval. Zdravi mas jen jedno a pokud se zrakvis, pac ne, ze prdne ten svar, ale prdne to vedle (mam v pameti, ze u nekterych Cr oceli vyrobce dela PWHT), tak to vubec neudelas ty ani zadny Pepik nekde na kolene v garazi. Zainvestuj a kup riditka primo od vyrobce!! Nebo to vyres objimkama. Nemluve o tom, ze jaka je sila steny? U kol a CrMo to je do 1 mm, u motorek mozna neco nad. I tak by to uz chtelo argon i zevnitr. Nic, zapomen na to.

Edit: Ted ctu dal a asi to delas pro nekoho. No tak to vubec. To si jeste zadelas na soudni maler.

Editoval Jakobo (04-11-2022 22:42:59)

Offline

 

#6 05-11-2022 09:08:15

RXG96
Člen
Registrovaný: 04-11-2022
Příspěvky: 3

Re: Navaření nástavby řidítek

Dělám to pro sebe, originál tohoto typu (pokud vím) neexistuje - tohle měl být sám originál smile

Rozumím...v místě sváru to bude hodně pevné - struktura materiálu okrajových částí svařovaného materiálu se ale díky velkému žáru a tenkým stěnám trubky změní k horšímu. Celkově to bude potom nestejnorodé a při námaze...slabší kusy odpadají
Takže buďto to svařit a přes PWHT to jako celek znovu pořádně "ohřát", jinak to nemá význam.

S těma objímkama jsem to původně chtěl udělat taky, ale je tam málo místa(za "kostkou" je objímka na zrcátka, objímka pro hrazdu), oboje-jak řiditka, tak to, co jsem tam chtěl navařit, je v místech, kde by objímky být teoreticky mohly,tak blbě zakřivené, že už je lepší rovnou udělat z hliníku nějakej odlitek speciál držáku.(mraky práce...husí kúže z toho)
Užší objímky by se tam tlakem na řadící páčku(jde to velmi ztuha) stejně určitě vymačkaly/vyviklaly/zkroutily a protáčelo by se to.

No nic, udělám to takhle:
Zplacatim ve svěráku/lisu cca 6cm délky z původně zamýšlené svárové strany (doufám, že trubka nepraskne a trefím správný sklon) a z boku pod hrazdou přidělám širší Al objímku s rovným vrchem, na kterou dvěma šrouby M10 přišroubuju tu nástavbu.
Výhoda je v tom, že je to jednoduchý řešení, v případě potřeby to půjde oddělat, nenaruší to strukturu materiálu řidítek,více místa pod hrazdou - půjde tam dát molitanový chránič v plné šířce. Tlak na páčku bude ve směru užší strany zplacatění, takže to bude i pevný.
Nevýhoda: dizajn, při tlaku zvrchu se to může ohnout

Výhody převažují nevýhody, takže to udělám takto smile

Každopádně až dojde svářečka,nastanou těžký experimenty

Díky hoši za rady, doufám že se nevyskytnou při montáži nějaké problémy
(...vyskytnou smile )

Editoval RXG96 (05-11-2022 09:21:56)

Offline

 

#7 05-11-2022 22:09:59

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 533

Re: Navaření nástavby řidítek

Celkem chápu, že si to chceš udělat, i svařit sám. Ale co tak zajít někde k hydraulikům, ohnout trubku z požadované jakosti materiálu?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče