SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 26-01-2023 14:11:22

janiss
Člen
Registrovaný: 26-01-2023
Příspěvky: 2

Prepaľovanie spojov

Ahojte
Potreboval som poradiť zvaram branku do zahrdy z prof. 40x40x2, narezal som ich v 45 stupňových uhlov a však ktosi mi poradil aby som ich v mieste zvarania zbrusil a tam dobre zatece elektroda, CHYBA!
Všetko som rezal uhlovou bruskou a v spojoch je mala medzierka ktora sa prepalila. (skúšal som tam aj vloziť očistenú elektródu 2ku, skusal som aj zvarať na nižšich Amperoch)
Potreboval by som radu ako to zvariť aby to bolo dobre.
Ktosi mi radil aby som tam privaril zelezny uholnik

Zvaram to obalenou olektrodou 1,6 alebo 2 mm.

Ďakujem



http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10897_20230124_163836.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10897_20230124_163841.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10897_20230124_163920.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/10897_20230124_163830.jpg

Editoval janiss (26-01-2023 14:15:11)

Offline

 

#2 26-01-2023 16:04:02

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 466

Re: Prepaľovanie spojov

Rada dobrá, akorát ten radil zapoměl dodat, že to platí tak od 4 mm. Dvojka tloušťka se vaří bez mezery a zeslabení a to ještě na přezkáčku. Udělat svár cca 4 mm, nechat mezeru 8mm a další steh. Pak oklepat strusku a postupně vyvařovat mezery. Toto je spíš pro vaření céóčkem.

Offline

 

#3 26-01-2023 17:01:25

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Prepaľovanie spojov

Elektródou síce nezváram , ale možno pomôžu nejaké typy z tohto videa : https://www.youtube.com/watch?v=_UXL8MF7s6k

Offline

 

#4 26-01-2023 17:23:53

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2202

Re: Prepaľovanie spojov

Jak to dobře svařit ti nikdo neporadí, chce to nějakou dobu zkoušet a zkoušet. Důležité je dostat do ruky rychlost posunu elektrody, aby se spoj prohřál a natavil, ale ještě se nepropálil. Jak psal už KMU1, rozhodně bez mezery a nějakého broušení už tak slabého jeklu. Tyto spoje jde dobře svařit i celou stranu najedenkrát, beru na to 2 bazickou elektrodu, proud okolo 50A. Ta 1,6 na to moc vhodná není, zkoušel jsem to taky, ale šlo mi to hůř, než s dvojkou. Po pár svarech to určitě dostaneš do ruky.

Editoval Zdenek11 (27-01-2023 10:12:59)

Offline

 

#5 26-01-2023 17:45:39

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1522

Re: Prepaľovanie spojov

Pokud tam je mezera jak na předposledním obrázku, tak bych si pomohl obdélníčkem plechu příslušné tlouštky a ten vložil do mezery. Nebo bych šáhnul do šuplíku a podložil mezeru hřebíkem (lehce se vybere správná tlouška). Sice používám MAG, ale věřím, že i elektroda bude ráda když tam nebude ta díra. Je to branka tak nějakou zvláštní pevnost nepotřebuješ (dětem zakaž se na brance vozit).
Nevyhneš se broušení, ale s tím jistě ráda pomůže dobrá duše co poradila zbrousit v místech sváru, aby to dobře zateklo.
Ještě bacha, teplem se to ohřeje a pokud začínáš při postavení do pravýho úhlu, tak až to vychladne budeš mít úhel menší než 90 stupňů. Pokud to nepůjde jinak, tak se dlouhý jekl prohne, že to bude vidět.

Editoval Charon (26-01-2023 17:57:15)

Offline

 

#6 26-01-2023 18:06:47

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8553

Re: Prepaľovanie spojov

janiss: Vůbec jste nenapsal jakým proudem to vaříte. Jestli to nemusí být branka na milimetry přesně, tak bych raději pár milimetrů obětoval a úkosy ubrousil pryč, ať ty jekly spolu lícují bez mezery, jak už radili přede mnou, nebo max. 1mm mezera. Proud zkuste co nejnižší vám půjde. Samozřejmě to je i o umu a zkusil bych elektrodou kývat jemně na strany. Stačí fakt maličko, řekněme 2mm na každou stranu. Svarová lázeň se o materiál trošku ochladí. Jestli už máte rozměry dané, vložil bych do mezery pásek plechu a zalil svárem.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#7 26-01-2023 19:07:50

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4418

Re: Prepaľovanie spojov

Ještě drobnost - svářeč by to svařoval od kraje ke středu profilu. A jak už bylo napsáno - pospojovat "bobky", převařit a přebrousit.

Offline

 

#8 26-01-2023 19:17:44

janiss
Člen
Registrovaný: 26-01-2023
Příspěvky: 2

Re: Prepaľovanie spojov

DAKUJEM všetkých za správy, určite to pomôže

Offline

 

#9 27-01-2023 00:10:16

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4101

Re: Prepaľovanie spojov

Neboj se jet elektrodou hodně rychle . Udělá to "kuličkové" svary , oklepat , ještě jednou rychle , oklepat a potom již pomaleji . Hlavně to nechtět svařit najednou . A jestli ti to praxe umožní , tak svářej postupně dokola , ať to může mezitím zchladnout . Ona ta dvojka drát , jestli se tam vejde , určitě pomůže . Žádný plechy ani vingle tam nedávej .

Offline

 

#10 27-01-2023 17:56:10

radek1910
Člen
Registrovaný: 08-06-2018
Příspěvky: 17

Re: Prepaľovanie spojov


Laston-mini 160 HT

Offline

 

#11 27-01-2023 20:22:06

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4101

Re: Prepaľovanie spojov

Ona škole ti dá rychle základy , ale potom jenom praxe , tu nejde nahradit .

Offline

 

#12 28-01-2023 23:41:48

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8553

Re: Prepaľovanie spojov

Kuličkový svár big_smile


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#13 02-02-2023 00:01:29

silvia95
Člen
Registrovaný: 28-02-2011
Příspěvky: 12

Re: Prepaľovanie spojov

Ahojte

zvaracke fronius tp150 Pulzné zváranie - je urcene na zvarenie takychto profilov hrubke 2mm ? ktore zvaracky maju este Pulzné zváranie ?

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče