SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 21-03-2023 21:59:43

BAX
Člen
Registrovaný: 21-03-2023
Příspěvky: 2

Průvar u svářečky

Dobrý den pánové,

měl bych dotaz ohledně svářečky KITin 2040 MIG. Která má následující parametry:

Napájecí napětí 50/60 Hz    1× 230 V ± 15 %
Jištění – pomalé    16 A
Rozsah svař. proudu    10 – 150 (CO2), 20 – 170 (Ar+CO2)
Zatěžovatel 35 %    150 A
Zatěžovatel 60 %    120 A
Zatěžovatel 100 %    100 A
Síť. proud/příkon 60 %    12 A / 4,6 kVA
Napětí na prázdno    22 – 31 V
Krytí    IP 23 S
Připoj. svař. kabelů    pevné
Rychlost podáv. drátu    1 – 11 m/min

Svařuji s Ar+CO2 - takže maximálně mi to dá 170A. Používám drát 0.8 mm

Otázkou je:

Potřeboval bych teď s tímto strojem svařit HEB160 a na konec přidal plotny o tl. 10 (12) mm.   PLOTNA - HEB - PLOTNA

Počítám s tím, že musím na konci HEB udělat sražení. Je potřeba udělat vrstvený svar nebo stačí udělat sražení a pak to s touto hračkou projet na jeden záhat? Jsem si vědom toho, že se mi svářečka bude co chvíli přehřívat a bude to na dlouho.

Díky za doporučení.

Offline

 

#2 22-03-2023 17:52:46

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Průvar u svářečky

Nevím jak to chcete navařit, jestli kolmo na konce? Teď nevím jak má tlustý materiál to Hčko, ale jestli taky kolem 10mm tak to by už chtělo asi více šťávy, nejméně přes 200A. Taky nevím na co to chcete použít, ale hlavně dobře zavařit tzv. kořen sváru a na to ještě jednu vrstu krycí a podle mě by to mohlo stačit. V tomhle případě by asi bylo nejlepší svařované místo nahřát.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#3 22-03-2023 19:01:07

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4411

Re: Průvar u svářečky

Nechci strašit, ale s danou konfigurací sváru se jaksi tahle svářečka nepotkává. Při tloušťce materiálů 10 mm je potřeba vyprodukovat svár min. a = 7 a to  drátem 0,8 mm znamená tak deset vrstev. Navíc, ta svářečka dá při trvalejším svařování max. 100 A. Zatěžovatel 30% totiž znamená 3,5 min. svařovat a 6,5 min. nechat chladnout. Pokud se svařuje až do přehřátí, tak taky může chladnout hodinu, pokud to přežije.
I kdyby se svařovalo elektrodou, tak to bude na elektrodu min. 3,2 mm a svařovací proud 130 A, raději 4,0 mm a 160 A.

Offline

 

#4 22-03-2023 22:23:28

BAX
Člen
Registrovaný: 21-03-2023
Příspěvky: 2

Re: Průvar u svářečky

Díky chlapi za radu. Zkusím si všechno s touto malou svářečkou nabodovat a připravit. A poté nezbývá než si zajet půjčit nějaký větší stroj a za jeden den to s ním vše sjet.

PS: Těch 10 vrstev s 0,8 mm drátem mi přijde nějak moc. Vzhledem k tomu, kolik toho dokáže podavač podat. Každopádně díky.

Offline

 

#5 22-03-2023 22:58:01

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4411

Re: Průvar u svářečky

Zkus se trochu zorientovat v teorii svařování MIG/MAG. Zjistíš, že když se dostaneš nad 27 V na oblouku, tak ti oblouk se směsí 82%Ar+12%CO2 přejde do sprchového procesu. Zároveň si můžeš ověřit kolik tepla v takovém případě oblouk nese a porovnat to s množstvím tepla potřebným pro natavení povrchové vrstvy svařovaného kovu.
A trocha počítání: Kdybys dokázal udržet posuv drátu 0,8 mm na 10 m za minutu, tak je to pouhých 38 g odtaveného kovu za minutu.

Offline

 

#6 23-03-2023 10:43:37

davidma
Člen
Registrovaný: 12-05-2021
Příspěvky: 566

Re: Průvar u svářečky

jirkati napsal(a):

Nechci strašit, ale s danou konfigurací sváru se jaksi tahle svářečka nepotkává. Při tloušťce materiálů 10 mm je potřeba vyprodukovat svár min. a = 7 a to  drátem 0,8 mm znamená tak deset vrstev. Navíc, ta svářečka dá při trvalejším svařování max. 100 A. Zatěžovatel 30% totiž znamená 3,5 min. svařovat a 6,5 min. nechat chladnout. Pokud se svařuje až do přehřátí, tak taky může chladnout hodinu, pokud to přežije.
I kdyby se svařovalo elektrodou, tak to bude na elektrodu min. 3,2 mm a svařovací proud 130 A, raději 4,0 mm a 160 A.

Jirkati, bylo by realné provést tento svár 4mm kyselou eldou na 150A nebo už by to bylo studený...?


Dříve Kühtreiber Kitin 150, nyní Fronius Transpocket 150TIG a Dnipro-M SAB-258N.
Programování PC/PLC/MCU (převáženě v jazyce C), návrhy a realizace elektroniky.

Offline

 

#7 23-03-2023 18:13:26

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Průvar u svářečky

jirkati: Tahle mašina sprchu asi nedá. Zkoušel jsem nahodit sprchu u svého Gamastaru, ale nejde to, je nízké napětí. Ten Kuhtreiber od tazatele bude asi podobná mašina jako ten můj Gamastar.
Dokonce jsem koukal na net a je ještě kapánek slabší.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#8 23-03-2023 19:28:30

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4411

Re: Průvar u svářečky

To davidma - záleží na tloušťce svařovaného materiálu a na požadavku průvaru. Pro svařování V svaru s úkosem by 150 A na čtyřku elektrodu stačit mohlo. Pro koutový svár na tlustém materiálu by to asi bylo kvůli potřebnému průvaru málo.

To varok - záleží na směsném plynu, jestli svařovací oblouk přejde do sprchy. Čím více Ar ve směsi, tím snadnější přechod ke sprše. Se samotným CO2 sprchového procesu vůbec nelze dosáhnout bez ohledu na průměr drátu.

Offline

 

#9 23-03-2023 20:30:26

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Průvar u svářečky

Měl jsem v garáži směs C18, tedy Argon 82% a CO2 18%. Ale i na maximum mašina měla snahu přejít do sprchy, ale nepodařilo se, asi moc nízké napětí. U mě jde max. 0,8mm drát, pro větší nemám kladku a mašina dá maximum něco málo přes 24V.
Papírově má dát moje mašina kolem 170A a tazatelova teoreticky ještě méně(150A na 35%). Gamastar 176 dá v pohodě materiál kolem 6mm v maximu, takže odhaduju že ten KITin dá tak 5mm materiál. Jedině jak jste psal na více vrstev.

To už bych si raději půjčil nějaký invertor MMA valil to elektrodami.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#10 23-03-2023 21:46:22

KoHy
Člen
Registrovaný: 27-01-2020
Příspěvky: 56

Re: Průvar u svářečky

Varok, už jsme to řešili v tvém vlákně o gamastaru 176l, tehdy jsi tvrdil že naplno jde na 27v. Dnes už jen něco málo přes 24v. To by bylo opravdu málo. Omi 196 ls pfc  ve směsce 82/18 a drátu 0.8mm do sprchy jde(na maximu 27v)-vyzkoušeno.

Offline

 

#11 23-03-2023 22:34:31

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Průvar u svářečky

No ono to naprázdno ukkazuje kolem 27V, ale při svařování to spadne někde přes 24V. Tak asi to neumím nastavit. Zkusím ještě někdy koupit tu směs, nyní mám čisté CO2 a vyzkouším.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče