SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-06-2023 17:53:23

GUSTAV
Člen
Registrovaný: 02-08-2022
Příspěvky: 16

Jak svařit čepy k plocháči?

Ahoj, mám plocháč 4mm, do něj jsem vyvrtal 10mm díru a strčil do něj kulatinu 10mm. Tam kde jsem svařoval jsem povytáhl kulatinu asi o 5 mm a pomocí CO2 svářečky svařil. Obrousil jsem svár aby byla kulatina zároveň. Po ubroušení sváru čep "vypadl". Materiál se neprovařil (svářeno na 180A) Co dělám špatně? Díky

Offline

 

#2 11-06-2023 18:11:40

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1549

Re: Jak svařit čepy k plocháči?

Špatně je všechno. Kulatinu nesmíte vystrčit ven, to pak při broušení svar odstraníte. Kulatinu je třeba  na svařovaném konci skosit , otvor zahloubit, nic nevystrkovat z plocháče ven, kulatinu nechat 1 až 2 mm zapuštěnou v plocháči a potom zavařit, následně zabrousit.

Offline

 

#3 11-06-2023 18:27:14

GUSTAV
Člen
Registrovaný: 02-08-2022
Příspěvky: 16

Re: Jak svařit čepy k plocháči?

Díky za radu, a to platí i pro elektródu? CO2 to bez toho zbroušení neumí provařit jako elektróda?

Offline

 

#4 11-06-2023 19:10:51

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8553

Re: Jak svařit čepy k plocháči?

ZDENÁL: Tazatel asi myslí že kulatinu zapustil do plocháče 5mm, jen to špatně popsal, ne? Ale zapuštění 5mm je moc, stačí i do 3mm. Svařovat nejdříve po obvodě kulatinyy, jakoby malý kouťák uvnitř díry a až potom zalít celou díru.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#5 11-06-2023 19:18:17

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4819

Re: Jak svařit čepy k plocháči?

Varoku, plocháč byl 4mm. Je to tak jak napsal Zdenál


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 11-06-2023 20:37:11

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4101

Re: Jak svařit čepy k plocháči?

Co chcete vod cukráře , to je nevzdělaný ingot ......

Offline

 

#7 11-06-2023 20:50:32

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8553

Re: Jak svařit čepy k plocháči?

Famater: To jsem přehledl, omlouvám se.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče