SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#1 29-06-2009 14:32:06

Ogres
Člen
Registrovaný: 29-06-2009
Příspěvky: 2

Svazování hadic

Dobrý den,

jsem trochu laik a potřeboval bych radu ohledně hadic k technickým plynům.

Je nějaký předpis, který určuje povinnost aby hadice na plyny (kyslík, acetylen) byly k sobě svázány po určité délce?
Je určena maximálí délka hadic od tlak. lahve k hořáku?
Je povinnost mít ventil proti zpětnému šlehnutí?

Děkuji za rady...

Offline

 

#2 30-06-2009 13:36:01

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4410

Re: Svazování hadic

Nahlédnutím do normy pro svařování kyslíkoacetylénovým plamenem zjistíme:
a, Je vhodné hadice na oba plyny k sobě svázat, protože je pak menší nebezpečí zachytávání smyček hadic za překážky.
b, Minimální délka hadic je stanovena normou na 5 m, protože minimální povolená vzdálenost při svařování je 3 m od lahví.
c, Ve vzdálenosti max. 1 m od svařovací pistole musí být na hadicích osazeny ventily proti zpětnému šlehnutí, pokud nejsou přímo součástí svařovací pistole.

Offline

 

#3 30-06-2009 19:15:21

Staňa
Člen
Registrovaný: 03-03-2009
Příspěvky: 17

Re: Svazování hadic

Ano min.délka je stanovena na 5 m kvůli vzdálenosti plamene od lahví(ta je 3 m + nějaká rezerva),ale taky se píše,že vzdálenost otevřeného ohně od lahví může být menší,když mezi lahvemi a plamenem bude zástěna,která je vzdálena od lahve 0,25 m a vyšší než láhev o 200 mm-tak jak je to teda myšleno?