SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 21-08-2023 08:43:10

modest
Člen
Registrovaný: 07-07-2023
Příspěvky: 27

Krížový zvar

http://svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/11071_20230815_101203.jpg

Pozdravujem všetkých
zaujíma ma váš názor je takéto usporiadanie zvarov OK ?
Ďakujem za vaše príspevky.

Offline

 

#2 21-08-2023 09:01:32

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2727

Re: Krížový zvar

Naprosto v pořádku.

Offline

 

#3 21-08-2023 09:19:25

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 314

Re: Krížový zvar

Ty budes filatelista, to ja poznam. Jinak na obrazku skoro nic nevidim. Plochac s nejakymi strapci po krajich. Zkus zahrat fotku s vetsim rozlisenim, takhle je videt velke kulove.

Offline

 

#4 21-08-2023 09:50:38

modest
Člen
Registrovaný: 07-07-2023
Příspěvky: 27

Re: Krížový zvar

😊 Kedysi som bol filatelista tie strapce sú zabrúsené napojenia zvarov ide mi skôr o to uloženie zvarov cez seba...

Offline

 

#5 21-08-2023 13:07:48

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 314

Re: Krížový zvar

Nabodovat rohy a pak jet podle cisel. Naposled obrousit nabodovane rohy a prevarit. Pokud ma stena vice jak 5 mm, udelat na vnejsi strane ukos pro svary 1 a 2. Ostatni svary nechat bez ukosu.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2274_i_beam.jpg

Offline

 

#6 21-08-2023 13:55:45

modest
Člen
Registrovaný: 07-07-2023
Příspěvky: 27

Re: Krížový zvar

Inak to poviem nebude problém ak tie zvary sú položené cez seba - zvar ktorý drží plocháč  ide krížom cez obvodový zvar ( respektíve po jeho povrchu ) ?

Offline

 

#7 21-08-2023 14:11:21

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 314

Re: Krížový zvar

Jo takhle to bylo mysleno. Pokud to neni potrubi nebo nejaka kriticka konstrukce tak ano. Vrstvene svary (ale ve stejnem smeru) se delaji bezne a nakonec i u tech trubek, ktere u nas v praci svarujeme. Pouze tady, kdy se vari potrubi tak podelny sev u sousednich trubek na sebe nesmi navazovat, ale to je pripad tlakovy system, aby se pripadna prasklina nesirila na dalsi kusy. Tady je to navic do krize. Pokud je to ale treba konstrukce vyskove budovy, tak se musis podival do norem. Pokud je to preklad do garaze nebo nejaky sloup, tak bez obav.

Offline

 

#8 21-08-2023 14:28:07

modest
Člen
Registrovaný: 07-07-2023
Příspěvky: 27

Re: Krížový zvar

A tak vo všeobecnosti aké je riziko použitia týchto krížových zvaroch ? Alebo v čom sú problémové ?

Offline

 

#9 21-08-2023 15:24:16

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 314

Re: Krížový zvar

Pokud dobre chapu civilni svarovani (u nas varime trubky, to je uplne jiny svet) tak EN krizene svary nepovoluje, asi jen s vyjimkou, protoze krizove svary vnaseji do predchoziho svaru zbytecne napeti a ovlivnuje to HAZ svaru v obou smerech. Ale pokud je to je nekriticky dil nemel bych takovou obavu. Pokud ale varite treba vytahove nosniky a velke stavby tak se podivej do patricne normy, pokud delas jako profik nejakou velkou zakazku tak na moje rady radeji zapomen (resp. plati to o HAZ a moznem vzniku napeti).

Offline

 

#10 22-08-2023 07:33:45

modest
Člen
Registrovaný: 07-07-2023
Příspěvky: 27

Re: Krížový zvar

Ďakujem Jakobo a presne  ktorá EN  tieto zvary nepovoľuje ?

Offline

 

#11 22-08-2023 14:32:46

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 314

Re: Krížový zvar

Mohla by to byt norma EN 1090 neco, zkusim po praci mrknout

Offline

 

#12 22-08-2023 15:26:56

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8541

Re: Krížový zvar

A proč jste nepřivařil nejdříve ten profil U, H nebo co to je a pak až ten dlouhý svár dojet až do toho krátkého? Nebo je ten dlouhý svár i pod tím profilem, obroušený a na tom je ten profil? Jen se ptám.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#13 22-08-2023 20:14:16

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4088

Re: Krížový zvar

Obecně svar může být pevnější i houževnatější , než svářený materiál ... To je třeba pochopit .

Offline

 

#14 23-08-2023 07:26:28

modest
Člen
Registrovaný: 07-07-2023
Příspěvky: 27

Re: Krížový zvar

To varok ten dlhý je obvodový zvar zváraný na automate 121.

Offline

 

#15 23-08-2023 09:09:07

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Krížový zvar

zeptám se úplně blbě-jinak ten svařenec vyřešit/navrhnout nejde?Chápu že pokud se svařuje na automatu tak s tím obvodovým svárem a posloupností nic moc nevymyslíte,ale šlo by hnout(vyřešit aby sváry nešly křížem přes sebe) s tím H profilem.

Editoval Ládes (23-08-2023 09:09:45)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#16 23-08-2023 09:14:37

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8541

Re: Krížový zvar

Modest: Aha, tak to nic.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#17 23-08-2023 11:37:12

modest
Člen
Registrovaný: 07-07-2023
Příspěvky: 27

Re: Krížový zvar

To Ládes : no teoreticky ano, ale o tom práve bola moja otázka - či takto ako to je to vidite ako problematicke vzhľadom na to, že tie zvary idu cez seba?

Offline

 

#18 24-08-2023 13:24:27

Majkušik
Člen
Registrovaný: 12-06-2018
Příspěvky: 4

Re: Krížový zvar

Chyby konštruktéra, zvary sa pokiaľ možno majú obchádzať (už pri návrhu konštrukcie). - viď obr.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8514_20230824_131726.jpg

Offline

 

#19 24-08-2023 14:15:06

modest
Člen
Registrovaný: 07-07-2023
Příspěvky: 27

Re: Krížový zvar

To Majkušik : to veľmi dobrý nápad naozaj - prejdem to s konštruktérom.

Offline

 

#20 25-08-2023 06:53:47

Majkušik
Člen
Registrovaný: 12-06-2018
Příspěvky: 4

Re: Krížový zvar

za málo. Stačí aby konštruktér prebehol normy EN 1090, EN ISO 13445-3 alebo podobne. Určite tam o tom zmienka bude, je to bežná konštruktérska prax.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8514_crossing.png


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8514_references-04-14.png

Offline

 

#21 25-08-2023 07:26:45

modest
Člen
Registrovaný: 07-07-2023
Příspěvky: 27

Re: Krížový zvar

Ďakujem

Offline

 

#22 30-08-2023 08:33:19

modest
Člen
Registrovaný: 07-07-2023
Příspěvky: 27

Re: Krížový zvar

Zdravím
o probléme ktorý riešime v tomto vlákne som sa radil aj mimo tohto fóra a o zistenia sa chcem podeliť a so všetkými členmi takže :

vo všeobecnosti riešenie ktoré je na mnou zverejnenej fotografii je  dosť nevhodné a preto sa neodporúča z viacerých dôvodov
- technologicky- problém v napájaní zvarov, prevarenie koreňa, prevýšenie zvaru
- materiálove- uvedené oblasti sú niekoľkokrát pretavené, miestné zmeny materiálových vlastností, degradácia materiálu plastickou deformáciou, nárast veľkosti zrna.
-pevnostné v priebehu používania tohto uzla tam budú pôsobiť zbytkové napätia a degradácia plastickou deformáciou = znížená životnosť.
Ale keďže ide o materiál S235 ktorý je plasticky a znesie toho dosť mal by to vydržať ale samozrejme spoliehať sa na to nedá smile

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče