SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 30-10-2023 19:40:48

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Jak udělat hladší svár?

zkouším stoupačku, svářečku mám nastavenou přesně, ale furt mi to jakoby trochu teče. Nějaká rada doporučení, nebo je to takhle normál?
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2815_pf.jpeg


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#2 30-10-2023 20:20:30

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4410

Re: Jak udělat hladší svár?

Svařování MAG v poloze PF chce velkou zkušenost. Ale dá se to poměrně lehce naučit.
Nejdříve si podložit svařované díly asi na 30° a svařovat tak dlouho, až je to zvládnuté.  Totéž pak udělat při podložení na 45° a třeba na 75°.  A teprve při naprosté spokojenosti s výsledkem jít na 90°. Chce to čas a trpělivost. Při tom si pohrát s různými nastaveními napětí a posuvu drátu (neboli svařovacího proudu) a rychlosti dopředného pohybu, pro fajnšmekry i boční rozkyv. Také dávat pozor na projevy předklonu a záklonu samotného hořáku. Samozřejmostí musí být pevná ruka, která udrží výlet drátu z průvlaku na 10 x průměr drátu a pořádně vidět do toho, co se děje přímo v oblouku.

Offline

 

#3 30-10-2023 20:59:04

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: Jak udělat hladší svár?

Z obrázku není poznat jestli to je svařováno na tupo nebo tzv. kouťák. Že máte správně nastaveno, neuvedl jste ani jeden parametr. U stoupačky musíte mít mnohem nižší parametry než třeba na svařování v PA nebo PB. Já si vždycky pomáhám rozkyvem jak psal p.Jirkati. Vždycky chviličku čekám na jedné straně, pak pomalu přejedu na druhou stranu, zase chvíli počkám atd. Takové jakoby Z. Třeba si to vyzkoušet.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#4 30-10-2023 21:29:29

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4085

Re: Jak udělat hladší svár?

Asi má ruce jako já , na makování ....

Offline

 

#5 30-10-2023 23:19:52

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1665
Web

Re: Jak udělat hladší svár?

Minule ked som sa ponahlal a narychlo som zvaral jednu stupacku tak mi to zacalo podobne ,,chrchlat,, a aj napatie som ubral . A potom mi doslo,ze predtym som mal 0,8 drot a na hrubsi matros som dal cievku s 1 drotom a aj kolecko na kladke som vymenil ale pritlak som zabudol poupravit big_smile  Stacilo povolit  a nastavit mensi pritlak  big_smile


Kutil s.r.o.

Offline

 

#6 31-10-2023 03:14:21

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

Kouťák. Normálně podle svýho nastavení zavařím stoupačku v pohodě, ale podle parametrů na vps už ne a dopadne to takhle.
Parametry: 26V 7,2m/min 1mm drát co2/argon8/92.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#7 31-10-2023 07:10:09

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: Jak udělat hladší svár?

😂 Na 26V chcete svařovat stupačku?


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#8 31-10-2023 09:52:14

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4410

Re: Jak udělat hladší svár?

Chlapi, kdy konečně pochopíte, že existuje něco, co se jmenuje Statická charakteristika zdroje svařovacího proudu. Tam je zcela zřetelně vidět ve kterém pásmu napětí dochází ke kapkovému - zkratovému - přenosu a kam se dostanete po překročení cca 23 V. MIG/MAG svářečky mají "plochou charakteristiku".
Krom toho ješttě po tisící upozornním, že při použití CO2 jako ochranného plynu, nelze dosáhnout sprchového procesu. Fyziku se prostě nedá očurat ani na toužebné přání (neinformovaných) svářečů.

https://mechmes.websnadno.cz/dokumenty/ … zdroje.pdf
http://ust.fme.vutbr.cz/svarovani/img/o … ubicek.pdf   - zvlášť od str. 70

Offline

 

#9 31-10-2023 09:57:30

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 954

Re: Jak udělat hladší svár?

Alkoholik pise, ze to dal podla wps.

Offline

 

#10 31-10-2023 12:16:11

KMU1
Člen
Registrovaný: 08-11-2009
Příspěvky: 460

Re: Jak udělat hladší svár?

Píše 92% argonu?!

Offline

 

#11 31-10-2023 13:46:38

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

varok, nechci, musím dle wps.
jirkati, co mi ta teorie pomůže? To že jsem s 26voltama v háji vim i bez toho. Nesnažím se nic očůrat, pouze se snažím zavařit stoupačku dle wps. Jinak dík za rady s tím postupným zvedáním a za odkaz na učebnici, našel jsem tam odpovědi na dvě otázky netýkající se tohodle tématu. Tuhle učebnici by měli znát i konstruktéři a hned by byla práce jednoduší.
jean, ano přesně podle wps nastavení svářečky, druh plynu a nastavení, kladení jednotlivých housenek.
Když vařím stoupačku normálně bez wps na mnou zvolené parametry tak už to připomíná svár o trochu víc.

Editoval alkoholik (31-10-2023 13:47:26)


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#12 31-10-2023 15:03:06

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 820

Re: Jak udělat hladší svár?

OT: tomu se v pocitacovstine rika GIGO (garbage in, garbage out). Volne prelozeno z mizerneho vstupu dobry vystup neudelas (doslova je to "odpadky na vstupu -> odpadky na vystupu").


IDEAL Tecnomig 212 LCD, Fronius TransPocket 150, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Ideal Praktik 220 LCD (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#13 31-10-2023 15:32:39

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: Jak udělat hladší svár?

alkoholik: Pokud je takový nesmysl ve wps, tak ať vám to ten co ji psal ukáže. Samozřejmě záleží na více věcech, třeba tloušťka a velikost materiálu, ale kolem 20V ideál? A na jednu vrstvu to stejně asi nepůjde, nebo ano? Dal bych kořen a jednu krycí vrstvu


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#14 31-10-2023 16:06:51

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

Má to bejt a6 na dvě vrstvy v poloze PF, ale svařováno na tři housenky jako v poloze PB. Jo a je to na nějakou americkou zkoušku. Možná proto ty divný parametry. Takhle jsem to dal jako ve svářecí škole, taky nic moc ale dlouho jsem stoupačku nevařil.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2815_pf2.jpg
Možná by to šlo na jednu vrstvu, ale jestli bych měl pořádně provařenej kořen?

Editoval alkoholik (31-10-2023 16:08:37)


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#15 31-10-2023 16:47:22

davidma
Člen
Registrovaný: 12-05-2021
Příspěvky: 566

Re: Jak udělat hladší svár?

E-Ryc napsal(a):

OT: tomu se v pocitacovstine rika GIGO (garbage in, garbage out). Volne prelozeno z mizerneho vstupu dobry vystup neudelas (doslova je to "odpadky na vstupu -> odpadky na vystupu").

Já to znám ve verzi "shit in - shit out".


Dříve Kühtreiber Kitin 150, nyní Fronius Transpocket 150TIG a Dnipro-M SAB-258N.
Programování PC/PLC/MCU (převáženě v jazyce C), návrhy a realizace elektroniky.

Offline

 

#16 31-10-2023 18:21:41

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: Jak udělat hladší svár?

alkoholik: To už je jiná, to už vypadá pěkně. Ale nevařil jste to na těch 26V, nebo ano?


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#17 31-10-2023 19:07:22

franta zelmont
Člen
Registrovaný: 02-11-2020
Příspěvky: 34

Re: Jak udělat hladší svár?

Samozřejmě že to nevařil na 26V, no ale stejně žádnej zázrak.

Editoval franta zelmont (31-10-2023 19:09:41)


Nejsem, nikdy jsem nebyl a nikdy nebudu "svářeč"!!! "Svářeč" neni řemeslo!!!, ale jenom jeho část!!!

Offline

 

#18 01-11-2023 09:07:48

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2720

Re: Jak udělat hladší svár?

alkoholik napsal(a):

jirkati, co mi ta teorie pomůže? .......

Ta teorie ti pomůže v tom, že budeš vědět, že nejsi blbej ty, ale ten druhej. A nejen že to budeš vědět, ale budeš to moct tomu druhýmu i dokázat. A on to ocení a bude tě za to mít rád smile

Offline

 

#19 01-11-2023 11:08:53

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: Jak udělat hladší svár?

pafik1605:Pravda, ale už jsem se setkal i s tím, že se konstruktér bude s váma hodinu hádat, že mu to tak vypočítal program, tak to zakreslil do výkresu. Že je to v reálu nesmysl, to vím jen já( nebo jiný svářeč). A je jedno jestli mi na nějakém svařenci napíše toleranci 0,2mm bez jakéhokoliv obráběnï, nebo třeba svár a1 u materiálu tl. 6mm.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#20 01-11-2023 11:21:58

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 954

Re: Jak udělat hladší svár?

Varok, to ste iny oddiel, ked zvarate na 0,2 mm smile. To ja som rad, ked vacsie kusy trafim na 0,5...

Teraz pozeram pdf od Jirkati a je tam odpoved, preco ma alkoholik vo wps pícovinu 26V. Sak lebo vtedy je sprchovy prenos picovole! Ze sa tak dana poloha zvarat neda, to uz tam nepisu. Poznam takych inzinierov, volam ich tabulkovy inzinier. V zivote nevidel vyrobu v praxi, ale podla ucebnice to vychadza

Editoval jean (01-11-2023 11:37:53)

Offline

 

#21 01-11-2023 15:03:09

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

S konstrukcí se hádat nemá smysl. Jo toleranci 0,2 jsem už taky viděl i kóty na setiny. Na ty zkoušky kašlu, prostě mi to nejde.
Znát teorii je hezký, ale když jí nadřízenej nezná, tak to stejně neuhádám. Na svářečce uberu, toho si nikdo nevšimne, ale postup kladení housenek je na tři stajně jako v poloze PB, a to se mi na stoupačku i s menšíma proudama nedaří.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#22 01-11-2023 16:20:15

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: Jak udělat hladší svár?

Jean: Psal jsem že by si to tak představovali páni ING., ale každý ví že je to hovadina. Když se dělá na desetiny, tak se výrobek ještě nakonec obrábí třeba na frézce, horizontce apod. Se svařováním je to u nás úplně stejné. Málokdo si umí mašinu nastavit sám, všichni jen slavná Synergie, bez té by byli všichni víte kde.
Nejsmutnější na tom všem je to, že spoustu našich svářečů ani neví ten základní princip svařování.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#23 01-11-2023 16:55:54

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1517

Re: Jak udělat hladší svár?

Alkoholiku, při stouačce musíš vést hořák v koutu jakoby jsi psal velké D. Nesmíš postupovat, jako bys psal velké U. To potom víc stéká a svar nevypadá dobře.

Offline

 

#24 01-11-2023 17:15:49

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

Co je špatnýho na synergii, vždyť ulehčuje práci a bez ní je nastavení hodně složitý.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#25 01-11-2023 17:21:01

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

Velké D jako normálně nebo položený?
Svářečák jsem udělal v poho na první pokus, ale s těma svárama podle WPS mám problém.

Editoval alkoholik (01-11-2023 17:29:34)


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče