SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 01-11-2023 18:10:36

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 954

Re: Jak udělat hladší svár?

Alkoholik, jo, vykres k zvarencu s toleranciou 0,05 mm po osustruzeni som uz aj ja videl smile.

Offline

 

#27 01-11-2023 18:14:28

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Jak udělat hladší svár?

Pokud někomu slouží synergie pro rychlejší nastavení, když třeba používá více nastavení, nic proti tomu nemám. Asi to má něco do sebe, já si na to nějak nemůžu zvyknout. Třeba mašiny co máme v práci mají jako hlavní taky synergii, ale jde vypnout. Mě ale nevyhovuje, prostě i tak je potřeba hodně donastavovat. Ovšem když někdo používá synergii protože si neumí mašinu nastavit a prohlašuje se za VELKÉHO svářeče, tak ať. Já se takovým jen směju


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#28 01-11-2023 20:32:37

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 680

Re: Jak udělat hladší svár?

Ja mám takého kolegu čo po mne prišiel zvárať, má po mne mašinu s pulzom. Pulz vôbec nepoužíva.
A aby si zjednodušil nastavovanie, tak má prepnutý režim kedy sa nastavuje hrúbka materialu.
Samozrejme ešte je vhodné to vždy doladovať aby to čo najmenej prskalo, ale nerobí ani to a potom má také 1-2mm velké kvalitne prilepené guličky okolo zvaru a nie mikro guličky čo idú oškrabnúť napríklad pilnikom

Offline

 

#29 01-11-2023 23:26:58

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Jak udělat hladší svár?

ivko: No právě. Proto jsem psal o dolaďování. Na nižší napětí ještě možná, i když i tam to není úplně ideální stav, ale dá se. U vyššího výkonu je napětí už tak vysoko, že to pere hrozně moc kuliček jak píšete. Ptal jsem se tady na to i v jiném tématu. Na manuál jsem schopný to tak nějak poladit i do 23V na stejný výkon, třeba kolem 200A, ale synergie už tam valí kolem 26V i více a to je potom samá kulička. A jak píšete, nejsou to ty jemné desetinové kuličky(já tomu říkám kuličkový prach), kdy to lze v lepším případě seškrábnout i rukavicí, v tom horším i kouskem plechu apod. Spousta svářečů tohle neřeší a někteří tam ty kuličky i nechávají, protože se jim s tím nechce piplat a škrábat to a odklepávat sekáčem apod. Proto jsem psal že nemám rád synergii. Sice má takový pěknější jemnější vzhled sváru, ale je to samá kulička a jak se všude neustále píše že synergie dorovnává chyby svářečů, tak do určité míry možná ano. Ale někteří vedou hubici hořáku i více než 15mm od materiálu. A to si opravdu nedělám legraci.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#30 03-11-2023 15:08:11

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

To s tou hubicí neni u pořádný svářečky problém, sám ji mám kolikrát 30mm od sváru a vaří to v poho. Jinak se pžiznám synergii taky moc nepoužívám, spíš joby předem nastavený je to jednoduší, ale nejsem svářeč, svářím 10% pracovní doby, protože svářeče vyházeli pro neefektivnost.
K tématu, se to vyřešilo špatnej překlad wpsky.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#31 03-11-2023 18:22:45

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Jak udělat hladší svár?

Ty moderní mašiny to jsou schopné do určité míry dorovnávat, i když těch 30mm je už podle mě moc. Ale co tady neustále opakuje p. Jirkati je pravda. Hubici co nejblíže materiálu, zhruba 10x průměr drátu a svár + okolí sváru není samá kula. Samozřejmě když je mašina tak nějak slušně nastavená. Jsou samozřejmě i vyjímky, kdy to prostě jinak než na tzv. dlouhý drát nelze, ale takové svařování nemám rád. Zrovna nedávno jsem svařoval nějaké rámečky asi 500x700-800mm nevím přesně, materiál ocelový plech asi 3mm. Svařovalo se to z více kusů jen v rozích, málo místa a hubice se tam taky nevešla, tak se jelo na asi 20mm hořák od materiálu. Ale když tak u nás spoustu lidí svařuje i normálně, tak šéfové nedokážou pochopit že se tak správně svařovat nemá. Tak jsem to musel vykompenzovat vyšším výkonem než bych použil běžně na takový materiál a více drátu.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#32 03-11-2023 19:50:42

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4411

Re: Jak udělat hladší svár?

Výlet drátu je extrémně důležitá záležitost. Protože při svařování jde o elektrický obvod  i zde platí v plném rozsahu Ohmův zákon. A tak si každý snadno spočítá, že při natahování výletu drátu a oblouku (prodlužování výletu drátu) narůstá v tomto prostoru elektrický odpor a na oblouku napětí (klesá procházející proud). Čím vyšší napětí, tím větší rychlost kapek roztaveného kovu letících z drátu do lázně no a z toho logicky vyplývá, že je z lázně již existující tavenina ve tvaru kapiček - tedy rozstřiku. Čím vyšší napětí, tím větší rychlost kapek do lázně a tím větší kapičky. A čím větší kapičky, tím větší množství v nich uloženého tepla a tím více se přitaví k základnímu materiálu.

Offline

 

#33 03-11-2023 20:11:13

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Jak udělat hladší svár?

Asi proto se u nás spoustu lidí diví že to nemám samou kuličku. 😆


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#34 04-11-2023 00:15:37

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Jak udělat hladší svár?

alkoholik napsal(a):

zkouším stoupačku, svářečku mám nastavenou přesně, ale furt mi to jakoby trochu teče. Nějaká rada doporučení, nebo je to takhle normál?
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 15_pf.jpeg

Si děláš sranda né... big_smile tohle se mi nepovedlo na stoupačku(PF) ani napoprvé.... ubrat na parametrech( nesrat tam tolik drátu) nebo výrazně přidat na postupové rychlosti.Jo a s nastavením mašiny se vyplatí si pohrát-začít  buď odspodu a přidávat,nebo naopak pokud jsi vyvařenej a valíš na výkon.
edit:omlouvám se prošel jsem celé vlákno,ale původně reagoval na první fotku
Hele svařil bych to jako vzorek podle svých zkušeností  a dal k posouzení zadavateli svár zkušeného svářeče a svár podle wpsky,ť to jde za tím kdo wps vydal

Editoval Ládes (04-11-2023 00:32:10)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#35 04-11-2023 06:34:59

Discověra
Člen
Registrovaný: 31-10-2023
Příspěvky: 33

Re: Jak udělat hladší svár?

Alkáči, v tvém případě je jakékoli nastavení svářečky zcela nepodstatné. Spíše bych zapracoval na nastavení sebe samého. Tzn. začni ráno nějakým destilátem a cca po dvou hodinách jdi do první stupačky, nebudeš-li s výsledkem spokojen přidej. Nejenom množství alkoholu, ale také
pohybem zápěstí při svařovacím procesu. Věřím, že někdy večer se vytoužený výsledek jistě dostaví.


IDEAL Soňa - krásná, IDEAL Hanka - hezká, IDEAL Katka - zubařka (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#36 04-11-2023 09:35:45

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2726

Re: Jak udělat hladší svár?

Discovera: máš recht, a na rozkmit hořáku je nejlepší parkinson; výsledkem bude hezky pravidelnej svár .... smile

Offline

 

#37 04-11-2023 10:43:21

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

Ládesi, jasně že si dělaj srandu. Tak jsem si ji udělal taky a dostali co chtěli + ten druhej + třetí v PB když ve wps měli kladení housenek pro tuto polohu, ať si vyberou. Jinak ty parametry ve wps nevycházeli na žádnou polohu, možná PA nebo PB, ale s 1,2mm drátem a ne s 1mm. 26V 7,2m/min 1mm drát 8/92 plyn, poloha PF druh FW celý mi to přijde vycucaný z prstu.

Jirkati, varoku, ne vždy je vše ideal a ten výlet kolikrát udržet nejde třeba do rohu s ostrým úhlem, naštěstí máme špičkový svářečky s programem kde dochází k odpálení až při kontaktu (takovej řízenej skrat nazývaj to LSC) tak se to s tim dá a vypadá to přesto slušně a bez extrémního rozstřiku. Samozřejmě v normální situaci držím výlet kolem 10mm.

Varoku, neni potřeba se bát vymožeností moderních svářeček, synergie, pulz, eletronický řízení oblouku...ulehčuje to práci, líp se tim vařej polohy, sniřuje to vnešený teplo do mat. při stejný kvalitě sváru i tepelnou zátěž svářeče. Toho nastavení zbývá pořád ještě dost: délka oblouku, dynamika pulzu, tlumivka. Třeba v synergii nastavim potřebnej výkon, doladím dle potřeby délku oblouku, případně  další parametry a na hořáku si můžu plynule přidávat/ubírat výkon dle situace, nebo v mym případě mám poukládaný joby ty přepínám na hořáku a při vhodným pořadí jobů přecházím mezi polohama bez zastavení. Takže to neni tak, že synergie puls a další vymoženosti moderních svářeček jsou pro debyly co si neuměj nastavit svářečku a pravej profi-mistr-svářeč vaří zásadně na manuál, ne to je ignorant kterej sváření rozumí jako kráva petrželi. Naopak dobrej svářeč využívá všech možností, aby výsledek jeho práce byl co nejlepší. A zdokonaluje se! To znamená že nustrne u toho co mu horko těžko natloukli do hlavy ve svářecí "taky" škole před 30ti lety.

Discověrko, jsou různé druhy alkoholizmu, patřím mezi pravidelné pijany dobrého alkoholu co se neožíraj a až na vyjímečný situace nepiju před obědem. Samozřejmě se umím i pořádně ožrat i kdejakýho hosta upít pod stůl. Takže panák po ránu mi nepomůže, netrpím abstinenčním třesem. Pít se musí umět, hlavně je to o tom vědét co pít, případně co pít k tomu, a čím to zapít. "когда пьешь, кусай" neni nad to poučit se od mistrů to už radili babičce když byla s JZD na návštěvě kolchozu.

Editoval alkoholik (04-11-2023 11:00:03)


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#38 04-11-2023 12:54:03

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Jak udělat hladší svár?

alkoholik: Já to nikomu nenutím, napsal jsem svůj názor a zkušenosti od nás z práce. A to není jak píšete, u nás ve firmě si neumí opravdu 95% svářečů nastavit mašiny, už jsem se o tom mnohokráte přesvědčil. Puls, twinpuls, sprcha atd. jsem nepsal že jsou na prd. Psal jsem že zavařím, ale neumím s tím tak aby to bylo na výstavu 😀


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#39 04-11-2023 17:12:21

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

Varoku, já ty ne. Asi proto nemáme ve firmě svářeče, jenom zámečníky a opravdu to jde bez svářečů a dokonce i líp a levněji. Svářeč je každý kdo úspěšně dokončí tří týdenní základní kurz svařování, tam se opravdu nenaučí ani nastavit mašinu, ani nic o materiálu. Zámečník má za sebou minimálně tří letej učební obor, jehož součástí je většinou i základní kurz svařování.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#40 04-11-2023 18:26:12

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Jak udělat hladší svár?

Škoda, já mám za sebou i 3 roky školy na zámečníka, ale měli jsme jen základní kurz na obalovanou elektrodu ZE-1. Kdysi jsem právě taky dělal jen zámečničinu, kdy jsem občas něco svařoval, i COčkem. V té době jsem však neměl ještě certifikáty. Pak jsem si udělal základní kurz, za nedlouho i tzv. státnice podle EN 287-1, dnes už jsou EN 9606 jak psal v jiném tématu pan Jirkati.
A když myslíte že je všechno jen o takových funkcích, tak se potom nedivím že nemůžete sehnat jinou práci. Svařovat lze pěkně i v klasickém zkratu, popř. ve sprše. Představte si, že pracuji jako svářeč a funkce o kterých tady píšete neumí používat u nás ve firmě odhaduju 60% chlapů a fungujeme. Firma minulý rok slavila 70 let. Jako první příspěvek jste tady sám ukázal jak jste šikovný. Už nemám co více dodat.

Editoval varok (04-11-2023 18:29:15)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#41 04-11-2023 20:54:53

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: Jak udělat hladší svár?

Bohužel je smutnou pravdou že si spousta svařečů co se tim živi neumi svařecku mnohdy nastavit .Když jsem se svářenim začinal (bratru před cca 30 lety) zjistil jsem ze s tim ma problém cca 60-80% kolegů a to byli chlapi kolem 50 let a spousta z nich se tim živila cely zivot.Bohužel většina svářečů neni v teorii moc dobrá a od toho se odvíjí i že maji problem s nastavenim svařecky ,odstraňovanim problemů   a s nedodrzovanim technologicke kázně.Krom toho pak samozřejmě vývoj jde dopředu a pak nedokazou využit možností jaké  nabizeji moderní stroje.
Obecně svařeni je v prvni řadě prace s teplem kdo má pro to cit a cit pro material a chápe vse co s tim souvisí je dobrým zakladem byti lepším v oboru.Pokud člověk ví a chápe co a jak se děje je výhoda že pak velmi rychle pochopí kde a jaké a proč dělá o i ostatni za chyby.A krom toho s ním jen tak někdo s prominutím "nevyjebe"(omlouvam se za to slovo ale v tomto připadě mi přišlo nejvíc vystižné)
V podstatě se celych 35 let učím nove a nové věci  ať už se tykají sváření metalurgie, obraběni , tepelneho zpracovani,materialů, strojariny, technologie atd atd atd atd.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#42 04-11-2023 21:24:58

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

Čeho je škoda? O jakym shánění jiný práce je řeč? Se současnou prací jsem spokojenej. Samozřejmě není vše o funkcích, ale proč je nepoužít ve vhodný situaci?
EN 287-1 už snad nejsou a o EN 9606 jsem nikdy neslyšel ani nečetl, to je výplod fantazie?
To u nás ve firmě taky neznali. Nový svářečky kus za čtvrt mega po odchodu svářečů stáli v koutě a prášilo se na ně. Stačilo jim ukázat, ze to jde nejdřív to zkusil jeden a pak se to rozjelo, naučili se používat všechny výhody moderních svářeček a to jsou někteří šedesátníci. Dneska se v koutě práší na odbočky.
Jo a z učňáku jsem vylez taky "jenom" s  Z-E1, Z-G1. A ten autogen dá pro pochopení sváření nejvíc.

Editoval alkoholik (04-11-2023 21:30:24)


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#43 04-11-2023 21:30:50

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Jak udělat hladší svár?

Honza007: Já se něčemu novému rád přiučím, ale většinou to mám jako samouk, i když semtam něco odkoukám. Jak už jsem psal, ptát se u nás v práci někoho na něco ohledně svařování, to je velká ztráta času. Raději půjdu malými krůčky dopředu sám.
U nás žádné konkrétní wps nejsou, i když se vyrábí převážně ten samý výrobek ve menších sériích za rok, tudíž si každý jede po svém. Třeba 5 svářečů dělá to samé a každý jiné nastavení mašiny. Jeden svařuje plácnu ve zkratu na 160A, druhý to samé jede v jakoby sprše na 230A, další puls 280A. Co k tomu více?


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#44 05-11-2023 09:30:34

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4086

Re: Jak udělat hladší svár?

Ty vole sám sobě profesorem , to pes nežral .
Ne si schánět teoretické info , něco se naučit třeba o lektrice atd . SÁM to vynajdu .  Ty kokos .

Offline

 

#45 11-11-2023 10:41:41

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Jak udělat hladší svár?

Co to zase melete? Proš sobě profesorem? Vždyť je známo, že různé školy vám ukáží jen základ-princip a vy se sám musíte zdokonalovat. A je jedno jestli to je autoškola, svářecí škola nebo jiná. Z autoškoly nikdo nevyleze jako špičkový řidič který nedělá chyby. Nebo ano? To samé svářecí škola. Ukáží vám jak na to, ale dostat do ruky už to musí každý svářeč sám. A někdo se chce zdokonalovat a někdo na to hází bobek a nevadí mu na výrobky lepit hnus.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#46 11-11-2023 16:29:28

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1513

Re: Jak udělat hladší svár?

K cíli vede vždy více cest a jde jen o to zvolit tu nejvhodnější v dané situaci.

Asi se všichni shodneme, že ladič piján nedělá složité výpočty, jak hodně napnout strunu, prostě napíná či povoluje strunu a sluchem kontroluje, jak zní. Špičkový ladič to dá za chvilku, manták to nenaladí vůbec.
Stavitel mostu zas nejspíš podpěry spočítá, než aby to nějak dal citem a pak čekal, zda to nespadne.

Ale vždy platí, že pokud se zná teorie a ví se, jak to funguje, včetně případného spočítání, tak je na tom člověk mnohem líp, než když jedná jenom na základě praxe.

Varok výš uvedl, že konstruktér uvedl výsledek, který dostal z kalkulačky a tím to konstruktér považuje za nezpochybnitelný. Ano, někým, kdo nezná teorii to zpochybnit nejde. Ale pokud to umíte spočítat, nebo aspoň víte na čem všem svár závisí, tak se můžete konstruktéra začít ptát a přijdete na to, že kalkulačka počítá zjednodušeně, spoustu parametru tam konstruktér nezadával nebo zadal špatně. A hned je výsledek zpochybněn. Anebo to přepočítejte na papíru a pokud bude výsledek jiný, než z kalkulačky tak jsou opět o kalkulačce pochybnosti.
Zkuste se pobavit s konstruktérem takhle, hned dostanete nálepku: on je nějaký nabušený a rozumí tomu, pozor na něj ten se nedá opít rohlíkem. Za chvíli se na vás ale začnou lidi obracet, co si o tom myslíte. Umět teorii a jak to udělat, to se cení.

Podobně názor vyjádřený alkoholikem, teorie je nedůležitá ale synergie je super. Jenže synergie je v podstatě teorie. Výrobce většinou do řízení svářečky vloží tabulku, stejnou jako je v manuálu, při tloušťce drátu a tloušťce materiálu nastav napětí X, posun Y, indukci Z ... Pokud nechce mít v tabulce mnoho hodnot a je schopnější, tak místo tabulky jsou vzorce, které hodnotu X, Y, Z, ... spočítají. No a něco málo dotáhne zpětná vazba a tolerance v citlivosti nastavení.
Zkuste prohodit tloušťku drátu a nesdělit to synergii a uvidíte, jak nedobře bude svařovat.

Ale zpět, pokud vše funguje, dělají se běžný věci tak teorie není nutná. Ale když něco přestane fungovat, jde se do speciálních věcí a svárů, tehdy to bez teorie nejde.

Editoval Charon (11-11-2023 16:32:46)

Offline

 

#47 11-11-2023 17:10:33

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8538

Re: Jak udělat hladší svár?

Charon: To co popisujete je jak u které mašiny. Ale asi u většiny jde o to, že ve výsledku pak točíte jen jedním kolečkem, kdy nastavujete např. sv. proud a už se o nic jiného nestaráte. Mašina si už sama nastaví ke zvolenému proudu sv. napětí, posuv drátu nebo tl. materiálu. Třeba v práci na mašinách Lorch si nastavíme na pevno v prostoru cívky z drátem jaký je ochranný plyn, průměr drátu a materiál. Potom už se na předním panelu přepne jestli chcete nastavovat tl. materiálu, sv. proud nebo posuv drátu. To se nastavuje levým kolečkem. Pravým kolečkem nastavujete korekci napětí, buď ve Voltech nebo se to dá přepnout na procenta. Potom je zvlášť nastavení el. tlumivky, u této mašiny nazvané dynamika. Jak už jsem psal, když chce někdo vytvářet trošku solidní sváry, musí si ještě pohrát s nastavením co nastavila synergie. Nějaká korekce napětí popř. el. tlumivky je potřeba. To ale skoro nikdo u nás nedělá, proto nejsou sváry nic moc.

To hádání se s konstruktéry nemá cenu řešit, je to třeba u nás prohraný boj.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#48 11-11-2023 17:53:06

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

varok vyjímečně souhlas, dohadovat se s konstruktérém nejde, von je ten co má diplom a rozumí tomu a ty jenom debil u svářečky.
Takže vy jste chytřejší než výrobce svářečky s prodanejma tisícema kusama? no asi proto tam to nastavení je. Ještě je vhodný, naměřit si svařenec.
Charon, neni problém. Běžně prohazuju různý dráty průměr i mat. a různý plyny a nic synergii nesděluju a furt to vaří pěkně i když dám dám místo mag hořáku elektrodu.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#49 11-11-2023 18:40:09

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1513

Re: Jak udělat hladší svár?

Jasně, nemyslel jsem to tak, že konstruktérovi dokážete, že je blbec a své práci nerozumí. Ono jen přiznání byť malé chyby spoustu lidí nedá.

Od jistý doby jsem si začal rozdělovat lidi na ty co mají pravdu a ty co mají přátele. Snažím se od té doby dostat ze skupiny co mají pravdu (někdy ji snad skutečně mam) do skupiny co mají přátele. Je to strašná dřina.

Offline

 

#50 11-11-2023 19:26:05

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4411

Re: Jak udělat hladší svár?

S diskuzemi s konstruktéry mám docela bohaté zkušenosti. Dobře se mi jednalo s konstruktéry v AUTOMOTIVE, protože ti v naprosté většině věděli o čem je řeč. Trochu obtížnější to bylo s těmi, kteří pracovali v zahraničí, ale i v Česku, pro drážní systémy, i když i tam se dalo najít řešení vyhovující všem. Nejobtížnější bylo vždy jednání s českými firemními konstruktéry a čím byl výrobek triviálnější, tím to bylo složitější. Časem jsem zjistil, že ty triviální svařence dostávali v konstrukci začátečníci a ti považovali každou připomínku za osobní útok. Naopak, ti zkušení obvykle spolupracovali i s technology a jejich svařence chyby nemívaly.
Osvědčilo se mi použití jednoduchého triku. Když byl svařenec skutečně blbě zkonstruovaný, poprosil jsem konstruktéra aby přišel na dílnu abychom zkusili najít lepší řešení. Nikdy jsem mu nenaznačoval že je blbec a ať předvede jak se to má udělat. Prostě, spolupráce je vždy lepší, než vypjatá agresivní diskuze - spíš hádka. Na to jsme totiž každý z nás velice alergičtí. Je to často vidět i ve zdejších příspěvcích.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče