SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 07-04-2024 17:33:48

radovanhlavacek
Člen
Registrovaný: 30-08-2015
Příspěvky: 11

Sváření AL jeklu 25x25x2m strojem JASIC 200P AC/DC

Dobrý den, prosím o radu s jakými parametry začít, když potřebuji svářet Al jekly 25x25x2m, natupo a kouťák? Průměr elektrody, proud, balance, průtok Ar, případně parametry při použití pulzního sváření (frekvence AC pulze a pulze duty), polarita hořáku? Oba svařené kusy v místě sváru před svářením vezmu dráťákem abych odstranil oxidaci a odmastím.

Nerez a železo mi jde bez problémů, svařuju už roky, ale Al teda bída s nouzí.
Moc děkuji.

Editoval radovanhlavacek (07-04-2024 21:47:18)

Offline

 

#2 07-04-2024 21:55:08

radovanhlavacek
Člen
Registrovaný: 30-08-2015
Příspěvky: 11

Re: Sváření AL jeklu 25x25x2m strojem JASIC 200P AC/DC

Tak si asi sám i odpovím, vykoukal jsem to na videích na Youtube před chvilkou... smile
Použil jsem mód AC pulze. Svařovací proud jsem měl nastavený při sváru natupo na 70A a na kouťák jsem dal 80A. Základní proud na 50%, předfuk 0,7s, dofuk 8s, balance 40%, pulze duty 40%, frekvence pulze 0,5Hz, průtok Ar 8l/min, zlatou elektrodu 1,6mm zbroušenou do hodně tupé špičky.
Zítra budu pokračovat s pokusy aby to vypadalo co nejlépe.... Tak snad tohle někomu pomůže pro začátek.

Offline

 

#3 07-04-2024 21:59:35

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1561

Re: Sváření AL jeklu 25x25x2m strojem JASIC 200P AC/DC

Rozhodně použij elektrodu bílou a průměr 2,4 mm.

Offline

 

#4 08-04-2024 09:39:03

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2756

Re: Sváření AL jeklu 25x25x2m strojem JASIC 200P AC/DC

Předpokládám, že 25x25x2m mělo být  xxx 2 mm.
Dále chybí podstatný údaj, jestli máš pedál nebo ne.
1) Na stěnu 2 mm nepotřebuješ režim pulse. Ne že bys nemohl, ale nastavit to správně, když to každý stroj může mít jinak (jinou logiku), je komplikace.
Já pedál mám, proto bych to nastavil následovně: proud 100A, předfuk 0,5s, dofuk 6s, balance -30% (minimum čištění, předpokládám, že ty jakly jsou nové z výroby), plyn 8 l/min., frekvence je celkem fuk, třeba 100Hz, tvar sinus nebo obdélník, elektroda může být zlatá, ale pr. 2,4 nebo 3,2 (já používám světle modrou, má tytéž dotující prvky, ale o půl procenta víc).
Začít na plnej proud, jak se udělá zrcátko, ubrat pedálem a pak už to jde samo smile.
Pokud nemáš pedál, tak bych (možná) nastavil 90A a jak se udělá zrcátko, tak musíš "regulovat teplotu" rychlostí svařování. Dle Zátopka - když nemůžeš, tak přidej ... big_smile. "Možná" proto, že jsem bez pedálu hliník nevařil, takže to nemám vychytaný bez něj.
Kouťák můžeš vařit stejným proudem, pyžonta je, že to zrcátko začneš dělat na hraně v průsečíku jaklů. Pak plynule přejdeš do kouta.

Offline

 

#5 08-04-2024 10:39:18

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4833

Re: Sváření AL jeklu 25x25x2m strojem JASIC 200P AC/DC

Já Pafíka jen doplním. Elektrodu 2,4. 3,2 je zbytečně moc broušení.  Není jedno jestli sinus nebo obdélník. Uvedené nastavení proudu odpovídá obdélníku, na sin by bylo potřeba o něco víc.  S pedálem se to ale nemusí projevit. Průtok bude záležet na velikosti hubice. Těmi 8l/min se nic nezkazí ale dalo by se ušetřit plynu. (č. Hubice č. 6 .. 6l/min plyn)
Doporučení: elektrodu nabrousit, odbrousit trochu špičku. Pak nastavit čištění tak, aby na elektrodě byl větší podíl +. Krátce zapálit oblouk tak, aby se špička zakulatila. pak dát šištění na 30%+ a můžeš začít svářet.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 08-04-2024 16:04:14

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 416

Re: Sváření AL jeklu 25x25x2m strojem JASIC 200P AC/DC

Na hliník musí bejt pořádná kvalitní svářečka, třeba Fronius, Ewm, Lorch a pod. s nima to jde samo, narozdíl od čínský parodie.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče