SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 25-11-2010 19:10:23

skocz
Člen
Registrovaný: 25-11-2010
Příspěvky: 1

měď

Dobrý den,
trápím se se svařováním mědi k oceli a nerezu. MeĎ o hmotnosti cca 10kg jsme zahřívali skoro do červena cca 800 °C , použili jsme drát CuSn6, ochr. atmosvéru argon nebo i argon s heliem a po velkých potížích něco vyšlo, jenže při tlakové zkoušce byl svar a ovlivněná oblast i na straně oceli jak sítko.

Pak jsem celý kus vzal do slévarny a podůkladnem vyčištění jsme na měděnou hlavici nalili slitinu bronzu. Myslel jsem si, že by bronz, který se stahuje, by mohl celý svar zatáhnout (něco na způsob lisovaného spoje).
Ale .......zase teče.
Teď už mi zbývá jen jedna možnost, a to přivařit na jedné straně bronz a měď a na druhé bronz a ocel.

Poradí mi někdo?

Offline

 

#2 25-11-2010 20:31:15

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: měď

Opravte mne někdo jestli se mýlím a dělal jsem něco co je špatně, ale já přivářel měděnné trubky 5x1 mm na tupo do 3 mm plechu (11375), TIG a bez přídavného. Tuším, že meď je tavně s ocelí bezproblémově svařitelná, tedy pokud je uklidněná, nebo si něco špatně pamatuji? Dělal jsem to jen jednou, jako pokus, chtěl jsem to vyzkoušet, lepší je to pájet, ale šlo to ikdyž se tam tvořili pórky.
Zkuste spoj opravit pájením na tvrdo stříbrnou pájkou, nějakou co má okolo 40% stříbra.

Editoval kirkmen (25-11-2010 20:32:47)


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#3 25-11-2010 20:53:54

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4027

Re: měď

Měď s ocelí tavný svár nevytvoří, ale zcela běžné je pájení Cu i jejích slitin s ocelí ať na tvrdo (do cca 1000 st.C), nebo naměkko (do cca 550 st.C). Záleží na požadavku na spoj, na jeho pevnost a provozní teplotu.

Offline

 

#4 25-11-2010 23:44:24

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: měď

Tohle jsem vyčetl na netu :
Svařování mědi
Na spojování mědi a měděných slitin s ocelí / nerezavějící ocelí by se měla použít poduškovací technika. Tekutá měď a v menší míře i bronz totiž migruje dovnitř teplem ovlivněné oblasti oceli a precipituje tam na hranicích zrn. Tato fáze má teplotu tavení nižší o několik set stupňů než ocel. Rychlost pronikání je vysoká a jeho hloubka může být až 1 mm. Tento jev podporují tahová napětí, která jsou při svařování vždy přítomná. Totéž může nastat, když se použijí slitiny niklu, kromě čistého niklu a typů nikl-měď. Z těchto důvodů se mohou čistý nikl nebo slitiny nikl-měď použít na poduškování jako bariéra proti pronikání mědi.
Toto pronikání mědi nemusí být vždy škodlivé. Je možné ho tolerovat při mnoha aplikacích typu navařování. Pokud je ale svár vystaven velkému namáhání a zvláště pracuje-li při vysokých teplotách, kde oslabená hranice zrn bude způsobovat křehnutí, pronikání mědi je třeba zabránit. V těchto případech se musí použít polštářovací vrstva niklu nebo slitiny nikl-měď. Polštář se může vytvořit buď na straně mědi nebo na straně oceli. Když se potom svařuje takto polštářovaný spoj, je podstatné, aby se zabránilo fyzickému kontaktu svárového kovu a kovu ležícího pod polštářovou vrstvou. V obou případech polštářování se má použít elektroda z čistého niklu, OK 92.05.

Na výplňové vrstvy se potom použijí elektrody ocelové resp. nerezové nebo bronzové, podle toho, na které straně se vytvořil polštář. Další alternativou je použití materiálu typu Monel a v tomto případě se jedná o elektrodu OK 92.86 a drát OK Autrod/Tigrod 19.93.

Bohler doporučuje UTP A 80 M, bez zvláštních opatření, jen předehřev tuším.

Editoval kirkmen (25-11-2010 23:57:36)


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#5 26-11-2010 00:59:09

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: měď

skocz napsal(a):

Dobrý den,
trápím se se svařováním mědi k oceli a nerezu. MeĎ o hmotnosti cca 10kg jsme zahřívali skoro do červena cca 800 °C , použili jsme drát CuSn6, ochr. atmosvéru argon nebo i argon s heliem a po velkých potížích něco vyšlo, jenže při tlakové zkoušce byl svar a ovlivněná oblast i na straně oceli jak sítko.

Už se něco podobného řešilo zde, pokud vám to pomůže:

http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 473#p19473

Offline

 

#6 17-02-2014 21:54:14

lukkin
Člen
Registrovaný: 18-04-2009
Příspěvky: 183

Re: měď

Už někdo letoval měď pomocí mig?

Offline

 

#7 19-02-2014 11:44:23

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: měď

lukkin napsal(a):

Už někdo letoval měď pomocí mig?

Z jakého důvodu zrovna MIG? Měď se dá výborně pájet plamenem, spoustou měkkých i tvrdých pájek, což je daleko jednodušší metoda, kterou lehce zvládne i začátečník. To se o MIG pájení mědi říci nedá.

Offline

 

#8 19-11-2014 09:39:32

suupraa
Zablokovaný
Registrovaný: 19-11-2014
Příspěvky: 3

Re: měď

zdravím, mrkni na tohle ,je to celkem lehké wink
http://www.czporadna.cz/?qa=22752/jakou … 752#q22752

Offline

 

#9 19-11-2014 20:59:05

Kramlik
Člen
Registrovaný: 21-08-2010
Příspěvky: 711

Re: měď

suupraa napsal(a):

zdravím, mrkni na tohle ,je to celkem lehké wink
http://www.czporadna.cz/?qa=22752/jakou … 752#q22752

ty vol.e co to jako je?? to si děláš srandu?

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče