SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 21-01-2011 17:38:04

Pokusník
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 11-12-2010
Příspěvky: 105

Auto výfuk

Zdravím,

prosím o radu, jaký přídavný material na opravu výfuku auta, předpokládám že je nerezový. Pod TIGem.

Děkuji

Offline

 

#2 21-01-2011 18:09:09

MiraGSX
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 03-08-2008
Příspěvky: 476

Re: Auto výfuk

Předpokládáte či jste si jist? Pokud je to nerez tak třeba ER 308LSi. Myslím že u výfukových svodů není nad čím uvažovat...
Pokud by šlo o heterogení spoje - přechod nerez-ocel tak třeba ER 309L. Vše je uvedeno v katalogu výrobce na přídavné materiály.

Pak při svarování dodržet správný postup. Tj trubku (svody) ucpat, zevnitř nechat proudit Argon nízný průtok třb. 5l/min.... Očistit odmastit.


Možná ti někdo řekne víc i k nauhličení nerezi, tj jedná se o svod co byl použit víc jak 10let? Teplota + proud výfuk plynů by s daným materiálem mohl něco udělat... Tj následná praskání svarů apod.

Editoval MiraGSX (21-01-2011 18:18:28)


ISTP Kutil
WSME-200A AC/DC TIG; KITin 170 TIG LA; SioMIG 351
svářecí kabely do 160A; TIG hořák ESAB BTF 150 a ZHT-315 + čína (unknown); P600e

Offline

 

#3 21-01-2011 18:44:10

Pokusník
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 11-12-2010
Příspěvky: 105

Re: Auto výfuk

Děkuji za odpověď, předpokládám tu nerez.

Offline

 

#4 21-01-2011 20:59:57

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 539

Re: Auto výfuk

Pochybuji,že výfuk bude z nerezu.Zkus na to přichytit magnet a hned uvidíš.Není to sice stoprocentní zkouška,protože pokud to bude feritická nerez,tak to přichytí také,ale pořád je to 50 na 50.Většinou bývají výfuky pouze galvanicky pozinkované.A normálně se sváří CO2 bez větších problémů.Autogen se již nepoužívá,protože materiál v okolí sváru křehne a brzy praská.A navíc to při svařování pěkně smrdí.Jole.

Offline

 

#5 21-01-2011 21:29:28

morseee1
Člen
Místo: tomášov
Registrovaný: 05-05-2010
Příspěvky: 207

Re: Auto výfuk

jole, ak je to zakazkovy vyfuk moze byt z nerezu. Ale standardne vyfuky su ocel .. bud galvanicky zinkovane, ale stretol som sa uz aj s ciernenim


--- ALFA IN Alf 180 HD ---
  ---      AS-3000F      ---
   ---  BINZEL MB 15  ---
    ---        ruky        ---

Offline

 

#6 22-01-2011 19:12:33

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2441
Web

Re: Auto výfuk

Zinkovat výfukové potrubí postrádá smysl. Teplotou, ta je za katalyzátorem 400 – 800 °C, jde zinek brzy pryč. Pokud jsem viděl levné výfuky, tak buď neměly žádnou povrchovou úpravu, nebo byly potažené vrstvičkou aluminia. To ovšem je taky celkem k ničemu a životnost to nezvýší nijak výrazně. Koroze totiž probíhá nejen zvenku, ale také uvnitř. Na výfuky aut středních a vyšších tříd se používají nerez oceli. Některá japonská auta svého času měla výfuk z oceli s obsahem ca. 11%Cr. (konkrétně Mitsubishi) To sice na povrchu rezlo, ale výdrž než to zkorodovalo zkrz, byla několikrát vyšší než obyč. uhlík. ocel.

Offline

 

#7 22-01-2011 21:37:02

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: Auto výfuk

jole napsal(a):

Pochybuji,že výfuk bude z nerezu.Zkus na to přichytit magnet a hned uvidíš.Není to sice stoprocentní zkouška,protože pokud to bude feritická nerez,tak to přichytí také,ale pořád je to 50 na 50.Většinou bývají výfuky pouze galvanicky pozinkované.A normálně se sváří CO2 bez větších problémů.Autogen se již nepoužívá,protože materiál v okolí sváru křehne a brzy praská.A navíc to při svařování pěkně smrdí.Jole.

Mno, pokud je nerezový tak je samozřejmě autogen hloupost, ale jinak na opravdu starý výfuk je autogen bezkonkurenční. Samozřejmě, že se takový už nevyplatí opravovat, ale někdy je to jen na dočasnou dobu než třeba dorazí nový.
Pokud je nerezový šla by použít i metoda MAG ne?
Jinak bych o ucpáním potrubí staršího výfuku přemýšlel jestli ano nebo ne, on karbon umí docela pěkné věci když chytí a když bude potrubí ucpané, no možná jak v něm bude argon se nic nestane, nevím jen mě to tak napadlo.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#8 23-01-2011 09:16:35

romann12
Člen
Registrovaný: 05-03-2008
Příspěvky: 117

Re: Auto výfuk

Například Škoda Octavia

Offline

 

#9 23-01-2011 17:58:18

Riso SK
Zablokovaný
Registrovaný: 06-11-2010
Příspěvky: 857

Re: Auto výfuk

Niektoré auta majú nerezové výfuky . Niektoré len s časti , ale predsa majú . Sám som nerezový výfuk zváral metódou MMA . Lepšie povedané dorábal som naň koncovku . Išlo to celkom v pohode . Ak sa môžem opýtať , čo vlastne potrebujete zvariť dokopy ?


Napadání jiných, duplicitní účet. Proto ban.

Offline

 

#10 31-01-2011 22:26:40

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1186

Re: Auto výfuk

Výfuky bývají z austenitických CrNi ocelí, pak se svařují slitinou 307 (např. Thermanit X, Böhler A 7 CN-IG atd.), méně již 308, 347 a 309. To je např. Faurecia, Eberspächer atd.
Dále z nerezavějících feritických 17% Cr oceli a jejich modifikací, svařují se např. Böhler CAT 430 L Cb, to má třeba Benteler.
Bosal pak dělal výfuky z pohliníkovaného ocelového plechu, kde se používalo MIG pájení CuAlNi slitinou (např. Fontargen A 216 M).
Pro opravu ybch použil tu 307 (např. Thermanit X, Böhler A 7 CN-IG atd.). Austenitické CrNi oceli i feritické Cr oceli jsou tím velmi dobře svařitelné a dokonce i ten pohliník. Svar má vysokou pevnost při vysoké houževnatosti a odolnost proti opalu až 850°C. Jo a je to i výborná přechodovka, tzn. kombinace uvedených typů mezi sebou a nelegovanou ocelí není problém.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče