SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 07-12-2007 13:28:59

jossev
Člen
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 25

svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda se dá svařovat nerez s použitím plynu s vyšším obsahem CO2 (18%) ? Co to udělá? Kvalita bude horší, nebo to nepůjde vůbec? Díval jsme se a má být poměr CO2 2%.
Chci si doma svařit nádrž na solarní ohřev vody, takže svár přijde do styku s vodou a mám plyn s tímto poměr Argonu a CO2, tak bych chtěl vědět co bude jiného, než když bych měl správný poměr.
Jsem amatér.
Moc díky.

Offline

 

#2 07-12-2007 14:09:23

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2037
Web

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

jossev napsal(a):

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda se dá svařovat nerez s použitím plynu s vyšším obsahem CO2 (18%) ? Co to udělá? Kvalita bude horší, nebo to nepůjde vůbec? Díval jsme se a má být poměr CO2 2%.
Chci si doma svařit nádrž na solarní ohřev vody, takže svár přijde do styku s vodou a mám plyn s tímto poměr Argonu a CO2, tak bych chtěl vědět co bude jiného, než když bych měl správný poměr.
Jsem amatér.
Moc díky.

Hádám, že míníte metodu svařování MIG. Tam lze nerez svařovat třemi základními způsoby. Jednou z nich je tzv. Spray arc transfer. Ochranný plyn v tomto případě je směs Argon 98% a Kyslík 2%.

Další lze použít tzv. Short-circuit welding, ochr. směs plynů je doporučena v tomto složení: 90% Helium, 7.5% Argon, and 2.5% CO2. 

Další alternativa je tzv. Pulsed-arc welding. Zde je doporučena směs Argonu 99% a 1% Kyslík.

Rozhodně nebude dobré použít Vámi uváděnou směs Argon s obsahem CO2 18%. Nezkoušel jsem to osobně, ale podle všeho bude narušena korozivzdornost svaru. Na ohřátou vodu by to však nemusel být problém. Při tomto způsobu bych viděl větší problém v těsnosti svaru. Doporučoval bych spíše použít TIG.

Editoval Frank (07-12-2007 14:13:21)

Offline

 

#3 07-12-2007 14:35:46

jossev
Člen
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 25

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Děkuji za odpověď.
Já bych právě chtěl použít to co mám,tak zjišťuji, jestli by to šlo. Metoda je MIG. TIG nemám. Pořádně tomu nerozumím. Jak říkám, sem amatér - domácí kutil. Používám CÓčko na svařování klasických černých plechů a ostatního, co je potřeba.
Píšete, že bude narušena korozivzdornost svaru a na ohřátou vodu, že by to nemusel být problém a kdy by to mohl být problém? Potřebuji prostě svařit nádrž a aby něco vydržela (nezrezla).
Prosím berte moje vyjadřování fakt jako laika, takže se omlouvám.
A ještě, že by mohl být problém v těsnosti, jako že by to blbě svařovalo a dělali se tam dírky?

Offline

 

#4 07-12-2007 15:27:01

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2037
Web

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

jossev napsal(a):

Děkuji za odpověď.
Já bych právě chtěl použít to co mám,tak zjišťuji, jestli by to šlo. Metoda je MIG. TIG nemám. Pořádně tomu nerozumím. Jak říkám, sem amatér - domácí kutil. Používám CÓčko na svařování klasických černých plechů a ostatního, co je potřeba.
Píšete, že bude narušena korozivzdornost svaru a na ohřátou vodu, že by to nemusel být problém a kdy by to mohl být problém? Potřebuji prostě svařit nádrž a aby něco vydržela (nezrezla).
Prosím berte moje vyjadřování fakt jako laika, takže se omlouvám.
A ještě, že by mohl být problém v těsnosti, jako že by to blbě svařovalo a dělali se tam dírky?

Asi takto: Pohybujeme se zde v rovině dohadů. Neuvádíte ani třídu použitého nerezu ani tloušťku svařovaných dílů. Nelze určit takto odhadem, nakolik bude narušena korozivzdornost nerezu při použití směsi plynů Vámi udávaných. Lze předpokládat, že na teplou vodu to nebude závažný problém. Kvalita svařování na těsnost je vždy horší u metody MIG, než u TIGu. Tolik Vám mohu sdělit takto na dálku. Samozřejmě záleží na Vašich možnostech a zkušenostech. Pokud nemáte TIG, mohlo by být řešení použít nerezové obalené elektrody odpovídajícího složení k základnímu materiálu...

Editoval Frank (07-12-2007 17:02:13)

Offline

 

#5 07-12-2007 18:02:45

Petr
Moderator
Registrovaný: 10-02-2007
Příspěvky: 703
Web

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Plyny pro nerez: 98% Argon 2%CO2
                         98% Argon 2%O2
                         97,5 Argon 2,5%CO2
Důvod proč nepoužívat vyšší procento CO2 je ten, že materiál bychom moc nauhličily. Uhlík na sebe váže chróm a začnou po hranicích zrn vznikat karbidy chrómu. Zrno bude o tento chróm ochuzeno a hrozí vznik mezikrystalické koroze. Materiál aby byl korozivzdorný musí v základní matrici obsahovat min. 12% chrómu. Ze stejného důvodu je doporučeno pro práci s nerezí používat výhradně nerezové nářadí ( nerezový kartáč, kladivo atd ).
Ještě jedno doporučení. Vezměte magnet a vyzkoušejte jestli se náhodou nepřichytne, pokud ano mohl by jste mít potíže a s největší pravděpodobností by vám to prasklo v základním materiálu. Pokud magnet nebude držet nebo jen slabě použijte drát s označením G 19 9 NbSi  ( 347 Si ), nebo G 19 9 LSi ( 308 LSi ) a potíže by být neměly.

Editoval Petr (07-12-2007 18:12:26)

Offline

 

#6 07-12-2007 23:20:21

jossev
Člen
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 25

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Petr napsal(a):

Plyny pro nerez: 98% Argon 2%CO2
                         98% Argon 2%O2
                         97,5 Argon 2,5%CO2
Důvod proč nepoužívat vyšší procento CO2 je ten, že materiál bychom moc nauhličily. Uhlík na sebe váže chróm a začnou po hranicích zrn vznikat karbidy chrómu. Zrno bude o tento chróm ochuzeno a hrozí vznik mezikrystalické koroze. Materiál aby byl korozivzdorný musí v základní matrici obsahovat min. 12% chrómu. Ze stejného důvodu je doporučeno pro práci s nerezí používat výhradně nerezové nářadí ( nerezový kartáč, kladivo atd ).
Ještě jedno doporučení. Vezměte magnet a vyzkoušejte jestli se náhodou nepřichytne, pokud ano mohl by jste mít potíže a s největší pravděpodobností by vám to prasklo v základním materiálu. Pokud magnet nebude držet nebo jen slabě použijte drát s označením G 19 9 NbSi  ( 347 Si ), nebo G 19 9 LSi ( 308 LSi ) a potíže by být neměly.

Díky za vysvětlení. Ještě jak píšete s tím magnetem. Je to myšleno, že kdybych použil ten Vámi doporučený drát 347 Si, nebo 308 LSi a k tomu ten plyn 82%Argon a 18%CO2, tak by potíže neměly být?
Jde mně o to, že mám tento plyn (82%Argon a 18%CO2) a svářečku MIG/MAG a nějaký drát musím na ten nerez koupit, protože zatím jsem svařoval jen "klasicky železo". Jsem amatér, tak se omlouvám za vyjadřování.
Tak zjišťuji zda by to nějak šlo, abych nemusel měnit plyn.

Offline

 

#7 08-12-2007 00:38:48

Zelenej
Člen
Místo: Humpolec
Registrovaný: 08-05-2007
Příspěvky: 176

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Ahoj no tím je myšleno že tenhle plyn si nech na svařování železa ( plyn 82%argon 18%CO2 nelze použít na svařování nerezu ) a pokud chceš svařovat nerez tak viz víše to co doporučovali kolegové.. smile a jen bych ještě doplnil není náhodou na tom plechu nějaké číslo? Třeba 316L nebo 304 nebo jiné...? Dále kdysi dávno mi někdo doporučoval pokud chceš nádrž na vodu musíš použivat materiál s titanem nebo myslím molibdenem a by nevznikala jak píše Petr mezykristalická koroze... Dále pokud Tě zajímají materiály tak mrkni na základní charakteristiku http://www.italinox.cz/?p1=plechy&p2=p6

Offline

 

#8 10-12-2007 09:36:58

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4075

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Ještě pro lepší porozumění trochu populární, zjednodušené vysvětlení. Metoda MAG znamená použití plynu, který se aktivně účastní svařovacího procesu, např. zmiňovaná směs 18%CO2+82%Ar. CO2 se v oblouku rozštěpí na plynný C a O2. Uhlík nasycuje povrch svarové lázně, kyslík je zjednodušeně řečeno nositelem tepla. Nerezový materiál je nerezový proto, že má maximálně potlačený obsah C, jeho vliv na pevnost je pak nahrazen chromem, případně niklem. Přidáním C do tavné lázně se materiál stává normálně korodujícím, navíc vznikající karbidy chromu výrazně zhoršují mechanické vlastnosti sváru a jeho TOO. Degradace je tak velká, že může dojít i při malém napětí k trhlinám a prasklinám v těsném okolí svárů.

Offline

 

#9 10-12-2007 10:39:30

Pepa Z.
Člen
Místo: VUT v Brně, FSI, ÚMVI, OKM
Registrovaný: 02-08-2007
Příspěvky: 28

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Jak píšou kolegové, zkus to s tím magnetem, je to nejrychlejší test jak poznat austenitickou matrici která není feromagnetická jako matrice feritu, nízkouhlíkového martenzitu nebo směsí fází (to jsou oceli dvoufázové a duplexní které se ti asi v dílně neválejí). Nejčasteji asi narazíš na ocel typu 18/8 atd. to jest 18 Cr a 8 Ni. Chrom je záruka korozivzdornosti jelikož vytvoří velmi stabilní spinel na povrchu, nikl otevře oblast astenitu až do normálních teplot. Uhlík je velmi nízký, řádově setiny %, proto je potřeba použít ochrané plyny viz. výše. Pro zaručení nenáchylnosti na mezikristalovou korozi se stabilizují přídavkem prvků s vyšší afinitou k uhlíku než má Cr, tj. titan a niob.

Offline

 

#10 10-12-2007 22:51:07

jossev
Člen
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 25

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Díky za rady, které tady uvádíte a za osvětlování, pro mně neznámé, problematiky.  Zjistil jsem, že ten nerez plech má označení 1.4301 III.C (nevím co je to III.C ?) a síla bude, to ještě nevím, od 0,5mm do 1,5mm.

Takže na to svaření té nádrže na teplou vodu pořídit plyn Corgon2 (Argon 98% CO2 2%), nebo Corgon 1 (99%Argon 1%CO2)? Co je lepší. A můžu stím pak svařovat klasické železo?
A drát teda jaký? V dokumentu http://www.euro-inox.org/pdf/map/Brochu … ity_CZ.pdf , který sem našel v jiné diskuzi uvádějí, jako přídavný materiál pro 1.4301 drát G 19 9 L. Petr tady psal G 19 9 NbSi  ( 347 Si ), nebo G 19 9 LSi ( 308 LSi ). Tak který by byl nejlepší a proč? Předm moc díky.

Offline

 

#11 10-12-2007 23:58:20

Petr
Moderator
Registrovaný: 10-02-2007
Příspěvky: 703
Web

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Je to klasika v nerezi. Staré označení 17 240. Ten drát co jste si našel má označení 308L, klidně ho můžete také použít. Nic nezkazíte ani 308 LSi. V tomto případě bych vyloučil ten stabilizovaný drát (347). Ovšem pokud by jste se k němu dostal levněji lze použít také. Pokud máte přístup k nějakému drátu napište typ a podiskutujeme. Ono lze totiž použít více typů. Vemte ten Corgon 2. Jestli to jde použít na běžnou ocel? Na domácí vaření snad, ale myslím, že to bude hodně studené. Odkud jste?
Petr.Parizek@seznam.cz
PS: Teď jsem si všiml té síly 0,5 mm. To snad ani MIGem nepůjde a když tak se to bude strašně kroutit. Ozvěte se e.mail

Editoval Petr (11-12-2007 00:02:48)

Offline

 

#12 18-02-2008 09:27:52

jossev
Člen
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 25

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Po delším pátráním se opět ozívám. Zjistil jsem, že by šel také nerez svařit (při použití toho mého plynu Ar82% CO2 18%) plněným drátem. Našel jsem OK Tubrod 14.30 od ESABu. Akorát jsem našel prodejce a ten to prodává po 12kg (balení ESABu). Myslíte,že bych někde mohl sehnat míň? Pro začátek tak 1kg. Díky

Offline

 

#13 02-09-2008 22:08:47

Milan_SK
Člen
Místo: Košice
Registrovaný: 21-06-2008
Příspěvky: 73

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Zdravím pánove. Len Vám chcem napísať moju skúsenosť s MIG varením nerezu. Pýtal som sa asi 3 ľudí čo varia príležitostne nerez. Povedalii, že môžem kľudne použiť čisté CO2. Až na to že to trošku prská blbo sa s tým varí. Tak mi to nedalo a skúsil som to s drátom 308LSI na dvoch plechov z nerezu. Neviem aké mali presne označeniei no magnet na ich nechytal. A TERAZ POZOR !!! Tie 2 zvarené kúsky som položil vonku, čiže aj na nich párkrát pršalo. Do teraz im nič nebolo a po 2 mesiacov sa začala ukazovať na zvaru korozia !!! Tým som Vám len chcel poďakovať za Vaše názory a uznať že máte pravdu, NIKDY NEVARIŤ NEREZ ČISTÝM CO2. Teraz zopakujem pokus a vyskúšam to zvariť s 98% Argon 2%O2.
Ešte raz vďaka za Vaše odborné názory.


Nekdy pred 15 lety sem svéřel auta acetylenem asi 7 let, pak dlouha pauza.
Teď sem začátečník svařovaním MAG metodou. Hodne sem se tu dozvědel a naučil. Dekuji všem smile
Snažím se svéřet mašinou Omicron OMI 165 v domáci garáži železo, nerez a pozink drátem CuSi3.

Offline

 

#14 29-12-2012 20:55:48

10pavel15
Člen
Registrovaný: 29-12-2012
Příspěvky: 1

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

dobrý den přečetl jsem si celý příspěvek o plynech na svařování nerezu a   z jedné prodejny mi napsali  že to múžu svařit čistým argonem  Láhev je naplněna 99.99% čistého Argonu, čistota 4,8   budu svařovat tak 3 až5 mm plech nerez pujde to tím čistým argonem ???   díky za brzkou odpověd  ???

Offline

 

#15 29-12-2012 21:03:17

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2411

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Pujde ale bude velmi malý závar 2% O2 jsou ve směsném plynu hlavně kvuli pruvaru.Takže je dost velké nebezepčí studeneho spoje který bude velmi těžko odhalitelný tudíž svár bude pravděpodobně nevyhovující kvality.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#16 29-12-2012 21:03:49

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

ja použivam nerez trubičkovy drat od bohleru na nej jde použít cisty co2 trubičkovy drat ma vlastni ochranou atmosferu a co2 je jen na chlazeni hořaku..


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#17 30-12-2012 10:55:54

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1111

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

To není úplně správná formulace. Ten drát je vhodný i pro svařování v čistém CO2, protože ochranná funkce plynu je doplňková, ochranu tvoří již tenká vrstva strusky. U trubičkových drátů s vlastní ochranou se z náplně vyvíjí plyn, zde se ale jen vytváří struska. Plyn rozhodně není jen pro chlazení hořáku. Je třeba si uvědomit ještě jednu důležitou funkci plynu a to vliv na zapálení, hoření a vlastnosti oblouku.

alll napsal(a):

ja použivam nerez trubičkovy drat od bohleru na nej jde použít cisty co2 trubičkovy drat ma vlastni ochranou atmosferu a co2 je jen na chlazeni hořaku..

Offline

 

#18 22-01-2020 11:03:50

sutneosv
Člen
Registrovaný: 12-07-2013
Příspěvky: 39

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Dobrý den, poptám se tady - potřebuji svařit  několik nerezových trubek (vyvíječ kouře k udírně) nechci kupovat lahev argonu, svařím to i trubičkovým nerezem a CO2. Nejsou to žádné pevnostní svary, takže ani vzhled moc neřeším. Problém je v tom, že mi bude stačit odhadem 1 kg drátu, ale firmy které trubičkový nerez mají, mi  1 kg neodmotají. A proto jsem tady s prosbou - prodáte (odmotáte) mi někdo za úplatu 1 kg (nebo i větší zbytek na cívce 200 mm)? platba hotově, případná premie v naturáliích jistá :-)

P.S. v nějakém vláknu jsem četl, že Chobola menší množství odmotá, Dneska jsem volal do Hloubětína, a neodmotají, trubičkový drát nemají a pán se hrozně divil, že chci trubičkový nerez svařovat v čistém CO2.....

Editoval sutneosv (22-01-2020 11:06:22)

Offline

 

#19 22-01-2020 13:39:19

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1793

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Jestli se pán jenom divil, tak byl hódně slušnej smile
Kolik metrů těch trubek budete vařit?  smile S kilem drátu se udělá tak 100 metrů......
Nechte si to od někoho udělat, bude to k něčemu a bude to levnější. Ledaže byste chtěl následovat Járu Cimrmana.....

Offline

 

#20 22-01-2020 16:21:21

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2540

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Trubičkový drát nepotřebuje žádný plyn, od toho je trubičkový, že si tu atmosféru vyrobí z té směsi co je v té trubičce... Nicméně nerezový trubičkový drát na 1kg cívce bude asi problém sehnat... Jediné co jsem našel ,tak je kalsická (velká) cívka 12.5kg kde za jedno kilo trubičkového drátu na nerez počítají cca 960,-kč... To už vyjde levněj koupit kilo nerez drátu a k tomu 8l flašku plynu 98/2...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#21 22-01-2020 18:47:00

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1061

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Reliku
Většina trubičkových drátů potřebuje plyn.Jak nerez tak černá ocel. Takže Dotaz je správnej.
mám 0,9mm Cromacore 309L jde jak s CO2 tak AR/CO2 ale jak to půjde přemotat netuším má tendenci se lámat atd..
Pak jde o to jak moc silnej materiál se bude vařit. 1mm stím asi zrovna nepůjde moc hezky vařit tak jestli není lepši a rychlejíší TIG.


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC4 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#22 22-01-2020 19:21:16

atishajn
Člen
Místo: ČeskoSlovensko
Registrovaný: 30-05-2010
Příspěvky: 1375

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Jen Trubičkový Drát potrebuje jiný kladky na posuv ... Investice do kladek ? Drát prodraženej na svařování ...

Offline

 

#23 22-01-2020 19:39:11

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2540

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Juggernault: v tom případě by trubičkový drát nedával smysl... Proč svařovat jako elektrodou a ještě k tomu mít plyn? Trubičkové dráty jsou z důvodu, že plyn být nemusí... Jinak nedávají smysl... Proč by někdo vařil trubičkou a a ještě kupoval plyn? Trochu blbost ne? S trubičkou jsem už svařoval (ocel - bez přídavného plynu), výsledek je jako při použití elektrody...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#24 22-01-2020 19:43:33

sutneosv
Člen
Registrovaný: 12-07-2013
Příspěvky: 39

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Pánové děkuji za rady..., máte pravdu. Jednodušší a rychlejší bude na svařečku nasadit MMA kabely a zavařit elektrodou....snad jsem to nezapomněl...   :-)

Offline

 

#25 22-01-2020 20:42:44

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1061

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Tak stači google a je tam třeba
https://www.omnitechweld.cz/cze/clanky/ … tu%20.html
https://www.schinkmann.cz/obloukove-sva … elektrodou
https://www.lincolnelectric.com/en-us/s … lding.aspx

Prostě je to lepší . Určitě to nebude levnějíší ale třeba s tou 309L udělám přechodový svár a stačí jen CO2 .
Na esabu stačí kouknout u každého drátu píšou proč si ho koupit xD
To že dělají trubičku co nepotřebuje plyn a hned to cpou v Lidlu k těm superstrojům je hezké ale je to jedna z mnoha.


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC4 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče