SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#26 22-01-2020 20:56:12

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Rellik napsal(a):

Juggernault: v tom případě by trubičkový drát nedával smysl... Proč svařovat jako elektrodou a ještě k tomu mít plyn? Trubičkové dráty jsou z důvodu, že plyn být nemusí... Jinak nedávají smysl... Proč by někdo vařil trubičkou a a ještě kupoval plyn? Trochu blbost ne? S trubičkou jsem už svařoval (ocel - bez přídavného plynu), výsledek je jako při použití elektrody...

Jenom na vysvětlení _ Jsou trubičkové dráty s vlastní ochranou, tzn, že se ochranný plyn vytváří z náplně drátu a potom nemusí být dodatečný ochranný plyn a potom jsou dráty, kde se tvoří pouze struska a v tom případě musí být plyn pro dodatečnou ochranu. V tom případě může být i čistý CO2, ale někteří výrobci doporučují různé směsi s CO2 + Ar. Je to z důvodu hoření oblouku a jeho vlastností. A v neposlední řadě také chlazení hořáku. Na tu práci co tady kolega výše požaduje je však použití trubičky celkem nesmysl. Použít MMA elektrodu a není problém.

Editoval Frank (22-01-2020 21:00:03)

Offline

 

#27 30-11-2020 20:03:43

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2402

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Chlapi prosím Vás nemáte na prodej Argon flašku  20l  ? Jsem z N Jičína  tak někde v dojezdu.

Offline

 

#28 01-12-2020 06:56:29

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2533

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

pat: uvažuju o tom že bych se nějaké flašky zbavil, mám jich nějak moc big_smile Kuknu a případně vyfotím.. Písni mi kdyžtak mejla...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#29 01-12-2020 16:46:20

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2402

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Už jsem poslal

Offline

 

#30 14-04-2021 21:01:31

Jarynn
Člen
Registrovaný: 17-12-2020
Příspěvky: 51

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Ahoj, měl bych dotaz ohledně svařování nerez plechu metodou MIG. Potřebuju posvařovat gril ,bude z plechu 0,8-1mm, ještě nemám úplně jasno. Je reálné to vařovat MIGem? Koupit 0,6 drát ,plyn ,nebo to dokážu polepit plynem 18%CO2 82%Ar? Upozorňuju že vůbec neřeším korozivzdornost,porovitost atd. Svár nemusí být ani extra pevný, ale ať se na to dá aspoň trochu dívat. Nebo je to nereálné a mám raději skočit k někomu na TIGa? Neřeším že na jednu akci koupím malou cívku nerezi, občas by se mi něco z nerezi polepit doma hodilo tak to využiju.Děkuji

Offline

 

#31 14-04-2021 21:49:26

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 452

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Jarynn napsal(a):

...Upozorňuju že vůbec neřeším korozivzdornost...

Pokud neřešíš korozivzdornost, tak na co se vůbec ptáš? MAG ... (směska s 18%CO2 na MIG asi moc není?)
Takto tenký plech budeš stejně jen postupně bodovat. A bude se pekelně kroutit do všech světových stran... sad

Editoval davor (14-04-2021 21:51:07)


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#32 14-04-2021 23:12:04

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4120
Web

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

doplnil bych pana davora, jestli to máš vymyšlený tak že uděláš žlaby z 1mm plechu a k nim budeš vařit poloviční dýnka z 1mm plechu  - abys vytvořil vanu a víko pro gril - tak to se nepovede. Teda svaříš to ale nikdo nepozná že je to gril. smile

Plech aspoň 3mm a vařit strašně pomalu třeba 10mm nanejvýš, pak nechat schladnout!

Naposled sem vařil komínovou hlavu - takovej pekáč, 60x120cm s 5 cm okraji a dvě díry 180mm s obrubou.
černý železo nastehuješ a zavaříš, u nerezu musíš 20x pomaleji.

rcp: beru tě za slovo s těmi dýnky smile furt to platí?  Protihodnota dle přání - samozřejmost. smile

Editoval bourač (14-04-2021 23:15:55)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#33 15-04-2021 09:33:31

Jarynn
Člen
Registrovaný: 17-12-2020
Příspěvky: 51

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

No v podstatě potřebuju povařit krabici a viko ktere naohybam, svary zevnitř v koutě které  zvenku nebudou vidět. Jde mi o to aby se bedna neotvírala a byla trochu svázaná, kouty může táhnout,to je pro me dobre, bude se to jen stehovat co 5cm?K tomu dovnitř dva vinkle na ktere polozim rost přes cca 1/3 plochy. Celé to dám na konstrukci z jaklu a dve kolecka.Víko jako na krabici od bot ať  dovnitř neprší. Jakly kdyz nepujdou tak v klidu udelam elektrodou.V podstatě bednu na uhli, jako maji ukrajinci na šašlik :-)Uz jsem par grilu udelal,griluju v podstatě celou sezonu a po letech jsem zjistil že to je asi tak to co mi nejvic pasuje. Žádné rošty na uhlí, žádné topeniště mimo,žádné uzení atd,na tom mám jiný vercajk.Jediná potíž je že to bude celoročně venku a na dešti, tedy proto nerez,apokud to tak udelam tak mě už ten gril přežije. 3mm plech je po mne nesmysl, nechci aby to mělo 80kg ,na ukrajině a v rusku to stoji všude venku x let udělané z černého plechu který nemá ani 1mm a nějaký čas to žije.Když to bude povařené zevnitř tak ani svarum dešť tak moc vadit nebude.Žádná jaderná fyzika, ale zas nechci aby to vypadalo jak po sviních když matroš bude odhadem za3- 4k, to by bylo škoda.

Offline

 

#34 15-04-2021 11:39:57

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4120
Web

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

já vařím nerez pouze obalenou elektrodou, sváry potom zušlechtím antoxem.
Zůstane to na věky pěkný. Akorát když něco tvořím poblíž flexou a trefím ten nerez (stačí jediná jiskra od broušení)  zasažené místo začne korodovat.
Tou směskou a drátem dej pak info jak to dopadlo - jestli ti to tady mistři nerozmluví.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1168_dscn3234.jpg


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#35 15-04-2021 12:02:12

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3112

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

bourač napsal(a):

.....Tou směskou a drátem dej pak info jak to dopadlo ......

napr. takto - minuly rok - zakaznik si objednal nerezovu nadrz (cisternu) s tym, ze revizny prulez si doda big_smilebig_smilebig_smile
robi im to nejaky garazista, okrem mnozstva dalsich zavad (ovalita, pouzity material, ...), to povaril prave plynom ArCo2 82/18 (aspon tak to zdovodnil)
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_img_20200425_091706.jpg

vies si predstavit, ze by sme to cudo navarili napr. na takuto nadrz?
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0007_68.jpg

PS: dynka mam - odviezol som ich na slovensko a uz som rozmyslal, ze z nich spravim popolniky, kedze si sa dlho nehlasil - aspon uz nemusim rozmyslat big_smilebig_smile
nezahalaj, lebo v kladne uz ziadne dalsie nemam - pan majitel sa rozhodol predat dalsie priestory, tak sa to vsetko (trubky, fitinky, dynka) vozi do srotu.....
eventualne mozes skusit ten kovosrot, ak chces viac big_smile

Editoval rcp (15-04-2021 12:16:53)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#36 15-04-2021 12:43:25

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

@rcp

Ten první obrázek, to je katastrofa! Navíc, nerez svařený směsi ArCo2 82/18% je z hlediska korozivzdornosti velmi problematické(nepřijatelné).  A ten druhý obrázek vypadá velmi dobře. To je nerez a svařené metodou MIG? Jaká směs? Jaký materiál. A to vrchní víko je svařené jakou metodou? My jsme ve firmě takové díly o velkém průměru a tloušťce stěny kolem 20mm svařovali SAW poloautomatem. Ty menší MIGem, směsí Ar/O2 98/2% nebo i electrodou  (SMAW) Popřípadě i trubičkovým pod CO2.

Editoval Frank (15-04-2021 12:45:44)

Offline

 

#37 15-04-2021 12:58:00

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3112

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

na druhej fotke je vsetko tig - cele je to 3-ky plechu

takmer vsetko ideme tigom (odhadujem minimalne tak 90%)
migom iba nejake vystuhy, patky - plyn 98/2

nerobime seriovky, takmer kazda nadrz je orginal - pre potravinarsky a farmaceuticky priemysel
obcas sa objavi nejaka seria 2-3 kusy niecoho
automat bol, ale prave preto sa predal - bol to skor ekonomicky nezmysel to vzdy prestavovat na jednu konkretnu nadrz (iny priemer, ina hrubka materialu, ....., pripravit, previest na inu halu pod automat, ......)

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0003_95.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0008_74.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0009_73.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0049_27.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0058_23.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0053_22.jpg

Editoval rcp (15-04-2021 13:10:12)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#38 15-04-2021 13:46:34

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

@rcp

Jasně! Chápu, je to kusovka. Jinak fajn, líbí se mi! smile

Offline

 

#39 15-04-2021 14:13:25

jao
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 19-10-2015
Příspěvky: 414

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Jarynn,
tiež som chcel jeden výrobok z nerezu celý povariť elektródou. Kolegovia poradili, aby v problémových miestach som zvar kombinoval, alebo nahradil nitovaním. Tam, kde je plech náchylný na líšku viem ľahko prenitovať s novým kusom.

Editoval jao (15-04-2021 21:43:55)

Offline

 

#40 15-04-2021 14:59:59

Jarynn
Člen
Registrovaný: 17-12-2020
Příspěvky: 51

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

O.K. panove děkuji. Jste mne nahlodali že koupim ještě fašku 98/2 , ta jedna se ještě asi doma snese..

Offline

 

#41 15-04-2021 15:11:15

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3112

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

ja neviem - ja by som radsej prehodnotil ten 0,8-1mm hruby plech

to bude sialene, co to bude robit - nie len pri zvarani, ale aj potom, az v tom zakuris

3mm nie je uplne nezmysel, je to sice tazsie, ale funguje presne, ako ma....
toto zvladne naraz dve 3-3,5kg krkovicky a odnesie ho v pohode 1 chlap
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0027_29.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_dsc_0003_70.jpg

Editoval rcp (15-04-2021 15:16:35)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#42 15-04-2021 17:48:13

Jarynn
Člen
Registrovaný: 17-12-2020
Příspěvky: 51

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

No ja prave takovyto gril nechci a nepotrebuju. Na rožeň- sele mam velky kameny krb,viko nechci,potřebuju jen takovy kastlik kde je nezvedaci rošt ale jen na středu, tak abych mohl pod rošt přihrnovat nebo naopak vyhrábnout uhličí,idealni na regulaci teploty. Žádné zvedání roštu toto nenahradí. Víko jen lehké, aby když se negriluje dovnitř nepršelo,nic víc. Je to léty ověřené,žádné velké cavyky netřeba. Je jasné že když zatopím tak se to bude vlnit a kroutit,ale fakt m to nevadí.Navíc skoro na roštu nedělám, více na špízech které se  pokládají napříč..  V podstatě něco takového: https://images.app.goo.gl/4wPSpSAJpj4r47cz5

Offline

 

#43 15-04-2021 17:55:57

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3112

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

nerozmyslal si spravit ram z vinklu (akvarko) a oplastit to tym plechom?

Editoval rcp (15-04-2021 17:56:24)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#44 15-04-2021 20:38:59

Jarynn
Člen
Registrovaný: 17-12-2020
Příspěvky: 51

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

rcp napsal(a):

nerozmyslal si spravit ram z vinklu (akvarko) a oplastit to tym plechom?

Jo to me napadlo, asi to bude kulturnejsi ze? Furt jsem se nejak klonil k te ohýbané krabici, protože soused kousek vedle má velkou ohýbačku a s plechem umí,takže by to bylo celkem bezpracné. A co tak krabici a obtáhnout ji tím vinklem dokola,nebude to kulturní ? Zas to budu muset vařit z venku takže asi nic moc no.

Editoval Jarynn (15-04-2021 20:42:41)

Offline

 

#45 15-04-2021 21:19:25

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3112

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

asi bude na oko lepsie vyzerat, ked bude ta klietka schovana dnu........


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#46 15-04-2021 21:20:26

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 452

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Jarynn napsal(a):

Furt jsem se nejak klonil k te ohýbané krabici, protože soused kousek vedle má velkou ohýbačku a s plechem umí...

Jarynn: Jestli pořád trváš na tom 1mm (resp.0.8) nerez plechu (ať už kvůli hmotnosti, ceně nebo možnosti ohýbání u souseda), tak to spoj nerezovými trhacími nýty.
Svařit to je opravdu problematické, ať už jakoukoliv metodou, "jen" bodově, apod. Jak už psal rcp, i při zatopení se bude takový "papír" neskutečně kroutit a nafukovat. I nevratně.

Já mám koryto na gril z 3mm a dle žáru v něm chodí nožky pod ním i 3cm různě do stran.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7791_rojber2019_1.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7791_rojber2019_3.jpg

Editoval davor (15-04-2021 21:41:49)


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#47 15-04-2021 21:38:00

Jarynn
Člen
Registrovaný: 17-12-2020
Příspěvky: 51

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

JA teda asi koupím trojku :-)

Offline

 

#48 15-04-2021 21:45:35

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3112

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

davor: ten pohon..... nema chybu.... big_smile


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF           /           Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100           /           Kemppi FastMig X 450 + WFX 300 + CoolX + FlexLite GX405W5
Fronius Vizor 4000 AIR Professional           /           Fronius Vizor 3000 AIR Professional           /           Speedglas 9100XXi

Offline

 

#49 15-04-2021 21:45:44

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 452

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

Jarynn napsal(a):

JA teda asi koupím trojku :-)

Ale vždyť já ti tu Tvoji odlehčenou verzi nevymlouvám! big_smile
Jen je výroba té "jednoduché" krabice svařováním opravdu problematická...


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#50 15-04-2021 21:51:06

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 452

Re: svařování nerezu Ar82% CO2 18%

rcp napsal(a):

davor: ten pohon..... nema chybu.... big_smile

Pohon? Vidíš jen převod! O pohon se stará motorek ze stěračů Felicie I, trafo 240/12V, reverz samozřejmostí (kvůli směru zafalcování alobalu, aby nabíral rozehřátý tuk a nevylíval ho ven...)


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče