SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 16-10-2008 16:14:38

marek
Člen
Registrovaný: 26-08-2007
Příspěvky: 180

Re: Svařování nerezu

je to kus vodovodu co vede zabetonovaný v silné betonové zdi a tak myslím dopředu a tu část udělám z nerezi
no a chci to svařit k sobě nerez elektrodama

Offline

 

#27 16-10-2008 16:51:15

MiraGSX
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 03-08-2008
Příspěvky: 476

Re: Svařování nerezu

Není ten nerez zbytečný?

Úryvek o železobetonu
"Ocelová výztuž je v betonu chráněna alkalickým prostředím. Toto alkalické prostředí způsobuje hydroxid vápenatý, který vzniká při tvrdnutí betonu."
Pokud bude kvalitní beton a izolace...
Na druhou stranu je pravda že topenářské trubky se roztahují, to ovšem záleží na mnoha dalších parametrech...


ISTP Kutil
WSME-200A AC/DC TIG; KITin 170 TIG LA; SioMIG 351
svářecí kabely do 160A; TIG hořák ESAB BTF 150 a ZHT-315 + čína (unknown); P600e

Offline

 

#28 16-10-2008 18:31:53

lukas
Člen
Registrovaný: 19-04-2007
Příspěvky: 466

Re: Svařování nerezu

MiraGSX napsal(a):

Není ten nerez zbytečný?

Úryvek o železobetonu
"Ocelová výztuž je v betonu chráněna alkalickým prostředím. Toto alkalické prostředí způsobuje hydroxid vápenatý, který vzniká při tvrdnutí betonu."
Pokud bude kvalitní beton a izolace...
Na druhou stranu je pravda že topenářské trubky se roztahují, to ovšem záleží na mnoha dalších parametrech...

stačí jeden centimetr betonu a přidat trochu asfaltu a nezrezne to ani za sto let

Offline

 

#29 16-10-2008 18:47:52

vkalina
Člen
Registrovaný: 07-04-2008
Příspěvky: 266

Re: Svařování nerezu

Pokud budeš vařit nerez na černou ocel, klidně můžeš použít obyčejnou basickou elektrodu. Je to úplně jedno.


BERLAN BWIG180

Offline

 

#30 16-10-2008 21:18:29

marek
Člen
Registrovaný: 26-08-2007
Příspěvky: 180

Re: Svařování nerezu

vkalina napsal(a):

Pokud budeš vařit nerez na černou ocel, klidně můžeš použít obyčejnou basickou elektrodu. Je to úplně jedno.

to jo ale radši ušetřim nerez než obyč ocel

Offline

 

#31 17-10-2008 10:19:10

vkalina
Člen
Registrovaný: 07-04-2008
Příspěvky: 266

Re: Svařování nerezu

Ten svár ale bude stejně kontaminovanej, pokud ale máš už elektrody na nerez koupený, tak je to jedno.


BERLAN BWIG180

Offline

 

#32 24-01-2023 08:37:09

Vokys
Člen
Registrovaný: 24-01-2023
Příspěvky: 10

Re: Svařování nerezu

Dobrý den pánové,
Léta sem chodím čerpat inspiraci a rady. Ale teď jsem se musel zaregistrovat a mám dotaz.
Dostal se mi pod ruce aisi 430. Jedná se o plech původně 1,5mm dotyčný ho za tepla vyklepal do pánve a na prostředku je díra zahrdlená dovnitř. Vlivem tažení a zeslabení plechu se to trhlo. Požadavek je trhliny zavařit. Což bude zlo, protože je to opravdu tenké... viděl bych to tak 15-20A s pulzem. Podle tabulky od esabu je vhodný přídavný materiál 308L nebo LSi. Co si myslíte o použití 318L, 316L nebo 309L?
Pokud k tomu má někdo další rady, rozhodně nepohrdnu zkušeností a řadou zkušenějšího. 🙂
Předem děkuji a přeji hezký den.

Offline

 

#33 24-01-2023 13:40:20

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 207

Re: Svařování nerezu

Obavam se, ze se plech spali a zkrehne. Daval jsem kdysi profi svareci u nas v praci Tigem privarit poutko na nerezovy esus, ten mohl mit 0.8 mm, u te tve panve v miste zeslabeni bude tloustka podobna. Velice peclive se na vareni chystal, ale po zavareni jsem uchyt vylomil bez velkeho usili. Plech zcernal a zkrehl tak, ze se roztrhl jak papir. Musel bys to varit v ochranne atmosfere. Nevim co to je za panev, ale neni lepsi koupit novou v obchode? Jinak nerez doma pajim stribrnou pajkou, delam to parkrat do roka. Drobnosti jako kosik na lahev na kolo, ruzne objimky a uchyty na venkovni pouziti. Mam doma pruty 1.6 nbo 2 mm uz primo s tavidlem, pouzivam normal malou plynovou letlampu.

Offline

 

#34 24-01-2023 16:19:43

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 676

Re: Svařování nerezu

Jakobo> kdyz jsem chodil na kurz, tak tam nekdo (jiny ucitel) prinesl nerezovy termohrnek s upadlym ouskem a instruktor mu ho tigem privaril. Svar vypadal dobre, urvat ho nezkouseli, alespon ne na miste wink


IDEAL Tecnomig 212 LCD, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Fronius TransPocket 150 (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#35 24-01-2023 16:43:34

Vokys
Člen
Registrovaný: 24-01-2023
Příspěvky: 10

Re: Svařování nerezu

Jakobo napsal(a):

Obavam se, ze se plech spali a zkrehne. Daval jsem kdysi profi svareci u nas v praci Tigem privarit poutko na nerezovy esus, ten mohl mit 0.8 mm, u te tve panve v miste zeslabeni bude tloustka podobna. Velice peclive se na vareni chystal, ale po zavareni jsem uchyt vylomil bez velkeho usili. Plech zcernal a zkrehl tak, ze se roztrhl jak papir. Musel bys to varit v ochranne atmosfere. Nevim co to je za panev, ale neni lepsi koupit novou v obchode? Jinak nerez doma pajim stribrnou pajkou, delam to parkrat do roka. Drobnosti jako kosik na lahev na kolo, ruzne objimky a uchyty na venkovni pouziti. Mam doma pruty 1.6 nbo 2 mm uz primo s tavidlem, pouzivam normal malou plynovou letlampu.

Děkuji ale koupit nová se nedá. Jedná se o výrobek ve tvaru pánve, né o pánev v pravém slova smyslu. A jelikož je to polotovar pro hudební nástroj, tak je to dost neobvyklá a ruční práce. Uvidíme jak to dopadne.

Offline

 

#36 25-01-2023 08:31:33

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4439

Re: Svařování nerezu

Je to jen prasklina, nebo díra? A jak je ten materiál ohadem tenký? Co se stalo Jakobovi, bylo špatným svárem.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#37 25-01-2023 08:51:40

Vokys
Člen
Registrovaný: 24-01-2023
Příspěvky: 10

Re: Svařování nerezu

Famater napsal(a):

Je to jen prasklina, nebo díra? A jak je ten materiál ohadem tenký? Co se stalo Jakobovi, bylo špatným svárem.

Jsou praskliny i díry. Tím jak je materiál tažený, tak se síla materiálu mění řekněme od 1-08mm po 0,4-0,5 mm.

Špatným svárem? Myslím si, že to mohlo být přepálené a případně špatná ochrana plynem. Nebo se pletu?

Offline

 

#38 25-01-2023 09:09:25

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4439

Re: Svařování nerezu

Ano, přepálený svár je špatný, špatně provedený.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#39 25-01-2023 10:16:36

Vokys
Člen
Registrovaný: 24-01-2023
Příspěvky: 10

Re: Svařování nerezu

Famater napsal(a):

Ano, přepálený svár je špatný, špatně provedený.

Čistě teoreticky, pokud se stane, že se materiál přepálí, je nějaká možnost záchrany nebo prostě část odstranit a nahradit novým materiálem? přeci jen by to v některých případech mohl být problém. Samozřejmě, nejlepší je aby k tomu vůbec nedošlo.

Offline

 

#40 25-01-2023 10:52:34

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 676

Re: Svařování nerezu

Karoserie se takhle zaplatuji, takze pocitam, ze se sikovnyma rukama to pujde...

OT, kdyz je to na hudebni nastroj, nezkazi tomu takovehle opravy zvuk? I kdyz je asi fakt, ze v soucasnem stavu to bude naprd uplne, takze to lze jen zlepsit wink


IDEAL Tecnomig 212 LCD, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Fronius TransPocket 150 (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#41 25-01-2023 11:35:59

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2150
Web

Re: Svařování nerezu

Oříšek na přípravy.....Já abych si úspěch raději posichroval bych si z měděnýho plechu vytvaroval kopyto na kterým by ten svařenec ležel,rubovou stranu v prasklinách natřel kořenovou pastou,pak to naložil na kopyto a postupně od začátků prasklin začal opatrně stahovat  zpatky(jen takovy pst hop jinam pst,0,4mm není žádná hitparáda co by dovolila nějaké rozšafnosti.ideální by byla i tenounká tyčka PM-kus 0,8mm z cívky pro Mag)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#42 25-01-2023 12:09:14

j.bill
Člen
Registrovaný: 23-03-2017
Příspěvky: 598

Re: Svařování nerezu

Vokysi, je to horní polovina nebo spodní? Popřípadě je to v místě ozvučnice (budoucí nebo už vytvořené) nebo mimo?


Lepič vlašovčích hnízd.  smile
GÜDE GE145W + Proteco P550  ---> Berlan BWIG 180, Omicron OMI 246, LGK60 + Speedglas 9100XX, Predátor a další hračky... - všechno na takové to "domácí žvýkání"

Offline

 

#43 25-01-2023 12:14:28

Vokys
Člen
Registrovaný: 24-01-2023
Příspěvky: 10

Re: Svařování nerezu

E-Ryc napsal(a):

Karoserie se takhle zaplatuji, takze pocitam, ze se sikovnyma rukama to pujde...

OT, kdyz je to na hudebni nastroj, nezkazi tomu takovehle opravy zvuk? I kdyz je asi fakt, ze v soucasnem stavu to bude naprd uplne, takze to lze jen zlepsit wink

Hele kupodivu nezkazí. A pokud by se to trochu změnilo, tak tóniny prý není problém doladit. A zvuk jako takový až tak nevadí, jelikož to vyrábí z více materiálů a každý zní jinak. Jako rozhodně je to zajímavá práce.

Offline

 

#44 25-01-2023 12:20:21

Vokys
Člen
Registrovaný: 24-01-2023
Příspěvky: 10

Re: Svařování nerezu

Ládes napsal(a):

Oříšek na přípravy.....Já abych si úspěch raději posichroval bych si z měděnýho plechu vytvaroval kopyto na kterým by ten svařenec ležel,rubovou stranu v prasklinách natřel kořenovou pastou,pak to naložil na kopyto a postupně od začátků prasklin začal opatrně stahovat  zpatky(jen takovy pst hop jinam pst,0,4mm není žádná hitparáda co by dovolila nějaké rozšafnosti.ideální by byla i tenounká tyčka PM-kus 0,8mm z cívky pro Mag)

Podložka z mědi je už taky dávno připravená :-D a dráty z mig/mag kvůli lepšímu nastavování taky používám často ale jak píšete, tohle je opravdu slabonké, tak sám doufám, že se to podaří.

Offline

 

#45 25-01-2023 12:23:19

Vokys
Člen
Registrovaný: 24-01-2023
Příspěvky: 10

Re: Svařování nerezu

j.bill napsal(a):

Vokysi, je to horní polovina nebo spodní? Popřípadě je to v místě ozvučnice (budoucí nebo už vytvořené) nebo mimo?

Na jednom je to mimo a na druhém přímo v prolisu na vrchní straně.

Offline

 

#46 25-01-2023 13:42:37

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 207

Re: Svařování nerezu

Mezi svarovanim karoserie s uhlikovky za studena valcovane a vysokolegovanych chromovych oceli je ale obrovsky rozdil. Problem s tim esusem byla absence ochranneho plynu, kdy nerez zoxidovala a zkrehla. Tady u te panve bys musel z druhe strany prilepit nejakou plechovku a do te vhanet cisty argon. Rovnou se priprav na to, ze ta spotreba argonu bude vysoka, ale jinak to nepujde. A pokud stena jednou takhle shori tak zadna zachrana uz neni. U te te zminovane karoserie ke zkrehnuti na vzduchu nedojde. Dalsim problemem u duplexovych oceli byva rychlost chlazeni, kdy vysoka rychlost zmeni strukturu na feritickou, ktera je krehka. Normalne je priblizne 50/50 ferit austenit.

Pokud z toho ale ma vzniknout hudebni nastroj, tak muzes byt zklamany po takovem zasahu z toho, ze se v lepsim pripade utlumi a v horsim zcela zaniknou rezonance a bude to znit jak nakraply hrnec. Sam jsem dlouho hral na par nastroju tak vim, ze tady je rezonance asi to uplne nejdulezitejsi. Obaval bych se, ze s kazdym takovym zasahem se bude menit homogenita, ktera s temi rezonancemi primo souvisi. Pokud ti na tom hodne zalezi, ale nejses vyvareny metry svaru denne, tak bych se do te opravy urcite nepoustel a pozadal nekoho jineho. Pokud ti o nic nejde a na vyhozeni je to tak jako tak pak to zkusit muzes. Ale urcite ochranny plyn a dobry je napad s tim medenym kopytem. To pouzivam i ja u tenkych plechu a jsem nadseny, to chlazeni hodne odpusti. Ale varim jen COckem a elektrodama a nejsem profik.

Offline

 

#47 25-01-2023 13:59:24

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4025

Re: Svařování nerezu

Proč to  nejde opravit měkkou  pájkou?

Offline

 

#48 25-01-2023 14:02:37

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 207

Re: Svařování nerezu

No bohuzel je to hudebni nastroj a ten takhle neopravis, tim bys to uplne zabil. To bys mohl rovnou vzit kus spalku :-)

Offline

 

#49 25-01-2023 14:09:39

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4025

Re: Svařování nerezu

Dyť  tam  píše,  že je to  jedno,  jak  to  po  opravě bude znít. A ať  to  zavaří  jak  chce, tak  vždycky to  bude mít po  tom  zavaření  taky jiný  zvuk.
Ostatně napsal  jsi  to  v příspěvku 46.

Editoval Radim (25-01-2023 14:12:00)

Offline

 

#50 25-01-2023 14:22:48

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 207

Re: Svařování nerezu

No dobre, ale on to ma popraskane a jsou tam i nejale diry. Mekka pajka to dlouhodobe neudrzi, tam jsou vibrace, ktere to hned rozlamou. To by musel preplatovat a preplatovanim nejakym plechem ten nastroj definitivne zabije. Doted presne netusim oc se jedna, jen se domnivam, ze je to nejaky ten uzavreny buben ve tvaru letajiciho talire. To vibruje jak krava, kamarad to ma doma. Ale s jistotou nevim, tezko potom neco radit.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2023


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče