SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Tomasc napsal(a):
Svářel jsem ocelový plech 1,5, W1,6šedá, 110 ampér
Tak to bylo svařováno stejnosměrným proudem, na hliník se používá střídavý a proto je slyšet charakterystické bzučení se zvukem závislém na nastavené frekveci. Na 1,5 tlouštku plechu je 110A příliš vysoký proud. Materiál je potom přehřátý a proto byl povrch matný, zřejmě až do černa? Elektroda je pokud možno nabroušena v ostrém úhlu a zcela špičatá. Pak je vnesené teplo v úzkém pásmu a dochází jen k nepatrnému zabarvení. Na 1,5mm materiál bych nastavil 60 -70 A. Jole.
Editoval jole (23-03-2013 17:43:29)
Offline
Dík moc za rady, s tou barvou máš pravdu svár je matný a skoro do černa.
Offline
Tak jsem se stal šťastným majitelem barevné krabičky Jasic 200AC/DC E, a chtěl bych se zeptat jestli od posledního uvedeného nastavení nedošlo k nějakému posunu. Nastavil jsem to dle předlohy a housenky na plechu ok, ale při pokusu o svaření 2mm plechu a 12mm kulatiny se mi fakt nedařilo. Použil jsem zelené elektrody 1,6 a 2,4. Na elektrodách se dělala bambule jako hrom, takže zkusit jinou barvu?
Offline
Použij modré, zlaté, šedé (pořadí dle zatižitelnosti), nastav čištění na 25%. nevím jak vypadá svařenec, ale bude asi vhodné kulatinu předehřát cca 200°c.
Offline
Ta kulatina byla 5cm dlouhá, tak jsem myslel že se prohřeje elektrodou. Byl to vlastně koutovej svár, a tak kulička na konci elektrody měla moc velkej rozptyl. Navštívil jsem dneska v Praze Chobolu, ale modré neměl. Vzal jsem tyrkysovou, fialovou a zlatou.
Offline
Takže fialovou, tyrkysovou jsem nezkoušel. Nabrousit do špičky a špičku ubrousit. Kilik to získáš praxí, Elda se na konci zakulatí. Důležité je nastavení čistění na kouťák dát méně, t.j.20-30 %,Pokud je ta kulatina jen 5cm, nebude to problém ohřát obloukem. Nejdříve směřovat oblouk na kulatinu, pak přidat plech.
Offline
Děkuju, jsem na to zvědavej.
Offline
Dobry den, mam prosbu...
Mam take tento Jasic a zacinam celkove s TIGem...
Muzete mi prosim poradit, jake nastaveni, elektrodu a proud nastavit na koutovy svar 1.2mm nerez plechu 1.4301? A pridavny material lze EB308L? Jakeho prumeru idealne?
Diky
Offline
Nejdřív cvič na černém, vyjde to levněji. Bude dobré také si o tom nejdříve něco přečíst, zkusit si to a a pak se teprve ptát. Také hledat na tomto fóru. Myslím, že většina otázek je zde již zodpovězena.
Offline
Zdravicko chlapci, tiez som kupil takuto "krabicku" Kühtreiber TIG 200 AC/DC, uz som trosku skusal zvarat hlinik, mam k tomu zatial iba cervenu 2,4mm elektrodu, a vyzera ze to neni ono, zaliat hlinik zaleje, ale elektrodu stopi... Dotaz mam hlavne na tie ovladace, vedel by mi niekto prelozit co je co kazde tlacitko? Mam k tomu aj "pedal", ten "pulz mam vypnut?
Offline
Vždyť to tu již bylo všechno tolikrát popsáno. S pulsem si zatím nekomplikuj život. Elektrodu si kup šedou, nabrus ji a odbrus špičku, cca 1/3až 2/3 průměru elektrody (záleží na velikosti proudu vzhledem k maximální zatížitelnosti elektrody. Elektroda se utaví, protože je špatně nastavená balance. Nastav menší hodnotu. S tou balancí si trochu pohraj ať vidíš co to dělá.
Offline
Ty elektrody nevydrží protože na těch fotkách neni na posledním potaku nastavenej žádnej dofuk a shoří.
Offline
Mal som túto mašinku asi pred 8 rokmi,moc si toho už nepamätám,čo a ako som nastavoval,hlavne na hliník som používal iba zelenú elektródu,nebrúsi sa ,aj tak sa tam vytvorí kalota / gulička/.
Offline
A cim konkretne vypnut teda to pulzovanie? Su tam tri prepinace na to... Jeden prepinac, a dva potenciometre (sirka pulzovania, a frekvencia) ? Ja som zavaril aj z nastavenym pulzovanim clekom pekne motorkovy chladic, zvar bol pekne preliaty a po obruseni ziadne pory. Co by ste mi poradili na zaciatok ladit, iba ampere a balance aby som sa do toho dostal a nerobil si tazku hlavu z 9 potenciometrou... Diky
Offline
Podstatné jsou parametry : předfuk pro jistotu 1sec. Pak proud u AC (hliník) cca 40-50A/na 1 mm tloušťky materiálu ( ale u Al, záleží také na velikosti a tvaru svařence) Další je dofuk plynu na 10A proudu 0,5-1 sek. U AC je důležitý parametr balance- Když se dá na 50%, tak je na elektrodě po stejný čas kladne í záporné napětí. Normálně (u DC ) je na elektrodě napětí záporné (EN). U hliníku je nutné rozbít kysličníky hliníku obráceným napětím, tedy plus na elektrodě (EP). Balance znamená poměr mezi EP a EN. Je-li moc EP, pak se utaví elektoda, je malý průvar. Obráceně, je-li více EN, tak se zvětšuje průvar, zmenšuje se čištění od kysličníku. Proto pro začátek nastavit balance na cca 30-40%. Dále zbývají dva parametry, které jsou důležité pro provedení sváru- náběh proudu- umožní přizpůsobit oči a správně umístit počátek sváru. Pak je pokles proudu, který umožní zakončení sváru vyplněním kráteru. Použití pulzu není v běžných případech nutné a jeho správné nastavení vyžaduje zkušenost a závisí i na důvodu použití pulzu. Proto nemá smysl se ním nyní zabývat.
Důležitá poznámka: Nastavení těch moc potenciometrů vyplývá ze znalosti metody TIG. Bez prostudování nějakých materiálů o této metodě to nepůjde. Nemůžeš očekávat, že tu nekdo bude psát učebnice pro každého kdo si pořídí svářečku zvlášť. Toto co jsem napsal tu bylo již několikrát(ne-li mnohokrát) popisováno.
Offline
Peters 262 už jsi pokročil? Dej vědět, jestli jsi ně+co zkoušel a jak to dopadlo.
Offline