SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 16-01-2012 11:04:54

DDS
Člen
Registrovaný: 16-01-2012
Příspěvky: 2

Svařování Wolframu

Zdravím, má někdo zkušenost se svařováním wolframu?

Offline

 

#2 16-01-2012 11:30:45

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2401

Re: Svařování Wolframu

Pokud se nepletu nekde jsem cetl o svareni wolframu  laserem kvuli jeho vysoke teplote taveni.Mohu se zeptat co z wolframu chcete svaret? Myslim ze volframove kontakty se odporove boduji.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 28-12-2020 17:00:09

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4121
Web

Re: Svařování Wolframu

Elektroda, původně TIG (typ neznámý) - půjde přivařit k běžné oceli? Obalenou elektrodou?
Šel bych to zkusit, ale už jsem línej jít dolů do dílny.

Třeba už někdo něco podobného zkoušel a ušetří mi trápení. big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#4 28-12-2020 18:39:36

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4031

Re: Svařování Wolframu

Pro jakékoliv svařování je potřeba přinejmenším tavná teplota daného materiálu. A protože tavná teplota wolframu je 3422 stupňů pana Celsia, tak už moc možností pro svařování nezbývá. Proto se pro svařování wolframu používá prakticky jen laserový paprsek. Za vysokých teplot wolfram intenzivně reaguje s kyslíkem (známe ze svařování TIG), proto je nutné při jeho svařování použít až extrémně čistý ochranný plyn - argon.

Offline

 

#5 17-04-2021 08:09:13

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3022

Re: Svařování Wolframu

nechcem zakladat nove tema a ked uz tu je toto,nejde mi o zvaranie ale kde sa da wolfram zohnat v malom mnozstve,potrebujem cca 2-3mm hruby material o velkosti 25x25,plech,plochac alebo upichnut z gulatiny
cele plechy alebo gulatiny si viem bez problemov objednat ale potrebujem overit urcite vlastnosti tohto materialu a na to mi staci kusok,nechcem kupit celu tabulu a neskor zistit ze je tento material na moje pouzitie nevhodny...neni prave najlacnejsi
nepytajte sa ma na co to potrebuje, ked to bude tak dam dake fotky aj s opisom funkcie tohto zariadenia

Offline

 

#6 17-04-2021 15:00:41

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4121
Web

Re: Svařování Wolframu

v této velikosti bych měl Ag. W jedině pozbírat několik smile žárovek rozbít a roztavit vlákna a odlít si destičku big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#7 17-04-2021 15:17:14

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3022

Re: Svařování Wolframu

to by som musel mat tisice ziaroviek,to uz skor elektrody na tig a s toho ale tavenie a odlievanie wolframu to je trosku mimo moje moznosti

Offline

 

#8 17-04-2021 15:49:34

jao
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 19-10-2015
Příspěvky: 423

Re: Svařování Wolframu

Offline

 

#9 17-04-2021 18:45:47

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Svařování Wolframu

jirkati napsal(a):

Pro jakékoliv svařování je potřeba přinejmenším tavná teplota daného materiálu. A protože tavná teplota wolframu je 3422 stupňů pana Celsia, tak už moc možností pro svařování nezbývá. Proto se pro svařování wolframu používá prakticky jen laserový paprsek. Za vysokých teplot wolfram intenzivně reaguje s kyslíkem (známe ze svařování TIG), proto je nutné při jeho svařování použít až extrémně čistý ochranný plyn - argon.

Je to staré téma a nějak mi to uniklo. smile Wolfram lze svařit TIG metodou... na př. dvě tyčky k sobě, prostě nějaké drobnosti... Nelze to ovšem na běžném svářecím stole. Je nutné mít tzv. Welding chamber kde se svařuje v komoře ochranné atmosféry. Wolfram je velmi dobrý vodič tepla a na vzduchu by vám svařované součásti shořely, neboť běžný TIG hořák s hubicí nepokryje argonem rozžhavenou oblast a wolfram začne na vzduchu reagovat, hořet. Když jsem kdysi působil ve Svářečské škole, tak tam měli takovou komoru, kde wolfram bylo možné svařit. Ono totiž trik je v tom, že wolframová elektroda na minus pólu má o několik set nižší teplotu, než základní svařovaný wolfram a tudíž je to proveditelné.

Taková komora lze koupit... big_smile

https://www.rcw-aerospace.com/AboutOurW … mbers.html

https://www.weldersupply.com/P/2520/CKF … rPC2000-24

Offline

 

#10 18-04-2021 09:14:53

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3780

Re: Svařování Wolframu

Jednou v tv ukazovali sváření TIGem v komoře s argonem. Svářeč tam měl dýchání s uzavřeným okruhem. Důvodem byla větší efektivita a lepší krytí argonem. Jak kontrolovali čistotu argonu neříkali.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#11 18-04-2021 10:15:42

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3022

Re: Svařování Wolframu

jao dik za kontakt,ten jeden valcek by uplne stacil

zvarat sa nic nebude

Offline

 

#12 18-04-2021 11:44:16

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Svařování Wolframu

Famater napsal(a):

Jednou v tv ukazovali sváření TIGem v komoře s argonem. Svářeč tam měl dýchání s uzavřeným okruhem. Důvodem byla větší efektivita a lepší krytí argonem. Jak kontrolovali čistotu argonu neříkali.

Vy jste asi viděl takovou obrovskou komoru, kde se může svařeč pohybovat uvnitř... To jsem zde viděl, měli takovou komoru v Massachusetts Institute of Technology, kde jsem byl na exkurzi. Je to pro opravdu excellentní svařování Ti, Zr a vůbec kovů, kde je potřeba absolutní vyloučení styku horkého kovu se vzduchem během procesu svařování.
Měření čistoty Ar se provádí na výstupu plynu z té komory pomoci Oygen analyzer. Některé se před napuštěním Ar vakuují.
https://youtu.be/Pq4ft34TG7s
https://weldplus.com/product/misc-weldi … g-chamber/
https://www.tav-engineering.com/en/prod … mbers.aspx
https://www.fabricatingandmetalworking. … ng-system/

Offline

 

#13 18-04-2021 12:34:20

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1642

Re: Svařování Wolframu

Wolfram se používá na vázání mušek pro muškaře a na vláčení, vazači by měli mít k tomu materiálu přistup a třeba by něco prodali

Offline

 

#14 19-04-2021 23:58:55

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4121
Web

Re: Svařování Wolframu

také se vyskytuje v některých kotlích (plynových), taková tyčka v dané výši nad tryskou. Důvod neznám.
Prosím laskavého pana Famatera o ujasnění.
Tyček bych si nevšiml ale byly ukrutně těžké, řádově těžší než železo. Jinak bych si jich nevšiml. Cca průměr 10mm / délka 500mm.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#15 20-04-2021 08:17:00

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3780

Re: Svařování Wolframu

Bude se jednat o ionizační ochranu. Pokud by hořák nezapálil, ionizační ochrana zastaví přívod plynu. Elektroda je umístěna do plamene. Další pokus o zapálení se může opakovat až po vyvětrání kotle. To bylo na kotlích, ze kterých máš ty ventilátory?


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#16 20-04-2021 12:02:14

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4121
Web

Re: Svařování Wolframu

aha, dík. Ventilátory z těchto (wolfram) kotlů nemám. Ty kotle byly klasika článkové litinové a měly cca 10 rovnoběžných trubek každá s deseti (tryskami).
Ty W tyčky byly 10 - 20mm nad řadou trysek.  Výkon kotle nějaké stovky kW.
Mimo ventilátorů co jsem dal fotky mám ještě několik dalších provedení, různé výkony a konstrukce. Pokud potřebuješ - specifikuj parametry.
Pro tebe za odvoz.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče