SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 14-07-2016 09:19:16

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Ohýbačka plechů

jafi napsal(a):

,, Pri liatine by sa toto nedialo,, a samozrejme mal pravdu. Mas pravdu ze je dolezita konstrukcia ale ako som povedal liatina je proste liatina- nepruzi tak.

Nedá sa porovnávať ohýbačka z účok s fabrickou.Pri mohutnej konštrukcii liatinových ohýbačiek je pružnosť materiálu zanedbatelná.Ale to Ťa už len chytám za slová ,prepáč smilehttp://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/5867_ohybacka-plechu-xom-2000-4-b-10500-5699878.jpg

Offline

 

#27 14-07-2016 18:50:03

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 491

Re: Ohýbačka plechů

jasne, teraz to uz bude iba o chytani za slovicka. Ja som mal skor na mysli liatinovu ohybacku urobenu doma. S riadnou tovarenskou (napr. vid tvoj obrazok) sa to neda vobec porovnat. Myslim ze teraz by bol celkovo zohnat take liatinove platne.

Offline

 

#28 16-07-2016 10:47:38

napisy
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 29-01-2010
Příspěvky: 225
Web

Re: Ohýbačka plechů

pomaly pracujem na ohýbačke - 1. foto - výroba a nastavenie hádzavosti (kolmosti) čapu a púzdra pre otočnú časť pred zváraním... (položky č. 5 a 6) podarilo sa mi to na 0.12mm...neviem aká je prípustná tolerancia - dúfam, že to bude stačiť...
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1703_pokus1_002.jpg

Editoval napisy (16-07-2016 10:54:33)

Offline

 

#29 16-07-2016 11:53:14

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4306

Re: Ohýbačka plechů

I když už to asi je o "slovíčkách", dost jsem si rozmýšlel, jestli to mám napsat. Ale nedalo mi to. Problém opravdu není v materiálu, ale v konstrukci, jak napsal senior. Litina není samospásná. Pokud se týká tuhosti, tak její modul pružnosti je dokonce menší než oceli. Proč jsou tedy litinové stroje dobré? Litina umožňuje tvarovat součásti tak aby byly opravdu tuhé při menší pracnosti při seriové výrobě. Další výhodou litiny je schopnost tlumit vibrace. Pokud by se dala vyrobit ohýbačka z litiny stejným způsobem, stejné konstrukce jako z oceli, byla by horší.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#30 16-07-2016 12:06:09

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1292

Re: Ohýbačka plechů

napisy napsal(a):

pomaly pracujem na ohýbačke - 1. foto - výroba a nastavenie hádzavosti (kolmosti) čapu a púzdra pre otočnú časť pred zváraním... (položky č. 5 a 6) podarilo sa mi to na 0.12mm...neviem aká je prípustná tolerancia - dúfam, že to bude stačiť...
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … s1_002.jpg

Nesmieš to zas preháňať. Pri zvarovaní ti to aj tak uhne. Presnosť hrany pre ohyb bude mať tiež väčšie odchýlky, hlavne ak použiješ mäkkú oceľ. Zlepšilo by sa to použitím listu píly napr. z gatra, ale privarenie by bolo obtiažnejšie a iba s predohrevom. Vôľa v čapoch tiež musí byť primeraná, podľa úspešnosti eliminácie deformácii. Ta excentricita čapu nehrá faktický žiadnu úlohu, lebo je podstatné ako bude os čapu ustavená vzhľadom k hrane pre pohyb.

Offline

 

#31 16-07-2016 13:14:34

napisy
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 29-01-2010
Příspěvky: 225
Web

Re: Ohýbačka plechů

senior napsal(a):

napisy napsal(a):

pomaly pracujem na ohýbačke - 1. foto - výroba a nastavenie hádzavosti (kolmosti) čapu a púzdra pre otočnú časť pred zváraním... (položky č. 5 a 6) podarilo sa mi to na 0.12mm...neviem aká je prípustná tolerancia - dúfam, že to bude stačiť...
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … s1_002.jpg

Nesmieš to zas preháňať. Pri zvarovaní ti to aj tak uhne. Presnosť hrany pre ohyb bude mať tiež väčšie odchýlky, hlavne ak použiješ mäkkú oceľ. Zlepšilo by sa to použitím listu píly napr. z gatra, ale privarenie by bolo obtiažnejšie a iba s predohrevom. Vôľa v čapoch tiež musí byť primeraná, podľa úspešnosti eliminácie deformácii. Ta excentricita čapu nehrá faktický žiadnu úlohu, lebo je podstatné ako bude os čapu ustavená vzhľadom k hrane pre pohyb.

Jedná sa mi hlavne o to (a preto sa snažím o presnosť) aby som dosiahol súososť v ohýbacích lištách (U-čka 80a 100mm)...starosť mi trochu robí navarenie čapov na pevnú časť ohýbačky - aby boli rovnobežné s hranou - rozmýšľam nad nejakým prípravkom, ale nič ma nenapadá...

Offline

 

#32 16-07-2016 13:41:50

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1292

Re: Ohýbačka plechů

Výškovo to zrovnáš ľahko keď po vybrúsení sedla osadíš čap a pritiahneš svorkou. Pri licovaní môžeš materiál uberať aj z čapu. Stranové licovanie by som robil po navarení pribrusovaním prítlačnej lišty. Hrana podkladového učka v predo-zadnom pomere už nie je pre presnosť ohýbania až taká dôležitá. Dôležité je ale zabezpečiť aby prítlačná lišta bola v predo-zadnom vedení správne osadená.

Offline

 

#33 16-07-2016 17:02:40

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 491

Re: Ohýbačka plechů

To: Famater
Tak v tom sa urc. nezhodneme. Viem co robila doma urobena ohybacka  z ucok a co robila liatinova ohybacka tiez domacej konstrukcie pri 2,5 mm plechu.

Offline

 

#34 16-07-2016 18:38:02

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3354

Re: Ohýbačka plechů

na to toto som ciste nahodou narazil na bazosi
https://stroje.bazos.sk/inzerat/6281982 … 250-mm.php

nerobim si iluzie o kvalite a moznostiach tejto polskej "ohybacky", na druhej strane je na zvazenie, ci sa vobec oplati nieco podobnej kvality vyrabat a nie rovno kupit - na krabicky by to stacit mohlo smile

Editoval rcp (16-07-2016 18:40:14)

Offline

 

#35 16-07-2016 22:46:51

ihlan
Člen
Místo: Obec Ihĺany
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3376
Web

Re: Ohýbačka plechů

Su aj ceske ale nie cez meter http://jskbabice.sweb.cz/

ja som si volakedy robil zoznam takych hobby

S76cm PL1.0mm  http://www.hobynaradi.cz/cs/ostatni/242 … r-pol.html
S76cm-PL1.2mm  http://www.uni-max.cz/ohybacka-na-plech-w12-760/d/
Ohýbačka plechu 75cm MAR-POL
Ruční ohýbačka plechu AB 500 PPW4
Ohýbačka plechu ROP 500

Editoval ihlan (16-07-2016 22:48:08)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#36 17-07-2016 00:49:52

napisy
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 29-01-2010
Příspěvky: 225
Web

Re: Ohýbačka plechů

Ďakujem za návrhy ohľadne možnej kúpy ,ale tie "krabičky" budú, teda i sú aj z 2mm plechu...a podobnú masívnejšiu som mal požičanú a horko-ťažko zvládla 1mm plech na dĺžke 400mm - uhýbal prítlak...a pokiaľ by oficiálne mala zvládnuť 2mm, tak by to bola riadna "pálka" v €urách.

Offline

 

#37 19-07-2016 13:22:17

napisy
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 29-01-2010
Příspěvky: 225
Web

Re: Ohýbačka plechů

pokračovanie...príprava na zváranie púzdra pre čap a vytvorenie rovinnosti v horizontálnej rovine...to isté i z druhej strany....
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1703_ohybaeka_001.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1703_ohybaeka_002.jpg

Editoval napisy (19-07-2016 13:24:50)

Offline

 

#38 25-10-2016 11:49:49

ihlan
Člen
Místo: Obec Ihĺany
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3376
Web

Re: Ohýbačka plechů

Ako to dopadlo ? hladam inspiraciu potrebujem ohybat par plechov na okapy zial musim ich robit na mieste kazdy bude iny.


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#39 25-10-2016 23:41:48

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4366
Web

Re: Ohýbačka plechů

ihlan napsal(a):

hladam inspiraciu .

tak jestli budeš tvořit nějaké oplechování - já bych vzal traverzu + nějaký profil (pásovinu, vingl) + 2 - 3 velký svěrky. Udělal jsem si takto olemování střechy na celém baráku. Délky 200cm.
Chápu že každý nemá na zahradě sklad kovošrotu lol


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#40 26-10-2016 17:25:26

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 641

Re: Ohýbačka plechů

ihlan napsal(a):

Ako to dopadlo ? hladam inspiraciu potrebujem ohybat par plechov na okapy zial musim ich robit na mieste kazdy bude iny.

Na strechy, kde idú najčastejšie 0,55mm plech stačí aj niečo takéto. Samozrejme nie kupovať, ale vyrobiť http://marcus.sk/sk/rolovacie-ohybacky/ … 50-mm.html

https://www.youtube.com/watch?v=XJzNW8delK4

Editoval ivko (26-10-2016 17:27:46)

Offline

 

#41 26-10-2016 18:05:31

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1292

Re: Ohýbačka plechů

ihlan napsal(a):

Ako to dopadlo ? hladam inspiraciu potrebujem ohybat par plechov na okapy zial musim ich robit na mieste kazdy bude iny.

Ja som už urobil 2 ohýbačky a fungujú perfektne. Teda prvú som urobil na šírku 1 m ale bolo to ťažké hovädo a do zveráka som to dával po častiach. Preto som sa rozhodol urobiť na 60 cm. Aj tou dlhou som ohýbal plech 1,5 mm na šírke 45 cm a v pohode. Prítlačná lišta je neskutočne pevná a pri tej dlhšej som testoval na priehyb tak pri podložení v strede 3mm a zovretí sa prehlo iba spodné základové účko a prítlačná lišta nič. Pri presnom osadení a správnom navárení čapov je presnosť vynikajúca. Nesmie sa samozrejme zabudnúť na vodiacu funkciu zvislých prítlačných skrutiek a k tomu účelu privárených puzdier na pätu prítlačnej lišty. To v pôvodnom pramení USS nie je realizované.

Offline

 

#42 26-10-2016 22:44:45

ihlan
Člen
Místo: Obec Ihĺany
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3376
Web

Re: Ohýbačka plechů

Vdaka pozrel som to video. Bourac nebudes verit tiez mam maly zberny dvor ale len gulatinu big_smile


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#43 27-10-2016 17:03:23

tomaslad
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 02-12-2013
Příspěvky: 111

Re: Ohýbačka plechů

Za 15 tis jsem koupil před rokem na bazoši  náhodou tovární, litinovou, socialistickou,  550 kg těžkou XO- 3,  ve třech jsme to naložili v Náchodě  s troškou obtíží růčo na vozejk (zvlášť beran, zvlášť základ, zvlášť závaží) a tradá do Prahy a ohejbá jako víno.
Bastlení  naprosto fandím, ale toto se prostě doma udělat nedá, nebo ekvivalent  extrémně draho, či to sežere enormně času s rizikem slepých ulic a po ochladnutí nadšení a změněpriorit  hrozí nedokončení, + pokud to má nějak  vypadat a fungovat dlouhodobě a opakovatelně přesně, tak se to nedá spíchnout horkou jehlou a "jít vot toho", tj. pak  ten pak čas  chybí na produktivní kšefty či občasnou  romantickou procházku s manželkou/přítelkyní a pod.  smile Tak to alespoň vidím já, v tom, že celá operace ohejbačka mi za 15 litrů + nějakej bezzín zabrala asi jedno odpoledne +podvečer včetně nastěhování,  a šel jsem od toho "načisto a systémově" - ukončený projekt.


RTB-2, RTB-3, WTU 400-34 Mig, invertor 1.8kg Dnipro CAS 210

Offline

 

#44 06-03-2022 10:24:36

davidma
Člen
Registrovaný: 12-05-2021
Příspěvky: 202

Re: Ohýbačka plechů

Neměl byste někdo tip na hotový produkt nebo námět ke konstrukci na stolní ohýbačku ocelového plechu do 2mm délky max.400-500mm?

Hodilo by se mi něco malého jako pomocník při ohýbání plechů převáženě U tvaru pro přístrojové krabičky.

Editoval davidma (06-03-2022 10:25:15)


Dříve Kühtreiber Kitin 150, nyní Fronius Transpocket 150TIG a Dnipro-M SAB-258N.
Programování PC/PLC/MCU (převáženě v jazyce C), návrhy a realizace elektroniky.

Offline

 

#45 06-03-2022 16:05:30

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 849

Re: Ohýbačka plechů

2 mm je celkom brutál na stolnú ohýbačku. To už bude jednoduchšie narezať hranu v mieste ohybu  a zohnúť, aby narezané bolo vnútri ohybu. Oslabí sa materiál, ale na krabičku je to asi jedno.

Offline

 

#46 06-03-2022 16:38:29

ihlan
Člen
Místo: Obec Ihĺany
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3376
Web

Re: Ohýbačka plechů

davidma napsal(a):

Neměl byste někdo tip na hotový produkt nebo námět ke konstrukci na stolní ohýbačku ocelového plechu do 2mm délky max.400-500mm?

Hodilo by se mi něco malého jako pomocník při ohýbání plechů převáženě U tvaru pro přístrojové krabičky.

Moja HITPARADA volakedy davno .... ale uz nekutim .... takze si pogoogli je to stare 6r

S100      akb1000fo
S100cm 3000czk DÍLENSKÁ OHÝBAČKA TYPU ZRB - 1000 dachdecker
S100cm Ohybacka plechu ZRM 1000 / 1.2 mm !! MASTERDACH 2990 aukro
S063cm Dilenska  Ohýbačka plechu ZRB 630 mm 2050czk (10/2016)
S063cm 1850czk http://jskbabice.sweb.cz/ 15kg 1800 + 200postovne
S076cm PL1.0mm  http://www.hobynaradi.cz/cs/ostatni/242 … r-pol.html
S076cm PL1.2mm  http://www.uni-max.cz/ohybacka-na-plech-w12-760/d/ 64e 22.8.2016
S075cm Ohýbačka plechu  MAR-POL
S050cm Ruční ohýbačka plechu AB 500 PPW4 vaha 11kg sirka 50cm cena 12000czk
S050cm Ohýbačka plechu ROP 500 7000czk 50cm PL 1.5mm
S450cm  YT-5404 YATO 880CZK (7xx)

Editoval ihlan (06-03-2022 16:39:16)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#47 06-03-2022 16:48:11

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1074

Re: Ohýbačka plechů

2mm je skutečné hodně a pokud mají být hrany ostré a rovné, tak je lepší krabičku svařit nebo spájet. K tomu problémem všech ohýbaček je, jak ohnout stranu když překáží již ohnuté vedlejší strany. Má to řešení v nastavitelných čelistích, ale to není za pár korun a rozhodně né na občasné použití.

Offline

 

#48 06-03-2022 18:03:26

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1292

Re: Ohýbačka plechů

Možno by bolo lepšie si obstarať ohraňovák. Ani DIY nie je náročné na výrobu.

Offline

 

#49 06-03-2022 18:36:31

davidma
Člen
Registrovaný: 12-05-2021
Příspěvky: 202

Re: Ohýbačka plechů

Ihlan - prostuduju

Charon - hrany nutne ostre byt nemusi. Svareni asi neni problem - dalsi TIG challenge big_smile

Senior - nemas nejaky konkretni tip? Ja ani poradne nevim, jak takove zarizeni vypada.


Dříve Kühtreiber Kitin 150, nyní Fronius Transpocket 150TIG a Dnipro-M SAB-258N.
Programování PC/PLC/MCU (převáženě v jazyce C), návrhy a realizace elektroniky.

Offline

 

#50 06-03-2022 19:06:00

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 849

Re: Ohýbačka plechů

Davidma, ja viem, že bastllení je cieľ, ale zrovna toto je ekonomický nezmysel. 2mm plechy - to už chce stabilný tuhý stroj, daj si to ohnúť k profíkom. Dá sa to zaplatiť. Ja som si dal naohýbať aj korbu na prívesný vozík.

Pre predstavu, s týmto https://www.uni-max.sk/produkty-sk/kovo … cie-100-mm sa dá ohnúť 2 mm plech. Dáš to do zveráka a ťaháš. Na 90mm dlhú a 2mm hrubú nerez som potreboval trubku, aby som to zatiahol. Ty chceš 400mm......

Editoval jean (06-03-2022 19:08:26)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče