SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 29-04-2014 20:46:11

marek1939
Člen
Registrovaný: 29-04-2014
Příspěvky: 2

problem z medou

Zdravim mam problém zo zvarenim medenej platne hrúbka 5mm a tým ze mi zvar praská pri preklepavani. Postup: vybrusil som z oboch strán V  priložil platné k sebe predohrial plamenom nabodoval p potom prevaril z oboch  stán pridavny materiál je medeny tvrdení drôt,  prud cca 350A.  Po zvareni som zvar prehrial do červená a reformácie teplom preklepal drevenim kladivom . Po preklepani boli viditeľné na niektorých miestach praskliny. Otazka v com som urobil chybu?

Offline

 

#2 29-04-2014 21:14:19

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4027

Re: problem z medou

Není měď jako měď. Bohužel i u Cu slitin existují typy buď obtížně svařitelné nebo i nesvařitelné. Záleží na obsahu dalších legur a hlavně nečistot. S "čistou" Cu obvykle problémy nebývají ani při uvedených tloušťkách. Předehřev bych doporučil na cca 500 až 550°C (100°C/1 mm tloušťky) a podívat se na přídavný materiál. Předpokládám, že byla použita metoda TIG. Je potřeba držet poměrně široký oblouk. Přídavný materiál by neměl být tvrdší, než základní materiál, např. CUPROTIG 1 Sn od nejmenované firmy.

Offline

 

#3 29-04-2014 21:23:26

marek1939
Člen
Registrovaný: 29-04-2014
Příspěvky: 2

Re: problem z medou

Zvarana med je 99.8% čistá aspoň tak ju deklaruje dodávateľ.  Áno zvarana metódou Tig

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče