SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím, možná jsem trochu mimo téma, ale mám jeden problém. Potřebuju udělat jednu přírubu. Ideálně se mi jeví brzdový kotouč z auta navařit na ocelovou trubku. Zjistil jsem ale, že ty kotouče jsou prý z ocelolitiny a tak nevím, jak to půjde vařit cočkem na ocelovou trubku tl.4mm a jak do toho kotouče půjde vrtat klasickým HSS vrtákem? Nemáte s tím prosím někdo zkušenost?
Offline
Vrtat půjde dobře.
Offline
A vařit? Bude to dost namáhané na střih a na krut, tak aby ten svár nerupnul.
Offline
Tady je každá rada drahá, a to doslova. Není problém napsat - je to bez problémů, klidně to svařte čímkoliv, a nebo naopak - je to blbost, nikdy to nebude pořádně držet. Takže nějaká knížecí rada z internetu je nanic. Ale z principu výroby a použití brzdových kotoučů na autech bude ve vašem případě nejrozumnější přivařit na trubku normální ocelovou přírubu a k ní teprve onen ocelolitinový kotouč přišroubovat. Zabráníte tak neodstranitelné deformaci při svařování kotouče a budete mít jistotu regulérního použití.
Offline
Jeste jedna otazka. Proc prirubu z brzd.kotouce, kdyz se daji koupit uz pripravene navarovaci priruby?
Offline
Nevyznam se v materialech jako Jirkati, ale bezpečně vím že onen brzdovy kotouč z auta je plny uhlíku temeř nesvařitelná věc radši bych použil ocelovou přírubu ta pujde svařet lechce čímkoli jestli elektrodou nebo ceočkem...
Offline
HonzaKovo napsal(a):
Jeste jedna otazka. Proc prirubu z brzd.kotouce, kdyz se daji koupit uz pripravene navarovaci priruby?
Typuji to na autokolébku, dělala se pro 1000MB. Při použití brzdových kotoučů by seděly díry. Ale pokud je to na škodovku, tak tam se snad dal naposledy zpřístupnit spodek u 120. Od 125 dále jsou homokinetické klouby a těm by se asi moc velké axiální zatížení nemuselo líbit.
Offline
pt.kbely napsal(a):
Typuji to na autokolébku, dělala se pro 1000MB. Při použití brzdových kotoučů by seděly díry. Ale pokud je to na škodovku, tak tam se snad dal naposledy zpřístupnit spodek u 120. Od 125 dále jsou homokinetické klouby a těm by se asi moc velké axiální zatížení nemuselo líbit.
Ahaaaa To mne nenapadlo, znam kolebku uz taky neco pamatuji . Jenze to byla za bolsevika, protoze jama byt nesmela. Btw nez kolebku to bych radeji volil najezdy, ted jsem jedny delal pro Transportera.
A pokud by trval na kolebce, nechal bych priruby vypalit na laseru nebo plazme a je po starostech jak to privarit aby to drzelo….
Editoval HonzaKovo (26-05-2015 13:59:25)
Offline
Díky za upozornění, měl jsem 1000, teď mám Favorita, že je 125 v podstatě 120 s 5-stupňovou převodovkou jsem věděl, ale předpokládal jsem, že tam bylo pár vylepšení, jako o asi litr menší nádrž, aby se tam ta větší převodovka vešla aj.
Offline