SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 18-11-2015 07:06:56

www.tomycar.cz
Člen
Místo: Davle
Registrovaný: 18-11-2015
Příspěvky: 14
Web

Omicron 200Lp nechytá v AC oblouk

Zdravím. Jsem týdenní začátečník. Po předváděčce vše ok. Před třema dny mne najednou nešel vůbec chytit oblouk. Pouze to prskalo. Vše jsem zkoušel: dotáhnout přívody, kostru na kleštích, novou zelenou elektrodu, jinou keramickou hubici, vyšší proud, vyšší startovací proud a nic. Zavolal jsem prodejci a díky volnu se odvoz do opravny odložil. Včera mne to nedalo a z nudy jsem to šel vyzkoušet. A ono to jde. Tak nevím zda s tím může něco být, nebo ne? Zjistil jsem, že vůbec nenaskočí oblouk při nízkém průtoku Argonu. Je to tak správně? Nevím zda dříve naskakoval či ne? Díky za odborné rady. Tomáš.


1988 zkoušky autogen. 1999 zkoušky el. MIG Cebora 190 naprostá spokojenost s tímto strojem. Bez jediné poruchy 16let, s ním pracuji, jako autoklempíř. Poslední můj nákup v roce 2015 listopad TIG Omicron 200Lp.

Offline

 

#2 18-11-2015 09:35:03

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2206

Re: Omicron 200Lp nechytá v AC oblouk

Až se to vyřeší, napište prosím, čím to bylo, jestli svářečkou, plynem, vadnou elektroinstalací nebo rukama. Mám totiž přesně stejný problém s Gamou 130 (při MMA) -  pár dní jede OK, jeden den najednou skoro nejde zapalovat oblouk - jenom prská, pak ji třeba vytáhnu za týden a zase funguje bez problémů. Stejné elektrody, přívody naprosto čisté, zkontrolováno dotažení, uvnitř vizuálně žádný studený spoj. Měl jsem na toto téma i jedno vlákno, ale nic se v něm nevyřešilo. S vaším vláknem je to už třetí stroj Omicron, o kterém vím, že se takto chová a začínám mít podezření, že je to nějaká chyba v základu celkové koncepce, která se u výrobce pořád táhne dál.