SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Já mám nastavenu frekveci HF 50Hz, dobu HF 2sec a startovací proud při AC 40A. Pozor to není jako startovací proud nastavitelný jako parametr např při 4T. To je nastavení svařovacího proudu v momentě, kdy spustí HF a trvá do zapálení oblouku. Stylesi, myslím si, že od toho je diskuze, aby se vyjasnily, případně vyvrátily některé názory. Já jsem se také nešikovně chtěl, říci, že nemá smysl zapalovat oblouk bez plynu. A jak to dopadlo. Já ještě zkusím o víkendu přestavit paramety HF a vyzkouším to znovu. Jen ze zvědavosti, i když to žádný praktický význam nemá. A nyní k tomu přisávání: Tyto jevy popisuje Bernoulliho rovnice (což je trochu jiné vyjádření zákona o zachování anergie). Ta říká, že součet kinetické a potenciální energie proudu kapaliny (vzdušiny) je konstantní. Takře když má plyn větší rychlost, tak musí mít menší tlak. Rovnici psát nebudu. Praktický význam: křídlo letadla- vzduch nad křídlem musí vlivem většího prohnutí profilu vykonat větší dráhu, tedy musí mít větší rychlost a je nad ním tedy menší tlak. Proto celková vztlaková síla je součtem síly náporové vlivem úhlu náběhu a podtlakové nad křídlem. Aby ten podtlak nebyl na konci křídel mařen obtokem vzduchu jsou na moderních letadlech na koncích křídel "wings". dále vývěva, ale také odnesená střecha větrem. Ta není odnesena náporem větru, ale zpravidla sáním vzniklým obtokem vzduchu přes hřeben střechy (také taška uletí na závětrné straně) a td. Myslím si, že každý, kdo třeba čistil bazén hadicí se setkal s tím, že se hadice, ze které proudí voda pod tlakem při přiblížení ke stěně najednou "přicucne". Nechci tady plevelit diskuzi ale když to bylo vzpomenuto a nechce se mi už dnes nic dělat tak jsem to využil. Snad mi bude prominuto. A abych nezapomněl, z oblasti svařování: tento jev je využíván i u injektorových autogenních hořáků.
Offline
Tak kluci dík za rady. Dnes to už krásně vařilo. Jsem ze strojem spokojen ač jsem ho koupil v domnění ČR výrobku, tak uvidíme, od včera opravdu super. Trvalo mne týden, jako samoukovi pochopit stroj a svařování TIG díky vám. Málem skončil rozmlácenej také před garáží, jako kdysi Einhel.
Editoval www.tomycar.cz (21-11-2015 07:04:01)
Offline
Teď je to už zase ke sváření. Největší rychlost argonu je na výstupu z domečku do hubice. Jinde všude je přetlak. Proto přisávání by mohlo nastat netěsností izolačního (teflonového) kroužku při větších průtocích plynu. Pak je pravděpodbné že svářeč bude nadávat na špatný plyn. Asi se to stává, když se o tom mluví. Tommy, v čem tedy byla chyba?
Offline
Chyba byla v nízkém průtoku Argonu, jelikož mne vystrašilo, jak z láhve mizí. Zjistil jsem, že při vypnuté bombě jde ručička dolu a vzpomněl si na učňák a zkoušky ZG1. U levného CO2 jsem toto x let nesledoval, jelikož je levné a nevyčerpatelné. Dále pak pokaždé jiný výstupní tlak. Levné budíky 500Kč čínské výroby jsem včera vyměnil v Kunraticích za kvalitní s průtokoměrem 2300Kč. Velice ochotní prodavači. Nenapadlo mne, že oblouk na AC s nízkým průtokem nechytí. Dnes kdyby mne někdo řekl, že mu to nechytá a jen prská řekl bych mu poslechni zda jde plyn. U CO2 ho dělám léta jen podle sluchu. Ale neměl jsem vedle sebe nikoho, kdo to vzal do ruky a řekl nemáš tam Argon. Nyní už si už reguluji předfuk rukou sám. Ťuknu spínač, pustím a zmáčknu a jedu. Včera jen a jen koutové sváry. Je to hodně podobné, jak kdysi s autogenem. Něco mezi mosazí a železem.
Editoval www.tomycar.cz (21-11-2015 07:19:42)
Offline
Hm, no a já jako holka jsem vosk nebo co? Takovech příspěvků ke mě jaká jsem trubka, a že neumím lítat na vratech, Bernouliho rovnici jsme totiž brali při pilotáži koštěte, a ta netěsnost kolem šroubu kleštiny u některých hořáků působí černání povrchu sváru, proto tam ty těsnící gumky dávaj, ne?........zdravím, chce to sv. školu
Editoval Evita (21-11-2015 11:13:04)
Offline
Tomy, já nechápu, proč to děláš tak složitě, když si můžeš nastavit předfuk knoflíkem na panelu svářečky.
Offline