SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Trochu z mé zahrádky
https://photos.google.com/share/AF1QipP … pOTG5STzd3
vše na "tupo" nejdřív zapasovat, poté přes sebe seříznout.. co bylo původně v pertlu tak opětovně bodovat... body odvrtávat bodovým vrtákem
Offline
Obdivujem trpezlivých ľudí ako si ty. Až ma striaslo keď som videl fotky pokročilej hniloby. Dávnejšie som vyvaril zopár aut aj ja ,ale už nikdy viac. Je to neskutočne špinavá a prašná práca ktorú nikto nezaplatí...
Offline
Jen by to chtělo ošetřit šuříkovou barvou, né jen obyč červenou základovkou.
Vyvářel jsem si trabanta. Taky to bylo spíše stavění nového po kouskách plechu. Nekonečná práce.
Offline
ta červená je epoxidový základ...
Offline
prahy vzdy hniju len vznutra
ked ochranit dutiny ci asfalt jedine dinitrol
ked uz zaklad tak jedine 2k ja pouzivam polyuretan
ked tmel tak najlepsie Roberlo Multiextender
ja sa vyhybam tmelu priamo na plech a jazdeniu sa na nezakrytom tmele, co som videl zahranicne renovacie ked bola ozaj mala dierka tak ju vyvrtali zanitovaly a troska zaklepli potom pregytovali, casto som to videl na britskom fore
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611/ … du-Octavia
takto sa v rusku opravuju aj BMW Porsche proste vsetko na yt ma ten maniak aj profil
Offline
Ano.. presne tak... Dinitrol a roberlo...
A samozrejme prvni brouseni tmelu pod plnic jedine na sucho!
Prvni mokra cesta az na plnicich kde jiz nehrozi probrouseni
Offline
Do dutin jedině směs resistinu na dutiny, vazelína A00 a petrolej, ve stejném poměru. Smíchat, ohřát alespoň an 60 stupňů a aplikovat. Petrolej hodně vzlíná, natahá to do všech štěrbin. A00 nechává směs stále vláčnou. Samotné vosky do dutin po čase popraskají, odlupují se. Auto je dobré takto dělat v létě, když je rozpálené od sluníčka. Dobré po cca dvou měsících zopakovat. Pak nemá co hnít.
Offline
1:1 Nafta+petrolej+olej a může být pro pevnost vazelína A00 a máš stejný výsledek. Resistin bych už nikdy nepoužil....hroznej hnůj a po letech co jsem ho používal neobstál. Ale to je můj názor a zkušenost někomu může vyhovovat. Jinak z ostatním souhlas:)
Offline
Dinitrol nieje moc komercny a pritom je to to najlepsie co tam mozte streknut pouziva sa hlavne v leteckom priemysle preto sa to na automobilovy trh moc netaha nemaju moc reklamy aj ked uz ho vydavat coraz castejsie
Offline
Ano .. dinitrol je na urovni..mam skoleni dinitrolu... Na ochranu proti korozi a lepeni autoskel.. dutinovy vosk ma velkou vzlinavost po dobu 24h od aplikace.. leze vzhuru i sterbinou ( prah a pertl karoseri) kolikrat vylezl az do tesneni...
Offline
Offline
zaujmave to som este nevidel ma to aj nejaky nazov ?
Offline
Jde to udělat doma... Funguje i podložka a kulatina Místo hranolu ze zadu
Offline
vyvarat sa da aj bez tmelenia. nohovorim ze vsetko ale ak sa chce tak skoro vsetko.
voskujem z terotex wx 400 . spokojnost.
Aj po skoro viac ako 6rokoch to je fest lepive. Tiez sa drzim veci ktore mam vyskusane a funguju.
Ale urcite netvrdim ze firma xy je najlepsia na trhu.
Editoval SO 545 (30-09-2017 18:46:06)
Offline
A já když vyvrtal díry a bodoval zpět, tak jsem to dělal drátem cusi3 abych ten novej pozink práh hned neopálil.
Offline
Tak terotex patří k profi řadě (TEROSON + HENKEL) většina použita v prvovýrobě koncernu...
z té řady mohu detailistům doporučit EP5010R dobré na vybroušené sváry na tupo například sloupky apod.. (naši předci cínovaly nebo lepili mosazí)
dále štětečkovat svár můžete RB53.. a například na Octavii 1 se dá použít MS9320F dělá strukturu pěnové gumy co je na podvozku. (nevýhoda je že k tomu je potřeba speciální stříkací tuba)
Offline
Opliku, ten fiat je majstrštyk.
Sám jsem nechtěně opravoval vlastní dodàvku po "odborné" opravé klempířem kdy po 2 letech to shnilo na místech co se panu mistrovi nechtěli dělat.
Pro velkej úspěch mne teď čeká ještě jedna kamarádova, tak se chci zeptat zkušeného renovátora.
Má smysl používat nějaké odrezovače (T-odrezovač) nebo je to jen placebo efekt?
Dál: jakou používáte základovku? Na těch vašich fotkàch je vidét, že máte nastříkané i díly které jsou později v dutině,jak na to pak vaříte vnější díly?
V.
Offline
Antihero:
trochu OT: po takových opravách to má opravdu životnost cca ty 2 roky. Ať je to udělané víceméně jakkoliv... Osobní zkušenost z praxe a to ať jsem to dělal já nebo zkušenější kolega (když jsem se svářením začínal)...
Offline
Opískovat a pak zavřít základem. Ale základovkou, která opravdu zavře, např.epoxyd nebo nějaký "aktivní" základ, jako třeba šuříkovku. Běžná syntetická základovka je porézní. Odrezovače neodrezují, ale rez zakonzervují, prostě změní zlobivé exidy železa na nezlobivé. Dutiny pak ošetřit nástřikem. Pokud se to neodflákne, musí to vydržet více jak pět let.
Offline
Zaklad poctivej prace na autach je nespekulovat ako chemick osetrit hrdzu ale zbavit sa jej.
Ci uz kartacovanim , pieskovanim a ak je to hlbkove tak vyrezanim az k zdravemu plechu.
X rokov nazad som pouzival na opieskovane diely zakladovku od PPG Universal reaktivny zaklad.
Paradne sa cez nu aj zvaralo.
Dnes pouzivam epox zaklad od standoxu. Na bodovane diely nanasam inox sprej alebo zink sprej a boduje sa primo cez ne.
Ak zvaram MAGom miesto kde pride bod vycistim flexou.
Opravoval som v roku 2000 kamove Vento menil som zadny blatnik /zle opravene v znackovom servise -zhnilo to/
Drzi to dodnes na paradu.
Offline
Za mých mladých...se po ukončené správce podvozek natíral těžkým topným olejem a následovala projížďka dvorem státního statku. Po dvou třech opakováních na podvozku vznikla kompaktní vrstva, která vydržela víc než zmíněné dva roky. Já vím STK....
Offline
Hele, idea je to krásná, ale neproveditelná. Do všech těch kapes co jich na těch dodávkách je se prostě nedostaneš, kartáčem vůbec a pískovačkou leckdy taky ne. Příklad prahy-je tam vnější práh-stojina-vnitřní práh, taková kapsa a celý je to sestehovaný do sebe, jak tu rez dostaneš z prostoru mezi těma plechama?
Dělal jsem to myslím docela poctivě, ale zase renovace veterána to není, takže určitě několik míst zůstalo rezavejch.
SO 545 napsal(a):
Zaklad poctivej prace na autach je nespekulovat ako chemick osetrit hrdzu ale zbavit sa jej.
Ci uz kartacovanim , pieskovanim a ak je to hlbkove tak vyrezanim az k zdravemu plechu.
X rokov nazad som pouzival na opieskovane diely zakladovku od PPG Universal reaktivny zaklad.
Paradne sa cez nu aj zvaralo.
Dnes pouzivam epox zaklad od standoxu. Na bodovane diely nanasam inox sprej alebo zink sprej a boduje sa primo cez ne.
Ak zvaram MAGom miesto kde pride bod vycistim flexou.
Opravoval som v roku 2000 kamove Vento menil som zadny blatnik /zle opravene v znackovom servise -zhnilo to/
Drzi to dodnes na paradu.
Offline
Prostě je fakt, že profesionální povrchovka na opravovanám autě se garážovými prostředky nedá udělat. A ještě navíc při opravách. A hlubokotažný plech plus určitě materiál dnes používaný na nosné díly má sice výhodné vlastnosti, ale vesměs rychle rezne.
Při výrobě se to sboduje a svaří z dílů, které zaručeně nemají okuje a rez, potom hluboko do všech štěrbin a mezer se dostane kataforézní základní barva. A kde se nedostane, jsou aspoň případné stopy korozních chemikálií vymyty používáním demivody při oplachování a stabilizovány při fosfátování. Potom se to ještě opatří dobrým plničem a kvalitním vrchním emailem a výsledek je ten, že zatímco holý hlubokotažný plech 0.8 by osolen v zimě proreznul i za dva roky, karosérie takového auta vydrží bez reznutí , při ježdění v zimě v létě 10 let i víc.
Je třeba pečlivě očistit rez a její zbytky stabilizovat odrežovačem, přitom odrezovač naopak nesmí do štěrbin a záhybů, protože tam korozi spíš vyvolává. Pak natřít kvalitní základní barvou, přitom ty nejlepší s olovnatými pigmenty byly už dávno zakázány.
Offline
Keď už je reč o boji proti korózii, tak sa spýtam, čo používate na konzervovanie (preventívne ošetrovanie) ocele? Na stavbe sme robili poter a všetko muselo ísť von, ocel sa musela dať pod fólie buď priamo na zem, alebo na palety a na to fólia..., ale vlhkosť ide od zeme, ak na fóliu zasvieti slnko, tak to tam kondenzuje a všetko ostáva na oceli, ktorá hrdzavie. Dá sa tomu nejako zabrániť?
Offline