SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, měl bych jeden možná hloupý dotaz. Mám svářečky TIG (známá čínská barevná krabice od českého kuhta). Ale na moje potřeby spokojenost, jakousi práci už vykonala a něco si i vydělala. Ale hlavně na karosářskou dělám s cočkem, mám starou velkou a slabou potvoru. Jen mě nebaví něco tak velkého s sebou pořád tahat (cca 130kg) a zabírá i moc místa se kterým bojuju. Chtěl bych využít ten Tig s tím, že bych k tomu do vozíku dole přidal jen bednu s podavačem drátu a cívku drátu s kabelem a hořákem co2. Přepojil kabely s tiga dole do bedny a svařoval jako MIG. Co by k tomu bylo ještě potřeba. aby to tak fungovalo, zkoušel už někdo? A ještě jedna hloupější, když už se ptám, jde na Tig 200p ac/dc nějak přitentovat i plazma?
Offline
Ne tohle opravdu nepůjde. Všechny metody mají jiný zdroj napětí a proudu. To je jako křížit králíka s kočkou...
Offline
Stokrát probírané téma. A tak po 101.
Svařovací zdroj pro MMA a TIG má strmou statickou charakteristiku. To znamená, že se na něm reguluje svařovací proud a při tom se napětí na oblouku mění velice málo.
Svařovací zdroj MIG/MAG má statickou charakteristiku plochou. To znamená, že se na něm reguluje při svařování napětí na oblouku a tím současně svařovací proud i podávání drátu.
Plazma je principiálně odlišný stroj s řízením zapalovacího systému (pilotní oblouk) a následně řezacího systému, kde na oblouku je něco mezi 200 a 300 V a řízením velikosti proudu např. 30 až 100 A se reguluje výkon. Je k tomu nezbytný bezolejový tlakový vzduch cca 6 - 8 barů (z kompresoru nebo tlakové lahve).
Existují kombinované zdroje pro všechny tři metody, byly tu mnohokrát diskutovány s tím, že jejich nevýhodou je, že při poruše kteréhokoliv systému je člověk bez svářečky i bez plazmy.
Offline
Už je mi to jasné, děkuju za přímou a přesnou odpověd, jakési úryvky jsem našel, ale ne přesně napsané jak to je, nebo se mi to aspoň nepodařilo najít. Takže volím jako další možnost si zase máknout na autech a přivydělat si na cočko optimálních velikostí. Nebo vyjde levněji si nějaké složit sám, jak jsem tu někde viděl?
Offline
Tak já bych první koupil a pak si mákl na jeho peněžní vrácení. S novým strojkem to půjde líp a tudíž návratnost bude rychlejší....
Offline
No uvidím jak se bude dařit. Karosářská už zůstala jen koníčkem a vzhledem k práci oficiální času na to silně ubývá.
Offline