SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 20-02-2016 10:20:13

Tomer
Člen
Místo: Suchdol nad Lužnicí
Registrovaný: 14-02-2016
Příspěvky: 21
Web

odporové svařování -tvrdé pájení

Zdravím znalce svařování,potřeboval bych poradit jaká metoda je lepší.Jedná se o sváření pozink plechu doposud svařujeme,respektivě používáme tvrdé pájení žádný problém,nyní se chystáme na odporové svařování pozink plechu jedná se o 1mm a 1,2mm plech jestli se nepletu mělo by být použito pulzní systém při kterým by se pozink vrstva odstranila a následně svařilo,ale tím pádem spoj už není pozink a musí se teda ošetřit a tím vzniká další operace při práci a to u tvrdého pájení není.Díky za další poznatky.

Offline

 

#2 22-02-2016 00:57:56

Kramlik
Člen
Registrovaný: 21-08-2010
Příspěvky: 711

Re: odporové svařování -tvrdé pájení

NA DOTAZ NEODPOVÍM JELIKOŽ NEVÍM ALE SPÍŠ SE CHCI ZEPTAT ČÍM ŽE TO PÁJÍTE TY POZINKPLECHY NA TVRDO A NEDOCHÁZÍ K POŠKOZENÍ ZINKOVÉ VRSTVY, NEJDE MI NA ROZUM JAK DOCÍLÍTE TEPLOTY POTŘEBNÉ PRO TVRDÉ PÁJENÍ ANIŽ BY ZINEK NEHOŘEL, MÁM TOTIŽ DOJEM ŽE PÁJÍTE NA MĚKO

Offline

 

#3 22-02-2016 08:31:26

Tomer
Člen
Místo: Suchdol nad Lužnicí
Registrovaný: 14-02-2016
Příspěvky: 21
Web

Re: odporové svařování -tvrdé pájení

Drát používáme CuSi3,plyn Argon a mašinu Fronius TPS 2700 výhoda je u téhle mašiny program přímo na tvrdé pájení,minimalní roztřik,menší oblouk natavení přídavného materiálu a základní material zůstává nepoškozen,ale jde to i ze starou 317 to už musí být svářeč hodně zručný hlavně to perfektně seštelovat sám mám vyzkoušeno:-)Mě šlo především jestli tím odporovém bodováním bude poškozena zinková vrstva podle mého úsudku musí být poškozena,aby to drželo hledal jsem na netu a zatím jsem našel že je poškozena,musí se ošetřit,ale chtělo by to někoho kdo má s tím zkušenosti,třeba existuje nějaká mašina nebo program,který to bodne i bez porušení zinkové vrsty.

Offline

 

#4 22-02-2016 10:31:06

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1096

Re: odporové svařování -tvrdé pájení

Při MIG pájení pozinkovaných plechů se zinek samozřejmě nataví, teplota tavení zinku je 419°C. Jde ale o to, aby se neodpařil, teplota odpařování zinku je 906°C. Dráty CuSi3 používané pro MIG pájení mají rozsah tavení od 965°C, takže se zinek samozřejmě nataví a v bezprostřední blízkosti spoje i odpaří. Při správných parametrech jde ale opravdu jen o těsnou blízkost spoje, rozhodně nesmí být odpařená či dokonce spálená druhá strana pozinkovaného plechu. Vlastní spoj CuSi3 je korozivzdorný a ta malá oblast vedle dostatečně také, protože elektrochemická ochrana zinku funguje ještě i pár desetinek mm od místa, kde vrstva končí.

Kramlik napsal(a):

NA DOTAZ NEODPOVÍM JELIKOŽ NEVÍM ALE SPÍŠ SE CHCI ZEPTAT ČÍM ŽE TO PÁJÍTE TY POZINKPLECHY NA TVRDO A NEDOCHÁZÍ K POŠKOZENÍ ZINKOVÉ VRSTVY, NEJDE MI NA ROZUM JAK DOCÍLÍTE TEPLOTY POTŘEBNÉ PRO TVRDÉ PÁJENÍ ANIŽ BY ZINEK NEHOŘEL, MÁM TOTIŽ DOJEM ŽE PÁJÍTE NA MĚKO

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče