SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 17-01-2017 13:26:07

čonki
Člen
Registrovaný: 31-01-2011
Příspěvky: 5

Dotaz - svařování titanu, příprava WPQR

Dobrý den,
Na úvod mého dotazu, bych chtěl zdůraznit, že ve svařování titanu GRADE 2, jsem naprostý začátečník. Naše společnost běžně svařuje nerez, ale nyní by měla zájem s tímto materiálem svařovat a já to má na starosti, jsem úplně na začátku, řeším přípravu WPQR.
Na internetu jsem si přečetl materiály, ale mám dotazy k upřesnění:
1)    Při svařování koutového sváru na plechu tl. 5, musí se chránit i druhá stana
2)    Při oboustranném sváru x na plechu tl. 5, musí se chránit strana již dříve svařená nebo záleží na tloušťce základního materiálu
3)    Dočetl jsem se, že se má svařovat Wolframem thoriovaným, proč? U nás se běžně svařuje nerez Wolfremem zlatým, který máme skladem k dispozici.
4)    U jaké tloušťky plechu použít předehřev,  např. koutový spoj tl. 5 + 20


Děkuji předem za veškeré rady a připomínky.

Offline

 

#2 17-01-2017 13:55:55

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4031

Re: Dotaz - svařování titanu, příprava WPQR

https://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=1156
http://www.trianglhrob.cz/cs/vyrobni-pr … o-slitiny/
http://www.weldmasters.cz/sluzby/specia … ni-titanu/
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace … e_id=29903   hlavně od strany 23
http://ust.fme.vutbr.cz/svarovani/opory … ubicek.pdf

Že se u vás všechno svařuje "zlatou" wolframovou elektrodou je zcela nepodstatná informace. Prostě pro titan se používá univerzální elektroda s thoriem. U jiných typů elektrod se budete "divit" podivným svítícím vměstkům na RTG snímcích.
Tabulky předehřevů si najděte v odborné literatuře.

Online

 

#3 17-01-2017 14:03:35

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2057

Re: Dotaz - svařování titanu, příprava WPQR

Nepodstatné doplnění - u thoriovaných elektrod se udává nejnižší kontaminace svarů, např. http://www.thefabricator.com/article/ar … electrodes ,aj., stačí jen chvilku hledat.

Offline

 

#4 17-01-2017 22:15:10

performancebikes
Člen
Registrovaný: 24-04-2016
Příspěvky: 41

Re: Dotaz - svařování titanu, příprava WPQR

u toho odkazu na weldmasters je pěkný jak píšou že svaří cokoliv z titanu ale na fotce je svod výfuku z nerezu :-D jinak je třeba zajímavý vidět titan výfuky značek co jezdí v moto gp a barva sváru je naprosto mimo než má být..

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče