SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 04-11-2008 08:49:27

Zelenej
Člen
Místo: Humpolec
Registrovaný: 08-05-2007
Příspěvky: 176

Ocel 14 220 ( 1.7131 )

Dobrý den, rád  bych vznesl dotaz ohledně svařování oceli 14 220 ( 1.7131 ) jedná se o koutový svár pásnice je silná 10mm stojina 20mm svár bude dlouhý 50mm. Výrobek se bude cementovat, povrchově kalit a zinkovat. Dotaz zní na co si dát pozor při svařování a jaký přídavný materiál použit. Předem děkuji za rady.

Offline

 

#2 04-11-2008 12:37:47

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4026

Re: Ocel 14 220 ( 1.7131 )

Tento materiál je pro svařování prevít. I když se dodrží všechny doporučené podmínky není 100% záruka, že to bude dlouhodobě držet.
Doporučuji:
Elektroda ESAB OK 78.16, prům. 3,2 mm.
Úkosovat na tvar K.
Předehřev a interpass 200 - 300 st.C.
Žíhání k odstranění vnitřního pnutí 620 st.C/min. 1 hod., ochlazení v peci na 200 st.C, pak ochladit na vzduchu.
Pokud konstruktér předepíše normalizaci, pak ohřev na 860 st.C/cca 20 min., ochladit na vzduchu, pak žíhání na 550 St.C/1 hod., ochladit v oleji na cca 50 st.C.

Offline

 

#3 04-11-2008 13:29:12

Zelenej
Člen
Místo: Humpolec
Registrovaný: 08-05-2007
Příspěvky: 176

Re: Ocel 14 220 ( 1.7131 )

Ahoj Jirkati dík za radu moc jsi mě tedy nepotěšil ještě se zeptám jaký přídavný materiál pokud bych to svařoval metodou MIG/MAG?

Offline

 

#4 04-11-2008 16:14:38

marek
Člen
Registrovaný: 26-08-2007
Příspěvky: 180

Re: Ocel 14 220 ( 1.7131 )

Asi bych použil OK AristoRod 13.13 ochraný plyn M21 ale nevím s touto ocelí jsem nikdy nepracoval

Offline

 

#5 05-11-2008 07:46:55

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4026

Re: Ocel 14 220 ( 1.7131 )

Jen pro upřesnění - ten drát od ESABu se teď jmenuje OK AristoRod 13.12. Myslím, že tohle je přesně ten případ, kdy je dobré zavolat na Technickou podporu výrobce přídavného materiálu. Při tak mohutných svárech  na 14 220 bude nutné tepelné zpracování. A počítat teploty z katalogového listu základního materiálu je dost náročné.
Ještě jedna drobnost. Tenhle materiál se při svařování dost deformuje. Případné rovnání provádět jedině zatepla.

Editoval jirkati (05-11-2008 07:51:16)

Offline

 

#6 14-05-2009 19:32:12

Ferdyš
Člen
Registrovaný: 02-10-2008
Příspěvky: 6

Re: Ocel 14 220 ( 1.7131 )

V případě, že budete svařovat ještě před cementací  a kalením, nevím, včem hledáte problém. Stačí použít běžně dostupný přídavný materiál
OK AristoRod 12.50. Něco jiného je, budeteli chtít svařit již zacementovaný a zakalený materiál. Tady doporučuji tento postup, který se nám osvědčil :
Dílec se před svařováním pouze nauhličí, a v místech, kde má býti svar, se cementační /nauhličená/ vrstva odstraní. Potom můžeme klidně dílec zakalit. K zakalení dojde pouze v místech, kde je cementační vrstva. Místo, které je určeno pro svar a kde je cementační vrstva odstraněna se nezakalí. Tam můžeme s úspěchem použít výše uvedený přídavný materiál !!! Nevím, o jaký druh výrobku se jedná, ale tenhle postup u nás používáme třeba na svařování hřídelí z materiálu 14 220, které se cementují a kalí. To je ode mne vše, s pozdravem.

Offline

 

#7 13-11-2020 02:18:53

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 81

Re: Ocel 14 220 ( 1.7131 )

po zakalení má nenauhličený materiál cca 900 MPa, takže docela slušná pevnost, jen pro přesnost

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče